www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 11 - Partr Rally Vsetín (MČR-S)

Stříbrný tanec mezi valašskými kameny

25. října 2011 • 09:00

Martin Bujáček s Markem Omelkou odjížděli na osmý ročník Partr Rally Vsetín coby juniorští mistři republiky s cílem udržet stříbro ve třídě 3, neboli velkými eNky, před Honzou Jelínkem. Kluci ale rozhodně nehodlali jet nějakou údržbu, jak se říká „na hyenu.“

Martin Bujáček - Marek Omelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) - Partr Rally Vsetín 2011

Dá se říci, že všechny posádky širší spičky nastoupily v opravdu vysokém tempu. Jelikož ale jediného jezdce, který mohl stříbro Martina s Markem potenciálně ohrozit, postihla ve druhé RZ technická závada, užili si kluci celý zbytek závodu opravdu do sytosti.

Klasické valašské erzety má Martin rád, což potvrdil už na začátku sezony výborným výkonem na Valašské rally. Na Vsetíně se od startu pohyboval mezi nejrychlejšími produkčními auty a svými průjezdy bavil velké množství diváků u trati. „Hodně se bavíme, tyto erzety mi dost sedí. Není to žádná jízda na krev, ale spíše na jistotu, ovšem to neznamená že pomalá. Chytli jsme prostě dobré tempo,“ komentoval Martin úvod soutěže v servisu po první rundě. Svou roli určitě sehrál i fakt, že posádka zvolila vhodné pneumatiky, což byl na letošních sprintech často kámen úrazu.

Uherskobrodský mladík byl jen o pár sekund za Honzou Sýkorou s Lancerem R4. Na šesté vložce sice Sýkora chyboval a ztratil nějaký čas, ale Martin dostal defekt a nic tedy nahnat nedokázal. Za defektem nestál protikatovací kámen jako v případě mnoha jiných, ale kanál nenápadně skrytý ve vnitřku jedné zatáčky. Na prázdném kole musela posádka urazit ještě čtyři kilometry do cíle testu.

Diváci často aplaudovali divokému stylu, který občas vypadal že už je na hraně. O to víc udiví, že Martin se jízdou vlastně bavil bez nějakého rizika. Velkým plusem Martina je fakt, že v letošní náročné sezoně nemusel ani jednou odstoupit kvůli havárii, což značí vedle rychlosti i spolehlivost. Závěrečné dvě vložky již jen znamenaly potvrzení devátého místa celkově a druhého mezi produkčními vozy. Spolujezdec Marek Omelka byl v cíli viditelně spokojený. Jen ty kameny na vnitřcích zatáček se mu moc nezamlouvaly. „Dneska to bylo velice dobré, Martin jel pěkně, občas velice divoce, ale to se lidem líbí a nás to baví. Ale ty kameny vevnitř zatáček se nám moc nelíbily. Na prvním průjezdu byly tam, kde měly být, ve druhém někde chyběly. Tak jsem si udělal poznámku do rozpisu, že to může říznout a ve třetím průjezdu jsem mu to nadiktoval. Naštěstí jsme si oba dva brzy všimli, že tam kámen zas je. Několikrát se dokonce stalo, že byl kámen i tam, kde při seznamovačkách nebyl,“ upozorňuje na pro posádky nejen velmi nepříjemný, ale i nebezpečný fakt Marek Omelka.

Samotný jezdec pak soutěž hodnotí následovně: „Závod jsem si po protrápených Jeseníkách velmi užil a dařilo se nám držet hezké tempo a vše vycházelo jak mělo. Tratě jsou na vsetínsku vždy moc pěkné a letos tomu nebylo jinak. Počasí vyšlo hezky, diváků u tratě bylo hodně, takže povedený závod ze všech ohledů.“

O tom, že to posádku na vsetínských erzetách skutečně bavilo, se můžete přesvědčit z onboardu na serveru Mediasport.

Na závěr se sluší jen dodat, že lidé kolem této posádky již pilně připravují první volný podnik na závěr sezony, kterým bude uherskobrodská RallyShow. Chtěli bychom pozvat všechny diváky, ale i posádky, aby se tohoto krásného a přátelského klání zúčastnili.

Libor Hladiš
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist