www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 12 - Rally Sweden (SWRC)

Protoni ve Švédsku podváděli

13. února 2012 • 00:40

Oba vozy týmu Proton Motorsports byly vybrány na závěrečnou technickou přejímku. Na nich FIA technický delegát zjistil, že vozy Per-Gunnara Anderssona a Alistera McRae nejsou plně v souladu s homologací.

Alister McRae - Bill Hayes (Proton Satria Neo S2000) - Rally Sweden 2012

Jedná se konkrétně o přední ramena obou vozů. U PG Anderssona obě ramena vážila 3005 gramů, zatímco homologace hovoří o 3140 gramů (+5%, -2%). U vozu Alistera McRae vážily ramena 2995 gramů respektivě 3080 gramů.

Šéf týmu Proton Motorsports Chris Mellors a sportovní zástupce týmů George Donaldson byli předvoláni před sportovní komisaře. Na ní Chris Mellors potvrdil, že přední ramena neodpovídaly tomu, co bylo zapsané v homologačním listu. Podle něj vznikla chyba při tvorbě homologačního listu, protože byly použité nepřesné váhy. Také poznamenal, že každý díl je vyráběn speciálně ručně.

Sbor sportovních komisařů rozhodl, že oba piloti Protonu Motorsports budou penalizováni dvěma minutami a tým musí opravit homologační listy nejpozději do sedmi dnů.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
14.02.2012 10:08
Mirekfric
Pluto: Pokud Tě vezmu za slovo, tak jsi napsal: "Jestli to je záměrný podvod, chyba nebo neschopnost, to už ať soudí jiní." Přesně to jsi ale udělal Ty. Uvědomuješ si to vůbec?

To, že něco neodpovídalo přesně homologaci, ještě neznamená, že šlo o podvod. V tomhle případě to je myslím celkem vyloučeno jak vzhledem k absolutní odchylce, tak i vzhledem k rozptylu vah jednotlivých kusů. Jde evidentně o výrobní nepřesnosti. Ostatně trest ze strany SK jasně vypovídá o tom, že ani oni to za podvod nepovažují. Originál rozhodnutí, který zde v jiných případech vždy visí, je tady: odkaz na www.rallysweden.com

Jsem kategoricky proti takovému stylu článků a pokud se budou v budoucnu nést v tomto duchu, tak se na tom žádnou formou podílet nebudu.

rallydriver: Proton použil stejnou argumentaci jako v australské stabilizátorové kauze Citroën, což od nich bylo celkem chytré.
13.02.2012 22:34
JHvP
Jen detail, u jednoho ramene v toleranci byli :-P
13.02.2012 21:52
Walach
Ne že bych chtěl být za matese, ale prosím, hlídejte si trochu ten pravopis...:-(
13.02.2012 21:40
rallydriver
Tak hlavní je i otázka zda díli byli rozměrově v pořádku, pokud by byli úplně jiný, tak je to taky jiný. No ale trest, podívejte se, jaký byli rozhodnutí o trestu u jiných prohřešků, třeba u Loeba, dost podobný postup. No mají si u Protonů dávat víc bacha a pořád vážit.
13.02.2012 19:51
Pluto - moderátor
To Mirekfric: Neodpovídalo auto homologaci? Neodpovídalo. A to dokonce ani u jednoho ze čtyř měřených ramen. Jestli to je záměrný podvod, chyba nebo neschopnost, to už ať soudí jiní...
13.02.2012 09:15
Ruba
Rozdíl 10 deka salámu a nadělají.. :-D
13.02.2012 09:14
Mirekfric
Ten nadpis je teda jak z Aha. To se Ti Pluto fakt nepovedlo...
13.02.2012 05:47
ajaj
Další nesmyslný pravidlo. To se jako musí před stavbou auta každý díl převážit? A ty obří hmotnostní rozdíly, to aby si týmy k mechanikům ještě najali i lékárníka s váhama :-D Fakt podvod jako Brno...
13.02.2012 01:04
-xp-
FIA si teď zjevně nemůže dovolit naštvat "zákazníka" už jen proto, že je skoro poslední v jejím obchodě...
13.02.2012 01:00
kure91
být to nějaký soukromník, tak ten trest vypadá jinak... ale při pohledu na výsledky SWRC mi to přijde, že to je takový trest aby se neřeklo...
toplist