www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MMČR 11 - Barum Czech Rally Zlín (MMČR)"Otázka spolehlivosti je vyřešena," říkají piloti Protonů S2000Barvy továrního týmu Proton Motorsports budou letos při Barum Czech Rally Zlín hájit posádky Giandomenico Basso - Mitia Dotta a Per Gunnar Andersson - Emil Axelsson. Oba žluté Protony Satria Neo S2000 už mohli spatřit fanoušci automobilových soutěží spatřit v akci při včerejším testování týmu nedaleko Vizovic. Giandomenico Basso už s Barum rally zkušenosti má, i když ze dvou dosavadních startů zatím jen jednou dojel až do cíle. „Doufám, že to pro nás bude hlavně dobrá rally. Zdejší soutěž je velice těžká, moc dobře si to pamatuji i z našeho posledního startu s Fiatem Grande Punto před dvěma lety. Nalezení správného nastavení podvozku bylo hodně těžké, místní tratě jsou hodně uskákané. Je to krásná, ale zároveň hodně náročná rally,“ komentoval své poslední zkušenosti se zlínskou soutěží. „Společně s týmem pracujeme na řešení stejného problému, s nímž jsme se potýkali i na předchozích soutěžích, tedy aby byla naše auta spolehlivější. Aktuálně nám tedy nejde o to, abychom měli k dispozici například větší výkon motoru či kroutící moment, ale abychom dojížděli až do cíle,“ přiznává italský pilot s tím, že ale tato stará bolest Protonů S2000 je už snad vyřešena. Barum Czech Rally Zlín je známá především jako rychlá soutěž na uskákaném a místy rozbitém povrchu. V tomto duchu se také odvíjel test týmu Proton před soutěží. „Na dnešním testování jsme se zaměřili hlavně na nastavení podvozku a vyvážení auta, což se nám myslím povedlo a mělo by být optimální při samotné rally. Rychlostní zkoušky budou možná ještě uskákanější, než byla dnešní testovací trať, takže se bude třeba nastavení měnit i během rally. Uvidíme, pokud to bude třeba, tak na tom budeme pracovat. Na konci dnešního testu jsme ale byli rozhodně mnohem spokojenější, než na jeho začátku.“ „Na zdejší soutěž máme logicky nejlepší vzpomínky z roku 2005, protože to byl vlastně jediný ročník, kdy jsme soutěž dokončili. Dojeli jsme tehdy druzí i přes velké problémy v první etapě. Při druhém startu nám odešla převodovka hned na začátku první etapy, stejně jako Antonu Alénovi, a před dvěma lety jsme chybovali a havarovali. Takže doufáme, že letos bude stát štěstí při nás,“ uzavřel Giandomenico Basso rozhovor pro AutoSport.CZ Na rozdíl od týmového kolegy Bassa, pro blonďatého Seveřana Anderssona budou valašské rychlostní zkoušky znamenat zcela novou zkušenost. „Zatím mám nějakou představu pouze z toho, co jsem viděl v televizi. Tedy že to bude opravdu rychlé a uskákané, navíc zdejší asfalty místy hodně kloužou. S tím jsme se už koneckonců seznámil při dnešním testování. Vypadá to tedy, že to pro nás bude hodně náročné, navíc nečekáme, že by v tomto počasí napadlo třeba dvacet centimetrů sněhu, což by byly podmínky, které by nám seděly nejvíc,“ smál se v pondělí odpoledne. Popolární 'Pí-Gí' samozřejmě může také čerpat ze zkušeností svého italského spolubojovníka. „Určitě nám pomohou informace od Giandomenica, který tu už startoval. Navíc většinou testujeme společně, což je samozřejmě také pozitivem. Samozřejmě, že finální nastavení je věcí každého z nás a určitě se každý z nás také snaží být lepší než ten druhý. Je ale jasné, že Giandomenico má mnohem více zkušeností s asfaltovým povrchem a je jenom otázkou, jak je dokážeme využít,“ říká juniorský mistr světa z roku 2007. „S výsledkem dnešního testování jsem opravdu spokojený. Nastavení auta mi přijde o dost lepší než při předchozích soutěžích, jsem z toho opravdu nadšený. Přiznávám, že jsme sice pořád pozadu, pokud jde o motor, ale postupujeme. Letos jsme hodně zapracovali na podvozku a tlumiče Reiger fungují opravdu dobře, ale musím říci, že to celé trvalo déle než jsme čekali. Bylo tu spousta práce na úpravě zavěšení i v dílně. Ale všechno chce svůj čas a svůj díl práce, tak to je. Teď jsem ale s nastavením podvozku spokojený,“ hodnotil Per Gunnar Andersson v pozitivním duchu nejen výsledek testování, ale i letošní práci, kterou tým odvedl na autech jako takových. „Pokud jde o další věci na autě, myslím, že otázka transmisí a dalších věcí je vyřešena. I motor už funguje mnohem lépe, takže si myslím, že momentálně už není na programu dne otázka spolehlivosti, ale výkonu motoru,“ doplnil své předchozí věty a svým způsobem tak navázal na slova Giandomenica Bassa. Přehnané ambice ohledně výsledku si švédský soutěžák před startem neklade. Navíc jak říká, podobné dotazy před soutěží příliš v lásce nemá. „Pokud jde o víkend, který nás čeká, bez ohledu na to jaké bude počasí, doufám, že odjedeme soutěž hlavně v klidu a bez problémů. Pak by mohl být dobrý i výsledek,“ konstatoval závěrem Andersson. Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|