www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 11 - RACC Rally de Espana (SWRC, PWRC)

Španělsko pro Sebastiena Loeba, PowerStage pro Mini

23. října 2011 • 15:25

Letošní seriál mistrovství světa FIA v rally směřuje ke svému konci. Předposlední soutěž ve Španělsku, jejíž první etapa se tentokrát jede na šotolině, bude za stávajícího pořadí v tabulce důležitá v boji o titul mezi jezdci. Jak se s ní poperou protagonisté týmů Citroen a Ford a nakolik jim budou situaci znepříjemňovat tovární Mini WRC, to můžete sledovat na našich stránkách.

Výsledky Rallye de Espana ON-LINE - Základní informace k rally - Diskuse k soutěži

Sebastien Loeb - Daniel Elena, Citroen DS3 WRC - Rallye de Espana 2011

- - - - - - 3. etapa - - - - - -

Stav MS jezdců po Španělské rally:

1. Loeb 222, 2. Hirvonen 214, 3. Ogier 193, 4. Latvala 146, 5. Solberg P. 110, 6. Ostberg 70, 7. Sordo 57, 8. Wilson 53, 9. Solberg H. 44, 10. Räikkönen 34

Stav MS týmů po Španělské rally:

1. Citroen Total 397, 2. Ford Abu Dhabi 351, 3. M-Sport Stobart 145, 4. Petter Solberg 98, 5. FERM Power Tools 44, 6. Team Abu Dhabi 42, 7. Munchis 38, 8. Monster WRT 19, 9. Van Merksteijn Motorsport 16, 10. Brazil WRT 3

RZ 18 - Coll de la Teixeta 2 (4.32 km)

Bonusová PowerStage vyšla na jedničku s hvězdičkou továrnímu týmu Mini WRC. Na mokré trati totiž obsadili první dvě příčky Kris Meeke a Dani Sordo na měkkých pneu, když pro Brita to byla zároveň první vyhraná zkouška v mistrovství světa za volantem nového Countrymanu WRC. Poslední volný bod získal Sebastien Loeb, čtvrtý byl překvapivě Daniel Oliveira a pátý Juho Hänninen.

Absolutním vítězem letošní Rally de Espaňa se stal po zásluze Sebastien Loeb před Mikkem Hirvonenem a Jari-Matti Latvalou, který o tomto víkendu předvedl na asfaltu opravdu vynikající výkon. Z pohledu Loeba pak nelze opomenout fakt, že se ve Španělsku postaral o další rekordní zápis do statistických tabulek, když se stal jezdcem s největším počtem vyhraných rychlostních zkoušek v dosavadní historii mistrovství světa.

Body za čtvrté a páté místo si ze španělský tratí odváží Sordo a Meeke. Zástupci nového týmu předvedli opět solidní výkon, když navíc Sordo mohl teoreticky pomýšlet i na umístění na stupních vítězů. Spokojeni jsou určitě také mladíci Mads Ostberg na šestém a Jevgenij Novikov na sedmém místě, Henning Solberg je určitě rád za osmou příčku. V první desítce se umístil také devátý Denis Kuipers.

TopTen symbolicky uzavřel vítěz klasifikace SWRC a zároveň nový šampion této třídy Juho Hänninen. Fin si pojistil své vítězství před Násirem Al-Attíjou výborným časem na posledním testu, za Katařanem dokončil soutěž jako třetí Martin Prokop.

Ve vypjatém souboji o prvenství v PWRC nakonec ustál bitvu nervů Patrik Flodin, Michal Kosciuszko skončil druhý s minimální ztrátou dvou vteřin. Pro třetí místo si při premiéře na asfaltu dojel Mexičan Benito Guerra.

RZ 17 - La Mussara 2 (20.48 km)

O největší překvapení, bohužel v negativním smyslu, se na předposlední zkoušce soutěže postaral Sebastien Ogier, který zde odstoupil. Na vině nicméně nebyla jezdecká chyba, ale stávkující technika, respektive motor jeho Citroenu DS3 WRC. Nejlepší čas zajel Jari-Matti Latvala před Sebastienem Loebem a Mikkem Hirvonenem. Souboj s Denisem Kuipersem o deváté místo neustál Matthew Wilson, který skončil mimo trať s uraženým levým předním kolem svého Fordu Fiesta WRC.

Pro vítězství si tedy zatím jede Sebastien Loeb, druhý byl na konci testu Jari-Matti Latvala, který si ovšem následně v příjezdu do přeskupení před závěrečnou Powerstage připsal taktickou penalizaci 2 min za předčasný příjezd do ČK. Tím pádem si tedy prohodil pořadí s týmovým kolegou Mikkem Hirvonenem, který byl po RZ 17 na třetí příčce. Čtvrtý zůstává Dani Sordo, na pátou příčku se po odstoupení Ogiera posunul jeho týmový kolega Kris Meeke.

V SWR zůstal na čele Juho Hänninen, když navýšil náskok na Násira Al-Attíju na rovných devět vteřin. Třetí místo patří před poslední zkouškou nadále Martinu Prokopovi.

V PWRC se udržel ve vedení Patrik Flodin i přes defekt, který dostal krátce před cílem testu. Jeho souboj s Michalem Kosciuszkem se tak rozhodne na závěrečné Powerstage. Pro životní výsledek si jede třetí Benito Guerra.

RZ 16 - Santa Marina 2 (26.51 km)

K útoku na čtvrté místo Daniho Sorda zatroubil na RZ 16 Sebastien Ogier, který tento test absolvoval v nejlepším čase před Jari-Matti Latvalou a Sebastienem Loebem. Mikko Hirvonen už tentokrát zvolnil a do cíle zkoušky dojel jako čtvrtý před Madsem Ostbergem a Jevgenijem Novikovem. Sordo skončil až sedmý o 23.1 vteřiny za Ogierem, když prodělal díky měkké směsi pneumatik.

Na čele zůstává i před posledními dvěma testy vše při starém, Loeb si od sebe drží Latvalu stále v uctivé vzdálenosti, třetí Hirvonen aktuálně nemá co ztratit ani získat. Nic jistého naopak nakonec ještě nemá Sordo, neboť Ogier je již jen o 13.7 sekundy za jeho čtvtým místem. Na osmé místo po zásluze postoupil Novikov před Henninga Solberga, když norského jezdce na RZ 16 doslova 'smáznul' rozdílem vteřiny na kilometr.

V SWRC se o pomyslné stupně vítězů podělili Breen, Prokop a Al-Attíja, na čele však zůstává Juho Hänninen, který si již jede svoje tempo. Druhý je Násir Al-Attíja, třetí Martin Prokop.

V PWRC vyhrál test s přehledem Hayden Paddon před Michalem Kosciuszkem a Patrikem Flodinem. V souboji o vítězství se tak polský jezdec dotáhl na Švéda na rozdíl 3.2 sekundy, třetí se drží nikým neohrožován stále Benito Guerra.

RZ 15 - Coll de la Teixeta 1 (4.32 km)

První průjezd nejkratší zkouškou soutěže pojala většina posádek spíše jako přípravu na závěrečnou Powerstage, když naprostým extrémistou v tomto směru byl Federico Villagra, který tento test neabsolvoval ani při seznamovacích jízdách. S půlvteřinovým náskokem dojel do cíle poslední zkoušky dopolední sekce Sebastien Loeb před svým jmenovcem Ogierem, třetí čas zajel Jari-Matti Latvala před Danim Sordem a Krisem Meekem, které následoval šestý Mikko Hirvonen, jenž trochu experimentoval s obutím své Fiesty WRC.

Do závěrečné sekce nastoupí Loeb s komfortním náskokem 31.1 vteřiny na Latvalu, třetí Hirvonen ztrácí na druhou příčku 1:22.4 sekundy. Čtvrtý Sordo má k dobru 36.8 sekundy na pátého Sebastiena Ogiera, takže i zde se zdá být rozhodnuto.

Ani v klasifikaci SWRC se neudálo nic převratného, Juho Hänninen podle svých slov jede již zcela v klidu, přesto stále drží průběžné vedení před Násirem Al-Attíjou a Martinem Prokopem, který už podle všeho za stávající situace rezignoval.

Nic rozhodnuto naopak není v PWRC, kde se stále snaží Michal Kosciuszko útočit na první pozici Patrika Flodina, když na něj tentokrát najel 2.4 sekundy. Slušný čas tentokrát zajel i průběžně třetí Benito Guerra.

RZ 14 - La Mussara 1 (20.48 km)

První nejrychlejší čas na rally si na své konto připsal Mikko Hirvonen. Druhý byl Sebastien Ogier před Jari-Matti Latvalou, čtvrtý Sebastien Loeb zaostal za prvním místem o rovné čtyři vteřiny. Až za pátým Madsem Ostbergem, který ztratil 11.4 sekundy, dojel Kris Meeke, jeho týmový kolega Dani Sordo měl defekt zadního kola a skončil sedmý za Denisem Kuipersem se ztrátou necelé půl minuty.

V první desítce absolutně se nic nezměnilo, na prvních třech místech zůstává Loeb před Latvalou a Hirvonenem. Ogier se po Sordově zaváhání dotáhnul na rozdíl 38.3 vteřiny, ale pokud Španěl nevyrobí další chybu, měl by mu tento náskok v pohodě stačit až do cíle soutěže.

V SWRC zajel nejlepší čas Ott Tänak před Craigem Breenem a Hermannem Gassnerem, na čele však zůstává Juho Hänninen o 7.5 vteřiny před Násirem Al-Attíjou, kterého zpomalily potíže s brzdami. Třetí zůstává Martin Prokop.

V šampionátu produkčních aut udával tempo opět Paddon, druhý byl Flodin, který si tak upevnil průběžné vedení před Kosciuszkem, který zde zajel třetí nejlepší čas. Mexičan Guerra se drží lehce při zdi, třetí místo je zatím jeho životním výsledkem.

RZ 13 - Santa Marina 1 (26.51 km)

Úvodní test závěrečné etapy se jel za tmy, která nakonec nejvíc vyhovovala oběma továrním Citroenů, když do cíle testu dorazil jako první Sebastien Ogier o desetinu vteřiny před Sebastienem Loebem. Z předchozí letargie se probral Mikko Hirvonen, který zkoušku dokončil jako třetí před Jari-Mattim Latvalou. Pátý skončil na RZ 13 Dani Sordo s odstupem rovných šesti vteřin, jeho týmový kolega Kris Meeka na šestém místě jich ztratil už osmnáct. Do cíle testu nedorazili Armindo Araújo a Ken Block, když oba skončili mimo trať.

Na průběžném pořadí v první desítce se tedy vůbec nic nezměnilo, soutěži dále dominuje Loeb před Latvalou, třetí Hirvonen si aktuálně pojistil svou pozici před čtvrtým Sordem. O osmou příčku se bude muset strachovat Henning Solberg, protože mladý Novikov je momentálně již jen necelých 18 sekund zpět. V podobném duchu se možná bude ještě vyvíjet situace na desátém místě, kde je nadále Matthew Wilson o 22.6 vteřiny před Denisem Kuipersem.

V SWRC zajel nejlepší čas Craig Breen před Martinem Prokopem a Juhou Hänninenem. Do čela kategorie tak šel finský pilot, o pouhé půl vteřiny před Katařanem Al-Attíjou. Třetí zůstává Prokop se ztrátou 44.3 na první místo.

Dílčí výsledky PWRC na RZ 13 opět opanoval Hayden Paddon před Michalem Kosciuszkem a Patrikem Flodinem. Polák tedy opět začal stíhat vedoucího Švéda, když je za ním momentálně o 6.3 sekundy. Třetí Benito Guerra ztrácí již téměř devět minut.

Sebastien Loeb - Daniel Elena, Citroen DS3 WRC - Rallye de Espana 2011

- - - - - - 2. etapa - - - - - -

RZ 12 - Punta de les Torres 2 (13.53 km)

Poslední z šestice dnešních měřených testů opanoval opět Jari-Matti Latvala, čímž se stal jezdcem s dosud největším počtem vyhraných rychlostních zkoušek na letošní Španělské rally. Svůj dosavadní nejlepší výkon na soutěži předvedl také jeho týmový kolega Mikko Hirvonen, který dojel jako druhý před Sebastienem Ogierem, čtvrtý byl na RZ 12 Sebastien Loeb. Za touto čtveřicí se těsně seřadili Dani Sordo, Kris Meeke a Mads Ostberg.

S náskokem 27.6 sekundy bude zítra nastupovat do poslední etapy jako první opět Loeb, situaci se mu bude snažit co nejvíce znepříjemnit Latvala, i když se předpokládá, že bude na konci neděle letos už tradičně 'obětován' ve prospěch Hirvonena, který na třetím místě odrazil další očekávaný nápor domácího Sorda.

Páté místo je po dvou defektech maximem pro Ogiera, s šestou pozicí je naopak nadále spokojen Meeke, stejně jako Mads Ostberg se sedmou příčkou. Osmé místo je reálným odrazem výkonů Henninga Solberga - na jeho pozici si brousil zuby devátý Jevgenij Novikov, ale mladému Rusovi dnes přeci jen scházelo trochu více šteští. První desítku uzavírá Matthew Wilson, který se dnes nedokázal dostat na jednotlivých zkouškách na lepší než 11. místo.

Na posledním testu dne byl v SWRC nejrychlejší Tänak, ale mladý Estonec pouze může tajně doufat v smůlu Hänninena, který zde byl druhý před Kruudou. Na prvním místě v této kategorii přenocuje nicméně Násir Al-Attíja před 'Haničkou', který si zatím jede pro letošní titul, ho dělí pouhé čtyři desetiny vteřiny. Třetí Martin Prokop může věřit snad jen v zázrak, když na Fina ztrácí 46.3 sekundy.

V PWRC na posledním testu doslova 'zpráskal' všechny své soupeře Hayden Paddon, který druhému Patriku Flodinovi a třetímu Benitu Guerrovi uštědřil porážku o devatenáct vteřin. Na čele kategorie však zůstává Flodin před Kosciuszkem (+11.0 s), když polskému jezdci ještě na poslední zkoušce praskla brzdová hadička na zadním kole. Pro své první pódiové umístění si jede při premiéře na asfaltu Mexičan Guerra.

RZ 11 - Riba-roja d'Ebre 2 (12.27 km)

Na nejkratší zkoušce dne se dočkal prvního dílčího vítězství Dani Sordo. Druhý dojel Sebastien Loeb (+2.3 s) o dvě desetiny vteřiny před Jari-Matii Latvalou, další tři desetiny ztratil čtvrtý Sebastien Ogier. O necelých pět sekund pak zaostali pátý Kris Meeke a šestý Mikko Hirvonen.

Loebův půlminutový náskok na čele průběžné absolutní klasifikace před Latvalou tak zůstal prakticky nezměněn, zatímco Sordo se dotáhnul na téměř stejný rozdíl na třetího Hirvonena. Pátý zůstal Ogier a šestý Meeke, který přeci jen na asfaltu ještě jen nemá tolik zkušností jako týmový kolega Sordo.

V SWRC vyhrál test překvapivě Hermann Gassner před Martinem Prokopem a Ottem Tänakem. Na čele však zůstal i přes potíže spoškozeným intercoolerem převodovky Al-Attíja před Hänninenem, třetí je nadále Prokop.

V produkčních autem úřadoval Hayden Paddon před Kosciuszkem a Flodinem, na čele však nadále zůstává švédský pilot na Subaru Impreza před Lancerem Evo X mladíka z Krakova, třetí zůstává Benito Guerra.

RZ 10 - El Priorat 2 (45.97 km)

Druhý průjezd 'královským' testem letošní Španělské rally vyšel nejlépe Jari-Matti Latvalovi, který tak zde oplatil porážku z prvního průjezdu Sebastienu Loebovi. Ten zaostal za Finem jen o 3.2, přesto však jeho výkon neopomněl pochválit. Třetí byl tentokrát Sebastien Ogier před Danim Sordem, pátý Mikko Hirvonen mohl opět jen nevěřícně kroutit hlavou, když na Latvalu ztratil 21 vteřin. Vskutku horké chvíle zažíval v cíli testu Žeňa Novikov, který dostal v závěru zkoušky defekt zadní pneu a jeho vůz v cíli hořel od zbytků pneumatiky.

Latvalova ztráta na Loeba se tedy po deseti odjetých testech snížila na necelou půlminutu a francouzský pilot je tak stále pod určitým tlakem ze strany finského rivala. Třetí Hirvonen má k dobru na Sorda již jen 37 vteřin a měl by se zavčas pokusit, neboť dnes už prohospodařil téměř polovinu ze včerejšího náskoku na pilota Mini WRC. Na dalších příčkách zůstává zachován status quo, tedy šestý Meeke, sedmý Ostberg, osmý Henning Solberg. Novikov nakonec mnoho neztratil a udržel se v klidu devátý před Wilsonem.

V SWRC se poněkud zdramatizovala situace, když lídr Al-Attíja měl před koncem zkoušky problémy a ztratil půl minuty na nejrychlejšího Tänaka. Druhý čas zajel Prokop před Hänninenem, což znamená, že finský pilot je aktuálně druhý o 2.4 sekundy za Katařanem a o 47.4 vteřiny před Fiestou S2000 s českou SPZ.

Plánovaný útok na vedení v PWRC se nevyvedl Kosciuszkovi, který na Flodina ztratil 12 vteřin. Test jasně vyhrál Paddon před Guerrou a zmiňovaným Flodinem, jehož náskok na Kosciuszka narostl po RZ 10 na 15 sekund. Třetí je stálu Benito Guerra s komfortním náskokem devíti minut na čtvrtého Al Jabriho.

RZ 9 - Punta de les Torres 1 (13.53 km)

První dnešní vítězný čas si na své konto připsal na RZ 9 Jari-Matti Latvala, když byl o 3.2 sekundy rychlejší než druhý Sebastien Loeb. Třetí čas opět získal Dani Sordo, čtvrtý byl Sebastien Ogier před Mikkem Hirvonenem.

Loeb tedy v polovině dne stále drží s přehledem svůj náskok před Latvalalou, tato dvojice si de facto jede momentálně svůj závod. Třetí Hirvonen ztrácí na druhé místo bez jedné desetiny rovnou minutu, dalších 46.8 vteřiny je za ním Sordo. S pátou příčkou se zatím musí smířit Ogier, naopak Meeke je podle svých slov s šestým místem víceméně spokojen. Sedmou příčku v klidu udržuje Mads Ostberg před nachlazeným Henningem Solbergem, servisní pauza bude snad znamenat konec potíží s posilovačem řízení pro devátého Jevgenije Novikova. Desítku nejlepších uzavírá Matthew Wilson.

V hodnocení SWRC si prodloužil vítěznou šňůru Násir Al-Attíja, druhý čas tentokrát přidal nikam nespěchající Hänninen, který si hlavně nemůže dovolit zbytečnou fatální chybu. Již podruhé se pak dnes dostal na pomyslené dílčí stupně vítězů mladý Kruuda. Celkově nadále vede Al-Attíja před Hänninenem a Prokopem.

V PWRC tentokrát úřadoval již jistý šampion Hayden Paddon, další slušný čas zajel Benito Guerra. V souboji o první místo snížil Michal Koscisuzko náskok Patrika Flodina na pouhé 2.9 vteřiny a je na nejlepší cestě dostat se do čela průběžné celkové klasifikace kategorie. Třetí příčku drží osamocený Guerra, kterého dělí od druhého i čtvrtého místa okolo sedmi minut.

RZ 8 - Riba-roja d'Ebre 1 (12.27 km)

Další nejlepší čas přidal do svých záznamů Sebastien Loeb před Jari-Mattim Latvalou a Dani Sordem. Čtvtý čas zaznamenal Sebastien Ogier před Krisem Meekem a stále se trápícím Mikkem Hirvonenem. Na prvních čtyřech příčkách Loeba, Latvaly, Hirvonena a Sorda se nic nezměnilo, nicméně posledně jmenovaný Španěl stáhl svou ztrátu na třetí pozici jedničky týmu Ford pod padesát vteřin. Na pátou příčku si polepšil na úkor Meeka Ogier.

V SWRC zajel druhý čas za Al-Attíjou Martin Prokop, třetí byl mladý Gassner. Na Katařanově průběžném vedení před Finem Hänninenem se však nic nezměnilo, stejně jako na třetím místě Prokopa.

V PWRC pokračoval Kosciuszko ve svém náporu na Flodina, takže jeho aktuální ztráta se snížila pod deset vteřin. Třetí zůstává i nadále Mexičan Guerra.

RZ 7 - El Priorat 1 (45.97 km)

Nejdelší test celého letošního mistrovství světa se napoprvé nejlépe povedl Sebastienu Loebovi. Pouhé 4.3 vteřiny ztratil druhý Jari-Matti Latvala, třetí byl Dani Sordo se ztrátou 12.7 sekundy. Příliš nadšen nebyl v cíli testu čtvrtým časem a především ztrátou 25.8 sekundy Mikko Hirvonen, za nímž byli v cíli testu klasifikováni Kris Meeke a Mads Ostberg. Sedmý Pieter Van Merksteijn již ztratil více než minutu. Defekt zadní pneumatiky znamenal ztrátu 1:44.4 min pro Sebastiena Ogiera.

Sebastien Loeb tedy upevnil své stávající vedení, podobá slova pak platí o druhé příčce Latvaly. Mikko Hirvonen se po potížích Ogiera, který propadnul na šesté místo, nemusí obávat tlaku ze strany mladého Francouze, ale bude si muset hlídat záda před čtvrtým Sordem, za nímž figuruje na páté pozici jeho týmový kolega Meeke. Sedmou příčku si s přehledem drží Mads Ostberg, který na RZ 7 'naložil' osmému Henningu Solbergovi čtyřicet vteřin.

V SWRC nadále udržují vysoké tempo Násir Al-Attíja a Juho Hänninen, zbytek soutěžících jejich tempu nestíhá. Třetím časem se na RZ 7 za Katařanem a Finem blýskl mladý Kaarl Kruuda, technické potíže (poloosa) zpomalily Craiga Breena. Celkově vede Al-Attíja o 7.3 sekundy před Hänninenem, na třetí místo se posunul Martin Prokop, který ztrácí 1:05.1 min.

V PWRC zajel nejlepší čas Paddon, který se vrátil díky SupeRally, druhý čas zajel Michal Kosciuszko a třetí Patrik Flodin. Flodinův náskok na čele před mladým Polákem se tak snížil na 19.7 sekundy, třetí Guerra ztrácí propastných sedm minut. Ze hry je bohužel Martin Semerád, který skončil mimo trať.

Sebastien Ogier - Julien Ingrassia, Citroen DS3 WRC - Rally de Espana 2011

- - - - - - 1. etapa - - - - - -

RZ 6 - Les Garrigues 2 (18.50 km)

Poslední dnešní zkouška se jela za tmy, což byla voda na mlýn Sebastiena Loeba, za ním jedoucí posádky nadšením příliš neoplývaly. Francouz dokázal danou situaci stoprocentně využít a test vyhrál před týmovým kolegou Sebastienem Ogierem a Mikkem Hirvonenem. Čtvrtý nejlepší dílčí čas zajel Henning Solberg před Jevgenijem Novikovem, až za nimi dojel do cíle s defektem a ztrátou 46.6 sekundy smolař Jari-Matti Latvala. První desítku na RZ 6 uzavíraly vozy kategorie S2000 pilotované Martinem Prokopem a Juhou Hänninenem.

Po dnešku tedy figuruje na čele průběžné absolutní klasifikace Španělské rally úřadující světový šampion Sebastien Loeb, druhý Latvala ztrácí lehce přes půl minuty a třetí je jeho týmový kolega Hirvonen. Na čtvrtou příčku se před Daniho Sorda posunul Ogier, šestý je Kris Meeke před soukromníky Ostbergem, Henningem Solbergem a Novikovem. První desítku nadále uzavírá Wilson.

V SWRC se na průběžném hodnocení nic neměnilo, když na čele zůstal o rovnou vteřinu Násir Al-Attíja před Juhou Hänninenem, který však prakticky nemá kam spěchat. Třetímu Craigu Breenoiv se přiblížil Martin Prokop na rozdíl 3.5 sekundy.

Nic se neměnilo ani v klasifikaci PWRC, i když vedoucí Patrik Flodin zažíval horké chvilky, když jeho Subaru jelo pouze na tři válce. Druhý Michal Kosciuszko však ukrojil z jeho náskoku jen necelé dvě vteřiny. Třetí Benito Guerra už ztrácí na první místo přes čtyři minuty, o dalších 55 vteřin zaostává čtvrtý Martin Semerád.

RZ 5 - Terra Alta 2 (35.94 km)

Dalším nejrychlejším časem si své průběžné vedení pojistil Jari-Matti Latvala, když druhému Loebovi poodjel na trati testu o dalších osm vteřin. Třetí čas zajel Mikko Hirvonen před Danim Sordem, kterého potrápil nefunkční interkom. Sebastien Ogier dostal defekt zadního kola a ve výsledcích testu propadl až na čtrnáctou příčku s obrovskou ztrátou 1:41.4 minuty.

Za Latvalu a Loeba se tak na třetí pozici posunul Hirvonen, před dvojku továrního týmu Citroen se dostal také domácí Sordo. V souboji o šesté místo se přiblížil Krisi Meekovi na rozdíl necelých čtyř vteřin Mads Ostberg a na konec první desítky se prokousal Matthew Wilson.

V těsném zápolení o vedení v SWRC se do čela díky nejlepšímu času vrátil Al-Attíja před Hänninena, třetí Breen uštědřil porážku Prokopovi a dostal se tak zpět na poslední volný stupeň vítězů.

V klasifikaci PWRC přidal Flodin dalších osm vteřin ke svému dosavadnímu náskoku na druhého Kosciuszka, takže Polák teď zaostává za lídrem o 38 vteřin. Martin Semerád zajel třetí nejlepší čas a posunul se tak na čtvrtou příčku za Guerru.

RZ 4 - Pesells 2 (25.74 km)

Na začátku odpolední sekce se karta obrátila, když opakovaný průjezd úvodním testem opanoval Jari-Matti Latvala před Sebastienem Ogierem. Třetí dojel Mikko Hirvonen a až čtvrtý byl tentokrát Sebastien Loeb, který tak přišel o průběžné vedení, kam se posunul zmiňovaný Latvala. Kromě této změny se v první desítce nic podstatného neudálo, snad s výjimkou opakování potíží Henninga Solberga s interkomem.

Na desáté místo absolutně se vrátil Juho Hänninen, což znamenalo i návrat do čela průběžné klasifikace SWRC před Katařana Al-Attíju a Martina Prokopa, který byl v součtu časů o desetinu vteřiny lepší čtvrtého Craiga Breena.

V PCWRC pokračoval ve spanilé jízdě Patrik Flodin, když na RZ 4 nadělil druhému Kosciuszkovi 18.2 vteřiny. Mexičan Guerra zůstal třetí se ztrátou necelých dvou minut, nic se neměnilo ani na páté pozici Martina Semeráda.

RZ 3 - Les Garrigues 1 (18.50 km)

Nejkratší test dne přinesl další dílčí prvenství pro Sebastiena Ogiera, druhý čas zaznamenal Jari-Matti Latvala a třetí byl Sebastien Loeb. O čtvrtou a pátou příčku se opět podělili Mikko Hirvonen a Dani Sordo, když oproti předchozímu testu byl v tomto duelu lepší finský jezdec. Šestý skončil na RZ 3 Kris Meeke, první desítku pak uzavřely Fiesty S2000 Násira Al-Attíji a Martina Prokopa. Zkoušku nedokončil Kimi Räikkonen.

Na čele průběžné absolutní klasifikace se tak po polovině úvodní etapy udržel Sebastien Loeb, 5.3 vteřiny ztrácí druhý Latvala a o dalších 6.6 sekundy zpět je Ogier. Za čtvrtým Hirvonenem figurují obě Mini WRC pilotované Sordem a Meekem, který tak poskočil před sedmého Ostberga. Osmý zůstává Henning Solberg, když si s novým interkomem budou po servisní pauze konečně moci odpočinout hlasivky Ilky Minorové. Devátý zůstal Rus Novikov.

Top Ten uzavíral po třetí zkoušce Al-Attíja, který se tak zároveň dostal na čelo průběžné celkové klasifikace SWRC před Hänninena (+4.5) a Breena (+5.0). O další 2.1 sekundy zpět byl čtvrtý Martin Prokop.

V PWRC navýšil svůj náskok Flodin před Kosciuszkem, na třetí pozici se posunul Guerra. Martin Semerád se přes defekt vrátil na pátou pozici, stejný problém pak potkal Gorbana. Do cíle zkoušky nedorazil do té doby průběžně třetí Saliuk.

RZ 2 - Terra Alta 1 (35.94 km)

Nejdelší test dne přinesl určité zlepšení pokud jde o situaci s prachem, když přeci jenom začal foukat kromě Loeba snad všemi jezdci přivolávaný vítr. Úřadující světová jednička však přesto zaostala jen o 1.2 vteřiny za vítězným Sebastienem Ogierem, kterého stále ještě brzdil zvířený prach. Další solidní výkon předvedl Jari-Matti Latvala, čtvrtým časem si poněkud spravil náladu Dani Sordo na Mini WRC před šestým Madsem Ostbergem.

Loeb se tedy udržel v čele průběžné absolutní klasifikace před Latvalou, na třetí místo si na úkor Hirvonena polepšil Ogier. Směrem vzhůru se posunuli také Sordo a Ostberg, zatímco Kris Meeke klesnul z pátého na sedmé místo. Osmý byl přes nefukční interkom Henning Solberg, na deváté místo před lídra SWRC Hänninena poskočil Jevgenij Novikov.

V SWRC se za Hänninena, který zkoušku po odstoupení Tänaka poněkud vypustil, posunul na rozdíl 1.5 vteřiny Craig Breen. Třetí byl Násir Al-Attíja před Martinem Prokopem, což znamenalo, že Hänninenovu Fabii S2000 pronásleduje hned trojice Fordů.

V PWRC se vedení díky nejlepšímu času ujal Patrik Flodin před Michalem Kosciuszkem, třetí byl Oleksander Saliuk. Novopečený mistr světa Hayden Paddon odstoupil ještě před prvním testem kvůli problémům s elektrikou, Martin Semerád si pohoršil z předchozího pátého na šesté místo.

RZ 1 - Pessels 1 (25.74 km)

Situace na úvodním testu nahrála do karet Sebastienu Loebovi. Obhájce mistrovského titulu sice vyrazil na trať jako první, což znamenalo, že ji bude muset čistit od sypké šotoliny, ale prach, který se za soutěžními vozy vnesl do vzduchu nakonec všem ostatním notně zkomplikoval situaci. Přes tříminutové odstupy totiž zvířený prach působil téměř neproniknutelnou clonu, přes níž jezdci těžko hledali samotnou trať. Mikko Hirvonen, který zajel třetí nejlepší čas za svým týmovým kolegou Jari-Mattim Latvalou a zmiňovaným Loebem situaci přirovnal k jízdě proti zdi.

Čtvrtý čas zajel Sebastien Ogier, pátý Kris Meeke ztratil 25.7 vteřiny, tedy rovnou vteřinu na kilometr. Ze vzniklé situace profitoval šestým nejlepším časem Juho Hänninen, devátý čas zaznamenal druhý jezdec SWRC Martin Prokop. Do cíle testu nedorazil Petter Solberg, který utrhnul kolo, o stejný 'kámen úrazu' poničil řízení své Fiesty S2000 Estonec Ott Tänak a cíl zkoušky nespatřili ani Ken Block či Kaarl Kruuda.

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist