www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Rallye Sanremo (IRC)

Sanremo posledním letošním asfaltem v IRC

19. září 2011 • 17:20

Poslední asfaltovou soutěží letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge se o tomto víkendu stane italská Rallye Sanremo. Soutěž, která je v IRC zařazena od svého vzniku v roce 2006, může hodně napovědět o konečném pořadí tohoto seriálu pro rok 2011.

Kris Meeke - Paul Nagle, Peugeot 207 S2000 - Rallye Sanremo 2011

V pátek 23. září čeká na posádky na klikatých silničkách celkem 116.09 ostrých kilometrů, včetně prubířské noční 44-kilometrové RZ Ronde, která je spojením dřívějších zkoušek Coldirodi, Apricale a Bignone, kde se bude pravděpodobně lámat pomyslný chleba. O nic jednodušší ale nebude ani druhá sobotní sekce zahrnující 109.68 km RZ, v níž budou soutěžící muset předvést naplno své schopnosti na trojici testů přes horské průsmyky Colle Langan, Passo di Teglia a Colle d'Oggia, a to hned podvakráte.

Na rozdíl od předchozích soutěží, tedy zlínské Barum Czech Rally a maďarské Mécsek Rallye, se tentokráte pojede na technických tratích s častou změnou rytmu. Zatáčky 'za roh', utažené vracečky a rychlé sjezdy budou určitě náročnou prověrkou nejen pro posádky, ale i pro techniku.

Na startu rally by neměl chybět nikdo z pravidelně startující špičky průběžné absolutní klasifikace IRC, tedy Kopecký, Loix a Mikkelsen na Fabiích S2000, stejně jako Neuville, Bouffier a Wilks na Peugeotech 207 S2000. Barvy malajského Protonu bude tentokrát vedle domácího Giandomenica Bassa hájit namísto Andressona za volantem druhé Satrie Neo S2000 Chris Atkinson.

„Sanremo je pro mě a Petra velkou výzvou,“ řekl před soutěží stávající lídr seriálu Jan Kopecký. „Loni jsme tu nebyli moc úspěšní. Tratě jsou tu nádherné, velice technické, pomalejší než posledně v Maďarsku a je to hodně těžké na psaní rozpisu. S Petrem budeme připraveni jak to jen půjde, abychom potvrdili naši pozici před závěrem sezóny.“

V souboji s Kopeckým v Maďarsku nakonec vyšel naprázdno jinak skvěle jedoucí Andreas Mikkelsen. Pro jeho tým bude italský podnik domácí soutěží, s níž má hodně zkušeností týmový manažer Dario D'Esposito. „Sanremo je klasika s bohatou historií. V okolí Sanrema jsou fantastické tratě rychlostních zkoušek a já se těším hlavně na dlouhou noční erzetu, protože mám rád jízdu v noci a tahle zkouška může rozhodnout o výsledku rally. Je jasné, že to bude velká výzva a pro mě dobrá příležitost,“ říká norský mladík.

V podobném duchu se vyjádřil také další z mladší generace soutěžních jezdců. „Je to rozhodně náročná soutěž s úzkými cestičkami, které jsou široké tak akorát pro jedno auto. Tím pádem musíte mít naprosto precizní rozpis, hlavně na noční zkoušku, která má skvělou atmosféru. Vše může ovlivnit déšť. Když loni zapršelo, viděli jsme, že místní jezdci měli největší přehled a správně obuli. Ale zdejší tratě už znám a chci jet dost rychle, abych se dostal na stupně vítězů,“ věří si Thierry Neuville.

Mezi lokální jezdce se spoustou zkušeností bude rozhodně patřit Giandomenico Basso, který stejně jako Mikkelsen na předchozí rally neviděl cíl. V Maďarsku jeho Proton S2000 zastavila banalita v podobě povoleného olejového filtru. „Je to soutěž, kde vám zkušenosti rozhodně pomohou. Musíte se soustředit na každou zatáčku. Je to hodně technická rally a není lehké tu dominovat, musíte z auta dostat maximum. Nejede se tu tak rychle a proto je vše náročnější, psychicky i fyzicky. Zapomenout nelze ani na dlouhou noční zkoušku, která bude pro všechny hodně náročná,“ konstatuje týmová jednička Protonu.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist