www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

IRC 11 - Rallye Sanremo (IRC)

Rallye Sanremo patří Neuvillovi!

24. září 2011 • 18:05

Italská Rallye Sanremo je stálicí seriálu IRC. Spolu s belgickou Ypres Rally je totiž jeho součástí už od nultého ročníku, který se jel v roce 2006. Letos Sanremo sice vypadlo z italského národního mistrovství CIR, i přesto se na start postavilo několik rychlých domácích jezdců, kteří se chtějí porovnat se špičkou IRC.

Online výsledky - Rally Radio - Další informace k Rallye Sanremo

2. etapa

RZ 13 - Passo Teglia 2 (18.80 km)

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Rallye Sanremo 2011

Peugeotu je Středomoří nakloněno. V lednu na nedalekých tratích vyhrál Bouffier při Rallye Monte Carlo, na květnové Korsice se radoval Thierry Neuville a ten samý jezdec se nyní raduje z prvenství na italské riviéře. Mladý Belgičan porazil o 1.2 sekundy Andrease Mikkelsena v infarktovém závěru, který prodloužil sérii podniků zakončených minimálními konečnými rozdíly - sečteme-li odstupy mezi prvními a druhými posádkami z barumky, Mécseku a Sanrema, získáme pouhopouhé tři a půl sekundy!

IRC letos nabízí nebývale vyrovnané akce a zbývající dva podniky okořeněné bodovými koeficienty mají velkou šanci tento trend dále podpořit. Neuvillovo poslední vítězství navíc zvětšilo Belgičanovy šance na celkový úspěch v šampionátu, což patrně přiměje Škodu nasadit obě tovární posádky jak ve Skotsku, tak na Kypru. Právě české značce Sanremo nevyšlo úplně podle plánů - Loix havaroval a Kopecký se po celou rally nemohl dostat do tempa. Renomé tak zachránil za Škodu UK jedoucí Andreas Mikkelsen, který ale v cestě za vítězstvím stále ne a ne prolomit letošní smůlu. I v Itálii měl talentovaný Nor potřebnout rychlost, tentokrát se navíc zcela vyvaroval jakýchkoliv chyb, jednoduše však narazil na rychlejšího soupeře.

Stefano Albertini - Simone Scattolin, Renault Clio R3 - Rallye Sanremo 2011Florian Gonon - Sandra Arlettaz, Subaru Impreza STi - Rallye Sanremo 2011

V hodnocení IRC Production Cupu opět vyhrál Švýcar Florian Gonon, který tak má velice dobře nakročeno k 'enkovému' titulu. Ve dvoukolkách se na klikatých silničkách nejvíce dařilo místnímu Davidu Medicimu, který konkurenci zastínil i se starším Renaultem Clio S1600, díky druhému místu se do čela průběžné klasifikace IRC 2WD dostal Stefano Albertini. Do cíle úspěšně dorazily i obě Fabie R2, Elwis Chentre si připsuje bod do hdonocení jezdců, Škoda pak může slavit double mezi značkami registrovanými do IRC.

Rallye Sanremo 2011
1.Thierry Neuville-Nicolas GilsoulBELPeugeot 207 S20002:19:57.8
2.Andreas Mikkelsen-Ola FlöeneNORŠkoda Fabia S2000+1.5
3.Bryan Bouffier-Xavier PanseriFRAPeugeot 207 S2000+16.0
4.Jan Kopecký-Petr StarýCZEŠkoda Fabia S2000+1:09.1
5.Bruno Magalhaes-Paolo GravePORPeugeot 207 S2000+1:26.0
6.Alessandro Perico-Fabrizio CarraraITAPeugeot 207 S2000+3:47.8
7.Umberto Scandola-Guido D'AmoreITAFord Fiesta S2000+4:05.9
8.Pierre Campana-Sabrina De CastelliFRAPeugeot 207 S2000+4:28.0
9.Toni Gardemeister-Tapio SuominenFINŠkoda Fabia S2000+5:24.1
10.Giandomenico Basso-Mitia DottaITAProton Satria Neo S2000+7:26.9

RZ 12 - Passo Teglia 2 (18.80 km)

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Rallye Sanremo 2011

Ani Rallye Sanremo nezůstane nic dlužna tradici dramatických vyvrcholení soutěží IRC. Po Loixově odstoupení se bude rozhodovat o celkovém vítězi mezi Mikkelsenem a Neuvillem. Právě Belgičan se na RZ 12 dostal do vedení a oba kohouty před poslední rychlostní zkouškou celé rally dělí jen tři desetiny sekundy. Oba tedy začínají od nuly a úspěchu či neúspěchu bude rozhodovat jediný pokus. Oba mladíci už v minulosti dokázali, že se nebojí za to vzít i v závěru celé rally, takže se určitě je na co těšit!

RZ 11 - Colle Langan 2 (20.57 km)

Naděje Freddyho Loixe na letošní titul mistra IRC dostaly povážlivou trhlinu. Belgičan na RZ 11 nezvládl svůj vůz a havaroval. Freddy trefil malou zídku v rychlosti okolo 150 km/h, vůz naštěstí zůstal na cestě. Posádka je v pořádku, avšak nepojízdná fabie bohužel zablokovala úzkou trať a následující posádky tak zůstaly stát uprostřed rychlostní zkoušky.

RZ byla následně zrušena, co je ale pro zbývající vývoj rally důležité, je fakt, že se začalo kazit počasí. Dosavadní slunečné počasí bylo vyhnáno těžkými mraky, které reálně hrozí dešťovými srážkami.

RZ 10 - Colle d'Oggia 1 (15.47 km)

Freddy Loix - Frédéric Miclotte, Škoda Fabia S2000 - Rallye Sanremo 2011

Andreasi Mikkelsenovi první sobotní sekce moc nevyšla. Sice se dostal z kraje zpět do vedení, o jeho setrvání na tomto postu dnes ale spíše rozhodují výkony soupeřů. A to zejména Freddyho Loixe, jenž si na RZ 10 připisuje další nejrychlejší čas a odsouvá tak Mikkelsena opět za svá záda. Dobře zajel i celkově třetí Neuville, takže první trojku nyní dělí již jen 4.4 sekundy. Trochu si pohoršil Bouffier, který se pomalu, ale jistě zabydluje na čtvrtém místě. Problémy s řízením stály Umberta Scandolu jeho dosavadní sedmé místo, dostal se před něj Alessandro Perico. Posádky nyní míří do jediného 'mezierzetového' servisu, po něm bude následovat opakování dopolední trojice vložek.

V týmu Impromat Motorsport se hodně pracovalo na autě Jaromíra Tarabuse. Ten se rozhodl změnit nastavení a na poslední tři zkoušky zkusit něco jiného. Geometrie jeho vozu se teď více podobá Elwisovu nastavení. Na své auto obul i nové pneumatiky, zatímco Elwis dal nové Micheliny jen na přední nápravu. Už ráno se ve výsledcích u Míry Tarabuse objevila penalizace 10 sekund, kterou dostal za pozdní příjezd ke startu první dnešní RZ. Ztráta bohužel vznikla již v Sanremu, které bylo totálně ucpané, posádce se pak nepodařilo na přejezdu své manko stáhnout.

RZ 9 - Passo Teglia 1 (18.80 km)

Bryan Bouffier - Xavier Panseri, Peugeot 207 S2000 - Rallye Sanremo 2011

Stačila jediná zkouška a celá rally má rázem úplně jiný náboj. Vedoucí dvojka Mikelsen - Loix v této RZ shodně ztratila na Neuvilla okolo sedmi sekund a v kombinaci s vynikajícím časem Bryana Bouffiera to nyní vypadá tak, že první čtyřka je opět naskládaná v rozmezí pouhých deseti sekund! Celkové pořadí první desítky se po deváté rychlostní zkoušce vůbec nezměnilo, avšak další vložky mohou přinést ještě velkou akci.

.

RZ 8 - Colle Langan 1 (20.57 km)

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Rallye Sanremo 2011

Freddy Loix se na předchozích soutěžích netajil tám, že na začátku každé etapy mívá pomalejší rozjezd, a Sanremo není výjimkou. Hned v první ranní zkoušce přišel o těsné vedení a propadl se za Mikkelsena, který zajel druhý čas za nejrychlejším Neuvillem. Bitva o vteřinky tak pokračuje dál a druhá etapa ještě rozhodně nabídmne zajímavé okamžiky. Poprvé se výrazněji prosadil Kopecký, který ale jen nepatrně stáhl svého nejbližšího soupeře, Bryana Bouffiera. Přímý kontakt s Čechem naopak ztratil Magalhaes, který si stěžoval na nevhodné nastavení svého vozu. V sympatických výkonech pokračuje Alessandro Perico, v této RZ byl šestý nejrychlejší. Ze soutěže už podruhé odstoupil Karl Kruuda.

1. etapa

RZ 7 - Ronde (44.00 km)

Rallye Sanremo

Čtyřiačtyřicet kilometrů v horách a ve tmě. Obrovská prověrka posádek, ale také brzd a zejména pneumatik. To je obávaná RZ Ronde, typická vložka charakterizující celé Sanremo. S letošním vydáním se nejlépe popasoval Freddy Loix, který se po velkolepém závěru první etapy díky nejrychlejšímu času stává novým vedoucím jezdcem soutěže.

Andreas Mikkelsen se propadl na druhé místo a momentálně ztrácí 2.7 sekund, ale to je ze změn v pořadí na špici vše. Ostatní pozice zůstaly zachovány, pouze se zvětšily vzájemné odstupy. Velký skok kupředu se podařil Allesandru Pericovi, který se sympatickým výkonem na Ronde vyšvihl z dvanáctého rovnou na osmé místo. Pomohl mu ale i Giandomenico Basso, kterému ve vložce vypověděl službu interkom, a než se posádka zase dorozuměla, stál proton opřený o vozy diváků. Italové zkoušku dokončili, čtyřminutová ztráta ale značí konec nadějí na dosavadní umístění v top ten. Cenný čas ztratil i Pierre Campana, který posledních patníct kilometrů jel na defektu, podobně jako Toni Gardemeister.

V soutěži nadále pokračují obě Fabie R2 a jejich vystoupení si velice pochvaluje Aldo Malchiodi, šéf týmu Vieffecorse: „Jsme s dosavadním průběhem soutěže moc spokojení! I když ve třídě není konkurence a nemáme s kým porovnávat časy, soupeříme ve třídě 2WD s auty úplně jiných kategorií. Přesto jsme potěšeni s autem, které při testování i dnes fungovalo výborně! Nastavení z testů se dnes ukázalo jako správné. Jen je škoda problémů na poslední RZ, tam se kluci moc nesvezli. Ale zítra to bude ještě dlouhé a náročné a my pokračujeme s velkou chutí dál!“ Připomeňme, že na trať musela po Bassově havárii byjet sanitka. Bohužel, obě Fabie R2 jely pod vyvěšenou žlutou vlajkou a byl jim následně upraven čas.

Jaromír ve večerním servisu přiznal, že je na dně svých sil a tak po rychlé večeři spěchal na pokoj, druhá etapa bude dlouhá a náročná. Bohužel s tím také souvisí jediný problém, který zatím musí tým řešit – dlouhé přejezdy. Budou na to muset kluci při tankování myslet.

Rallye Sanremo - 1. etapa
1.Freddy Loix-Frédéric MiclotteBELŠkoda Fabia S20001:17:49.7
2.Andreas Mikkelsen-Ola FlöeneNORŠkoda Fabia S2000+2.7
3.Thierry Neuville-Nicolas GilsoulBELPeugeot 207 S2000+16.6
4.Bryan Bouffier-Xavier PanseriFRAPeugeot 207 S2000+17.8
5.Jan Kopecý-Petr StarýCZEŠkoda Fabia S2000+34.2
6.Bruno Magalhaes-Paulo GravePORPeugeot 207 S2000+39.2
7.Umberto Scandola-Guido D'AmoreITAFord Fiesta S2000+47.1
8.Alessandro Perico-Fabrizio CarraraITAPeugeot 207 S2000+2:39.9
9.Pierre Campana-Sabrina De CastelliFRAPeugeot 207 S2000+2:40.3
10.Toni Gardemeister-Tapio SuominenFINŠkoda Fabia S2000+3:35.9

RZ 6 - Bignone 2 (10.59 km)

Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul, Peugeot 207 S2000 - Rallye Sanremo 2011

Druhý průjezd testem Bignone ukázal, kdo v současném IRC patří k největším dravcům. Andreas Mikkelsen a Thierry Neuville touto zouškou prolétli nejrychleji a oba v naprosto stejném čase. Pro Belgičana to bylo první vítězství v RZ na této rally, k návratu na druhé místo to ale zatím nestačí. Zadařilo se ale Brunu Magalhaesovi, který zajel čtvrtý nejrychlejší čas a dostal se tak před Umberta Scandolu. Další kořist v pořadí, Jan Kopecký, je vzdálena jen dalších devět desetin. Posádky se teď vracejí do servisu, aby daly požadatelům čas na přípravu večerní mimořádně dlouhé zkoušky skládající se dnešních tří vložek.

Ve hře jsou stále obě Fabie R2. V týmu Impromat Motorsport vládne velká spokojenost, auta jsou v pořádku a bez technických problémů. Na květinové riviéře je i teď v noci krásně teplo, takže na dlouhou zkoušku jsou jasnou volbou pneumatiky s tvrdou směsí. Italové se na obě auta zaměřují, týmový stan je neustále v obležení fanoušků a lidí z ostatních stájí, které nová zbraň na těchto silnicích zajímá.

Jaromír Tarabus: „Je to velký a krásný závod, užíváme si to, a jsem moc rád, že jsem tady, že tady můžu závodit. Ale je to pro nás velká škola, je to úplně něco jiného než závodit v Česku! Spolupráce v autě funguje bez problémů, stále pracujeme na rozpisu. Teď nás čeká test, před kterým máme respekt, ale to nejsme sami. Bude to velmi náročná zkouška. Ale i zítřek bude ještě dlouhý a náročný.“ Míra k tomu ještě z legrace dodává: „Kdyby nejel ten kluk vedle nás, tak je ta rally ještě lepší!“

RZ 5 - Apricale (17.43 km)

Andreas Mikkelsen - Ola Floene, Škoda Fabia S2000 - Rally Sanremo 2011

Přípravy na spojení tří dnešních úseků do večerní čtyřiačtyřicetikilometrové superzkoušky začínají nabírat jasnou podobu. Prostřední z po sobě jdoucích vložek byla pro druhý průjezd prodloužena o deset kilometrů a jednotlivé RZ už spojují jen minimální přejezdové sekce. Na 'pětce' se nejvíce dařilo Mikkelsenovi, o osm desetin zaostal Loix, jenž se posunuje na druhé místo. Jan Kopecký ztratil pět vteřin a stále tak tůstává na dostřel dvojice Scandola, Magalhaes. Pozice si prohodili Campana a Basso, který je nyní aktuálně devátý.

RZ 4 - Coldirodi 2 (13.06 km)

Jan Kopecký - Petr Starý, Škoda Fabia S2000 - Rallye Sanremo 2011

Úvodní vložka druhé páteční sekce se opět stala kořistí Andrease Mikkelsena, pro české barvy je ale důležitější to, že hned za ním byl spolu s Bryanem Bouffierem nejrychlejší Jan Kopecký. Díky tomuto času se tovární pilot Škody Motorsport dostal na páté místo, neboť se mu podařilo přeskočit jak Magalhaese, tak Scandolu. I nadále ale platí, že se hraje neuvřitelně vyrovnaná partie o desetiny - vždyť první čtveřice je i po pětačtyřiceti ostrých kilometrech naskládaná v pouhých pěti vteřinách!

RZ 3 - Bignone 1 (10.59 km)

Freddy Loix - Frédéric Miclotte, Škoda Fabia S2000 - Rallye Sanremo 2011

Úvodní sekci završil desetikilometrový test Bignone a Loix si na blatník může udělat další zářez. Jeho vítězství v této RZ jej posunulo na třetí místo a Bouffier se tak opět propadl. Na sedmou pozici sestoupil Jan Kopecký, před něhož se dostal Bruno Magalhaes. Posádky si hodně stěžují na nedotáčivost svých vozů, která je pravděpodobně způsobená rozpáleným asfaltem. Oproti loňsku totiž tratě Rallye Sanremo zalilo slunce a prakticky letní teplé počasí.

Na Sanremu si mezinárodní premiéru ve spolupráci s týmem Vieffecorse odbývají Škody Fabia R2, do nichž usedli Elwis Chentre a Jaromír Tarabus. První tři zkoušky jasně dokazují správnost rozhodnutí nasadit talentovaného Itala do jednoho z aut. Fabii si ideálně nastavil, stejně jako Tarabus, který zajíždí velmi dobré časy i přesto, že se jedná o jeho první start na této soutěži. Obě malé škodovky se nacházejí ve druhé desítce klasifikace IRC 2WD, kde proti nim ale stojí mnohem silnější vozy jako Renault Clio R3, Citroën DS3 R3T či dvoulitrový Renault Mégane RS třídy N4.

RZ 2 - Bajardo (7.36 km)

Ve druhé rychlostní zkoušce zatroubil k útoku Freddy Loix. Po opatrnějším začátku se naplno opřel do svých michelinek a zajel čas, který mu pomohl k posunu ze sedmého na čtvrté místo. Jen o dvě destiny sekundy byl v tomto testu jeho krajan Neuville, který se rovněž posunul vpřed, a to před Bouffiera na druhé místo. Krok drží i nadále Giandomenico Basso, který na oblíbených tratích žene svůj proton vpřed doposud nevídaným tempem.

RZ 1 - Coldirodi 1 (13.06 km)

Guy Wilks - Phil Pugh, Peugeot 207 S2000 - Rallye Sanremo 2011

Guy Wilks zažívá velice smolnou druhou polovinu sezony. Ve Zlíně i v Pécsi jej ze hry vyřadily poruchy motoru a tak se s vyladěným vozem od Kronosu těšil na italský reparát. Jenže Britův pokus trval přesně šest kilometrů úvodní vložky. Tam Wilks se svým peugeotem trefil mostek a s ulomeným kolem tak posádka opět předčasně končí. „Vyhýbali jsme se kameni, který byl uvnitř zatáčky a který jsme měli v rozpisu. Ale mimo stopu se nám auto svezlo na prachu a šlo po tečně ven do mostního sloupku,“ řekl k nehodě Wilks. Daleko se nesvezl ani Chris Atkinson s Protonem, jehož vyřadila porucha. Naopak jeho týmový kolega Basso se blýskl solidním osmým časem. Vůbec nejrychlejší byl Andreas Mikkelsen, za nímž následují Bouffier, Neuville, Kopecký a Scandola.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist