www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 12 - Rallye de France - Alsace (SWRC)

Citroën míří do Francie za oběma tituly

3. října 2012 • 21:00

Už potřetí přivítá Citroën Total World Rally Team ohromná podpora domácích fanoušků v Alsasku a Vosges při Rally de France. Stejně jako v roce 2010 se Sébastien Loeb a Daniel Elena vracejí do Sébova rodného kraje s šancí na zisk celkového titulu mistra světa.

Sébastien Loeb - Daniel Elena (Citroën DS3 WRC) - Rallye de France 2011

Skutečnost, že pouze týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen jsou jediní, kdož ještě mohou ohrozit devátý titul v řadě Sébastiena Loeba a Daniela Eleny, se projevila ve velmi uvolněném rozpoložení celého týmu. A dobrý celkový výkon by Citroënu otevřel cestu k osmému prvenství v Poháru konstruktérů, to vše je v sázce na následujícím domácím podniku!

Od přesunu Rally Francie do Alsaska v roce 2010 se tak tento podnik může co do úrovně popularity směle rovnat s vyhlášenými fanouškovskými rally v seriálu WRC - v Argentině, Mexiku, Finsku nebo ve Španělsku. Tehdy kolem stovky tisíc fanoušků vidělo, jak Sébastien Loeb a Daniel Elena vyhráli jejich v pořadí sedmý světový titul. Po loňském nešťastném vypadnutí se letos posádka vrací s vysoce postaveným cílem - přidat další, v pořadí už 74. vítězství kariéry.

„Když jsem vypadl, byl jsem zklamaný stejně jako fanoušci, kteří mě podporovali. Ale podobné věci také tvoří velkou část závodění,“ vysvětluje Sébastien Loeb. „Cítím, jakoby to měl být určitý druh pomsty! Tento rok tu můžeme zajistit zisk obou titulů. V hodnocení pilotů to mohu být už jen já nebo Mikko. Samozřejmě bych dal přednost tomu, kdybych to byl já. Jsem odhodlaný pro to udělat maximum. Počty jsou to jednoduché, titul získám v případě, že o víkendu skončím před mým týmovým kolegou. Podobně jako ostatní rally, má i tato některé zvláštní znaky, které z ní dělají komplexní podnik. Někde narazíte dokonce na šikany v itineráři, rychlostní zkoušky patří mezi vůbec nejrychlejší, jaké jsme kdy jeli. Neustálé změny povrchu dělají z asfaltu obtížně čitelný povrch, z šotoliny zase nevyzpytatelnou pasáž, která může být mezi dvěma průjezdy značně zaprášená. Speciálně když zaprší...“

Déšť a mlha udělají ze závodní tratě klouzavé blátíčko. Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen si tyto podmínky vyzkoušeli při vítězném tažení na Rally Vosgien, kterou vyhráli. „Byla to pro mě ohromná zkušenost. Nevzpomínám si, že bych někdy zažil horší podmínky na asfaltu,“ vzpomíná Fin. „Zkoušeli jsme různá nastavení vozu tak, abychom našli ideální přizpůsobivost DS3 WRC na mokré a totálně suché silnice.“

Na svém prvním startu na 'pořádném' asfaltu v Německu skončil Mikko třetí a v Citroënu věří v jeho další zlepšování. „I když to není můj nejoblíbenější povrch, asfalt mám i tak rád a nemohu se dočkat soubojů na Rally Francie! V Německu jsem postupně poznával, jak měnit styl jízdy tak, abych naplno využil charakteristické rysy DS3 WRC. Od minulého týdne jsem udělal ještě další pokrok, tak uvidíme, jak daleko jsem se dostal. Mám-li být upřímný, o titulu mezi piloty vůbec neuvažuji. Séb je letos tak silný, navíc má tak velký náskok. Nevidím způsob, jak bych ho mohl za normálních závodních podmínek porazit. Mým cílem je neustále se zlepšovat a přidávat body pro Citroën, aby vyhrál mistrovství světa v Poháru konstruktérů.“

K tomu, aby byl korunovaný mistrem světa už po Rally Francie, Sébastien Loeb potřebuje udržet si alespoň 56bodový náskok ze současného 61bodového před Mikko Hirvonenem. V Poháru konstruktérů mistrovství světa potřebuje Citroën Total World Rally Team udržet si vedení alespoň 86 bodů, zatímco nyní disponuje náskokem 111.

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist