www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 13 - Rallye Šumava Klatovy (MMČR)

Vítězi 48. Rallye Šumava Klatovy jsou Pech s Uhlem

20. dubna 2013 • 17:50

V pátek 19. dubna 2013 odstartoval tradiční dvojzávod - evropská Historic Vltava Rallye a druhý závod letošního Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěží - Rallye Šumava Klatovy. Průběh obou soutěží můžete sledovat ON LINE společně se serverem AutoSport.CZ.

---

Výsledky Rallye Šumava Klatovy ONLINE --- Výsledky Historic Vltava Rallye ONLINE

- - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - -

RZ 15 - Malenice - Štítkov 2 (15.51 km)

Poslední rychlostní zkouška soutěže ani přes mohutný finiš Jaromíra Tarabuse nic nezměnila na faktu, že absolutními vítězi druhé soutěže letošního Mediasport mezinárodního mistrovství ČR v rally se stala posádka Václav Pech - Petr Uhel na Mini Cooper S2000. Druhé místo na 48. Rallye Šumava Klatovy vybojovali Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem před Romanem Odložilíkem s Martinem Turečkem (Všichni Škoda Fabia S2000).

Za absolutně čtvrtým Janem Jelínkem v produkčních autech vvybojoval jasné vítězství Vojtěch Štajf před Janem Votavou a Karlem Trojanem, ve dvoukolkách je maximálně spokojený Josef Peták, druhý nakonec skončil Jan Černý a bronz si z Klatov odváží Egon Smékal.

RZ 14 - Nuzín / Čkyně 2 (10.60 km)

Rychlostní zkouška byla zrušena kvůli oleji na trati.

RZ 13 - Vojnice / Hoslovice 2 (7.70 km)

Zatím pevně v ruce drží otěže svého Mini S2000 Václav Pech, když vyhrál také třináctý rychlostní test. Jaromír Tarabus zaostal o 4.3 vteřiny a vzhledem ke zrušení čtrnácté rychlostní zkoušky už mu mnoho šancí na zvrat situace nezbývá.

V první desítce absolutně se kromě vzájemných rozestupů nic nezměnilo, otázkou je, zda dokáže ještě nějak výrazněji zamíchat pořadím závěrečná patnáctá rychlostní zkouška. Poslední měřený test však rozhodne o druhém místu ve dvoukolkách, na němž nyní figuruje Egon Smékal o desetinu vteřiny před Janem Černým.

RZ 12 - Lazny / Strašice 2 (18.60 km)

Václav Pech při druhém průjezdu nejdelší zkouškou letošní Rallye Šumava Klatovy zrychlil o deset vteřin, ale přidal i jeho pronásledovatel Jaromír Tarabus. Plzeňský pilot však byl přesto o 2.1 sekundy rychlejší a jeho celkový náskok na čele průběžné absolutní klasifikace se opět přiblížil k deseti vteřinám.

Emil Triner - Kateřina Achsová, Škoda Fabia - Rallye Šumava Klatovy 2013

V duelu mezi Odožilíkem a Jelínkem se tentokrát radoval druhý jmenovaný, rozdíl mezi touto dvojicí je však stále přes půl minuty. Velké změny se neděly v klasifikaci produkčních aut, kde nicméně s uraženým kolem skončil Tomáš Růžička, ale opět ve dvoukolkách. Motor Škody Fabie zradil do té doby excelentně jedoucího Emila Trinera a na druhou příčku poskočil za Josefa Petáka Egon Smékal, neboť Janu Černému se tento test příliš nevydařil.

RZ 11 - Malenice - Štítkov 1 (15.51 km)

Na poslední zkoušce dopolední sekce druhé etapy ukázal Jaromír Tarabus, že ještě zdaleka nesložil zbraně, když to byl tentokráte on, kdo v souboji s Václavem Pechem tahal za delší konec provazu. Dílčí rozdíl 5.7 sekundy znamenal ztenčení náskoku pilota Mini S2000 na 6.5 sekundy.

O nudě se nedá hovořit ani při pohledu na duel o třetí místo, kde byl Roman Odložilík na RZ 11 o 10.4 sekundy rychlejší Jana Jelínka a v těžkých a sychravých podmínkách, kdy kromě teplot těsně nad bodem mrazu a deště provázely posádky pasáže s mlhou.

Smůlu měli tentokrát piloti dvoukolek, když Jiří Sojka urazil kolo na své Suzuki Swift, David Tomek zůstal stát na trati s poruchou převodovky a Václav Dunovský měl defekt pravé přední pneu. Relativní štěstí měl naopak Jan Votava, který dorazil do servisní zóny nad Vimperkem s prasklým brzdičem levého předního kola.

RZ 10 - Nuzín / Čkyně 1 (10.60 km)

S postupným budováním svého náskoku na Jaromíra Tarabuse po malých krůčcích pokračoval úspěšně Václav Pech i při prvním průjezdu klasickým šumavským rychlostním testem z Nuzína do Čkyně. Ten poprvé v soutěži překročil rozdíl deseti vteřin, respektive činí 12.2 sekundy.

Porážku z předchozího testu vrátil Romanu Odložilíkovi Jan Jelínek. Ve dvoukolkách poskočil na průběžné třetí místo Jan Černý před Egona Smékala, jinak se prakticky nic podstatného z pohledu výsledků na trati této zkoušky neudálo.

RZ 9 - Vojnice / Hoslovice 1 (7.70 km)

Další dvě sekundy přidal na deváté rychlostní zkoušce ke svému mírnému náskoku na Jaromíra Tarabuse Václav Pech. Situace na čele je však nicméně stále otevřená, o prvním místě může za tohoto stavu nadále rozhodnout drobná jezdecká chyba kteréhokoliv z výše zmiňovaných protagonistů.

V pomyslném souboji Fabií S2000 o třetí příčku tentokát odrazil Roman Odložilík další možný atak ze strany Jana Jelínka, za touto dvojici se ve výsledcích RZ 9 v těsném odstupu seřadilo vedoucí duo kategorie 3, tedy Vojtěch Štajf a Karel Trojan. Ve dvoukolkách byl tentokrát nejrychlejší Josef Peták, který tak má k dobru na druhého Emila Trinera 16.8 vteřiny.

RZ 8 - Lazny / Strašice 1 (18.60 km)

První průjezd nejdelší zkouškou rally, 18.6 km dlouhým testem Lazny-Strašice, absolvoval nejrychleji Václav Pech před Jaromírem Tarabusem a navýšil tak své vedení na 4.7 vteřiny. Na pomyslné stupně vítězů se poprvé prosadil Jan Jelínek, který zajel třetí čas o 23.4 vteřiny za Pechem. Až za čtvrtým Štajfem dorazil do cíle testu Odložilík a jeho náskok na Jelínka v absolutním pořadí se srazil na třicet vteřin.

Ve dvoukolkách byl tentokrát nejrychlejší nejmladší z příbramských pilotů, tedy Jan Černý, před Josefem Petákem a Emilem Trinerem. Černý se tak dotáhnul na dostřel celkově třetímu Egonu Smékalovi, když jeho aktuální ztráta činí 10.9 sekundy.

Teprve druhým odstoupeným v soutěži a prvním ve druhé etapě se stal Libor Votava, kterého zradila převodovka jeho Mitsubishi Lancer.

- - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - -

Ohlasy po 1. etapě

Jan Černý: „Vůbec mi to nejde, pořád přemýšlím, co se zase stane. Nevěřím tomu a nejedu vůbec jak bych chtěl, jedu zatáčku nadvakrát natřikrát, blbě brzdím a furt do toho hrabu levou nohou. Není to vůbec dobré, ale doufám, že se z toho na zítra vyspím. Teď ta poslední vložka už byla sice lepší, ale pořád to nebylo ono.“

Václav Pech: „Čekal jsem ten souboj s Mirkem Tarabusem. Je důležité, že jsme etapu vyhráli, mám z toho radost. Jsem rád i za to, že ten rozdíl mezi námi není velký, bude to zítra víc o sportu. Nebylo to ale vůbec jednoduché, na trati bylo spousta bordelu, po kterém se to mohlo sklouznout. Tempo bylo rychlé, dnešek super. Zítra to bude spíš o tom, jak to komu sedne a jaké chytne tempo.“

Jaromír Tarabus: „Pořád je to těsné, škoda těch pěti desetin. Na druhou stranu je to pěkný souboj a když už to dnes prohráli v tom hokeji, tak má Vašek aspoň bonusové body navíc :-) Teď jsme se vyvarovali nějakých větších chyb a ten náskok stáhli. Zítra bude ještě dlouhý den a náročné erzety. S dneškem jsme spokojení a těšíme se na zítřek.“

Roman Odložilík: „Jelo se mi celkem normálně, ale počasí je strašné a připomíná mi to úplně Jänner, nelíbí se mi to. Obdivuji diváky, že jsou vůbec u trati. Nemáme žádné problémy a jedeme si svoje.“

Jan Jelínek: „Na trati strašně pršelo a s tímhle autem jsem na vodě nikdy nejel, takže jsem nechtěl nic riskovat. Spíš si to v klidu osahávám a užíváme si jízdu s tímhle pěkným autem. Jedeme si svoje tempo, svůj závod. Zítra bude hlavně světlo, což mi snad pomůže s odhadem na brzdy a doufám, že nebude pršet, nebo aspoň ne tolik jako dnes, na trati bude hodně písku. Uvidíme, budeme se snažit hlavně co nejvíc se naučit.“

Vojtěch Štajf: „Přijeli jsme sem s tím, že bysme měli být nejrychlejší pévéčko. Blbě jsme obuli na první vložku a Honza Jelínek už nám dává trochu víc, do souboje s ním se pouštět nebudeme, to bych musel být jako Jarek Orsák, kterému je ale o deset let míň než mě. Chtěl bych poděkovat tomu fanouškovi, co po třetí rychlostní zkoušce napsal, ať se jde Vojta vycpat, když dostává od Trojana. Tím mě povzbudil a já si řekl, že to tak nenechám, takže zbytek dne se nám docela povedl.“

Karel Trojan: „Jsem rád, že se nám povedlo přežít ten dnešek a budeme se moci svézt i zítra. Doufám že ani zítra nic nevyvedeme, to bych byl nejspokojenější člověk. Výsledkem jsem mile překvapen, nečekal jsem, že se nám bude tak dařit. Za tmy se mi nejelo moc dobře, jel jsem při zdi, abych něco nevyvedl, ale jinak spokojenost.“

Radek Mifka: „Kupodivu jsme si nepohoršili, i když mám problémy s viděním v noci a ještě jsem si neopatřil brýle. Trošku nás potrápila technika, zasekává se nám plyn, ale snad to bude drobnost a kluci to opraví.“

Vladimír Barvík: „Nevím, dnes mi to moc nešlo, no co už. Ještě že vyšel ten hokej a v neděli můžeme jít fandit.“

Robert Adolf: „Ze začátku to bylo dobré, ale za tmy špatné, nešlo nám to. Hlavně, že jsme ten dnešek přežili.“

Martin Búš: „Byl to velký boj. Začalo se v náročných podmínkách, ke konci se ještě přidala i mlha. Učili jsme se a jeli na jistotu, snažíme se zlepšovat s každou zkouškou. Uvidíme, jak to půjde.“

Tomáš Růžička: „Jsme rádi, že jsme v cíli první etapy. Hned na první zkoušku jsme špatně obuli sliky a letos jsem ještě nejel, tak jsme hodně dostali a museli to pak dohánět. Teď za tmy to moc slavné nebylo, ale auto je celé a jsme snad patnáctí, tak doufám, že zítra to bude ještě lepší.“

Josef Peták: „Z čínova na sliku jsem docela mile překvapený, že jsme to ustáli bez jakýchkoliv krizí. Asi nám to dalo tak nějak pohodu, protože doteď jsme neměli sebemenší krizovku, jede se nám v pohodě a prostě nás to baví.“

Egon Smékal: „První kolo jsem se nemohl dostat do tempa, druhé bylo, aspoň pocitově, lepší. Pepa Peták nám ujel, ale pětiměsíční pauza je znát a nechci to rozflákat hned na první soutěži.“

Václav Dunovský: „Na startovní čáře čínovského okruhu se nám spálil motorek od stěračů, takže jsme jeli bez stěračů, pouštěli asi tři auta a krom toho, že jsme nic neviděli, tak nás vždycky někdo ohodil a byl to prostě boj o přežití. Nějak jsme to odkroužili a pak už jsme do toho šli raději v klidu, ale myslím, že tak noc nebyla až zase tak špatná.“

Emil Triner: „Snažili jsme se jet rychle. Jsem rád, že jsme tu, protože teď za tmy to bylo hodně těžké, bylo moc vody a bahna. Navíc jsem zase o rok starší, oči zase zestárly a zase hůř vidím. Jsem prostě rád, že jsem tady.“

RZ 7 - Černíkov / Kdyně 2 (10.63 km)

Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát, Škoda Fabia S2000 - Rallye Šumava Klatovy 2013

Poslední zkoušku úvodní etapy letošní 48. Rallye Šumava Klatovy projel v nejrychlejším čase Jaromír Tarabus se Škodou Fabií S2000 před Václavem Pechem na Mini Cooperu S2000 a stáhnul tak náskok vedoucího plzeňského pilota na nepatrných pět desetin sekundy. Z pohledu deštěm zmáčených nočních RZ bylo skóre Pech : Tarabus jedna ku dvěma, ale nic to nezměnilo na tom, že z plného počtu bonusových bodů za první etapu se raduje Pech.

Závěr dne už nic nezměnil ani na průběžném pořadí první desítky absolutně, když na třetí příčce přenocuje Roman Odložilík s Fabií S2000 před identickým vozem Jana Jelínka. Vedení v produkčních autem s přehledem udržel Vojtěch Štajf, podobně je na tom i lídr kategorie aut s jednou poháněnou nápravou, Josef Peták.

Za zmínku určitě stojí také fakt, že jediným odstoupivším v rámci první etapy MMČR byl hned na začátku soutěže Václav Hodaň, takže do servisní zóny v Janovicích dnes pozdě večer dorazilo 38 soudobých vozů.

RZ 6 - Poleňka / Koryta 2 (7.69 km)

Šestou rychlostní zkoušku vyhrál Václav Pech o 1.2 vteřiny před Jaromírem Tarabusem, o dalších 10.8 sekundy zpět pak byl Roman Odložilík. Výborný čas zajel Josef Peták, který tak odskočil v souboji dvoukolek Emilu Trinerovi o pět vteřin. V produkčních autech si vedení upevnil Vojtěch Štajf, druhý zůstává Karel Trojan před Janem Votavou.

RZ 5 - Svrčovec / Řakom 2 (8.33 km)

Přetahovaná o vteřiny pokračovala i v úvodu druhé sekce letošní 48. Rallye Šumava Klatovy. Svrčovská rychlostní zkouška totiž opět nejlépe 'sedla' Jaromíru Tarabusovi, který zde stáhnul náskok Václava Pecha na čtyři desetiny sekundy. Třetí místo si už tradičně phlídal Roman Odložilík před Janem Jelínkem, vzestupnou tendenci svých výkonů pak potvrdil pátým místem Vojtěch Štajf, který tak celkově o devět desetin vteřiny postoupil na stejnou pozici z pohledu celkových výsledků před Karla Trojana.

Lítý boj pokračoval i mezi dvoukolkami, když Emil Triner porazil na RZ 5 Josefa Petáka a dostal tak svou hbitou Fabii do vedení o pouhou desetinu vteřiny před silnější Clio R3. Na pomyslném bronzovém stupínku v této kategorii nadále figuruje Egon Smékal.

Ohlasy po RZ 4

Jan Černý: „Deset metrů po startu RZ 2 přestalo fungovat dobíjení, přestalo jít okamžitě servo, a báli jsme se že přestane fungovat vodní pumpa, protože totéž se nám stalo už na testu. Bál jsem se, že auto začne vařit, ale naštěstí jen upadnul alternátor a dojeli jsme to. Nezapínali jsme ale stěrače a ani ofukování okna, takže jsem nic neviděl a k tomu s tím servem, tak to bylo docela náročné. Opravíme to a snad to vydrží.“

Václav Pech: „Na okruhu nás trošku zdržel Odložilík, jinak je strašně těžká trať a nechci hlavně udělat chybu. Ale jede se dost rychle.“

Jaromír Tarabus: „První tři erzety byly celkem v pohodě, dobře zajeté a bez chyb. Teď jsme ale trochu pokazili Kdyni, na startu jsem neviděl hodiny, ale mohl jsem si vzpomenout dříve a reklamovat to, byli jsme od začátku trochu rozhození. Pak se mi nepovedl sjezd do Kdyně, kdy jsme se přetáčeli a nebyla to vůbec pěkná jízda. Naštěstí neztrácíme moc a jede se dál.“

Roman Odložilík: „Ani jsem nepočítal, že bych stíhal Vaška s Mirou. Jedeme možná až moc opatrně, ale v daných podmínkách a vzhledem k tomu, že tu nejezdím moc často, tak je to docela dobré. Navíc jsme nezvolili optimálně pneumatiky, málo rozřezané, chodilo mi to ven po čumáku.“

Jan Jelínek: „Jsme spokojení se čtvrtým místem, ale na Čínově jsme si to sami zkazili, když jsme dali sliky a ještě udělali chybu a museli couvat. Ale jedeme s tímhle autem poprvé na vodě a první velký závod, takže jsme celkem spokojení.“

Vojtěch Štajf: „Na okruh jsme zvolili naprosto nevhodné obutí, slik bez drážky a málem jsme rozbili auto. Navíc jsme ještě pouštěli Romana Odložilíka. Dál jsme chtěli jet bezpečně a stahovat Karla Trojana, ale moc to nestačilo, až na té poslední vložce jsme zkusili trošku přidat. Snad mi to půjde za tmy, mívám v ní dost výkyvy a navíc dnes ten déšť, jsem zvědavý, jak mi to půjde.“

Radek Mifka: „Dali jsme si cíl jet bezpečně. Podmínky jsou nevyzpytatelné a navíc od loňského Krumlova jsme prakticky nejeli na asfaltu, takže jsem spokojený.“

Karel Trojan: „Jsem maximálně spokojený, ale jedeme tak, aby to bylo bezpečné a spíš se vezeme. S brýlemi je to v pohodě, ale na delších vložkách bude asi problém s jejich mlžením.“

Vladimír Barvík: „Vůbec mi to nejde a teď na poslední zkoušce se mi to spakovalo na brzdách a opřeli jsme se o mez, nic velkého. Snad to bude v pořádku.“

Jan Votava: „Výsledek je dobrý, ale spíš je to tím, že ostatní víc kazí. Moje jízda je bídná a měli jsme dlouhou pauzu, když jsme odjeli naposledy kousek Příbrami a pak už nic. Navíc jsme ani neměli žádný test, nejsou peníze. Je to špatné, snad se trošku rozjedu.“

RZ 4 - Černíkov / Kdyně 1 (10.63 km)

Václav Pech - Petr Uhel, Mini S2000 - Rallye Šumava Klatovy 2013

O další čtyři vteřiny navýšil svůj stávající náskok na čtvrté rychlostní zkoušce Václav Pech před Jaromírem Tarabusem. Třetí místo s odstupem 45.6 sekundy drží v relativním klidu Roman Odložilík, status quo panuje i z pohledu Jana Jelínka a Karla Trojana.

Na šestou pozici už si polepšil Vojtěch Štajf na úkor Jana votavy, za osmého Radka Mifku poskočil Josef Peták, který je tak zároveň novým lídrem průběžného hodnocení dvoukolek a posunul se o šest vteřin před Emila Trinera.

RZ 3 - Poleňka / Koryta 1 (7.69 km)

Na třetí rychlostní zkoušce zareagoval Václav Pech na předchozí výsledek Jaromíra Tarabuse a otočil jeho náskok stejným rozdílem, tedy osmi desetin vteřiny, ve svůj prospěch. Třetí čas Romana Odložilíka znamenal upevnění stejné pozice absolutně a trio zlínských Fabií S2000 za Pechovým Mini doplňuje nadále Jan Jelínek.

Pátou příčku si v relativním klidu dobrými časy drží Karel Trojan, pomalu se probouzí Vojtěch Štajf, který se posunul na sedmou pozici za Jana Votavu. Ve dvoukolkách poprvé pokořil Josef Peták Emila Trinera a v souboji příbramských pilotů se tak vzájemný odstup snížil na 1.5 sekundy.

RZ 2 - Svrčovec / Řakom 1 (8.33 km)

První klasický test vyšel nejlépe Jaromíru Tarabusovi, který tak kontroval na čas Václava Pecha z úvodní rychlostní zkoušky. Zlínský pilot Fabie S2000 se tak zároveň dostal o osm desetin sekundy před plzeňského jezdce na Mini S2000. Třetím časem si vylepšil svou pozici Jan Jelínek, který se posunul vzhůru v celkovém pořadí za třetího Romana Odložilíka. Ten zde zajel čtvtý dílčí čas před Karlem Trojanem, který stále zůstává na pozici nejrychlejšího pilota produkčního auta před Janem votavou a Radkem Mifkou.

Přes lehký propad v celkovém pořadí zatím ve dvoukolkách stále vede Emil Triner před Josefem Petákem, na kterém špatně zvolené obuté na úvodní zkoušku evidentně nezanechalo žádné stopy. Na třetí příčku si kvůli problémům s dobíjením (alternátor) a posilovačem řízení pohoršil Jan Černý, jenž na RZ 2 ztratil bez desetiny čtrnáct sekund na Trinera.

RZ 1 - Klatovský okruh (11.70 km)

Se startem prvních soudobých vozů do letošní Rallye Šumava se začal na Klatovy snášet lehký, ale vytrvalý déšt. Otázkou tak bylo nejen to, kdo dokáže hned v úvodu nasadit co největší tempo, ale také nakolik se která posádka dokázala trefit do optimální volby pneumatik.

Nejlepší čas na tradiční okruhové zkoušce u Klatov prakticky podle očekávání zajel Václav Pech, druhý Jaromír Tarabus zaostal o pouhou 1.2 vteřiny. Třetí Roman Odložilík byl o dalších 6.6 sekundy zpět a čtvrtá příčka náležela nejrychlejšímu produkčnímu vozu vedenému Karlem Trojanem. Za pátým Janem Votavou a šestým Janem Jelínkem zajel vynikající čas Emil Triner na Fabii, kterému vyšla právě volba pneumatik, což samotný pilot kvitoval v servisní zóně v Janovicích se spokojeným úsměvem.

Neuvěřitelnou smůlu měli Vlastmil Hodaň s Františkem Poláčkem, neboť jejich letité Škodě Felicia Kit Car vypověděl před startem do úvodního testu motor.

-jav- ; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist