www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 7. května 2024, Svátek má Stanislav, zítra Den vítězství

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 06 - Acropolis Rally of Greece (PCWRC)

Rovanperä svádí své neúspěchy na Fabii WRC

7. června 2006 • 10:20

V České republice není snad jediného motoristického fanouška, kterého by nezklamaly výkony Harriho Rovanperäho, který přišel do týmu Red Bull Škoda a pilotuje Fabii WRC.

Když nastoupil poprvé na Korsice, tak si všichni říkali, že jeho velmi slabé časy jsou způsobeny tím, že se s vozem seznamuje a navíc nepatří mezi asfaltové specialisty. Mnohem více se tak od něj čekalo na šotolině.

Všichni s napětím sledovali a doufali, že na Sardinii a v Řecku skončí minimálně v TOP6, jak sám prohlašoval. Dokonce se nechal slyšet, že pokud půjde vše podle plánu, pak by mohl dojet i na stupních vítězů...

Nicméně realita byla naprosto odlišná. Rovanperä se na obou soutěžích spíše trápil a jeho ztráty na vedoucí jezdce byly mírně řečeno obrovské. Nebyly to vteřiny, ale minuty. Sami posuďte. Na Sardinii ztratil na vítěze +38:57.1 min. (měl však problémy s diferenciály a to dokonce ve dvou etapách) a v Řecku to bylo ´jen´ +14.35.6 min. (téměř bezproblémová jízda, jak uvedla oficiální informace týmu Red Bull)

Na svou obhajobu Fin řekl: „Omezuje mě především nastavení vozu, které není dobré. Hodně jsme toho změnili, ale ani to mi nepomohlo, abych mohl získat nějaké body do MS FIA jezdců. Musíme se snažit co nejrychleji zlepšit.“

Otázkou však zůstává, kde je opravdu chyba. Jak je možné, že Kopecký dokázal s Fabií WRC dokončit letošní Katalánskou rally jako pátý? Jak je možné, že Colin McRae, který si zřejmě jako jediný uměl dokonale nastavit vůz, bojoval v Austrálii o třetí místo?

Letos jezdí s Fabií WRC také Francois Duval, který byl ještě ve druhé etapě v Řecku pátý s plně soukromým vozem. V neděli navíc dokázal zajet několik velmi slušných časů, včetně druhého.

Osobně se tedy domnívám, že chyba není rozhodně ve voze Škoda Fabia WRC, ale může být přímo ve vedení týmu Red Bull Škoda. Další možností je pak neschopnost Rovanperäho si vůz nastavit, nebo jeho naprosto minimální motivace k dosažení úspěchu... Pravdu se však zřejmě nikdy nedozvíme.

Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
07.06.2006 15:34
Tommica
Myslím, že toho strůjce je již opět pan černý a jeho potenciál :-))) !!
07.06.2006 13:27
Mara
Přesně tak. Když ho poráží i Aigner při první sezóně s wrc, tak je jasně vidět že už na to nemá.
07.06.2006 12:32
Pluto - moderátor
Ještě bych dodal, že Rovanperä až na pár světlých vyjímek nikdy nepatřil mezi opravdu nejlepší jezdce.
07.06.2006 11:58
samot
Jen bych chtěl podotknout, že autor článku došel k závěru, který již většina českých fanoušků zná dlouhou dobu. Takže nic nového...
07.06.2006 12:51
Ricardo - moderátor
No, já na to nepřišel až teď, ale ruku na srdce, každý čekal, že letos to bude lepší, než v minulých sezonách, ale dopadlo to opravdu velmi špatně.

Článek je jen výsledkem velmi ´kvalitních´ výsledků Red Bullu v posledních dvou rally.... Je potřeba na to poukázat...

Richard Vlček
07.06.2006 11:19
Runy
Myslím že největší problém Škodovky je a bude mistr Černý!
07.06.2006 10:54
John - moderátor
Ovšem při vší úctě k Harrimu, nezapomínejme na fakt, že Rovanperä nikdy nepatřil k jezdcům, kteří si dokázali sami optimálně nastavit auto, i když snahu mu upřít nelze.
07.06.2006 10:24
Cito
Jojo, cele mi to prijde v tom tymu nejake podivne. jako by vsichni stale museli jezdit s nastavenim p. Schwarze. To by tak odpovidalo. Myslim tim tu ztratu a ty casy. Neni preci mozne, aby jel harri tak spatne. Nebo uz nema zadnou motivaci, bere to jen jako nutne zlo...

Take by bylo zajimave vedet, proc vlastne skoncil Panizzi. A proc rekl Fabii WRC uz nikdy vice...
toplist