www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 6. prosince 2024, Svátek má Mikuláš, zítra Ambrož |
||||||
|
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
MS 06 - Acropolis Rally of Greece (PCWRC)Rovanperä svádí své neúspěchy na Fabii WRCV České republice není snad jediného motoristického fanouška, kterého by nezklamaly výkony Harriho Rovanperäho, který přišel do týmu Red Bull Škoda a pilotuje Fabii WRC. Když nastoupil poprvé na Korsice, tak si všichni říkali, že jeho velmi slabé časy jsou způsobeny tím, že se s vozem seznamuje a navíc nepatří mezi asfaltové specialisty. Mnohem více se tak od něj čekalo na šotolině. Všichni s napětím sledovali a doufali, že na Sardinii a v Řecku skončí minimálně v TOP6, jak sám prohlašoval. Dokonce se nechal slyšet, že pokud půjde vše podle plánu, pak by mohl dojet i na stupních vítězů... Nicméně realita byla naprosto odlišná. Rovanperä se na obou soutěžích spíše trápil a jeho ztráty na vedoucí jezdce byly mírně řečeno obrovské. Nebyly to vteřiny, ale minuty. Sami posuďte. Na Sardinii ztratil na vítěze +38:57.1 min. (měl však problémy s diferenciály a to dokonce ve dvou etapách) a v Řecku to bylo ´jen´ +14.35.6 min. (téměř bezproblémová jízda, jak uvedla oficiální informace týmu Red Bull) Na svou obhajobu Fin řekl: „Omezuje mě především nastavení vozu, které není dobré. Hodně jsme toho změnili, ale ani to mi nepomohlo, abych mohl získat nějaké body do MS FIA jezdců. Musíme se snažit co nejrychleji zlepšit.“ Otázkou však zůstává, kde je opravdu chyba. Jak je možné, že Kopecký dokázal s Fabií WRC dokončit letošní Katalánskou rally jako pátý? Jak je možné, že Colin McRae, který si zřejmě jako jediný uměl dokonale nastavit vůz, bojoval v Austrálii o třetí místo? Letos jezdí s Fabií WRC také Francois Duval, který byl ještě ve druhé etapě v Řecku pátý s plně soukromým vozem. V neděli navíc dokázal zajet několik velmi slušných časů, včetně druhého. Osobně se tedy domnívám, že chyba není rozhodně ve voze Škoda Fabia WRC, ale může být přímo ve vedení týmu Red Bull Škoda. Další možností je pak neschopnost Rovanperäho si vůz nastavit, nebo jeho naprosto minimální motivace k dosažení úspěchu... Pravdu se však zřejmě nikdy nedozvíme. Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|