www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 13 - Rallye Šumava Klatovy (MMČR)

T&T: Na Rallye Šumava se rozhodovalo stejně jako na hokeji

23. dubna 2013 • 14:05

Dvakrát se v našich nejvyšších republikových šampionátech o uplynulém víkendu rozhodovalo mezi Zlínem a Plzní. V obou případech padlo těsné rozhodnutí až v závěrečných chvílích utkání, a v obou případech to bylo ve prospěch plzeňských týmů. Bavíme se samozřejmě o ledním hokeji a automobilové rallye, konkrétně o souboji zlínské posádky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát s plzeňskou posádkou Václav Pech – Petr Uhel na Rallye Šumava Klatovy.

Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát, Škoda Fabia S2000 - Rallye Šumava Klatovy 2013 - foto (c) J. Petrů

Jejich vyrovnaný dvoudenní souboj byl jednoznačně ústředním tématem letošního ročníku nejstarší české soutěže. Předznamenal jej už tradiční Klatovský okruh. Zde obsadili Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem druhé místo za Pechem s Uhlem o pouhou jednu sekundu. Hned na druhé rychlostní zkoušce se však situace obrátila a dvojici 'T&T' se podařilo dostat se o necelou sekundu do vedení. První významnější rozdíl přinesl až průjezd populárním Korábem, kde se posádce nezadařil závěrečný kluzký sjezd serpentinami do Kdyně. Širokými smyky sice bavila diváky, ale výsledkem byla bezmála pětisekundová ztráta na Mini Cooper Václava Pecha před noční částí soutěže. Tuto ztrátu se podařilo hned na následující RZ 5 Svrčovec téměr smazat a podařilo se zvítězit i při druhém průjezdu Korábu. Výsledkem byla téměř nerozhodná situace po první etapě. Mrzely pouze nedosažené bonusové body za první místo v etapě, ke kterým chybělo přesně půl sekundy.

Sobotní dopoledne se neslo ve znamení neustávajícího deště, útoku Václava Pecha a následného protiútoku Jaromíra Tarabuse na těžké, horské a lehce mlhavé rychlostní zkoušce přes Lštění. Ta sebou posádce přinesla i největší krizový moment soutěže při brzdění z maximální rychlosti v úzké lesní pasáži. Situace však dobře dopadla a podařilo se zde ztrátu snížit z původních dvanácti na šest a půl sekundy. „Deštivé podmínky byly stálé a tedy pro všechny stejné, což bylo i z hlediska té čistě sportovní stránky určitě dobře,“ poznamenává k průběhu soutěže Jaromír Tarabus.

V prvních dvou rychlostních zkouškách se sice podařilo Václavu Pechovi navýšit náskok na celkových dvanáct sekund, i to ovšem nechávalo situaci stále otevřenou. Zrušení předposlední RZ z důvodu oleje na trati pak bohužel šanci na zvrácení vývoje redukovalo na poslední RZ, což byl druhý průjezd přes Lštění. Zde se dvojici Tarabus-Trunkát sice podařilo zaútočit ještě razantněji, než při prvním průjezdu a zvítězit o celých devět sekund, ale Pechovi s Uhlem tak v cíli zbylo ještě 3,8 sekundy k dobru. U T&T se tak mísí příjemné pocity z velmi pěkného souboje se zklamáním z uniklého vítězství.

„Již před soutěží jsme jasně chtěli bojovat o vítězství, i vzhledem k letošní nižší konkurenci než v minulých letech. To se nám od začátku až do konce soutěže splnilo. Těmi šťastnějšími byli tentokrát Vašek s Petrem, z naší strany jim proto patří velká gratulace. Závod jako takový byl krásný, tým i auto fungovalo naprosto perfektně a je super pocit závodit v takovémto zabezpečení. Poklona pořadatelům za to, že se jim i v dnešních obtížných podmínkách podařilo závod, až na nějaké nevýznamné chybičky, připravit a zorganizovat téměř k absolutní spokojenosti,“ hodnotí Dan Trunkát šumavskou soutěž, a pokračuje: „Když se vrátím k nám, tak dlouhé době se nám po celou dobu dobře dařila soutěž na mokru, za což jsme rádi. Na druhou stranu, víme o drobných chybičkách na straně pilota i spolujezdce a budeme pracovat na tom, aby to příště bylo ještě lepší, než na Šumavě.“

Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát, Škoda Fabia S2000 - Rallye Šumava Klatovy 2013 - foto (c) Z. Sluka

„Celá soutěž byla o drobných chybičkách. Velké chyby nikdo z nás neudělal, což je vidět i na výsledcích. Venca udělal těch chybiček zřejmě méně a zaslouženě vyhrál. Věříme, že se nám podaří podobné tempo udržet i do dalších závodů. Děkujeme všem, kteří se podíleli na našem výsledku. A určitě i fanouškům, co nám fandili. Především pak těm u trati, kteří se museli potýkat s podobnou nepřízní počasí, jako na Jänner rally,“ shrnuje Rally Šumava Jaromír Tarabus, a dodává: „Měl bych námět k úvaze o 'protikatovacích' betonech. V pomalých či středně rychlých zatáčkách mají jistě opodstatnění a převažující pozitiva. Ale tentokrát byly umístěny často i v hodně rychlých pasážích, kde se jezdí dejme tomu sto padesát, a kde se přehnané 'katování' ani poškození krajnice trakcí vozu nedá očekávat. Zároveň zachytit o beton v této rychlosti je velmi nebezpečné. Za cenu ochrany před poměrně malým rizikem poškození krajnice se zde tedy riskuje velká a neočekávaná havárie, což je myslím k úvaze.“

I přes souboj o vítězství přišla během rally řeč i na jiná témata: „Celý závod jsme si díky přetahované o sekundy opravdu velmi užili. Náš souboj s Vaškem Pechem a Petrem Uhlem měl zajímavý nádech i díky právě probíhajícímu hokejovému finále mezi Plzní a Zlínem, když jsme se navzájem dobírali a hecovali nejenom co se týče rally, ale i hokeje,“ doplňuje atmosféru šumavského soupeření 'Mira' Tarabus. Ve stejném duchu uzavírá s úsměvem i Dan Trunkát, který sice žije v Brně, ale pochází taktéž ze Zlína: „Jisté je, že na rozdíl v hokejového finále se při rally rychlostní zkoušky nastavovat nedají, o trestných nájezdech mezi retardéry ani nemluvě. Takže se bude muset rozhodnout o výsledku vždy nejpozději na poslední rychlostní zkoušce. Rally sezona však na rozdíl hokejové teprve začíná. A ideální by samozřejmě bylo, kdybychom na konci sezony mohli zlínským fanouškům ztrátu hokejového titulu trochu vynahradit.“

Dalším podnikem bude pro posádku tradiční Rallysprint Kopná. Pro zajímavosti a aktuality z dění v týmu můžete navštívit facebookový profil Tarabus&Trunkát rally team nebo www.tarabus.cz, kde naleznete například odkaz na týmový e-shop či zprávu o prvním srazu Fan klubu T&T, který se konal v březnu Brně.

Aleš Holakovský
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist