www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 12 - Rallye de France - Alsace (SWRC)

Loeb podeváté, Citroën poosmé

8. října 2012 • 12:00

Od pátečního rána vedli Sébastien Loeb a Daniel Elena na Rally Francie, aby si v neděli odpoledne dojeli ve Štrasburku pro osmé vítězství sezony a v pořadí už 75. triumf kariéry. Tento výsledek značí jediné - devátý titul mistra světa v řadě! A že také Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen stanuli na stupních vítězů, přidali body potřebné k dalšímu světovému titulu, tentokráte pro Citroën v Poháru konstruktérů. Citroën Total World Rally Team tak docílil celkově osmou světovou korunku.

Sébastien Loeb - Daniel Elena (Citroën DS3 WRC) - Rallye de France 2012

I když třetí den rally byl jako obvykle kratší co do programu, to do náročnosti se však vyrovnal dvojici předchozích etap. Pršelo po celou noc a ještě v neděli brzo ráno, takže volba pneumatik byla pro posádky celkem jasná. Oba vozy stáje Citroën Total World Rally Teamu - DS3 WRC- opustily asistenční park na měkkých pneumatikách Michelin Pilot Sport.

Sébastien Loeb však měl problémy hned na prvních metrech rychlostní zkoušky Vignoble de Cleebourg, než se s tratí srovnal. Následně na to inženýry Citroënu polil studený pot, když kolektivně na obrazovkách sledovali DS3 WRC číslo 1, jak koketuje s krajnicí. „Chytili jsme velký aquaplaning, bylo tam totiž stále víc a víc vody. Ale několik posledních kilometrů jsem si nedělal starosti. Věděl jsem, že k tomu, abych vyhrál titul, nemusím bezpodmínečně vyhrát celou rally,“ dodal Séb.

„Podmínky nedělního rána byly velmi podobné těm, jaké jsem zažil na Rally Vosgien, na které jsem v rámci přípravy na Francii startoval,“ doplnil Mikko Hirvonen. „Musel jsem být hodně opatrný, abych neohrozil celkový výsledek týmu. V normálních závodních podmínkách by bylo hodně obtížné stáhnout náskok Latvaly.“

Po znovu seskupení v Haguenau, v domovském městě Sébastiena Loeba, startovalo na poslední tři rychlostní zkoušky prvních deset v opačném pořadí. Už sice se sluncem nad hlavou, ale s blátem pod koly, byl druhý průjezd na Vignoble de Cleebourg zařazen jako Power Stage s prémiovými body navíc. Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen jeli s vědomím, že tyto body navíc nejsou nezbytně nutné k titulu mistra světa mezi piloty.

Loeb s Elenou udrželi vedení až na poslední časovou zastávku na Haguenau 2, aby z nich mohlo definitivně spadnout napětí posledního týdne.

„Přesně kvůli tomuhle jsme sem přijeli - znovu prožít pocity z vítězství doma, jako jsme je zažili v roce 2010. Letos je to o to emotivnější, neboť je to pravděpodobně naposledy. Snažil jsem se pilotovat velice opatrně, ale v daných podmínkách to nebylo moc snadné. I když přestalo pršet, tratě byly dál blátivé. Byť zbývají ještě dvě soutěže do konce, jsem rád, že jsem titul vyhrál už nyní a mohl ho tak darovat fanouškům v Alsasku.“

Mikko Hirvonen zářil štěstím poté, co se v závěru trápil, ale nakonec dojel na stupních vítězů, poosmé v této sezoně: „Měl jsem radost z vítězství v Poháru konstruktérů v roce 2007 a jsem rád, že jsem stejný pocit mohl prožít znovu, tentokrát s Citroënem. To je samozřejmě nejdůležitější závěr celého víkendu, ale pro mě osobně je cenné, jak jsem se zlepšoval na asfaltu. Dojel jsem na stejném místě jako v Německu, ale cítím, že jsem se tady dostal o nějaký krůček kupředu. Těším se, že v Katalánsku své zlepšení potvrdím. Ale ze všeho nejdřív musíme oslavit tento ohromný úspěch!“

Frédéric Banzet, generální ředitel Citroënu, sdílel radost s celým týmem: „Citroën se účastní podniků v motoristickém sportu pro to, aby vítězil. Citroën Racing znovu ukázal, že je nejlepší na světě. Inženýři, technici a posádky, všichni odvedli fantastickou práci po celou sezonu. Tyto úspěchy podporují celou značku a její aktivní komerční strategii.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist