www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

OS 13 - Testovací RZ Žiželice

Bulletin ohledně Rally campu

5. března 2013 • 15:00

Letos se česká soutěžní scéna potká se světovou novinkou - pro řízení vozu 4WD musí 'nezkušení' jezdci projít takzvaným rally campem, který se premiérově uskuteční již koncem tohoto měsíce. FAS AČR vydal bulletin, který by měl ozřejmovat základní informace týkající se campu.

Josef Pátl - František Rajnoha (Mitsubishi Lancer Evo IX) - Rally Krkonoše 2012

Rally camp - školící soustředění (nenahrazuje rallyškoly, není určeno pro začátečníky) určené pro jezdce se zkušenostmi z automobilových soutěží, kteří chtějí řídit vůz 4WD a získání mezinárodní licence typu „B“ je podmíněno jeho absolvováním.

Rally camp je určen i pro jezdce, kteří již jsou držiteli mezinárodní licence „B“, ale s řízením vozidel tříd 2, 3, 4 a 13 nemají praxi. Rally camp bude organizován pouze 1x ročně, ideální počet účastníků 5 - 10 jezdců.

Délka campu min. 2 dny, účastník si hradí ubytování a provoz svého týmu vč. soutěžního vozu.

Poplatek za absolvování campu bude stanoven až pro rok 2014 (v r.2013 bez poplatku).

Oblasti a okruhy školení:

- fyzická připravenost a vhodné stravovací návyky

- technické předpisy

- teorie řízení vozu 4WD, rozdíl oproti 2WD

- úpravy a změny rozpisu

- praktická část, jízdy, upozornění na chyby

Školitelé a zkušební komise (včetně předsedy) budou jmenováni Svazem rally na základě návrhu subjektu, který je pověřen organizováním rally campu pro daný rok.

Pro rok 2013 je organizací Rally campu pověřen:

Select Media s.r.o., Opletalova 29, 110 00 Praha 1

Telefon: +420 605 296 309

E-mail.: patl@mediasport.cz

Kontaktní osoba pro zájemce o camp: Josef Pátl

FAS AČR
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
07.03.2013 11:30
JanO
No a kde je psáno, že by mateřská ASN neměla vydání cizí licence povolit? Na základě čeho? Něco jako domácí vězení?
05.03.2013 22:48
Pluto - moderátor
To Tomáš: Až tak pravdu nemáš. Pro jakýkoliv start v zahraničí potřebuješ povolení od národní ASN, kde můžou přímo do potvrzení napsat, že se vztahuje jen na 2WD. Co se týká licence, také nemáš úplně pravdu. Jednotlivé ASN mají mezi sebou dohody a tak zahraniční licenci dostaneš pouze v případě, že ti to tvoje mateřská písemně povolí. Jedině změnit občanství :o)
05.03.2013 21:25
Tomáš
Už jsem to tady jednou četl, ale až po upozornění od ajaj jsem si té fotky všimnul - opravdu krutá ironie! Podobnost s organizátorem kempu starajícím se o bezpečnost "nezkušených" jezdců, který má sám za loňský rok skóre 2:3 (dojetí vs. rána), je opravdu čistě náhodná ...
To forum: nejsem právník, ale domnívám se, že v cizině nebude nikdo českému jezdci s mezinárodní licencí bránit ve startu se 4WD. Stejně tak se domnívám, že pokud není český jezdec v trestu od naší federace, nic mu nebrání, aby vrátil českou licenci, vyžádal si potvrzení od federace o tom, že není vlastníkem české (mezinárodní) licence, a vyřídil si pak licenci třeba v Rakousku. (pokud se mýlím, opravte mne)
05.03.2013 20:42
Plhus
Jen nechápu,jak dlouho si naši jezdci nechají ještě sr.t na hlavu...
05.03.2013 20:41
Plhus
Ne,ta fotka sedí jak prdel na hrnec...
05.03.2013 19:41
ajaj
Ta ilustrační fotka je ale škodolibá ;-)
05.03.2013 18:26
forum
Mě by třeba zajímalo zdali bych mohl jec v cizině na mezinárodní licenci se 4WD , ale na českou mez. licenci s dodatkům podle FASU JEN PRO DVOUKOLKY co tam dali . když v cizině neznají dva druhy mezin. licencí a uznávají jen mez. licenci bez nějakého rozdílu .( mě zajímá ne co si myslí lidi od FASU zde , ale třeba pořadatel v Německu , Španělsku , legendy San Maríno atd. a chtěl tam startovat s myšákem nebo jiným 4x4 atd. . Když jsme byli v Německu v loni , tak ani po nás nechtěli HANS a mohlo se startovat bez něj . ) Pak jestli se nevyplatí jezdit venku když se nemůže normálně jezdit tady po 15 letech praxe . Peníze za kraviny Rally campu se dávat nevyplatí , to spíš dostanou mladý jezdci po 5 dojetých závodech třeba s LOGANEM ve velkým mistráku , po dvou letech má licenci na 4x4 s min. praxí . Rally campu je min 15000-20000 kč . Ubytování min 4 lidi včetně mechaniků , zaplatit půjčení vozidla včetně gum , benzínu atd. , doprava třeba přes celou republiku , startovní Testovací RZ Žiželice
a příští rok si ho navíc i platit Rally campu . Pak přijede na 1 závod a ..... , ale byl proškolen a Fas má svoje peníze .Zatím jen kape . To mě připomíná z TV spadnul z lešení zabyl se , ale byl proškolen a měl přilbu .
toplist