www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 12 - Rally d'Italia Sardegna (PWRC)

Hirvonenova vítězná premiéra s Citroënem

22. října 2012 • 12:00

Po osmi umístěních na stupních vítězů v této sezoně a po dvou druhých místech na Sardinii se finská posádka Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen konečně dočkala prvního vítězství s Citroën Total World Rally Teamem. Tento výsledek jim současně dává jistotu druhého místa v celkovém hodnocení mistrovství světa WRC 2012 ještě před posledním startem.

Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Citroën DS3 WRC) - Rally d'Italia Sardegna 2012

Co tomu předcházelo? Jako rozhodující se ukázala být už druhá etapa soutěže, resp. rychlostní zkouška číslo 3. Během několika kilometrů na Monte Lerno (RZ3) Sébastien Loeb a Daniel Elena a jejich DS3 WRC zastavili na krajnici. „Trochu jsme neodhadli rychlost podle našich not a v zatáčce jsme zachytili o kameny, které byly na vnější straně zatáčky. Hned jsem věděl, že máme poškozené řízení. Pokusil jsem se sice pokračovat, ale auto bylo úplně zablokované a musel jsem ho odstavit na krajnici. Při seznamovacích jízdách jsme právě ve stejném místě prorazili pneumatiku, a tak jsem se soustředil na tento moment víc než na rychlostní poznámky. To byl i důvod, proč jsem udělal tuto chybu. Pravděpodobně bych z toho vyvázl, kdybych nejel na doraz. Jsem zklamaný, že jsem vypadl, protože mě to tady dost bavilo. Vzhledem k tomu, že už není nic v sázce, rozhodli jsme se druhý den nepokračovat.“

Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul měli také problém na RZ 3. „Nebyl jsem zcela soustředěný na Nicolasovy rychlostní poznámky a udělal jsem chybu. Vyjeli jsme mimo, a auto skončilo na boku,“ líčil pilot Qatar World Rally Teamu. „Zhruba po šesti minutách jsme dokázali tohle místo opustit. Můj DS3 WRC sice běžel, ale ztratili jsme dost oleje, takže jsme se raději rozhodli odstoupit. Navíc jsem si popálil prsty, když jsme auto tlačili. Na konci dne bych asi měl problémy i s tím. Počkáme a uvidíme, jestli budeme moci pokračovat díky pravidlu Rally2.“

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen se ujali vedení v rally právě od zmíněné rychlostní zkoušky a bez problémů zvládli i poslední etapu. Ta měla na programu dva průjezdy na rychlostní zkoušce Gallura (8,24 km) a nepřinesla už větší vzrušení. Odstupy mezi prvními čtyřmi už byly značné. I když v sázce byly ještě bonusové body za Power Stage, posádky na trati Olbia se do útoku příliš nehnaly a spíše bránily své pozice.

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen disponovali pohodlným náskokem půldruhé minuty, aby bezpečně dopluli do cílového přístavu. Pár sekund sice ztratili, dokončili ale soutěž bez vážnějšího incidentu. Celý Citroën Total World Rally Team měl velikou radost z toho, že vyhrál už devátou rally z dvanácti v této sezoně.

„Vítězství Mikko Hirvonena a Jarmo Lehtinena s Citroënem bylo jedním z našich cílů pro závěr sezony,“ potvrdil Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu. „Od Rally Portugalsko jsme cítili určitý dluh vůči nim a je skvělé vidět, že vyhráli právě tady. Výsledek jim ale nikdo nenaservíroval na stříbrném podnose. Museli podat výkon na nejvyšší úrovni od začátku soutěže a ostatní posádky, které s nimi bojovaly o vedení, dělaly chyby. Máme za sebou dlouhé dny, během nichž jsme museli čelit jedné z nejnáročnějších tratí celé sezony. Po vítězství v Poháru konstruktérů a titulu mezi piloty na Rally Francie jsme přidali poslední peříčko na naši čepici díky prvnímu vítězství Mikka. Je to pro něho zatím jen první krok kariéry a my se budeme snažit mu co nejvíc pomoci k dosažení dalších met v roce 2013.“

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen byli v celkovém hodnocení mistrovství světa druzí v letech 2008, 2009 a 2011, nyní dosáhli svého patnáctého vítězství ve WRC v kariéře, když jejich poslední prvenství se datuje do Austrálie 2011.

„Jsem velmi šťastný, že se mi podařilo poprvé v této sezoně vyhrát s Citroënem. Od února jsem stál na pódiu mnohokrát, ale už jsem začínal být roztrpčený z toho, že se nemohu dostat až úplně nejvýš. Po krátkém, velmi krátkém souboji se Sébastienem Loebem, jsem musel být velice trpělivý, abych tuhle rally nakonec vyhrál. Jsem vděčný za to, že jsem vyhrál právě tady a mohu tak poděkovat všem v týmu, kteří zase pro mě odvedli maximum, abych se zlepšoval. S mým inženýrem jsme v posledních týdnech udělali spoustu práce a cítím, že se zlepšuji neustále. Už se nemohu dočkat Rally Španělsko, rád bych sezonu zakončil stylově!“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist