www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 11 - 33. Rally Příbram (MMČR)

Sedmý titul pro Arazima s Gálem

30. září 2011 • 17:00

Velmi vydařenou sezónu má za sebou posádka Václav Arazim – Julius Gál. Již sedmý titul v kategorii produkčních vozů je pro ni a celý její tým odměnou za celoroční vynikající výkony, spolehlivost a precizní přípravu. Na závěrečném podniku MMČR v Příbrami sice její lancer postihly drobné potíže s motorem, ale ani ty nic nezměnily na její konečné radosti.

Václav Arazim - Julius Gál (Mitsubishi Lancer Evo IX) - Rally Příbram 2011

Základem velice vydařené sezóny byla především tradiční vyrovnanost výkonů a spolehlivost techniky z dílen AP Motorsport. „Měli jsme skvěle připravené auto. Za poslední čtyři sezóny jsme vinou technické závady odstoupili pouze dvakrát. V Příbrami nám k zisku titulu stačilo, v případě vítězství druhého Dana Běhálka, deset bodů za čtvrté místo. Tomuto cíli jsme podřídili veškerou přípravu. Naši mechanici v čele se Zdeňkem Pipotou vyměnili všechny exponované díly a zkontrolovali auto prakticky šroubek po šroubku. Jediným, již od Bohemky přetrvávajícím problémem, byl občasný pokles výkonu motoru, zaviněný pravděpodobně špatnou regulací tlaku turba. Byli jsme proto optimalizovat motor a řídící jednotku na brzdě. Snažili jsme se nic nepodcenit. Julda si dokonce přepsal již několik let staré rozpisy ze zažloutlého papíru do nového sešitu. Zvláštní důraz jsme kladli na popsání míst, hrozících proražením pneumatiky,“ popisuje pečlivost předstartovní přípravy litvínovský soutěžák, který se blýskl například fantastickým třetím absolutním místem na propršené prestižní Rally Bohemia. V konkurenci speciálů S2000 ho může těšit, že vyjma Barum Rally v elitní desítce nechyběl ani jednou.

Samotná soutěž startovala tradičně v pátek odpoledne a úvodní etapa čítala dvě sekce po třech rychlostních vložkách. „Pro první tři erzety jsme plánovali zvolit obvyklé tempo a poté podle situace taktizovat. Hned na té úvodní jsme nedobrzdili před jednou odbočkou na kostkách. Zhasnutí motoru a couvání nás stálo asi osm vteřin a průběžně až pátou příčku. Vyhovovalo nám alespoň vedení Vojty Štajfa, který nechal Dana za sebou. Nejrychlejším časem na „dvojce“ jsme se posunuli na druhé místo za Dana. Vojta totiž nasazené tempo neustál a havaroval. Navrátivší se potíže s motorem znamenaly pouze čtvrtý čas na čtvrté rychlostce. Naštěstí jsme sebou měli rezervní jednotku. Je sice starší generace a motor má o malinko menší výkon, ale nyní nám přišla vhod,“ hodnotí páteční etapu Václav Arazim, jenž mohl být za daných okolností spokojen s průběžnou druhou příčkou ve třídě 3 a dvaatřicetivteřinovou ztrátou na vedoucího Daniela Běhálka.

Druhé místo zaručovalo zisk titulu a posádka lanceru se startovním číslem 4 proto v sobotu zvolila malinko volnější tempo. „Ohromně nás však překvapilo, že jsme nestačili ani soupeřům, kterým běžně nadělujeme pořádný příděl vteřin. S autem zjevně nebylo něco v pořádku. Naše druhé místo začalo být v ohrožení. Mechanici však žádnou závadu nenašli a my museli začít opravdu závodit. Po jedenácté vložce nás třetí Karel Trojan stáhl již na jedenáct vteřin. Na následující Vystrkov jsme si věřili, dali do jízdy maximum a Trojanovi jsme nadělili deset sekund. V posledním servise mechanici konečně objevili, kde je kámen úrazu. Starší jednotka má oproti nové, se kterou jedeme už tři roky, zcela jiné ovládání a já si zapínal pouze poloviční ALS. To se projevovalo hlavně při odjezdech z odboček, kterých bylo především na Zaječově požehnaně. Pak už šlo vše jako po másle. Do cíle jsme dojížděli s houkačkou a na blinkry nesmírně šťastní, že jsme to opět dokázali. Titul ve třídě 3 a páté místo v absolutní klasifikaci jsou tou nejlepší odměnou pro celý tým, mechaniky, reklamní partnery a fanoušky. Všem chceme za podporu a přízeň moc poděkovat,“ končí své povídání šampión produkčních vozů pro sezónu 2011. Svůj první titul v dlouhodobě nejpočetněji obsazené kategorii vybojoval již v roce 1994 s escortem. S lancery různých evolucí pak dominoval v letech 2000, 2001, 2002, 2004 a 2005. Svým letošním triumfem se ve svých šestapadesáti letech zároveň zapsal do porevoluční rallyové historie jako nejstarší mistr republiky. Konečné páté místo v absolutní klasifikaci za elitní čtveřicí Roman Kresta, Jan Kopecký, Václav Pech a Pavel Valoušek má taktéž svoji obrovskou hodnotu.

Goodwill Media
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist