www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 12 - Thermica Rally Lužické Hory (MČR-S)

Jiří Navrátil testoval před Rally Lužické Hory

27. dubna 2012 • 14:00

Díky neúčasti Interaction Ford Czech Rally Teamu na Historic Vltava Rallye Klatovy se rozhodl Jiří Navrátil trochu oprášit své závodnické instinkty při krátkém testování před Rally Lužické Hory.

Jiří Navrátil - Julius Gál (Ford Fiesta S2000) - Bonver Valašská Rally 2012

Místem testu se stal zhruba tři kilometry dlouhý úsek u obce Březovice, který v minulosti patřil k „erzetám“ Rally Bohemia a svým charakterem odpovídal přesně tomu, co Jirka potřebuje s vozem S2000 stále pilovat - rychlé úzké pasáže na rozbitém povrchu, které jsou pro tratě rychlostních zkoušek českých soutěží typické. Součástí testu bylo i částečné srovnání pneumatik Michelin a Pirelli. Jirka do Březovic přivezl jak Fiestu S2000, tak Sierru RS Cosworth a s oběma auty se na tomto úseku svezl i Václav Arazim, který byl velice překvapen schopností Fiesty S2000 žehlit nerovnosti trati a také značně odlišným jízdním projevem od vozu skupiny N.

Test proběhl bez jakýchkoliv technických problémů. Ve čtvrtek ráno se však při kontrole na dílně zjistilo, že je nutné vyměnit ložiska zadních kol. Václav Arazim přivezl narychlo z Jihlavy vypůjčená ložiska od týmu Martina Prokopa a mechaniky čekala noční směna, aby byla Fiona na páteční přejímky připravena.

Jiří Navrátil: „Tohle byl jeden z těch úžasných dní se závodními auty. Dobrá parta lidí, příjemné počasí a ježdění bez jakéhokoliv tlaku či časového harmonogramu. Prostě jen nasadit helmu a jet. Během testu jsem ujel asi 70 ostrých kilometrů se sierrou a 60 km s fiestou. Velice zajímavé bylo zejména porovnání obou aut. Zatímco sierra nemá bůhvíjaký podvozek, ale nabízí brutální zátah motoru, fiesta je pravý opak. Auto funguje podvozkově fantasticky, ale pocitově mu chybí výkon. O to víc mne zarazilo, že při měření časů byla fiesta jen asi o 2,5 s na kilometr rychlejší než sierra, čekal jsem, že rozdíl bude větší! V každém případě bylo skvělé znovu sedět za volantem závodního auta, navíc v tak reálných podmínkách, jaké Březovice poskytly. Snažil jsem se hlavně v rychlých pasážích co nejvíce tlačit na pilu a zvyknout si na extrémní rychlost na úzké cestě. Dovolím si tvrdit, že si s fiestou zase o kousek víc věřím a už se těším na start Rally Lužické Hory.“

Interaction Ford Czech Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist