www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 12 - Neste Oil Rally Finland (SWRC)

Citroën míří na finský tobogán

1. srpna 2012 • 13:00

Mistrovství světa v rally (WRC) pokračuje po šestitýdenní letní přestávce ikonou mezi podniky - Rally Finsko. Sébastien Loeb a Daniel Elena, dvojnásobní vítězové finské rally, nastupují k osmému dějství letošního kalendáře WRC s komfortním náskokem v pořadí mistrovství světa pilotů.

Sébastien Loeb - Daniel Elena (Citroën DS3 WRC) - Neste Oil Rally Finland 2011

Osminásobní mistři světa ovšem musejí počítat s tím, že se ve startovním poli najde hodně skandinávských pilotů, kteří jim budou chtít znepříjemnit život, včetně jejich týmových kolegů z Citroën Total World Rally Teamu, Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena. Finská posádka by ráda dosáhla svého prvního vítězství v barvách Citroënu právě na domácí půdě.

S pěti vítězstvími ze sedmi rally v programu WRC pro Loeba s Elenou a se stejným počtem umístění na pódiu pro Hirvonena s Lehtinenem vyznívá první polovina sezony pro Citroën Total World Rally Team velice impozantně. Tým vede v pořadí Poháru konstruktérů o 92 bodů a obě jeho posádky jsou na prvním a druhém místě pořadí pilotů. Druhá polovina sezony, která odstartuje právě ve Finsku, až do konce neopustí Evropu. Zatímco tři poslední rally byly charakteristické vytrvalostí díky více než čtyřem stovkám kilometrů rychlostních zkoušek v Argentině, Řecku a na Novém Zélandu, v Jyväskylä se budou finští pořadatelé držet sprinterského formátu s rychlostními zkouškami zabalenými do třídenního programu od čtvrtečního večera do soboty.

Šotolinové trasy vinoucí se jehličnatými lesy jsou proslulé skoky, hřebeny a slepými zatáčkami. Po dlouhá léta byl tento specifický terén a podmínky hájemstvím skandinávských pilotů, než přišel Sébastien Loeb, který se stal prvním „nefinským“ pilotem, který tu vyhrál hned dvakrát (2008 a 2011).

I když na poslední Rally Finsko Séb vyhrál, nechce se považovat za favorita.

„Neustále opakuji to samé, toto není moje oblíbená rally. Rychlostní zkoušky jsou sice nádherné, ale stromy jsou na moje gusto až příliš blízko cest. Zatím jsem se jim pokaždé stihl vyhnout, také proto, že nejezdím na doraz. Necítím se za volantem příliš dobře. Po pravdě řečeno, je těžké říci - ano, chystám se tu vyhrát. Mám pohodlný náskok v mistrovství světa a tak nepotřebuji zbytečně riskovat. Pokud ale budu cítit, že na to mám, půjdu do toho. Po takové přestávce už se zase těším za volant DS3 WRC. Po víkendovém testování ve Finsku jsem se zase dostal do správného rytmu.“

Jestli existuje někdo, kdo se s touhou po vítězství ve Finsku vůbec netají, pak je jím Mikko Hirvonen. V roce 2011 skončil v Jyväskylä druhý a svou domácí soutěž vyhrál v roce 2009. Po dvou letech zklamání je však plně nažhavený na druhé vítězství v Rally 1000 jezer. „Myslím, že už jsem jako druhý nasbíral dost bodů a že je na čase, abych se dočkal mého prvního vítězství s Citroënem. Kdyby se to podařilo v mém domácím prostředí, byl bych ještě raději. Mám rád rychlé rally a s Citroënem DS3 WRC se na to cítím. Doufám, že tu budou dobré souboje, nejen se Sébem, ale i s dalšími předními jezdci.“

Citroën Total World Rally Team nasazuje piloty, kteří vyhráli tři finské rally za poslední čtyři roky, a jeho šéf, Yves Matton, očekává i nyní extrémně kvalitní souboje. „Myslím, že naši soupeři budou dobře připravení a chtiví nás porazit. Udělají všechno, aby ukončili naši vítěznou sérii. Ale Séb a Mikko budou stejně dobří jako například Latvala, Solberg, Ostberg a další. Naši piloti jsou schopní jet naplno od začátku a udělají vše potřebné k tomu, aby Citroën zvítězil i na této legendární rally.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist