www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 12 - Rallye Monte Carlo (SWRC+PWRC)

Superally ano či ne?

26. ledna 2012 • 08:00

V souvislosti s letošní Rallye Monte Carlo se dostala na paškál otázka superally. Tato vymoženost posledního desetiletí umožňuje pokračovat v soutěži a bodovat i těm, kteří nedokončí některou z etap.

Bryan Bouffier - Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) - Rallye Monte Carlo 2012

Právě navrátivší se podnik do mistrovství světa byl první soutěží od roku 2004, který se jel bez možnosti využití superally letos honosně nesoucího nový název Rally 2. Od letošního roku totiž dala FIA organizátorům možnost rozhodnout, zda na svém podniku superally chtějí či ne.

„Musím říct, že se mi tento nápad líbí. Pokoud jednou odstoupíte, tak jste jednoduše odstoupili. Není normální se vracet do závodu. Rally je jedinou disciplínou, kde když odstoupíte, tak pořád můžete získat body, což mi připadá nelogické.

Ještě nikdy jsem neviděl sport, kde byste odstoupili a jen o pár hodin později se bez problémů mohli vrátit do závodu. Rozumím, že to může pomoct k testování i získávání zkušeností. Ale získávat v této situaci body? Samozřejmě, že není pro soutěž ani tým dobré, když ztratí svůj vůz hned na začátku soutěže, jako se to stalo Fordu s Latvalou, ale to je prostě sport,“ okomentoval tuto problematiku Jean Todt.

V loňském roce, kdyby neplatilo pravidlo superally, tak by se mistrem světa stal Mikko Hirvonen namísto Sébastiena Loeba. Jaká je budoucnost tohoto pravidla? „Uvidíme, jak se bude toto pravidlo vyvíjet. Nechám naše odborníky vypracovat návrhy, světová rally komise se jimi bude zaobírat a doporučí možné varianty pro budoucnost,“ dodal takticky prezident FIA.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
26.01.2012 21:27
Pluto - moderátor
Neboj, zítra dopoledne tu vyjde článek, jakým způsobem si představují budoucnost mistrovství světa. Jsem zvědavý, jestli se jim tímto způsobem podaří nalákat posádky do MS (a ne do jiných šampionátů).
26.01.2012 20:48
ajaj
No, tojité odstoupení a přesto bodovat, je právě důsledkem mizernýho počtu startujících a do byl taky důvod, proč se tento super nápad zaváděl. Takže, zpátky na stromy, začít znovu a přijít na to, proč je málo aut a ne vymejšlet recyklaci padlých. Ale to by museli udělat víc, než jen popsat další papír nesmyslama.
26.01.2012 20:39
Pluto - moderátor
Mě osobně až tak vracení zpět do závodu nevadí. Když už tam ty posádky vážily cestu a chtějí si závod užít (případně něco natestovat), ale rozhodně by neměli být v celkových výsledcích nebo získávat body za celkové umístění. V tomto se mi nejvíc líbí formát regionálních šampionátů používaný i u nás - odpadneš, můžeš jet a bojuješ akorát o pár bonusových bodů za etapu. Ale je ostuda, aby někdo během soutěže třikrát havaroval a ještě bral body za nějaké slušné umístění...
26.01.2012 20:10
ajaj
Když to zaváděli, říkali, že je to proto, aby se bylo v neděli na koho vůbec dívat. Od tý doby aut, ani jezdců, nepřibylo a to by je mělo zajímat nejdřív. Tyhle úvahy opadnou, až to někde v pátek Loeb pověsí (nedej Příroda, aby to bylo u nich doma), pak se hned začne vymejšlet, jak by se na trať mohl vrátit, páč jinak lidi nepřijdou.
26.01.2012 15:59
jonas3
-xp-: Už jsem to taky několikrát psal po diskuzích a fórech, že tohle je podle mě nejrozumnější řešení. Jako trojka nějaký nadějný mladík, team může libovolně střídat, pronajímat...
Jen se v dnešní době "juniorek" bojím, aby tohle nevedlo k jejich zániku. To by byl přesně opačný efekt, co se týká počtu vozů na startu.
26.01.2012 09:27
-xp-
Kdysi to fungovalo tak, že tým mohl přihlásit i tři jezdce a v cíli bodovali dva nejlepší z nich... Což by při zrušení superally mělo logiku a navíc by dalo většímu množství jezdců se předvést, protože Citróni i Ford by do toho určitě šli.
toplist