www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 10. května 2024, Svátek má Blažena, zítra Svatava

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 12 - Rallye Šumava Klatovy (MMČR)

Tlusťák se Škaloudem si přijeli spravit chuť do Klatov

19. dubna 2012 • 18:00

Na třech frontách se ocitne v letošní sezoně zádveřický jezdec Antonín Tlusťák. Třicetiletý druhý vicemistr Evropy bojuje v roce 2012 opět o body do seriálu FIA Mistrovství Evropy a vrátil se rovněž do českého šampionátu ve dvoudenních rally. V obou seriálech se představí na osvědčeném voze Škoda Fabia Super 2000. Navíc se podařilo uskutečnit starty v rallysprintovém šampionátu, kde má k dispozici špičkovou techniku v podobě vozu Mitsubishi Lancer WRC 05 z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Na místě spolujezdce opět usedá Jan Škaloud, výborná spolupráce pokračuje již čtvrtou sezonu.

Antonín Tlusťák - Jan Škaloud (Škoda Fabia S2000) - Bonver Valašská Rally 2012

Letošní rok odstartovala začátkem ledna rakouská Int. Jänner rallye, která se vrátila po čtyřech letech do českého šampionátu a zároveň byla premiérově zařazena do evropského mistrovství. Na start se postavilo pouze jednadvacet českých posádek, což bylo žalostně málo. Ve startovním poli nechyběli ani Tlusťák se Škaloudem. „Jeli jsme k našim jižním sousedům pouze z důvodu úvodního podniku mistrovství Evropy. Můj názor je, že tento podnik nemá v českém šampionátu, co dělat. Jede se zcela mimo podmínky, které jsou v českém mistráku. Tato rally se jede na sněhu, pořizování podvozků a pneumatik jsou pro týmy finančně nákladnou záležitostí. Ani přísun mistrovských bodů nepomohl k hojnější účasti českých posádek. Na druhou stranu musím říci, že soutěž se mi líbila. Rally na hřebíkách jsem jel po šesti lety, naposledy to bylo právě v Rakousku ještě se saxem,“ řekl jezdec, který začátkem března oslavil kulaté třicáté narozeniny.

Tlusťák skončil v úvodní etapě na desátém místě, což bylo v nabité konkurenci v čele s továrním týmem Škoda Motorsport velmi dobrým výsledkem. Na zasněžených cestách v okolí Freistadtu předvedl spolehlivý výkon. Přesto byl z průběhu úvodních deseti rychlostních zkoušek řádně rozladěn. „Vadilo mi, že někteří domácí jezdci jeli jiný počet hřebíků v pneumatikách než bylo povoleno. Celý problém jsme zdokumentovali, nicméně řešilo se to až druhý den. Komisaři prozkoumali pneumatiku od jednoho předního rakouského jezdce, která byla během sobotní etapy již v pořádku. Nakonec jsme v celé kauze byli lidově řečeno za blbce. Měli jsme důkazy, že některé posádky měly během pátečních erzet nepovolený počet hřebíků. Myslím si, že pokud chtějí mít Rakušané svou rally v českém mistráku, měli by dodržovat platné předpisy a řády. Bohužel tomu tak nebylo,“ kritizoval Antonín Tlusťák postoj místních jezdců.

Tlusťák se Škaloudem nakonec neudrželi umístění v elitní desítce, nicméně vybojovali v rámci českého mistrovství důležité body za šesté místo.V rámci šampionátu starého kontinentu vyšli bodově naprázdno. „V rámci hodnocení Evropy nás to samozřejmě mrzelo. Letošní evropský šampionát se jede bez registrace, což dle mého úroveň nezvedne. V každé pořadatelské zemi se představí domácí špička, která bere body cizincům. Proto například nemá cenu jezdit do Itálie nebo Belgie, kde jsou naše šance na umístění do desátého místa velmi malé. Loni zápolilo o evropské body pravidelně sedm, osm jezdců, letos to bude podstatně méně,“ pověděl Antonín Tlusťák, který se s výjimkou dvou jmenovaných soutěží představí v kompletním seriálu FIA Mistrovství Evropy, kde obhajuje třetí místo.

Druhou soutěží v seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2012 byla březnová Bonver Valašská rally ve Valašském Meziříčí. Tlusťák se Škaloudem by na tuto soutěž nejraději co nejrychleji zapomněli. Hned na úvodní rychlostní zkoušce začaly technické problémy, které pokračovaly na dalším testu více než minutovou ztrátou kvůli problémům s diferenciálem. „Celá páteční etapa se stala pro nás černou můrou. Postihla nás závada a rovněž organizační chaos ve večerním servisu nám k dobré náladě nepřidal. Kvůli závadě jsme nabrali půlminutovou penalizaci, k tomu byla další erzeta zrušena. Co se dělo v servisní zóně po první etapě nechám raději bez komentáře. Alespoň druhý den jsme si částečně spravili chuť. Zajížděli jsme dobré časy, což nás nakonec posunulo na dvanácté místo v celkovém pořadí,“ řekl Antonín Tlusťák, držitel národní jezdecké priority ASN.

Posádka A.T. Motosport má nyní před sebou start na třetím podniku českého šampionátu, kterým je o nadcházejícím víkendu Rallye Šumava Klatovy (19. – 21. dubna). Po nepříliš vydařeném startu do sezony si přeje zabojovat a výrazněji promluvit do pořadí na předních příčkách právě na Šumavě. „Vracíme se do Klatov po dvou letech, tehdy jsme vypadli kvůli poruše motoru hned na úvodní erzetě v Čínově. Za posledních sedm let startuji v Klatovech podruhé, neboť jsem dával v předchozích letech přednost startu na Rally Mille Miglia v Itálii. Až na Pavla Valouška a Romana Odložilíka zde startuje kompletní česká špička v čele s Honzou Kopeckým. Konkurence je zde parádní, přesto chceme bojovat o co nejlepší umístění,“ pověděl Antonín Tlusťák, který se seznamuje od středečního dopoledne v rámci seznamovacích jízd s jednotlivými rychlostními zkouškami.

„Trénovali jsme na Vimpersku, tratě jsou zde vesměs suché a velmi obtížné. Matně si je pamatuji ještě z dob závodění s hondou. Překvapil nás sníh ve vyšších polohách podél některých erzet, ale pod sněhem byl pouze malý úsek v délce necelých dvaceti metrů. Každopádně aktuální předpověď slibuje na víkend i sněhové přeháňky, tak se musíme připravit i na tuto nečekanou variantu. Naštěstí máme po Jänneru dostatečné množství vhodných gum,“ upřesnil Antonín Tlusťák, v současnosti osmý jezdec průběžného pořadí českého šampionátu. Klatovská soutěž je pověstná svým nevyzpytatelným i zrádným počasím a několikrát právě rozmary přírody zamíchaly s celkovým pořadím.

Rallye Šumava startuje v pátek 20. dubna v 17.30 hodin na klatovském náměstí, na startovní pole čeká během dvou etap 571 km dlouhá trať, která obsahuje 15 rychlostních zkoušek na devíti úsecích v celkové délce 176 km. V cíli se první vůz objeví v sobotu krátce po osmnácté hodině. Posádka A.T. Motorsport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud poveze na fabii startovní číslo 8.

Zlin Press Production
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist