www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 12 - Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov (MČR-S)

Hudec se při premiéře v Semerád týmu cítil jako Hirvonen

17. srpna 2012 • 13:15

Záchrana v podobě čarování s pneumatikami na poslední chvíli před startem, v závodě pak tři vyhrané erzety z celkových osmi, do šesté zkoušky průběžné první místo ve třídě a nakonec těsný bronz. Taková byla premiéra pilota Martina Hudce pod křídly týmu Semerád Rally na Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov. Posádka Martin Hudec - Petr Picka se na šestém podniku osmidílného seriálu MČR ve sprintrally dlouho vyhřívala na špici třídy 3, ale v posledních dvou testech o vedení přišla a skončila těsně třetí a sedmá absolutně.

Lepší začátek v novém týmu, s novým vozem, a vlastně i s poměrně novým spolujezdcem Petrem Pickou, si Martin Hudec snad ani nemohl přát. Na první zkoušce skončil třetí absolutně za 'wéercéčky' Kahlem a Kostkou a ve své třídě 3 porazil všechny soupeře. „To teda byla paráda. Až mě samotného čas na jedničce překvapil, nečekal jsem, že všechny ve třídě nechám za sebou,“ smál se spokojeně Martin Hudec, který těsně před startem soutěže začaroval s pneumatikami jako proslulý kouzelník David Copperfield.

„Ke startu jsem si suverénně a s úsměvem na rtu jel s měkkou směsí, načež jsem viděl, že celý zbytek světa je na tvrdých gumách. Rychle jsem udělal pár čachrů a vytáhl jsem z rezervy svůj erární pár tvrdších pneu, které jsme dali na předek. Myslím, že i toto nám pomohlo k tak dobrému vstupu do soutěže,“ popsal šachovou partii s pneumatikami těsně před startem rally Hudec. Třebíčský pilot, který až do konce sezony spojil síly se týmem Semerád Rally, se s 'novým' autem nestihl zrovna dvakrát obeznámit.

Martin Hudec - Petr Picka, Mitsubishi Lancer Evo 9 - Rally Agropa Pačejov 2012

„Nijak detailně jsme se autíčkem nestihli pokamarádit. Ve čtvrtek před rally jsme se v něm poprvé svezli. U toho byl i Martin Semerád, trochu jsme o autě pokecali, hodně důležitých věcí mi poradil a ukázal. Pak už jen zkušební jízdy v pátek a v sobotu samotný sprint. I proto jsem rád, že nám to snad celkem šlo,“ bilancuje svoji první soutěž v novém týmu 32letý Hudec, který 'normálně' startuje v týmu MH Racing, kterému také sám šéfuje, ale nyní je do konce sezony domluven na spolupráci v týmu Semerád Rally.

Vysoko nasazenou laťku z úvodu soutěže udržel Hudec s Pickou poměrně dlouho. Po jedničce vyhrál ve své třídě i druhý a čtvrtý měřený test, a ještě po šesté zkoušce byl na čele ve třídě, ale toto umístění se mu nakonec udržet nepodařilo. „Už v servisu po dvojce jako bych se zalekl toho dobrého výsledku a dobrých časů a podvědomě jsem asi trochu zpomalil. Trošičku jsem zvolnil a to mi asi pak v závěru chybělo,“ litoval Hudec těsně prohraného souboje o prvenství ve třídě 3.

V cíli Hudcovi chyběly na vítězného Bujáčka pouhé dvě vteřiny a na druhého Orsáka 1, 4 vteřiny. „Rozjeté jsme to měli dobře a je určitě škoda, že jsme to nedotáhli do kýženého konce. Spokojenost tak může být asi jen částečná. Chyběla tomu ta třešnička vítězství ve třídě. Teď už trochu vím, jak se asi cítil Hirvonen nedávno ve Finsku, když prohrál po velké bitvě jen o pár vteřinek,“ hodnotil Pačejov svým pohledem třebíčský závodník, který zůstává v celkovém žebříčku třídy 3 na třetím místě. Těsná prohra jej mrzela o to víc, že mu jeho největší soupeři v konečném hodnocení sprintového šampionátu po šesti odjetých soutěžích o pár bodů odskočili. „Škoda, že se v Pačejově mezi mě a Bujáčka ještě těsně vedral stříbrný Jarek Orsák a tím jsem já ztratil na Bujáčka více bodů. O to více se budu snažit to vybojovat v můj prospěch na posledních dvou podnicích v Jeseníkách a ve Vsetíně. Ještě stále se svého snu vyhrát třídu nevzdávám,“ vzkázal soupeřům pilot týmu Semerád Rally Martin Hudec, který si svoji premiéru u Semerádů skvěle užíval.

„Tým odvedl skutečně perfektní práci po všech stránkách. Já mohu být v tomto směru maximálně spokojený. Auto fungovalo skvěle, nastavení podvozku je úplně super, jezdí se s tím parádně. Strašně je cítit, jak mají kluci Semerádovi auto vymakané ve všech detailech. My už podle mě máme našeho Lancera na vysoké úrovni, ale tady jsou ještě mnohem dál. Jejich zkušenosti z kolotoče světových rally a z dlouhodobé práce s autem jsou impozantní,“ rozplýval se po svém prvním svezeníčku v Lanceru Semerád Rally teamu pilot posádky Martin Hudec.

A co říkal vystoupení nové posádky v týmu Josef Semerád? „Martin mě rozhodně dostal tím 3. časem v první erzetě, jinak jsem ale očekával, že se kluci budou pohybovat na čelních místech třídy 3. Jejich 3.místo v cíli mě těší. Ukázali, že i pod tlakem jedou rychle, bez chyb a to, že v závěru přišli o vedení je pro posádku z hlediska budoucnosti spíše pozitivum. Rally sport je o zkušenostech a prohrát s oběma soupeři o tak málo je spíše pocta a povzbuzení do další práce na cestě vzhůru. Auto bylo zcela nové, mimo krátkého testu se sním ještě nejelo, takže jsem rád, že dojelo do cíle bez problémů a karoserie při závodech nedoznala žádných, ani malých změn.“ :-)

„Spoluprácí s Hudem začala pro nás tak trochu nová doba, a já musím řešit i budoucnost v případě, že se Máca již za volant závodního auta neposadí. Mám zodpovědnost za velký počet lidí, a proto jsem se rozhodl, že nabídnu naše možnosti i ostatním pilotům, či majitelům soutěžích Lancerů při přípravě jejich vozů a servisu při závodech. Pronájem našich vozů samozřejmě také pokračuje. Bude-li o naše služby zájem, jsme připraveni na spolupráci.“

„Děkujeme také každému, kdo si vyzvedl v servisní zóně Bohouškovo sluníčko, ať v podobě samolepky, či špendlíku. Celkem jich bylo rozdáno 161 a vybrané peníze si převezme paní Věra Bernatová osobně. Moc děkujeme a těšíme se, že sluníčka budeme potkávat i v běžném provozu.“

Petr Eliáš
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist