www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 12 - Enteria Rally Příbram (MMČR)

Štolfa s Hawlem se rozloučili se sezónou sympatickým výkonem

9. října 2012 • 15:00

I když v okolí Příbrami oba členové posádky startovali v minulosti mnohokrát, měli před letošním čtyřiatřicátým ročníkem delší pauzu. Poprvé zde spolu jeli v roce 1989 a v roce 1991 dojeli se Škodou Favorit třetí absolutně. Jindřich Štolfa zde jel naposledy v roce 2002 a Zdeněk Hawel dokonce v roce 1997.

Jindřich Štolfa - Zdeněk Hawel (Škoda 130 L) - Enteria Rally Příbram 2012

I proto se na soutěž velice těšili, což nakonec potvrzuje odpověď Zdeňka Hawla v předstartovní atmosféře na otázku, které erzety se mu nejvíce líbí. „Všechny, každá je něčím zajímavá, je zde mnoho technických pasáží, které střídají rychlé úseky. A navíc bude proměnlivé počasí.“

Měl pravdu, zatímco v sobotu se smálo na posádky sluníčko babího léta, neděle přinesla vytrvalý déšť. „Vzhledem k tomu, že mám v motoru necelých devadesát koní, tak jsem si přál trochu deště, aby se smazaly výkony motorů, ale tolik vody to být nemuselo. Navíc jsme v neděli závodili pouze na čtyřech erzetách“ (dvě byly zrušeny), dodává Jindřich Štolfa. A přidává: „Moc pěkně jsme se svezli, auto fungovalo bez problémů, na nejrychlejší ve třídě nám chybí okolo třiceti koní, což je navíc při váze našeho auta patrné. Podle ohlasů z trati na naše účinkování jsme zde ale nebyli do počtu, a to nás těší.“

Rally Enteria Příbram nabídla vedle Historic RallyVltava letošní nejpočetnější konkurenci v Mistrovství ČR historiků. „Moc nás to překvapilo, v naší třídě odstartovalo dvanáct vozů, snad se tento trend přenese i do příští sezóny. My jsme dvě soutěže z finančních důvodů vypustili, tady v Příbrami nám pomohly firmy PŠ Car s.r.o. a EKOFLORA Liberec s.r.o.. Děkujeme také kamarádovi Jindrovi Křístkovi za kvalitně připravené tlumiče PROTLUM,“ říká Zdeněk Hawel.

Jak hodnotíte letošní sezónu, v níž jste odstartovali do pěti rally ve třídě D1? „Na Škody 130 LR a nejrychlejší Favority motorově nemáme, navíc ti kluci jedou dobře. Ale my závodíme především pro potěšení a protože nás to baví. Doufám, že jsme v první obnovené sezóně příznivce soutěží nezklamali,“ říká skromně Jindřich Štolfa.

Měl jsem možnost strávit v týmu několik hodin v předvečer startu a dozvěděl jsem se i zajímavou informaci – doprovod jim v Příbrami jeli kamarádi z bývalého Fan klubu Jindry Štolfy z Kojetína, a na svoji roli se velice těšili. A jak na mě působila atmosféra v„ bydlíku“? Skvělá připravenost auta, skromnost, klid a rozvaha.

A dobrá zpráva pro příznivce rallysportu na závěr. Dvojice Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel „si plácla“ i na příští sezónu. Posádka mezi své nejlepší výkony řadí absolutní vítězství v Rally Gemer Dobšiná v roce 1991 s vozem Škoda Favorit, kdy jel Blahna s Oplem Kadett, Pošík s Renaultem 5T, Křeček a Šofr s Fordem Sierra, a samozřejmě následný titul v prestižní třídě A 1300 a třetí místo v absolutním pořadí Mistrovství České republiky.

„S největší pravděpodobností pojedeme opět se Škodou 130 L. Přes zimu na ní „zapracuji“, snad se podaří dostat pod kapotu více koní. Zvažovali jsme i možnost rozšířit počet jezdců s vozy Škoda 130 LR, ale přestavba je zatím nad naše finanční možnosti,“ svřeřuje se jezdec a konstruktér v jedné osobě.

V neoficiální pořadí Mistrovství České republiky by měla zmiňovaná dvojice obsadit třetí místo v nejpočetnější kategorii D1 a šesté v absolutním pořadí historických automobilů.

Pavel Vydra
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist