www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 12 - Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov (MČR-S)

Jiří Navrátil v Pačejově „pokřtil“ Fionu

20. srpna 2012 • 13:00

Rally Agropa Pačejov nevyšla posádce Interaction Ford Czech Rally Teamu podle představ. Jirka s Juldou nedokázali navázat na úspěch z Kostelce nad Orlicí a navíc si Fiona z Pačejova odvezla i pořádný šrám.

Jiří Navrátil - Julius Gál (Ford Fiesta S2000) - Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov 2012

Hned na prvním testu soutěže šel v šotolinové části Jirka pozdě na brzdy a Fiona se zastavila až o strom. Naštěstí nebyly poškozeny žádné důležité komponenty a Jirka s Juldou byli s autem schopni soutěž dokončit. Chyba na RZ1 je ovšem stála přes pět a půl minuty a další minutu a půl dostali jako penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly následující „erzety“ a pozdní výjezd ze servisní zóny. Mechanici se během prvního servisu řádně zapotili, bylo nutné zajistit, aby se daly dveře na řidičově straně otevřít, ale díky „hodinářské práci“ s palicí a flexou se i přes pozdní vyjetí ze servisu podařilo Fionu udržet v soutěži.

Vzhledem k tomu, že ve třídě 2 tentokrát startovaly pouze tři posádky, rozhodl se Jirka po domluvě s týmovým manažerem Václavem Arazimem soutěž opatrným tempem dokončit a připsat si tak cenné body, které se mohou v konečném zúčtování hodit. Posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu si tak dojela pro třetí místo, i když Jirka s Juldou už určitě přebírali pohár za povedenější výkon.

Na autě se v současné době usilovně pracuje, levý bok byl odstrojen a přestože Fiona dojela až do cíle, bude nutné auto porovnat na stolici. Fiona putovala do klempírny a měla by být připravena včas k dalšímu startu, kterým by mohla být slavná zlínská Barum Rally!

Jiří Navrátil: „Na RZ1 jsme se hodně soustředili, chtěli jsme do soutěže vstoupit co nejlépe. První 3 km na asfaltu jsme jeli pěkně svižně a bez jakýchkoli chyb. Pak ale přišel šotolinový úsek a tam mám vždy trochu problém nasadit optimální tempo. Bohužel jsem nasadil trochu větší, než by to chtělo. Rychlou pasáž jsme zvládli, ale před následující pravou, která utahovala mezi stromy jsem sel pozdě na brzdy, auto se začalo přetáčet, bokem vyjelo mimo silnici a zastavilo se až levým bokem o strom. Byla to celkem rána! S Juldou jsme si mysleli, že je auto hodně rozbité. Proto jsme vylezli z auta a chtěli zpomalovat další posádky, aby nešly ven ve stejném místě a netrefily ještě naše auto. Když jsme ale Fionu zběžně prohlédli, nasadili jsme helmy a pokračovali dál. V cíli testu jsme zjistili, že se s autem dá pokračovat v soutěži a rozhodli jsme se ji dokončit.“

„Samozřejmě, že je mi to celé líto. Zkomplikovalo nám to situaci a přidělalo spoustu práce. Bohužel ale i to k automobilovým soutěžím patří. Na druhé straně jsme měli velké štěstí, že to celé dopadlo pouze takhle.“

Julius Gál: „Nedokážu úplně přesně říci, kde byla chyba, nejspíš jsme tam přijeli o něco rychleji a na kluzkém povrchu auto sklouzlo mimo silnici. Škoda, že jsme vylézali z auta a nezkusili hned pokračovat dál. Ani následující test se nám ale moc nepovedl, Jirka ho neměl rád už od tréninku. Prakticky v každé zatáčce byla pneumatika z traktoru a i pod vlivem havárie na RZ1 ji Jirka nejel úplně dobře. Ani ve druhém průjezdu jsme o moc nezrychlili. Je to škoda, jsem přesvědčen, že bychom bývali opět bojovali o místo v první desítce.“

Interaction Ford Czech Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist