www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 12 - Rallye Šumava Klatovy (MMČR)

Klatovské soutěže měly dobrý ohlas

25. dubna 2012 • 17:50

Vše je uzavřeno, podtrženo, sečteno. Obě letošní klatovské soutěže, 21.Historic Vltava Rallye a 47.Rallye Šumava Klatovy, jsou za námi a je rozhodnuto o vítězích i poražených. Obě soutěže dokončilo celkem 61 vozů a co je nejdůležitější, víkend se obešel bez těžkých havárií i zranění. Spokojeni tak právem mohli být jak organizátoři, tak i závodníci.

Enrico Brazzoli - Nicola Berutti (Porsche 911 SC) - Historic Vltava Rallye Klatovy 2012

Těžkých 175 kilometrů rychlostních zkoušek musel absolvovat každý, kdož chtěl uspět na 21.Historic Vltava Rallye a 47.Rallye Šumava Klatovy. Nádherný dramatický průběh měla zejména soutěž zařazená do Mistrovství Evropy historických vozů. Na jejím čele se vystřídali hned čtyři jezdci (Harrach, Brazzoli, Hainbach, Jensen), na klatovské náměstí Míru si nakonec pro zlaté věnce přijela zkušená norská posádka Valter Christian Jensen – Eric Pedersen v jednom z nejkrásnějších vozů startovního pole, Lancii Rally 037. Jensen sice ztratil dvě minuty na RZ9 po problémech spojených s olejem uniklým z auta soupeře Brazzoliho, v průběhu soutěže ale předvedl nejvyrovnanější výkon a vyhrál zaslouženě. K druhé příčce měli hodně blízko Reinhard Hainbach s Ulrichem Windtem, ti ale naplno zažili hořkost tradičního úsloví, že rallye končí až v cíli. Německá posádka totiž havarovala v běžném silničním provozu na cestě k cílové rampě a dala tím šanci soupeřům. Druhá příčka tak spadla do klína Švédům Myrsellovi s Juntillou, třetí dokončili 21.Historic Vltava Rallye Italové Montini se Soragnim, obě posádky s vozy Porsche 911. Za čtvrtými Finy Johannusvuorim a Valem (Ford Escort RS2000) a pátými Italy Pasuttim a Campeisem (Porsche 911) dosáhli na šestý stupínek Jan Krejča a Pavel Šárka, kteří s vozem Škoda 130 LR ovládli klasifikaci národního šampionátu.

Oproti soutěži historických vozů měla 47.Rallye Šumava Klatovy velmi poklidný průběh. Systémem start – cíl si dojela pro nejcennější trofej posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler, která byla s jedinou výjimkou nejrychlejší na všech rychlostních zkouškách. Stříbro patřilo Romanu Krestovi s Petrem Grossem, zelené věnce si pověsili na krk Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem, přičemž všechny tři nejúspěšnější posádky závodily s vozy Škoda Fabia Super 2000. Po odstoupení Václava Pecha s ulomeným kolem na RZ 12 dobyly zbylé příčky v první pětici nejlepší posádky třídy 3. Lépe se dařilo dravému mládí, tuto klasifikaci totiž vyhráli Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou před Václavem Kopáčkem a Petrou Řihákovou, třetí pozice ve třídě 3 patřila zkušeným Václavu Arazimovi s Juliem Gálem. Nejlepšími mezi vozy s jednou poháněnou nápravou byli v klatovském cíli Petr Brynda a Štěpán Palivec (Renault Clio R3).

„Jsme moc rádi, že soutěže proběhly bez větších potíží,“ usmíval se v cíli ředitel obou podniků Jiří Valenta. „Zásluhu na tom mají všichni, počínaje posádkami a diváky a konče všemi těmi takzvaně bezejmennými, kteří nám pomohli s organizací. Poděkovat musíme i městu Klatovy a všem našim sponzorům, bez nichž by se soutěže nemohly uskutečnit. Na tom, že jsme z mnoha stran chváleni za zdárnou organizaci, mají svůj lví podíl i všechny obce, kterými závodní auta projížděla. Máme díky nim všem i my sami pocit, že soutěže byly úspěšné.“

Podrobné výsledky a další informace jsou k nalezení na stránkách www.vltavarallye.cz a www.rallyesumava.cz, o dalších akcích pořádaných Pošumavským autoklubem se lze informovat na stránkách www.pamk.cz.

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist