www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 11 - RACC Rally de Espana (SWRC, PWRC)

Škoda získala poprvé v historii titul mistrů světa

24. října 2011 • 11:15

Historický triumf pro značku Škoda – poprvé ve své motoristické historii získala Škoda titul světových šampionů. Ve Španělsku jej v poslední soutěži šampionátu SWRC vybojovalo finské duo týmu Red Bull Škoda Juho Hänninen/Mikko Markkula na Fabii Super 2000. Hned v prvním roce účasti v šampionátu SWRC předvedl tým Red Bull Škoda fantastický výkon a může zaslouženě slavit titul světových šampionů. Pro značku Škoda je titul v mistrovství světa vrcholem jejích oslav 110 let historie motorsportu.

Juho Hänninen - Mikko Markula, Škoda Fabia S2000 - RACC Rally de Espaňa 2011

Týmový šéf Raimund Baumschlager: „Dnešek je pro nás všechny výjimečný. Juho potvrdil svou třídu a odjel precizní a taktickou soutěž. Byl po celou sezonu bezesporu nejrychlejší a nejkonstantnější pilot. Můžeme být na náš společný výkon hrdí!“

Španělská rally byla perfektním závěrem sezony pro celý tým. Juho Hänninen korunoval svůj celoroční výkon suverénní, inteligentní a přesto rychlou jízdou v Katalánsku. Jel chytře a současně agresivně a až do spolední rychlostní zkoušky bojoval o vítězství s vítězem Dakaru Al-Attiyahem na Fordu. Předčasné rozhodnutí o držiteli světového titulu padlo přitom již na první zkoušce v úvodní páteční etapě. Zatímco průběžně vedoucí jezdec pořadí šampionátu Juho Hänninen zajel hned na začátku nejrychlejší čas, největší konkurent v boji o titul Ott Tänak havaroval a nemohl již v první den zasáhnout do boje. Od tohoto momentu změnil Hänninen strategii. Na prvním místě stála taktická jízda na jistotu. Přesto zajížděl Hänninen dále skvělé časy, zůstal maximálně koncentrovaný a okřídlený pocitem možného vítězství.

Juho Hänninen: „Perfektní den pro nás všechny a skvělý úspěch v mé kariéře. Všechno fungovalo na výbornou. Nemuseli jsme jet s maximálním rizikem, přesto jsme byli pořád vpředu. Chtěl bych speciálně poděkovat všem, kdo nám při tomto úspěchu pomáhali. Měli jsme zajištěné podmínky, abychom mohli soutěžit na nejvyšší úrovni a světový titul je pro nás všechny zasloužená odměna.“

Také druhé duo týmu Red Bull Škoda Hermann Gassner/Timo Gottschalk ukázalo na závěr sezony ve Španělsku vyzrálý výkon. Gassner zajel jeden nejrychlejší čas a několikrát se dostal mezi první tři. V konečném účtování mu patří pátá příčka. Hermann Gassner: „Potřeboval jsem dlouhou dobu, abych našel správný rytmus. Ale čím déle rally trvala, tím více jsem mohl útočit, aniž bych příliš riskoval. Byl to povzbudivý a pozitivní závěr proměnlivé sezony, ve které jsme se toho hodně naučili.“

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
25.10.2011 19:20
accesss
1994 - škoda vyhrála Světový pohár F2
1995 - škoda byla 3.v MS v F2
1996 - byli jsme opět třetí v mistrovství světa Fs
24.10.2011 18:12
ajaj
Poprvé v historii získala Škoda třetí titul mistra světa :-)
Ale popravdě řečeno, nemá ani jeden!
S fávem to byl Cup :-(
Loni vyhrál privátní tým RedBull ;-)
Letos Hanninen, tovární jezdec Škoda, ale v privátním týmu RedBull :-D

Proč jen to nemůže bejt jednoduchý? A takhle přezízavě k historii píše zástupce firmy, jejíž historie tak moc fascinovala, tehdy ještě pouhého, zájemce o její koupi a která pak z té historie vylovila hned několik názvů svých nových aut :-O
24.10.2011 13:52
Mirekfric
Je tu víc trochu kuriozních souvislostí :-)

Takže čistě technicky vzato...

Mezi F2 nebyl vypsán Championship, ale pouze Cup. Oficiální titul mistra světa se tudíž nemohl vyhlašovat (bohužel).

Titul v SWRC 2011 je záležitostí pouze jezdce. Týmová soutěž nebyla vypsaná.

V SWRC 2010 ovšem vypsaná byla a vyhrál ji kdo? Ano, RedBull Škoda - tudíž značka má titul mistra světa z roku 2010 a ani o tom evidentně neví :-)
24.10.2011 11:33
Karbonyl - moderátor
Vzhledem k tomu, že SWRC není hlavní kategorií MS, tak PR manageři Škody celkem krutě zapomněli na rok 1994, kdy škodovka s Fanošem taky vybojovala "titul mistra světa" (v F2). Ten byl podle mě vzhledem k parametrům Fandy a jeho konkurentů mnohem cennější.
toplist