www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. listopadu 2024, Svátek má Felix, zítra Památka zesnulých

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 11 - Barum Czech Rally Zlín (MMČR)

Václav Pech: "O taktice nemůžeme mluvit"

26. srpna 2011 • 10:00

Na souboje s vozy kategorie Super 2000 jsou Václav Pech s Petrem Uhlem zvyklí z domácího šampionátu. Na letošní Barum Czech Rally Zlín budou ale muset čelit mnohem početnější přesile těchto aut, i když budou mít tentokrát k dispozici svůj Lancer Evo 9 v 'ostřejší' úpravě ve verzi R4.

Václav Pech - Petr Uhel, Mitsubishi Lancer Evo 9 R4 - Rally Agropa Pačejov 2011

Z pohledu absolutní klasifikace zajela loni ve Zlíně skvělý výsledek, kterým bylo šesté místo. Václav Pech ale při vzpomínce na rok 2010 zcela nadšen není. „Z našeho pohledu to nicméně nebylo nic moc, byli jsme spokojeni tak na padesát procent. První sekce rychlostních zkoušek nám vyšla skvěle, ale na druhou se meteorologové netrefili a nevyšlo nám to s obutím a v průtrži mračen jsme ztratili minutu. Potom jsme se snažili udržet za sebou Valdu, který se na nás díky této ztrátě dotáhnul. Vypadalo to, že bysme to mohli zvládnout, ale pak jsem udělal na Pindule jezdeckou chybu, ohnul jsem rameno a ztratil dalších třicet vteřin. Mohlo to být vše tedy mnohem lepší, ale byla tam spousta chyb. Z našeho pohledu to tedy nebyl nijak etrémně zvládnutý závod,“ ohlíží plzeňský pilot za poslední Barumkou.

Pech bude mít letos ve Zlíně Mitsubishi Lancer ve variantě R4, tedy letošní rallyovou novinku. Přínosem na uskákaných tratích by měl být především podvozek. „Uvídíme, auto je každopádně lepší než klasické enko a určitě už se nám ho povedlo pořádně naladit a dovypiplat. Ale neumím říci, o kolik jsme zrychlili, jestli budeme schopni konkurovat autům kategorie S2000 a jak velký přínos to bude nebo nebude. Na to asi asi budeme muset ještě pár závodů počkat, myslím, že nějaké jasné resumé nebude ani po Barumce. Přínos to určitě je, auto se řídí lépe, ale otázka je, o koik to bude lepší,“ netroufá si dělat předčasné soudy.

Stejně jako řada další domácích jezdců, také Václav Pech bude usilovat především o body do domácího mistrovství. Po výpadku na Bohemii se v souboji o domácí titul ocitl v porovnání s Romanem Krestou a Pavlem Valouškem v dosti kritické pozici, body navíc mohou brát i jezdci týmu Škoda Motorsport. Na taktizování tedy určitě nebude šance.

„My v posledních letech vůbec nemůžeme mluvit o nějaké taktice, protože jedeme s produkčním autem a do všech závodů tak musíme jít zcela naplno. Oproti S2000 to jinak nejde, protože by nám jinak ujížděly opravdu o hodně. Stejně pojedeme i tady, těžko říct, jak se vůbec budeme v této konkurenci pohybovat, jestli budeme v první desítce, nebo třeba i v první pětce, to opravdu nejde říci dopředu. Taktika tedy žádná, hlavně neudělat zásadní jezdeckou chybu nebo třeba ve volbě pneumatik a pak budu spokojený i s výsledkem, ať už bude jakýkoliv,“ říká dopředu pilot žlutomodrého Lanceru Evo 9.

Nejen fanoušky, ale i jezdce před startem letošní Barum Czech Rally Zlín hodně zajímala obnovená rychlostní zkouška Maják. „Na tuhle RZ jsem se strašně těšil, hodně jsem o ní slyšel, hodně o ní bylo napsáno a mluvili o ní pamětníci. Bohužel při tréninku přišlo jakési vystřízlivění, protože ta vložka je podle mě o ničem, kromě začátku, který se jede na pěkném úzkém úseku v lese,“ říká na její adresu Václav Pech a pokračuje: „Pak ale přijde široký asfalt bez retardéru, kde to smrdí obrovským průšvihem, poté je to ve dvou vesnicích uměle namotané okolo obrubníků, takže si myslím, že z toho nebudou mít nic diváci ani jezdci. Z mého pohledu je tedy tato vložka obrovským zklamáním. Na druhou stranu je tu ale klasika posledních let, Pindula, Troják, Halenkovice, to jsou zkoušky, které to zase zvednou nahoru. Mrzí mě to, bral jsem Maják jako pojem a čekal jsem, že to bude něco podobého Pindule, takže jsem zklamán,“ přiznává závěrem.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist