www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 11 - Historic Vltava Rallye

Vltava přivítá rozmanité startovní pole

4. října 2011 • 12:55

Nejnižší startovní čísla pro skvělé Italy Brazzoliho a Rossiho s vozy Porsche 911, za nimi ďábelsky rychlý hrabě Harrach a jeho Mitsubishi Lancer 2000 Turbo, no a se čtyřkou domácí hvězda Miroslav Janota s nepřehlédnutelným žlutým vozem Opel Kadett. Takové je čelo startovní listiny jubilejního dvacátého ročníku Historic Vltava Rallye. Tradiční soutěž startuje v Klatovech již v pátek 6. října 2011 a informace k ní postupně přibývají i na nových stránkách www.vltavarallye.cz.

Jen desítky hodin nás dělí od zahájení letošního ročníku Historic Vltava Rallye. Ten je v pořadí dvacátým a jeho pořadatelé již mají k dispozici kompletní seznam přihlášených posádek. V něm je zapsáno celkem 49 posádek disponujících vozy dvacet, ale i padesát let starými. Nejmladším vozem bude BMW 318iS známého nadšence pro rallye, ale i úspěšného filmového zvukaře Tomáše Bělohradského, naopak ´rok narození´ 1960 je zapsán u krásného vozu Austin Healey Sprite finského jezdce jménem Pekka Paarala. Nejvíce vozů však uvidíme ze sedmdesátých a osmdesátých let, právě ty by také měly hrát na soutěži prim. Napočítali jsme dokonce jedenáct přihlášených vozů Porsche 911 různého stáří, v počtu tedy tito krasavci s přehledem překonávají opely a fordy, ale dokonce i škodovky. Co se týče národností pilotů, nejvíc je pochopitelně přihlášeno jezdců s českou licencí (19), měli bychom vidět ale i 12 finských či 8 italských posádek, primát nejvzdálenějšího přihlášeného si vysloužil Frank Cunningham z Irska.

„Myslím si, že se diváci určitě budou mít nač dívat,“ těší se ředitel soutěže Jiří Valenta. „A to platí již pro čtvrtek, kdy na klatovském Náměstí Míru vypukne v 18.30 slavnostní představení vybraných posádek a jejich zajímavých vozů. Páteční program pak zahájí ranní technické a administrativní přejímky, no a odpoledne v 15.45 vše vypukne naplno. Z klatovského náměstí odstartuje do soutěže první závodní vůz a hned se vydá na divácky oblíbený okruh, kde se začíná závodit přesně ve čtyři odpoledne. Poté čeká v pátek na jezdce ještě dalších šest rychlostních zkoušek, přičemž ty poslední se pojedou už za tmy. V sobotu startujeme v 8.30 a posádky se vydají k Sušici. Tam budou muset zvládnout dalších osm rychlostních zkoušek. Myslím, že to budou mít opravdu těžké – všichni určitě chtějí dojet až na cílovou rampu, a tak budou muset dobře volit tempo. Pojedou se totiž vždy čtyři rychlostní zkoušky bez možnosti servisní pauzy mezi nimi, no a ten nejdelší a možná i nejtěžší test Žihobce – Žichovice je na programu vždy až v samotném závěru tohoto bloku. I s ohledem na předpovídanou změnu počasí to bude pro všechny těžké, ale nepochybně i krásné. Bohužel jsme s ohledem na malý počet přihlášených byli nuceni zrušit doplňkovou Rallye Vltava Regularity Historic, ale doufáme, že piloti ´ostrých aut´ tuto podívanou divákům plně nahradí. S jejich účastí jsme spokojeni, dobře víme, že ve stejném termínu se v Evropě jedou i další soutěže, a tak nemohli přijet ani všichni, kteří přijet původně chtěli. Myslím ale, že my jsme dobře připraveni a že si u nás všichni závodníci i diváci přijdou na své.“

Základní informace k Historic Vltava Rallye

Karel Špaček, foto: Jiří Jiřík
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist