www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MMČR 12 - Bonver Valašská Rally (MMČR)Martin Rada odstoupil z vedoucí pozice ve tříděPosádka AGROTEC Autoklubu Martin Rada - Jaroslav Jugas odstartovala svou letošní pouť českým šampionátem při Valašské rally. Cíl ve Valašském Meziříčí ale nespatřili. Jejich Alfu Romeo 147 ve třídě 8 čekala konkurence v čele s Petrem Pelechem a jeho rychlou hondou, do pořadí na předních příčkách mohly promluvit i další dvě valašské posádky. To se také potvrdilo hned v úvodním testu, kdy se vedoucí trojice třídy srovnala ve 4.7 vteřinách. Hustopečský jezdec zůstal během první etapy neporažen a do druhého dne šel s více než patnáctisekundovým náskokem před Pelechovou hondou. „Pátek se nám zadařil. Škoda, že se nejela třetí vložka, protože náskok mohl být ještě větší. Noc nám s Jardou sedla, rozpis byl dobře napsaný a oba jsme byli nažhaveni si to s Petrem rozdat,“ přiznal Martin Rada. Do druhé etapy šla posádka hustopečského autoklubu s ambicemi udržet prvenství ve třídě. „Čekali jsme, jak Petr pojede rychle. Na prvním Puntíku jsme dostali jen dvě desetiny, což bylo pozitivní. Byli jsme připraveni přidat a bojovat o každou sekundu,“ přiznal hustopečský jezdec. Bohužel RZ 6 byla po havárií Petra Kačírka zrušena a Petr Pelech dostal náhradní čas, který nebyl z pohledu souboje ve třídě moc spravedlivý. „Sportovní komisaři by mohli tyto situace řešit lépe. Bojujete o sekundy a pak najednou vám přistane na kontě výrazná ztráta. Přitom naši konkurenti pomáhali zachraňovat Michala Ernsta a určitě to pro ně nebylo jednoduché pokračovat v soutěži,“ hájil soupeře Martin Rada. Havárie Petra Kačírka (a zranění Michala Ernsta) ale docela zasáhla i dvojici Alfy Romeo. Vždyť Jaroslav Jugas odjezdil s Petrem celou loňskou sezonu a společně startovali i na úvodní Jänner rally v Rakousku. „Za této situaci jsme odstartovali do RZ 7 Puntík. Bohužel kousek od zpětného křížení erzety došlo ke zvláštní poruše alfy, kdy se ulomil zub v ovládání škrtící klapky a ta se zablokovala v zavřené poloze. A bez vzduchu motor zhasnul. Za šest sezon, co s alfou jezdíme, nás tato porucha nikdy nepotkala a nelze ji dát na vrub nekvalitní přípravy vozu,“ smutnil Martin Rada, který se nemohl vyhnout kritice na adresu chodu soutěže. „Musím říci, že letošní Valaška byla pro mě z hlediska organizace nejhorší soutěží,kterou jsem v životě absolvoval. Tolik zmatků a organizačních nesmyslů nám kazilo potěšení ze závodění a občas to byla pro spolujezdce docela traumatická situace. Jarda to nazval vysokou školou spolujezdeckou. Skoro chtěl vracet licenci, protože přestával průběhu rozumět. A to už sedí na sedadle spolujezdce nějaký ten pátek,“ uzavřel žertovně Martin Rada. -pr- ; foto: F.Dušek
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|