www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 2. června 2025, Svátek má Jarmil, zítra Tamara |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||
Reklama Nejčtenější články |
MMČR 12 - Int. Jänner Rallye (MMČR+ME)Kopecký vítězem Jänner Rallye 2012 (+ ohlasy a MP3)Online výsledky - Další informace k Jänner Rallye - Diskuse k soutěži
Poslední ohlasy z úvodního podniku Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových rally jsme pořídili před závěrečným servisem ve Freistadtu. Nyní si je tedy může přečíst, nebo poslechnout jako MP3 v plném znění. Jan Kopecký: „Poslední rychlostka byla hodně těžká, spousta bláta, led, hodně se tu katuje a vylézají z toho betonové mostky. Jeden jsme ještě trefili, měli jsme štěstí. Byla to zajímavá soutěž, takové zkušenosti se vždycky hodí. Nestartoval jsem na soutěži, kde by se tak střídal grip jako tady na Jänneru. Jsem rád, že jsem tu mohl startovat, poděkování za to Škodovce a celému týmu. Určitě jsme spokojení, vyhráli jsme MMČR i mistrovství Evropy. Uvidíme jaký bude náš další program, ale každopádně budeme startovat v českém šampionátu.“ Juho Hänninen: „Nějak moc jsem netlačil, nebyly tam teď žádné krize, ale byla to v podstatě jediná vložka, kde dnes byly stejné podmínky. Ale jasně, minuta byla moc a nic jsem v tomhle směru nečekal. OK, dnes jsme se hodně potrápili kvůli tomu, že jsme byli první na trati, udělal jsem chybu, nemohl jsem zvítězit a jsem tedy zklamaný. Určitě jsem se naučil nové věci ohledně pneumatik a pochopil jsem, že někdy je lepší nebýt v průběhu rally ve vedení.“ Beppo Harrach: „Neuvěřitelné. V posledním servisu jsme zariskovali a změnili nastavení auta. Potřebovali jsme dohnat více než šestnáct sekund, věděli jsme, že něco musíme upravit. Riskli jsme to a vyplatilo se nám to. Porazili jsme Raimunda o dvě desetiny. Nemyslel jsem, že s tímhle autem budu na bedně, počítal jsem tak s Top 5 a je skvělé být tu na pódiu. Konkurence byla neuvěřitelná. Podmínky jsou tu každoročně těžké, letos to pro nás bylo ještě horší, protože jsme měli špatné nastavení a přesto jsme skončili na bedně. R4 je pro nás nové auto a nebylo to snadné.“ Raimund Baumschlager: „Nevím, možná jsem zaspal na startu. Ne, vážně, byl jsem moc opatrný a předtím jsem ještě udělal moc chyb. S autem bylo vše v pořádku, byla to jen moje chyba.“ Václav Pech: „Poslední dvě vložky byly v pořádku, neztráceli jsme kvůli naší startovní pozici. Dnešek byl pořád těžký kvůli čerstvému sněhu, jezdili jsme časy s Hänninenem, auta nebrzdila a nerozjížděla se, zametali jsme to. Ale naprostá spokojenost, miník je celý, nic jsme nevyvedli. Mohli jsme několikrát spadnout ven, ani to se nepovedlo. Jak pro nás tak pro miníka úspěch, hlavní je druhé místo v českém mitráku za Honzou Kopeckým a před Pavlem, super.“ Pavel Valoušek: „Dnes to bylo rozhodně lepší než včera. Soustředili jsme se na vlastní zlepšení i zlepšení auta, to se podařilo, ale pořád máme rezervy. Navíc jsme v tomto autě neseděli od Barumky a nejeli jsme žádný test. Jsem rád, že jsme rally proklouzli bez velké chyby a to hodnotím pozitivně. Na Valašce budou možná podobné podmínky, zima je opožděná, uvidíme. Včera se nám vůbec nedařilo, nejeli jsme s obvyklou jistotou a samozřejmostí. Dnes jsme se dokázali po včerejší frustraci vrátit, soustředili se na dnešek a myslím, že se to docela povedlo, to je pozitivní.“ Jaroslav Orsák: „Přijeli jsme sem vyhrát třídu, povedlo se, cíl splněn na maximum. Jsem hodně nemocný, včera jsem se večer nemohl zkoncentrovat, ale dopadlo to velice dobře. Jsme spokojení, myslím že je to super.“ Michal Solowow: „Byla to opravdu dobrá a opravdu těžká soutěž. Skvělá konkurence, Hänninen, Kopecký, Valoušek, Pech, Orsák, Semerád, Tlusťák, Betti, hodně dobrých jezdců. Dnešní body do mistrovství Evropy? Lepší než nula.“ Martin Semerád: „Bez trojky jsme to jen projeli, nic zvláštního. Soutěž to byla určitě těžká, obzvláště včerejšek byl dlouhý. Včera nám to šlo, velká zkušenost s malými hřebíky, snad ji ještě někdy využijeme. Jsem spokojený, po všech těch problémech je druhé místo úplně uspokojující a příště to bude doufám třeba ještě lepší.“ Antonín Tlusťák: „Jsem spokojený, jsme v cíli. Svezení krásné. Nedostatek zkušeností jde poznat, chtělo by to v zimních podmínkách jezdit víc. Nám to trošku chybělo. Jänner je ale špatně, kalamita, tento závod bych zrušil, jak se k nám chovají.“ Luca Betti: „Když to vezmu celé dokola, nebyla to pro mě špatná rally a jsem spokojený. Ano, včera jsme byli venku a hodně ztratili, ale to je součást hry. Vzali jsme to jako zkušenost pro další roky. Dnes jsem jel dobře, i když jsme se mockrát točili, protože jsme pořád zkoušeli různé věci. Například na RZ 17 jsem byl hodně rychlý, ale dvakrát jsme dělali hodiny. OK, jsem spokojený.“ Jan Černý: „Určitě to byla dobrá rally, jen jsme dnes ráno mohli zvolit jiné gumy. Ač nepochopitelně, tak na tomto autě funguje na sněhu a na ledu široká guma. Jinak vše super, ta spojka byl problém, ale vyřešili jsme ho. Obrovská zkušenost, hlavně ty dvě poslední dvě vložky tradičně. Byl to mazec. Hrozně rádi bychom letos do světa, ale uvidíme.“
Vítězem letošní Jänner Rallye se stala posádka Jan Kopecký - Pavel Dresler na Škodě Fabia S2000. Na druhém místě skončili jejich týmoví kolegové Juho Hänninen a Mikko Markkula se ztrátou 40.1 s. Třetí místo nakonec na závěrečné zkoušce vybojoval Beppo Harrach, když v celkovém součtu časů porazil o dvě desetiny vteřiny Raimunda Baumschlagera.
Přinášíme ohlasy před poslední rychlostní zkouškou. Zde si je můžete poslechnout v celém znění ve formátu MP3.
Juho Hänninen: „Byl to v podstatě jeden pětadvacetikilometrový problém. Trochu jsme doplatili na včerejší první místo. Dnešek je celý moc těžký, pořád sněží. Šlo to dobře, nemůžu si stěžovat, ale pokaždé je to ztráta vteřiny na kilometr. Stát se může cokoliv, ale ne to, že bych dohnal Kopeckého. Dnes je to jako nějaká noční můra, myslel jsem, že druhé průjezdy budou lepší, ale na trati bylo víc čerstvého sněhu než předtím. Hodně jsme se trápili s adhezí. Snažil jsem se zabrat, ale bylo z toho hodně krizovek.“ Raimund Baumschlager: „Šli jsme do toho, ale chyboval jsem a skončili jsme mimo trať. V levé zatáčce jsem byl trochu pozdě na brzdy, měl jsme štěstí, že jedeme dál, ale ztratil jsem deset vteřin. Teď myslím že budeme hlídat třetí místo, na téhle zledovatělé zkoušce bude stačit, když to dostaneme domů.“ Václav Pech: „Snažili jsme se, ale kde nám upadl nárazník, to nevím. Nebyl tam žádný problém, ale snažil jsem se. Stačí, když napadne milimetr sněhu, hřebík nefunguje. Na brzdy sáňkujeme, hledáme si tam místo. V souboji s Harrachem se nedá nic podcenit, bude záležet kdo co obuje.“ Pavel Valoušek: „Určitě je to lepší než včera. Zlepšili jsme sebe i auto, ale ještě to není úplně ono. Teď už jen poslední zkouška, nebudeme chtít udělat chybu.“ Maciek Baran (Solowow): „Dnešek je super. Moc litujeme včerejšího záseku ve sněhu, škoda, ale co naděláme. To je rally. Bojujeme o body do mistrovství Evropy, snažíme se dostat co nejvýše. Z pohledu dneška bojujeme s Janem Kopeckým, to je pro nás super. Pěkné závody.“ Antonín Tlusťák: „Určitě to byla nejtěžší runda. Je znát, že jedu na hřebu po sedmi letech, když nepočítám loňských dvacet kilometrů na Mikulášské tak poprvé se čtyřkolkou. Znalost trati je tu určitě výhodou, ale mě se to líbí a užíváme si to. Samozřejmě by to mohlo být lepší. Jsem ale zastáncem toho, aby se české mistrovství jezdilo v Česku. Když tady vidím tu organizaci, tak Jänner nemá co dělat v českém mistrovství co dělat. Všichni jsme debilové, jeden technik si vyložil výklad pravidel ohledně hřebíků po svém a on jediný dělá správné měření počtu hrotů. Je to špatně.“ Jaroslav Orsák: „Zábava. Chvíli na asfaltu, chvíli na sněhu, chvíli na břečce, všechno tam bylo. Hodně se mění rytmus, pěkné. Svezli jsme se pěkně, v klidu. Teď už to jenom nějak dotáhnout do cíle.“ Martin Semerád: „Jeli jsme docela slušně, ale dělal jsem moc chyb a nakonec se povedl jen jeden čas. Ta dlouhá erzeta byla náročná, na asfaltu jsem sjel hřebíky a pak už to moc nefungovalo. Navíc nám pak odešla trojka, takže dál jedeme bez ní.“
Na RZ 17 udělal nejrychlejším časem Jan Kopecký pravděpodobně rozhodující krok v tažení za vítězstvím v prvním podniku Mediasport MMČR v rally. Český pilot dokonale zužitkoval svou startovní pozici a test vyhrál o 1.3 vteřiny před skvěle rozjetým Michalem Solowowem a třetím Pavlem Valouškem, který však zaostal už o 12.7 sekundy. Opět se opakoval těsný souboj Václava Pecha a Beppa Harracha (4. a 5. příčka), šestý čas zajel Juho Hänninen před Martinem Semerádem a Raimundem Baumschlagerem. Devátý byl Jaroslav Orsák před Lucou Bettim. Před poslední zkouškou soutěže má Jan Kopecký komfortní minutový náskok před svým týmovým kolegou Juhou Hänninenem, který ale nemá nic jistého, protože třetí Baumschlager ztrácí jen 1.3 vteřiny. Bezchybně bojovat bude muset i Harrach, protože má k dobru na pátého Pecha 17.4 sekundy. Své jisté už má asi Valoušek, stejně jako sedmý Orsák, který má v souboji produkčních vozů náskok na druhého v kategorii a osmého absolutně Semeráda 34.4 vteřiny. Podle očekávání se na deváté místo, zcela zaslouženě, posunul před desátého Gassnera polský zástupce Solowow.
Vítězstvím na šestnáctém testu potvrdil Pavel Valoušek fakt, že jeho dnešní výkon jde konečně nahoru. Další kvalitní čas zajel Michal Solowow, který zopakoval druhé místo z prvního průjezdu diváckým testem. Výborný třetí čas pak zaznamenal Martin Semerád na produkčním Lanceru. Čtvrtý byl Václav Pech před Beppem Harrachem, o šestý nejlepší výkon se na této zkoušce podělili Jan Kopecký a Dan Běhálek. Osmý byl na Königswiesenu Luca Betti, o 8.9 vteřiny za nejrychlejším Valouškem zaostali Juho Hänninen a Jaroslav Orsák. V celkovém hodnocení je za prvním Kopeckým stále Baumschlager, ale na toho ztrácí již jen 1.1 sekundy Hänninen. Na dalších místech jsme se ani po tomto testu nedočkali žádných podstatných změn. Ve dvoukolkách pokračuje ve své spanilé jízdě Jan Černý, jeho náskok na další Citroen DS3 R3T Roberta Vescoviho je téměř pětiminutový. Třetí Elwis Chentre ztrácí celkem šest a půl minuty.
Druhý průjezd Unterweissenbachem konečně 'sednul' Pavlu Valouškovi, který test vyhrál o 1.4 vteřiny před Janem Kopeckým. Třetí byl Dan Běhálek, kterému jízda na sněhu evidentně vyhovuje a je jen škoda jeho včerejšího odstoupení. Čtvrtý čas zajel Michal Solowow před Beppem Harrachem a Martinem Semerádem, teprve za nimi byl sedmý Juho Hänninen. Osmou pozici pro sebe získal Václav Pech a desátý dílčí čas zajel Raimund Baumschlager. Před posledními třemi testy má vedoucí muž průběžného absolutního pořadí Jan Kopecký náskok necelé půlminuty na Baumschlagera a ještě pár sekund navíc na třetího Hänninena, Čtvrtý Harrach si v souboji s Pechem stále drží pilota bílého Mini S2000 v dostatečném odstupu a nic se nemění ani na pozicích českého trojlístku Valoušek, Orsák a Semerád na šestém až osmém místě. Půl minuty na devátého Gassnera ztrácí Solowow.
Jan Kopecký se na RZ 14 chopil nabídnuté šance a test vyhrál, čímž upevnil své vedení na čele průběžné absolutní klasifikace. Druhý čas zajel jeho týmový kolega Juho Hänninen, třetí příčkou si spravil náladu Václav Pech před Beppem Harrachem. Kvalitní časy nadále zajíždí i Michal Solowow, který byl šestý před Pavlem Valouškem. Až sedmý byl tentokrát Raimund Baumschlager, za ním figurovali ve výsledcích zkoušky Luca Betti, Jaroslav Orsák a Ernst Haneder. Na lídra Kopeckého nyní ztrácí 'Mundl' necelých 17 vteřin, třetí Hänninen je zpět o dalších 8.4 sekundy. Rozdíl mezi čtvrtým Harrachem a pátým Pechem se prakticky nezměnil, Rakušana dělí od Čecha 13.5 vteřiny. Ani ve zbytku první desítky se jinak nic nemění.
Před prvním dnešním přeskupením nás zajímaly zejména komentáře Juhy Hänninena a Raimunda Baumschlagera. Nejen je si nyní můžete přečíst nebo poslechnout ve formátu MP3. Jan Kopecký: „Vložky byly hodně zrádné, spousta ledu a sněhu a pořád se měnila přilnavost. Juho i Raimund asi udělali chybu, my jsme jeli bez chyb. Myslím si, že ty časy byly výborné. Na té první jsem si opravdu dával pozor, protože ta byla hodně zrádná, ale na těch dalších dvou jsme se dobře svezli. Juho teď určitě poletí jako blázen, Raimund to samé. Zkusíme jet rychle a bez chyb, jiný recept nemám.“ Juho Hänninen: „Otočil jsem se asi třikrát dokola. Měl jsem opravdu štěstí. Nahoře to bylo opravdu těžké, hodně sněžilo a fičel vítr. Doletěl jsem naplno do pravé zatáčky, chtěl jsem jet vnitřkem, vletěl jsem do sněhu a roztočil se. Naštěstí jsme se dostali ven, ale nevěděl jsem, kam mám jet, takže jsem vyjel špatně a pak jsme se vraceli. Stálo to hodně času. Bude to ještě těžké, už teď jsme viděli, co všechno se událo. Ještě je to daleko do cíle. Na první zkoušce jsme měli vepředu D10 a vzadu úzká kola, fungovalo to fakt dobře.“ Raimund Baumschlager: „Bylo to těžké. Nejprve jsme se dostali po Juhově chybě zpátky do vedení, pak jsem chyboval já a teď vede Jan. Je to opravdu hodně náročné. Byla to hloupá chyba, udělal jsem hodiny v odbočení, chtěl jsem jet vnitřkem, ale zachytil jsem se pravým kolem o bariéru a to stačilo na roztočení. Vše je otevřené, jak jsem už řekl včera, ale nevzdávám se.“ Václav Pech: „Napadla spousta nového sněhu a pořád sněžilo, takže na trati byly možná 2 cm čerstvého sněhu, který s Hänninenem zametáme. Ten tam vyvádí psí kusy, od mantinelu k mantinelu, já už pak vidím, kde to nemůže zastavit, takže mám proti němu lehkou výhodu. Ale je to opravdu strašně těžké. Teď jsme na té aréně jeli druhé kolo jako páté auto a ta trať je už úplně jiná, odjíždí to, brzdí to. Vepředu jsme za pitomce a čistíme trať, ale bohužel to musí někdo odnést. Jsem trošku frustrovaný, uvidíme v těch druhých průjezdech.“ Pavel Valoušek: „Dnes to bylo hodně lepší, zkusili jsme udělat změny na autě i v tom jak ho řídíme. Pořád ale máme problém s trakcí na výjezdu ze zatáček, nevíme v čem to je. Ale je to určitě malinko lepší než včera. My se nemáme kam hnát, chceme se zlepšit sami pro sebe a trochu pracovat s autem. Uvidíme.“ Michal Solowow: „Jelo se dobře. Na první zkoušce jsme měli dobré tempo. Jelo se na sněhu a jako sedmé auto máme dobrou pozici na trati. Jelo se tedy opravdu dobře, ale opravdu to moc moc klouže.“ Jaroslav Orsák: „Neudělal jsem žádnou chybu a v noci jsem se nadopoval prášky a vypotil se, ale pořád mám horečku. Co mi ale zbývá. Snažili jsme se, ale neriskovali, vyšlo nám to.“ Martin Semerád: „Na třetí zkoušce jsme blbě odbočili, museli se vracet a ztratil pětadvacet třicet vteřin. To zatím rozhodlo, ale nic není ztracené. Každopádně jsme měli velký problém s nedotáčivostí a obuli jsme včerejší gumy, což asi taky dost ovlivnilo moji rychlost. Nasadíme nové gumy a uvidíme. Je to hrozně znát, když odejdou, asi musíme jet spíš trochu opatrně.“ Antonín Tlusťák: „Na první to šlo, i když tam napadlo a bylo to pod ledem. Dvojka mi nesedla, trojka byla zase dobrá, takže jsem spokojený. Budeme se snažit udržet dvanácté místo, uvidíme.“ Kris Rosenberger: „Minimálně kvůli sněžení jsem spokojený, ale po včerejšku musím být opatrný, takže jsem jel v klidu. Bylo to OK, jen držíme pozici, těžko se někam zlepšit. Teď se připravujeme na totéž.“ Luca Betti: „Je tam hodně ledu, to pro mě není lehké. Včera na sněhu jsem to nějak zvládal, ale včera v noci to bylo na ledu moc těžké a špatné. Teď se snažím držet rytmus a zlepšovat se, není to snadné. Po troškách se to zlepšuje.“ Daniel Běhálek: „Včera nám odešel v půlce vložky zadní diferenciál. Dneska jsme se jeli svézt v rámci superally, jedeme svoje tempo, baví nás to a asi je to i rychlé.“ Martin Hudec: „Dnes mi to moc nejde, hodně se koncentruji na to, že musíme dojet. Máme dobrou pozici, ale spíš se trápím, nemůžu se dostat do tempa a dostáváme oblož. Hlavní bude dojet a získat body.“ Milan Liška: „Lehké to nebylo, ale moc se mi to líbilo. Jen byl problém, že jsme dojížděli ta malá auta před námi, ve druhé vložce jsme je nemohli předjet. Jinak dobré.“ Jan Černý: „Měli jsme problém se spopjkou a s gumama, takže úplně na nic.“
Překvapivým vítězem třináctého rychlostního testu se stal Dan Běhálek, který se do dnešní etapy vrátil díky systému Superally. Druhý čas zajel Michal Solowow před Janem Kopeckým, čtvrtý byl Beppo Harrach před Hermannem Gassnerem. O půl desetiny vteřiny pomaleji za německým jezdcem test absolvovali Juho Hänninen a Václav Pech. Zaváhání v podobě hodin připravilo o 26.9 vteřiny Raimunda Baumschlagera. Do čela průběžné absolutní klasifikace se po RZ 13 poprvé dostal Jan Kopecký, druhý Baumschlager ztrácí 2.4 vteřiny a třetí Hanninen je zpět o dalších 23.3 sekundy. Mimo hru o medailové pozice nejsou ani čtvrtý Harrach a pátý Pech. Za šestým Valouškem si pojistil vedení v produkčních vozech Orsák, na kterého aktuální ztrácí Semerád 42.7 vteřiny. Do první desítky se po dnešních výborných časech vrátil Polák Solowow.
Nejdelší zkoušku první sekce vyhrál s přehledem Michal Solowow, když zde druhému Pavlu Valouškovi ujel o 8.3 sekundy. V dalších dvou desetinách vteřiny za českým pilotem se srovnali Raimund Baumschlager a Jan Kopecký. Test se vydařil i Hermannu Gassnerovi, sedmý byl Beppo Harrach před Václavem Pechem a o devátý čas se podělili Jaroslav Orsák a domácí Ernst Haneder. Juho Hänninen poslal svoji Fabii S2000 do hodin a ztratil téměř minutu. Na čelo průběžné celkové klasifikace se tedy vrátil Baumschlager, před Hänninena se dostal také jeho týmový kolega Kopecký, který je aktuálně o 10.9 sekundy před Finem. Na čtvrté až deváté příčce nedošlo s výjimkou vzájemných časových odstupů k žádným změnám, na desátou pozici postoupil před Tlusťáka pekař Ernst Haneder.
Úvodní test druhé etapy Jänner Rallye vyhrál Raimund Baumschlager a dal tak jasně najevo, že svá včerejší slova o pokusu udržení své pozice myslel naprosto jasně. Oproti včerejšku se lépe probudil Pavel Valoušek, který zajel druhý nejlepší čas před třetím Juhou Hänninenem a čtvrtým Janem Kopeckým. Pátý čas zaznamenal Beppo Harrach před Michalem Solowowem. Závěr první desítky patřil na RZ 11 produkčním Lancerům Evo 9, když se za sedmým Jaroslavem Orsákem objevili ve stejném čase Hermann Gassner a Ernst Haneder a desátý byl Martin Semerád. Na čele průběžné absolutní klasifikace zůstal Hänninen, jeho dosavadní náskok na druhého Baumschlagera se snížil o vteřinu. Třetí Kopecký má k dobru více než půl minuty na čtvrtého Harracha, který přeskočil Václava Pecha. Na šestém místě Valouška se nic nezměnilo, Orsák zatím úspěšně odrazil možný útok Semeráda a zvýšil vzájemný odstup na osm vteřin. Na deváté místo se posunul na úkor Antonína Tlusťáka Gassner.
Dnešní poslední ohlasy jezdců před závěrečnou servisní zónou ve Freistadtu se nesly převážně v pozitivním duchu, o čemž svědčí následující řádky, nebo případně plné verze rozhovorů v tradičním formátu MP3. Juho Hänninen: „Jo, pojel jsem bývalého týmového šéfa, tak nevím, jestli je rád. Ráno to bylo těžké, měli jsme trochu široké pneumatiky, pak jsme přešli na úzké a bylo to lepší. Mám teď opravdu dobrý po cit z auta, funguje dobře - díky týmu. Uvidíme, jestli má Baumschlager na zítřek něco v záloze, zeptám se, co má v plánu. Už jsem říkal, že jsem spokojený s autem, nastavení je perfektní, takže s autem není třeba nic dělat. Zítřek bude jen o volbě pneu.“ Jan Kopecký: „Zkoušeli jsme nové pneumatiky od Michelinu. Jsou opravdu hodně měkké, na druhé zkoušce to fungovalo skvěle, ale pak bylo asi pět kilometrů na asfaltu a to kolo se bohužel hodně ohřálo, guma změkla a hrot se v ní hodně hýbal. Pak už to na ledu nešlo prostě nikde zastavit. Jednou jsem tedy brzdil trošičku déle, spadli jsme do pole, ale naštěstí jsme se vyhrabali. Jsme určitě spokojení, pro nás je důležité české mistrovství a abychom v něm pokud možno vyhráli. Pokud jde o zítřek, absolutně si je nevybavuji. Těším se, doufám, že to bude zajímavé a bude tam sníh.“ Raimund Baumschlager: „Samozřejmě, že jsem spokojený. Přijít o vedení díky Juhovi Hänninenovi není ostuda, je to jeden z nejlepších jezdců na světě. Jsem spokojený a pokud přijdu o druhé místo díky Janu Kopeckému, taky by se nic nedělo. S výsledkem jsem moc spokojený a doufám, že si ho zítra udržíme.“ Václav Pech: „Byly to asi nejtěžší dvě zkoušky. Začalo tam hodně mrznout, byla to jen taková vrstvička sněhu, takže hřebík nefungoval, hodně se to klouzalo. Ze začátku jsem se snažil jet rychle, ale málem jsme vypadli ven, takže jsem zvolnil a držel se ve stopě. Jsem strašně spokojen, že jsme tady. Pocity jsou super, auto funguje perfektně. Už jsem se ho naučil řídit, trochu jsme změkčili podvozek. Z řízení mám radost, ale motoricky to není úplně nejlepší, což je dané restriktorem. Kdyby povolili o milimetr víc, bylo by to konkurenceschopnějšé vůči Fabiím, ale nestěžuji si, jsme spokojení.“ Beppo Harrach: „Stejný problém jako předtím, neměli jsme dobré nastavení na osmnáctipalcová kola. Ztratili jsme spoustu času. Na zítřek mám něco vymyšleno, doufám, že dobře.“ Pavel Valoušek: „Trápení pokračovalo, nevíme kudy kam, co udělat správně. Možná to bude ráno lepší, nevím.“ Antonín Tlusťák: „Teď dvě nejlepší zkoušky z dnešní etapy. Dobré časy, sedlo mi to. Líbilo se mi to. Samozřejmě to klouzalo, hřebíčky jsou malé a je jich málo, ale máme to všichni stejné. Teď večer jeli i Harrach i Gassner stejné pneumatiky a bylo to vidět, rázem jeli pomaleji. Jsem zvědav, jak se zachovají komisaři a jak se zachová český hlavní sportovní komisař pan Novák, který by měl rozhodnout podle sportovních řádů. Doufám, že rozhodne správně.“ Luca Betti: „Ani tyhle poslední dvě zkoušky nebyly dobré. Obul jsem na jistotu úzká kola, ale moc to nefungovalo. Měl jsem spoustu problémů, dělal jsem hodiny ve vracečce a ztratil moc času. Zítra ráno vše samžu a začneme od začátku, budeme se opět učit. Dnes ráno to pro mě bylo opravdu dobré, byl jsem překvapený. Můj rytmus nebyl špatný, ale teď se to změnilo a uvidíme, jestli se k němu vrátím.“ Michal Solowow: „Poslední dvě zkoušky byly pěkné, jelo se suprově. Jeli jsme stejné pnaumatiky jako ostatní. Na poslední zkoušce jsme dojeli Lucu Bettiho, který před námi jel špičkově, jelo se dobře, jako při honičce. Zítra to bude stejné jako dnes, budeme muset jet.“ Jaroslav Orsák: „První zkouška super, ve druhé jsem udělal chybičku, sklouzli jsme do příkopu a nechali tam čtyřicet vteřin. Mám horečku, bolí mě v krku, od odpoledne se to zhoršovalo.“ Martin Semerád: „Rána je určitě škoda, ale jsme zpátky v souboji s Jarkem o první místo, což je určitě super. Dvě vteřinky jsou nic, takže uvidíme, co si na zítra připraví počasí. Budeme se snažit odjet to co nejlépe a dostat se před Jarka a být aspoň nejlepší v enkách. Dneska jsem tu zažil snad všechno a úplně všechno mě bavilo, snad jen ten sníh na úzkých gumách mi moc nešel, snažil jsem se asi jet moc bokem. Tak je mi asi už úplně jedno, na čem zítra pojedeme.“ Kris Rosenberger: „Nebylo to moc lepší. špatně jsme obuli, zkusili jsme něco jiného, ale evidentně to nefungovalo. Ztratili jsme další čas, ale aspoň jsme v cíli, spousta aut skončila mimo trať. Jsme rádi, že jsme tady a zítra nás snad čeká trochu slunce. Pořád doufám, že by mohlo sněžit, ale nemyslím si, že bude.“ Jan Černý: „První zkouška se nám úplně nepovedla, dali jsme tam starou gumu, už to moc nefungovalo. Vpředu jsme měli málo hřebíků a vzadu novou gumu, tak to bylo přetáčivé a nechtěl jsem udělat defekt, tak jsme to prodali. Teď jsme ale zatáhli a povedlo se nám to. Měli jsme v rezervě dvě nové kola, tak jsme to prohodili.“ Martin Hudec: „Závěr dne byl snad nejnáročnější. Na té poslední jsem z těch kopců jel velice opatrně, jenom abychom sem dojeli a mohli zítra zase pokračovat a neudělali něco autu. Vyloženě jsem to jen obkroužil. Jsem moc rád, že jsme tady, Snad bude zítra na erzetách sních a budeme si moc zaklouzat a pobavit lidi.“ Milan Liška: „Teď bylo vše bez problémů. Jak se říká - konec dobrý, všechno dobré. Ale myslím, že zítra přijde lámání chleba a velmi náročná trať.“
Svou večerní převahu potvrdil Juho Hänninen, když vyhrál i poslední zkoušku první etapy letošní Jänner Rallye. Druhý byl opět i přes drobné zaváhání Jan Kopecký, třetí pak Raimund Baumschlager. Na čtvrtý nejlepší čas dosáhnul Václav Pech před Michalem Solowowem, do první desítky se pak za šestého Harracha vešli tři čeští zástupci v podobě Pavla Valouška, Martina Semeráda a Antonína Tlusťáka. Pomyslnou Top 10 uzavřel na RZ 10 místní pekař Ernst Haneder. Z pozice vedoucího jezdce bude do zítřejší závěrečné etapy nastupovat Hänninen, druhý Baumschlager na něj ztrácí 13 vteřin a třetí Kopecký o rovných 21 sekund navíc. Na čtvrtou pozici postoupil před Beppa Harracha při své premiéře v MMČR s Mini Cooperem S2000 Václav Pech. Pozice od šestého do devátého místa patří českým barvám, když za šestým Pavlem Valouškem budou zítra bojovat o prvenství s produkčních vozech Orsák se Semerádem a na deváté místo se posunul Tlusťák. Desátý absolutně a třetí ve třídě 3 je Němec Hermann Gassner. Opomenout určitě nelze ani 11. pozici švédského veterána Blomqvista. Ve dvoukolkách dnes doslova jako obávaná černá ruka řádil Jan Černý, když před druhým Elwisem Chentrem má po dnešku k dobru náskok 3:35 min a třetím Vescovim 4:30 min.
Stejně jako při prvním průjezdu, tak i na druhém Pregartenu se o první dvě pozice podělili jezdci továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen a Jan Kopecký. Třetí čas zaznamenal Pavel Valoušek před Raimundem Baumschlagerem a pátým Václavem Pechem. Za šestým Harrachem a sedmým Solowowem byl opět v pozici nejrychlejšího produkčního vozu Martin Semerád před Jaroslavem Orsákem, který spíše než s tratí bojoval v závěru dne s virózou. Baumschlagerův náskok na čele rally se po předposlední zkoušce první etapy smrsknul na nicotných pět desetin vteřiny, za druhého Hänninena pak postoupil Kopecký a na prvních třech místech tak figuruje trojice Fabií S2000. Beppo Harrach klesl na čtvrté místo před pátého Pecha, za nímž si své dosavadní pozice relativně v poklidu uhájili Valoušek a Orsák. Na osmé místo však už postoupil Semerád před Neubauera a Gassnera. Do RZ 9 nenastoupil Radek Mifka, který odstoupil v servisu po osmém testu kvůli úniku oleje z transmisí.
Ohlasy ve formátu MP3. Juho Hänninen: „Možná bych té mrkve měl sníst ještě víc, ale Raimund asi snědl taky nějakou. Dlouhá zkouška byla zrádná, přilnavost se měnila prakticky s každou zatáčkou. Ale bylo to bez chyb. Jelo se to skoro celé na ledu, což jsem nepředpokládal. Pojedeme teď asi stejné pneumatiky a snažit si držet svoje tempo a dobrou pozici na zítřek.“ Václav Pech: „Teď je to velká loterie. Sedmička byla v podstatě jen mokrá a vytahaná, ale osmička byla čistý led. To jsme jeli prakticky poprvé na D10, nebylo to úplně špatné, ale na druhý průjezd mám teď dilema, uvidíme. Zatím žádný problém, bojím se jen té osmičky, ta je hodně zrádná.“ Jan Kopecký: „Teď to bylo určitě lepší. Jeli jsme rychle a neriskujeme. Je pro nás důležitý český mistrák, takže si hlídáme Vaška, ale on teď hodně zrychlil, takže zkusíme něco vymyslet. Kombinace přední bez hřebů a zadní s hřeby na té první zkoušce fungovala dobře, samozřejmě si musel člověk hlídat zadek. Na tu dlouhou jsme jeli kompletně na hřebech.“ Pavel Valoušek: „Ten závod je těžký, nejde nám to. Celý den se trápíme, nemůžeme najít rytmus a sžít se s autem. Spíš se pořád zhoršujeme než zlepšujeme.“ Michal Solowow: „Bylo to dobré, ale chyběla přilnavost.“ Raimund Baumschlager: „Na sedmičce jsem chyboval a něco trefil pravým zadním kolem. Myslel jsem, že jsem ho urazil, ale nestalo se, měl jsem fakt štěstí. Hodně to ale vibrovalo, ztratil jsem možná deset sekund. Další test byl OK, od začátku až do cíle to sakramentsky klouzalo. Mysleli jsme, že jsme strašně ztratili, pořád se to někam stáčelo.“ Antonín Tlusťák: „Podle mě jsme tentokrát dobře obuli, i když nahoře to bylo hodně namrzlé a klouzalo to. Měli jsme šitoké gumy, ale šlo to. Je vidět, že kluci vepředu letí a mají zkušenosti. Je to jiná liga. Jestli někdo ale neudělá něco s Rakušany, kteří využívají větší počet hrotů, je to špatně a nechápu, proč je spojený český mistrák s rakouským.“ Kris Rosenberger: „Rally pro mě začala moc dobře, ale na téhle zkoušce se to otočilo. Ve sjezdu to bylo hodně uklouzané a zledovatělé, měl jsem zimní kola. Uklouzlo mi to v hodně pomalé zatáčce a šli jsme přes střechu. Těžko jsme se dostávali zpět na trať, ztratili jsme dvě minuty, ale auto je kromě střechy nepoškozené.“ Luca Betti: „Na téhle zkoušce jsem bohužel vyletěl do sněhu a ztratil moc času. Jsem moc zklamaný, jinak to byl dobrý závod. Jsem tu poprvé a udělal jsem jen jednu chybu. hodně jsme se propadli. Budu se snažit, ale možnost zisku bodů je hodně daleko.“ Beppo Harrach: „Neobuli jsme moc dobře a na sedmičce jsme ztratili moc času. Uvidíme ve druhém kole.“ Jaroslav Orsák: „Jede se nám v pohodě, akorát mě začalo hodně bolet v krku a hlava. Nic moc, ale jinak dobré. Jedeme, jsme asi čtvrtí absolutně v Česku, takže dobré. Uvidíme co pneumatiky, je to otevřené.“ Martin Semerád: „Nakonec to bylo docela fajn. Na první zkoušku, kde byla voda nebo lehce mokrý asfalt jsme zvolili takovou divnou kombinaci mokrých pneu vepředu a malého hřebíku vzadu, takže to bylo zajímavé, nikdy jsem to nezažil. Na druhé jsme čekali sníh a bahno, nakonec tam byl čistý led a sníh, což nás trošku překvapilo, ale na těch gumách se jelo překvapivě dobře. Zase jsme stáhli nějaký čas na Jarina, jsme rádi. Musíme se rozhodnout, co tam dáme za gumy. Myslím, že hřebík musí být rychlejší, ale jsme na pochybách.“ Hermann Gassner: „Nebylo to nic moc. Druhá zkouška za tmy byla hodně špatná.“ Jan Černý: „První jsme jeli v klidu, abysme nezničili gumy na druhou, která byla pod ledem. Tam jsme se snažili a vyhráli jsme ji o dost. Jsem spokojený.“ Martin Hudec: „Vypadá to všelijak. Mění se podklady, gumy. Jedu to poprvé, snažím se hlavně dojet, jet svoje a pobavit lidi. Líbila se mi dvojka na sněhu. Doufám, že zítra budou taky takové vložky. Jízda za tmy mi nevyhovovala, ale musíme se dnes nějak doklouzat do cíle.“ Radek Mifka: „Bylo to strašné, vůbec nám to nefungovalo. Jel jsem špatně, navíc jsem blbě obul úzké kola s hřeby. Na té první jsem je úplně odrovnal. Na té druhé mě pak předjelo jedno auto, úplná katastrofa.“ Milan Liška: „Obuli jsme zvláštní kombinaci, takže to nebylo oddechové. Ale problém byl, že nám to po startu druhé vložky nejelo tak dlouho, až to chcíplo a pak jsme čtyřicet vteřin startovali. Ale bylo to náročné, prostě jako Jänner.“
Stejně jako na předchozí zkoušce, také na RZ 8 se mohl z nejlepšího času radovat Juho Hänninen. Na nejdelším testu dne nicméně zajel solidní čas také druhý Raimund Baumschlager a třetí Václav Pech. Také další dvě příčky patřily Čechům, respektive Janu Kopeckému a Martinu Semerádovi. Za šestým Beppem Harrachem byl v cíli testu klasifikován Pavel Valoušek před Michalem Solowowem. Nejvýraznější změnou na čele soutěže je aktuálně posun Hänninena na druhou příčku za Baumschlagera. Harrach klesl na třetí pozici, čtyři vteřiny za ním je Kopecký. Páté a šesté místo si drží Pech s Valouškem, na sedmou pozici poskočil Jaroslav Orsák. Za osmého Hermanna Neubauera se posunul výborně jedoucí Martin Semerád, na desátou příčku se pak vrátil Hermann Gassner.
V úvodním testu první večerní sekce opět úřadoval Juho Hänninen, když zkoušku vyhrál v čase o 3.1 rychlejším svého týmového kolegy Jana Kopeckého. Také další dvě příčky patřily českým jezdcům, respektive Václavu Pechovi a Pavlu Valouškovi. Pátý čas zajel Beppo Harrach před Lucou Bettim, až sedmý byl se ztrátou 17.1 vteřiny Raimund Baumschlager. První desítku 'evropské' klasifikace uzavíraly na RZ 7 produkční Lacery Evo 9 Martina Semeráda, Jaroslava Orsáka a Davida Glachse. Jedenáctý čas zajel veterán Stig Blomqvist. Ve vedení zůstal i nadále Baumschlager, ale jeho náskok na Harracha už je jen 10.7 sekundy, dalších 5.3 vteřiny ztrácí třetí Hänninen.Na dalších pozicích se nic nezměnilo, v německém interním souboji o desátou pozici momentálně tahá za delší konec provazu Sulzinger před Gassnerem.
Po opakovaném průjezdu úvodních tří testů se startovní pole letošní Jänner Rallye opět vrátilo do servisní zóny ve Freistadtu. Zde jsme opět před kontrolou přeskupení vyzpovídali některé z jezdců. Rozhovory jsou opět k dispozici také jako audio verze. Juho Hännninen: „S jinými pneumatikami to teď bylo mnohem lepší. Navíc to bylo i o dost čistější na trati. Druhá zkouška byla sice pod sněhem, ale první a třetí to bylo o dost jednodušší a lepší než ráno. Ale rozdíl byl hlavně v pneumatikách. Pokud půjde o noční vložky, nevím, třeba pomůže když sním hodně mrkve.“ Václav Pech: „Trať je hrozně rozbitá, katuje se a je tam hodně bahna. Dvojku nejspíš stáhli polem, nebyla tam žádná stopa a klouzalo to jako čert. Snažíme se jet rychle.“ Jan Kopecký: „Teď byl úsek na asfaltu s hodně blátem, všude to hodně drželo, ale pak tam byl asi led. Auto nám uletělo a vypadalo to, že spadneme ze stráně, ale jenom jsme se přetočili a trefili břeh. Nemohli jsme ale nastartovat auto a nechali tam hodně času. Úzké pneumatiky teď byly určitě lepší volbou, hodně se katuje a na trati je hodně bláta.“ Antonín Tlusťák: „Druhá runda byla lepší, ale na dvojce jsem dělal hodiny a nechal tam asi patnáct sekund. Rakušané jedou stále špatné pneumatiky, jsem zvědavý, jak to dopadne. Každý hřebík navíc je tu obrovská výhoda.“ Luca Betti: „Vzrostla moje důvěra v nastavení auta, ale vím, že následující dvě zkoušky budou jiné. Uvidíme, co se dá dělat a zkusím jet dál bezpečně, neriskovat a dělat co můžu, abych zlepšil svou pozici. Po prvním kole jsme změkčili předek auta a pocitově to bylo o hodně lepší, auto ochotněji šlo za předkem. Uvidíme, jaké to teď bude s jiným nastavením.“ Michal Solowow: „Tam kde byl sníh se nám jede dobře, na blátě je to trochu horší. Na sníh máme dobře nastavené auto, na blátě je podle mě trochu měkké.“ Pavel Valoušek: „Pořád se trápíme, měli jsme i defekt, takže jsme hodně ztratili. Dvojka nebyla úplně špatná, ale pořád to tempo není správné, pokusíme se pracovat na zlepšení. Pokud jde o další sekci, zatím nemáme informace o počasí, nevíme co budeme obouvat, ale bude to určitě těžké a nebudeme chtít udělat chybu.“ Raimund Baumschlager: „Zatím je to OK, žádné potíže. Juho a Jan jsou tovární jezdci, dělají svou práci, je jasné, že jsou rychlí. Vše je v pořádku.“ Jaroslav Orsák: „Celkem v pohodě. Udělal jsem zase několik chyb, dělal jsem dvoje hodiny, takže jsme ztratili přes půl minuty, možná něco víc, ale to už jsem trošku blbnul. Takže dobré.“ Martin Semerád: „Konečně jsem mohl troch uzávodit a myslím, že se nám to i dařilo. Druhá zkouška byla kompletně pod sněhem, švédské podmínky, ale nebyl jsem to schopný úplně využít, protože nejsem zvyklý na malé hřebíky a chodil jsem pozdě na brzdy. Snažíme se trošku stahovat tu ztrátu na špičku, snad se nám to i daří. Ve tmě jsem už jel i na sněhu, uvidíme, jak se s tím kdo popasuje.“ Radek Mifka: „Bylo to trochu horší, je míň sněhu, ale tratě jsou pěkné. Pořád jedeme, takže dobré. Na tmu se vůbec netěším, ani ty zkoušky se mi nějak nelíbí. Tmu teď nemám moc rád.“ Jan Černý: „Na první RZ asi nebyly široké gumy úplně ideální, strašně se katovalo, ta guma je široká, lepilo se to a neměli jsme adhezi. Na druhé zkoušce jsem myslel, že dostaneme, byl sníh a led a ještě se nám podařilo přejet odbočku. Poslední byla na suchu, pro nás to bylo úplně skvělé. Na noční vložky se moc těším.“
Druhý dnešní nejlepší čas přidal na poslední zkoušce druhé sekce na své konto jezdec továrního týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen. Jako druhý byl na této zkoušce klasifikován Raimund Baumschleger a výborný třetí čas zaznamenal Luca Betti. O čtvrtou a pátou příčku se rozdílem jedné desetiny vteřiny podělili Pavel Valoušek a Václav Pech, který zajel shodný čas s Beppem Harrachem. Opět se dařilo i Martinu Semerádovi, který byl při opakovaném průjezdu nejkratší zkouškou dne sedmý před Michalem Solowowem. Devátou a desátou příčku obsadili Neubauer a Orsák. Jana Kopeckého srazily na RZ 6 hodiny až do třetí desítky dílčí klasifikace. Baumschlager si tedy aktuálně upevnil své celkové vedení před Harrachem, ale Hänninen se posunul díky chybě Kopeckého už na třetí příčku a za druhým místem momentálně zaostává už jen o 15.2 vteřiny. Za čtvrtého Kopeckého a pátého Pecha se na šestou pozici posunul Pavel Valoušek, na úkor domácícho Davida Glachse si po zásluze polepšil na sedmou pozici také Ital Betti. Z desátého místa na deváté postoupil Jaroslav Orsák, desátý Hermann Gassner je o osm desetin vteřiny za valašským jezdcem.
Na zkoušce, která se jela v podmínkách nejvíce odpovídajícím pravé zimní soutěži, dokázal dokonale zúročit své zkušenosti ze severské Arctic Rally polský pilot Michal Solowow. Jeho Fiesta S2000 byla v cíli testu o 2.2 vteřiny rychlejší R-čtyřkového Lanceru domácího Harracha a o 3.2 sekundy rychlejší než Fabia S2000 třetího Juhy Hänninena. Čtvrtý byl na páté zkoušce Jan Kopecký před Raimundem Baumschlegerem. Za šestým Hermannem Gassnerem figurovali v dílčí klasifikaci Pavel Valoušek a Václav Pech a do desítky se za devátým Lucou Bettim vešel také Martin Semerád. Na čele stávající absolutní klasifikace (bráno i nadále z pohledu evropského šampionátu) je tedy situace stejná jako po předchozím testu, když vede stále trio Baumschlager, Harrach a Kopecký. Na čtvrté místo se posunul Hänninen, který tak vytlačil na pátou pozici Pecha. Za stále šestého Davida Glachse se vrátil Valoušek, když si prohodil svou pozici s Bettim. Devátý Gassner si po předchozí jedenácté příčce prohodil pořadí se svým krajanem Sulzingerem, desátý zůstal Jaroslav Orsák. Stávající klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou jasně dominuje s více než dvouminutovým náskokem Jan Černý na Citroenu DS3 R3T, druhý je Elwis Chentre s Fabií R2 a třetí jeho krajan z jihu Evropy Roberto Vescovi na další dé-es trojce.
Druhý průjezd Pierbachem vyšel tentokrát na jedničku Hänninenovi. Finský pilot byl o 11.8 sekundy rychlejší než jeho týmový kolega Jan Kopecký a dílčí hattrick škodovek završil třetí příčkou Raimund Baumschlager. Čtvrté místo získal Václav Pech před Martinem Semerádem, který si tak mohl po opravě řazení alespoň trochu zlepšit zkaženou náladu. Do první desítky se na RZ 4 už nevešel žádný z dalších českých jezdců, když za Harrachem, Bettim, Solowowem, Glachsem a desátým Neubauerem dojeli na jedenácté až třinácté pozici Orsák, Valoušek a Tlusťák. Po RZ 4 se v celkové průběžné klasifikaci dotáhl na vedoucího Baumschlagera a druhého Harracha náš Jan Kopecký s odstupem 3.1 vteřiny na druhou pozici. Václav Pech si pohoršil na čtvrtou příčku, naopak z jedenáctého na páté poskočil Juho Hänninen. Za šestého Davida Glachse se posunul Luca Betti, o pozici si pohoršil osmý Pavel Valoušek. Elitní desítku uzavírali Sulzinger a Orsák.
Před servisní přestávkou ve Freistadtu jsme vyzpovídaly některé z jezdců z jejich aktuálních pocitů a dojmů. Ohlasy jsou vám tradičně k dispozici jak ve psané formě, tak i jako originální audio ve formátu MP3. Juho Hänninen: „Ztratili jsme. Byli jsme první na trati a navíc naše pneu nebyly nejlepší. OK, odpoledne by to mělo být lepší, ale ztratili jsme hodně času. Na druhý průjezd vyměníme asi jen pneumatiky, ale uvidíme, jak se teď změní počasí. Toho rána je škoda, ale do zítřejšího večera je pořád ještě hodně daleko.“ Václav Pech: „Jsem rád, že jsem to projeli. Hodně to klouzalo. Zatím je to dobré, zvykám si na auto. Na sněhu jde o úplně jiný jízdní styl. Zkusím ho teď trochu změkčit, ale zvykám si. Auto má na víc.“ Jan Kopecký: „Myslím, že volba pneumatik nebyla špatná, tyhle kola jsme natestovali. Ale jedeme vepředu a těm nejrychlejším za námi to roztává, není tvrdý podklad. Navíc se vyhazuje šotolina a bláto, což jim zlepšuje adhezi. S volbou pneu jsem spokojen. Ve druhém kole se pokusíme přiblížit těm co jsou před námi.“ Antonín Tlusťák: „První sekce byla hodně náročná, hodně to klouže. Hlavní technik opět neunguje, někteří němečtí a rakouští závodníci jedou větší počet hřebů než je povoleno, což je výhoda, ale hlavní technik s tím nechce nic dělat. Měli by se nad tím zamyslet.“ Luca Betti: „Nebylo to lehké pochopit hned zkraje rytmus. Ze začátku jsem neměl potuchu o tom, kde je předek auta a hned jsem s ním někde chytnul. Teď už je to o hodně lepší, ale na na ledu není lehké nastavit auto. Zkusíme to upravit a snad to bude lepší.“ Michal Solowow: „Je to prostě normální jízda. Byli jsme mimo trať. Pneumatiky a auto fungují, bude líp.“ Pavel Valoušek: „Nemůžeme chytit tempo, jedeme hodně opatrně. Podmínky jsou těžké, nechceme udělat chybu. Je to nedotáčivé, zkusíme to vylepšit, abychom mohli trošičku zabrat.“ Raimund Baumschlager: „Bylo to hodně těžké. Udělal jsem jen jednu chybu na druhé zkoušce, netrefil jsem odbočku a zhasnul mi motor, nechal jsem tam tak pět šest vteřin. Ale s průběžnými výsledky jsem hodně spokojen. Podmínky byly moc náročné, místy byl led tam kde bych to nikdy nečekal. Místy jsme byli hodně daleko od normální závodní stopy, takže jsem opravdu hodně překvapený aktuálním pořadím. Ale je dobré vidět, že v Rakousku nelze snadno porážet vozy skupiny N, Mitsubishi jsou hodně rychlé a je to dobrý pocit porážet nejlepší auta S2000. Ale to se podle mě změní.“ Jaroslav Orsák: „V první RZ jsem nechytil rytmus, dělal jsem chyby. Druhá a třetí RZ byly perfektní, myslím, že vedeme třídu v našem mistrovství, kvůli tomu tu jsme. Jedu opravdu v klidu. Někteří jedou nepovolené hřebíky, jsem zvědav, co s tím pořadatelé udělají.“ (pozn. red.: Raimund Baumschlager měl počet hřebů v pneu v pořádku) Hermann Gassner: „První RZ byla hodně těžká a nevedli jsme si nejlépe, ale teď už jsme chytili rytmus a bylo to dobré. Jsme opravdu spokojení.“ Martin Semerád: „První erzeta byla krásná, ale sedm kilometrů před cílem mi tam padla dvojka a zůstala až do teď. Bylo to trápení, máme velkou ztrátu, mohli jsme bojovat o čelo. Co se dá dělat, doufám, že to spravíme a není to úplně ztracené.“ (pozn. red.: Příčinou potíží byla táhla řazení, v servisu se podařilo potíže vyřešit.) Radek Mifka: „Dobré, jede se na sněhu. Baví nás to, klouže to. První a třetí vzkouška byly dobré, druhé se nám moc nepovedla, ale je to dlouhé a těšíme se dál.“ Milan Liška: „Byli jsme na druhé RZ 20 minut ve sněhovém hrobě, ale narazilo do nás auto, které jsme předtím předjížděli a posunulo nás ještě dál. musíme moc poděkovat českým divákům, kteří hodně makali a dostali nás ven.“
Vítězem třetího testu, který byl zároveň nejkratší zkouškou celé soutěže, se stal David Glachs o dvě desetiny vteřiny před Raffaelem Sulzingerem (oba Mitsubishi Lancer Evo 9). Třetí čas zajel Raimund Baumschlager, když zaostal o 1.3 vteřiny za nejrychlejším Glachsem. Čtvrtý byl na RZ 3 Beppo Harrach před Gerhardem Aignerem, o šestý čas se podělili Václav Pech a Jan Kopecký. Do první desítky se ještě vměstnali také Juho Hänninen, solidně jedoucí Radek Mifka a Michal Solowow. Absolutní klasifikaci ERC tak nadále vévodí rakouské duo Baumschlager a Harrach, třetí příčku drží Češi Pech a Kopecký. Za pátého Glachse si polepšil na šestou pozici na úkor Pavla Valouška Němec Sulzinger a první desítku uzavírají z pohledu součtu časů Gassner, Orsák a Betti. Problémy měl v první sekci Martin Semerád, který ztratil drahocenný čas kvůli zaseknutému druhému rychlostnímu stupni. Problém se naštěstí podařilo vyřešit v servisní pauze, ale český mladík nabral na úvodních třech testech notnou časovou ztrátu.
Druhá zkouška vyšla nejlépe Beppo Harrachovi, který test absolvoval o 5.5 vteřiny rychleji než druhý Raimund Baumschlager. Třetí čas zaznamenal Václav Pech, čtvrtý byl nejrychlejší produkční vůz v podobě Lanceru Evo X Hermana Gassnera před Evo 9 Davida Glachse. Šestý čas patřil Lucovi Bettimu před Sulzingerem, Valouškem a Orsákem. První desítku na RZ 2 uzavřel Jan Kopecký se ztrátou 20.5 vteřiny na Harracha.
Z pohledu klasifikace mistrovství Evropy, kterým se budeme zabývat, je na čele po druhém testu Baumschlager o 11.3 vteřiny před svým krajanem Harrachem. Na třetí příčku postoupil o 4.6 vteřiny před Kopeckého Pech, když plzeňský pilot ztrácí na vedení necelou půlminutu. Na pátém místě je lídr skupiny 3 Glachs před Valouškem a Sulzingerem, do první desítky poskočili Gassner, Orsák a Betti. Zbytek zkoušky byl následně zrušena poté, co jeden z vozů začal blokovat trať (pravděpodobně Zitta).
Kámen na kameni nezůstal z původní absolutní klasifikace RZ 1. Poté, co se podmínky na trati změnily, vítězem zkoušky se stal Manfred Stohl na plynem poháněném Mitsubishi Lancer Evo 9 před Raimundem Baumschlagerem na Škodě Fabia S2000 a Mariem Klepatschem na obstarožním Lanceru Evo 5. Čvrtý byl Beppo Harrach před Janem Kopeckým a Severinem Katzensteinerem, za sedmým Václavem Pechem byl jako osmý klasifikován Kris Rosenberger. --- původní text --- Úvodní zkouška soutěže byla zároveň nejdelším testem první sekce. S nástrahami zledovatělé a zasněžené trati se nejlépe vypořádal několikanásobný rakouský šampión Raimund Baumschlager, který zde doslova deklasoval zbytek startovního pole. Druhému Beppovi Harrachovi totiž nadělil 16.8 a třetímu Janu Kopeckému 19.1 vteřiny! Čtvrtý nejlepší čas zajel Václav Pech před Krisem Rosenbergerem. Vynikající šesté místo vybojoval David Glachs na produkčním Mitsubishi Evo 9. O sedmé místo se ve shodném čase podělili Michal Solowow a Pavel Valoušek. Juho Hänninen zajel až desátý čas za devátým Alexanderem Tazreiterem (2. ve třídě 3) a ztratil 37 vteřin na Baumschlagera. Do cíle testu nedorazil Daniel Běhálek, jehož Subaru Impreza zastavila porucha kardanové hřídele. Do stromu pak 'zaparkoval' svůj vůz Petr Kačírek, který tedy rovněž skončil. Do cíle testu nedorazil Daniel Běhálek, jehož Subaru Impreza zastavila porucha kardanové hřídele.
První etapa úvodní soutěže Mediasport MMČR v rally 2012 slibuje pneumatikovou loterii. Sníh se drží už i ve výšce okolo 700 m nad mořem a ranní teploty jsou lehce pod bodem mrazu. RZ 1 je podle našich informací z 40ti procent zledovatělá, zbytek je zasněžený. Druhý test je kompletně pod sněhem, leží zde cca 25 cm sněhu a teplota je -3 st. C. Na třetím testu leží sice jen 2 cm sněhu, ale stále sněží a máme hlášen jeden stupeň pod bodem mrazu. Pokud jde o volbu pneumatik, která dnes tedy bude hrát extrémně rozhodující roli, oba tovární vozy týmu Škoda Motorsport vyrazily na trať na širokých pneu s hroty, zbytek špičky obul úzké zimní pneumatiky. -jav-; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|