www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ERC 13 - Tour de Corse

Tour de Corse: Vavříny pro Bouffiera, drama pro Kopeckého (+ ohlasy)

18. května 2013 • 21:10

Tento týden patří poslední ostrovní soutěži v kalendáři, asfaltové Tour de Corse. Legendární soutěž byla kvůli zařazení do mistrovství Evropy a svázání sportovními řády radikálně ořezána, délka rychlostních je oproti minulým rokům o téměř čtvrtinu menší. Přesto se bude na co dívat, na startu totiž stojí takřka kompletní špička šampionátu doplněná o silné domácí jezdce.

Online výsledky - Rally Radio

Diskuse k soutěži - Další informace k Tour de Corse

2. etapa

Ohlasy z cíle

Bryan Bouffier: „Na Korsice je pokaždé skvělé závodění, ale letos to bylo neuvěřitelně zrádné kvůli počasí. Spousta drobných přeháněk notně komplikovala situaci a volbu pneumatik a hodně to klouzalo. My jsme se ale do pneumatik trefili skoro pokaždé a neudělali žádnou velkou chybu, takže to pro nás byl perfektní víkend. Včera jsem nebyl úplně spokojený s nastavením podvozku na přední nápravě, auto bylo hodně nedotáčivé. Dnes ráno jsme udělali pár změn, auto bylo znatelně lepší a my jsme mohli pořádně zabrat.“

Jan Kopecký: „Musím říct, že jsme nakonec spokojení, protože máme druhé místo a Craig je za námi, což je důležité z celkového pohledu na vývoj mistrovství. Chtěl jsem sice vyhrát, ale Bryan odvedl skvělou práci, takže mu musím pogratulovat. My jsme měli ještě na poslední vložce problémy s motorem, ale jsme tady. Musím se ještě omluvit fanouškům, že jsem je asi v cíli trochu vyděsil a ani neposkytnul v cíli větši rozhovor, ale potřebovali jsme vyřešit problém s motorem a dojet do servisu. Nakonec se ukázalo, že to byl pouze problém se vstřikovačem paliva, takže nic, co by nám nedovolilo dojet až do cíle. Pořád bychom vzhledem k novým pneumatikám potřebovali vylepšit nějaké věci na autě, ale napoprvé jsme asi nemohli čekat, že to bude hned perfektní. Bojovali jsme o první místo a je vidět, že to auto si s tím dokáže poradit.“

Stephane Sarrazin: „Určitě jsem s umístěním na stupních vítězů nepočítal, naposledy jsem startoval na Rally Mont Blanc víc než před půl rokem a nečekal jsem, že bych mohl stačit konkurenci. Start na Korsice jsem přivítal, ale bylo mi jasné, že konkurence bude opravdu velká, navíc proti jezdcům, kteří sedí v rallyových autech prakticky každý týden. Takže třetí místo je pro mě velká radost. Na posledních dvou zkouškách jsem do toho šel opravdu naplno, abych zůstal před Breenem. Byla to skvělá bitva a Craig byl po celý víkend hodně rychlý. Jsem také rád, že jsme si třetí místo museli vybojovat naším přičiněním, tedy že jsme jeli naplno. Na konci soutěže jsme auto hodně změkčili, stabilizátory, pružiny. Mám raději tvrdé nastavení podvozku, ale neustále nám chyběla přilnavost, takže jsme museli jít do měkkého nastavení a nakonec se to povedlo, dalo mi to víc jistoty. Trochu jsem se bál, abychom nevyrobili chybu, protože na Korsice stačí málo, ale přesto jsem tlačil. Poslední dvě zkoušky jsem si ale opravdu užil.“

Craig Breen: „Nesmím zapomenout, že jsme tady zajeli hodně nejrychlejších časů. Dnes ráno jsme hodně špatně obuli, snažili jsme se dohnat Bouffiera a Kopeckého, ale bohužel jsme byli hodně odvážní. Po chybě jsem pak přišel o sebejistotu, byl jsem nervózní, abych nevyrobil další chybu. Bohužel nám uniklo umístění na stupních vítězů, ale snažili jsme se o ně jak jsme jen mohli. Z pohledu na rally jako takovovu se mi povedl včerejšek, kde už jsem měl znalost rychlostních zkoušek. Dnešní testy jsem jel pouze s dvoukolkou a bylo to tím pádem tak o 20 30 procent horší. Bylo to tedy zároveň trochu učení.“

Antonín Tlusťák: „Jsem spokojený, jsme v cíli. Škoda toho včerejšku, ale dnes to bylo mnohem lepší. Škoda jen, že Lukáše potrápily zdravotní potíže, na jedné erzetě už to vypadalo bledě, ale nakonec nám pomohl pan doktor Jiřík ze Škodovky a Lukáše dal na poslední dvě zkoušky dohromady, takže to zvládnul. Mohl jsem se tak v klidu soustředit na jízdu a bylo to znát. Samozřejmě, že jsme chtěli v týmovém souhoji porazit Jarina, protože jede s enkem, dojeli jsme do cíle hned za sebou a to je taky dobré. Letošní Korsika

byla hodně extrémní kvůli počasí, navíc jsme neměli zkušenosti s novými pneumatikami, ale nakonec jsme se s tím nějak popasovali a získali spoustu informací. Nové pneumatiky se nakonec ukázaly jako docela dobré, otázka ještě je, jak budou fungovat na hodně velké vodě.“

Jaroslav Orsák: „Tuhle rally jsem si výtečně užil. Bylo to dobré, ale pořád jsme se potýkali s nastavením auta a chyběla nám k rychlejší jízdě krátká převodovka. Navíc jsme si zvykali na nové pneumatiky, o nichž jsme se dnes dozvěděli, že na Yprách mají být zase nové, což je docela komické. Bojovali jsme hlavně se správnými tlaky, protože to enko je o dvěstě kilo těžší, jinak se to zahřívá a chová v průběhu erzety. Závod jako takový jsme si ale užívali. Na Andrease jsme neměli nejen kvůli pneumatikám a stejně bychom ho neporazili, protože tady je hrozně znát znalost místní trati. Jsem moc rád za třetí místo, opravdu si ho cením. Už jsem to říkal, tohle je rally všech rally, opravdová škola pro každého, něco neuvěřitelného. Tolik zatáček, rytmus, je to úplně o něčem jiném a věřím tomu, že to každého jezdce posouvá hodně dopředu. Po fyzické stránce jsme to zvládali, spíš nás ale unavovalo to stálé čekání kvůli televizním přenosům a dlouhé přejezdy, ale to už dnes holt k rally patří. Těším se, až to vše dnes pořádně zapijeme!“

RZ 11 - Sarrola - Liamone 2 (26.70 km)

Bryan Bouffier - Xavier Panseri, Peugeot 207 S2000 - Tour de Corse 2013 (foto: fiaerc.com)

Slibované závěrečné drama se na Tour de Corse skutečně odehrálo, ale jinak, než se čekalo. Bryan Bouffier i Jan Kopecký šli do závěrečného souboje naplno, do hry však na poslední chvíli vstoupily problémy s vozem českého jezdce. Na jeho továrním speciálu se už v průběhu rally měnila řada dílů, poslední zkouška však přinesla problémy s motorem. Kopecký tak musel nedobrovolně zvolnit a Bouffierovu cestu za triumfem už nezkřížil. Podobně jako vítěz letošní Korsiky udržel své třetí místo také Stéphane Sarrazin. Francouz se soutěží pohyboval zpočátku celkem nenápadně, v její druhé půli se ale přiblížil svými časy nejužší špičce a třetí místo mu patří plným právem. Na jeho pozici si sice brousil zuby Craig Breen, který byl z kraje rally doslova k nezastavení, ale jeho vlastní dvě velké chyby jej srazily na nepopulární bramboru. Pátým místem korsickou pouť zakončil Francois Delecour, který si v cíli zavzpomínal, kdy zkoušky této rally měřily přes šest set kilometrů. S dvanáctisekundovým odstupem na francouzskou legendu dokončil Julien Maurin s Fiestou RRC. Celkové sedmé místo je velice silným výsledkem pro Andrease Aignera, který zároveň jednoznačně vyhrál kategorii produkčních vozů. Sobotní chladnější počasí bylo přívětivější pro jeho subaru a tak mohl Rakušan vcelku v pohodě ujet druhému Germainu Bonnefisovi. Ten skončil devátý celkově za J.M. Leandrim. Elitní desítku měl původně uzavírat Brazilec Oliveira, jenže ten na poslední zkoušce poslal svou Fiestu RRC mimo trať a jeho místo tak zaujal J.M. Raoux s peugeotem. Hned za hranicí Top 10 skončily obě posádky českého GPD MitMetal Rally Teamu. Jedenácté místo připadlo Antonínu Tlusťákovi, kterého s odstupem necelé půlminuty následuje Jaroslav Orsák s třetím nejrychlejším produkčním vozem. Za touto dvojicí se pak umístil Lukács Kornél z Maďarska, který i s malým Citroënem C2R2 Max dokázal ovládnout kategorii dvoukolek.

Seriál FIA ERC má nyní před sebou pětitýdenní pauzu, během které se definitivně vrátí na evropskou pevninu. A to rovnou do jámy lvové, na belgickou Ypres Rally, jeden z nepsaných vrcholů celého šampionátu.

Tour de Corse 2013
1.Bryan Bouffier - Xavier PanseriFRAPeugeot 207 S20002:41:58.2
2.Jan Kopecký - Pavel DreslerCZEŠkoda Fabia S2000+39.8
3.Stéphane Sarrazin - Jacques-Julien RenucciFRAMini JCW S2000+1:37.6
4.Craig Breen - Paul NagleIRLPeugeot 207 S2000+1:40.8
5.Francois Delecour - Dominique SavignoniFRAPeugeot 207 S2000+3:25.0
6.Julien Maurin - Nicolas KlingerFRAFord Fiesta S2000+3:37.6
7.Andreas Aigner - Jürgen HeiglAUTSubaru Impreza STi R4+7:53.9
8.Jean Mathieu Leandri - Renaud JamoulFRAPeugeot 207 S2000+8:47.8
9.Germain Bonnefis - Olivier FournierFRARenault Mégane RS+9:16.8
10.J.M.Raoux - Francis MazottiFRAPeugeot 207 S2000+13:54.3

RZ 10 - Carbuccia - Tavera 2 (16.89 km)

Bryan Bouffier - Xavier Panseri, Peugeot 207 S2000 - Tour de Corse 2013 (foto: fiaerc.com)

Letošní Tour de Corse bude možná první ukázkou, kterak ke konečnému výsledku přispěje nový typ pneumatik. Bryan Bouffier na závěrečnou sekci zvolil tvrdou směs a sázka mu v první ze dvou závěrečných vložek vyšla - Francouz byl o více než dvě sekundy rychlejší než Kopecký, který naopak obul měkkou směs doufajíc, že bude na poslední vložce pršet a Čech své pneumatiky lépe využije právě v samotném finále. Že by se do písmene opakovalo finále z lednové Jänner Rallye, kdy Kopecký před poslední RZ také ztrácel okolo deseti sekund a nakonec vyhrál? Rozhodnuto každopádně není ani na druhé frontě. Stéphane Sarrazin jasně ukazuje, že na Korsiku nejel jen tak na výlet. Po předposlední vložce se svým mini opět přeskočil Breena a bude dělat vše pro to, aby si skutečně dojel pro cílový bronz. Dolů pořadím se v závěru soutěže výrazně propadl J.M. Leandri, který skrz defekt ztratil přes dvě minuty a a tři příčky v pořadí k tomu.

Následující závěrečná RZ 11 bude přenášena živě na televizním kanále Eurosport.

Ohlasy po RZ 9

Bryan Bouffier:„Dnes jsem vstal pravou nohou a první dvě zkoušky se mi povedly. Třetí už ne, ale netuším, proč jsem na ní byl tak pomalý. Možná jsem byl příliš agresivní, nevím. Musím být prostě rychlejší. Do posledních dvou testů jdeme s náskokem deseti vteřin a to prostě nic neznamená, musíme zatáhnout. Díky za připomenutí souboje s Janem na Jänner Rallye, ale ta už je naštěstí dávno zapomenutá.“

Jan Kopecký: „Na první zkoušce jsem se trápil s podmínkami a velkou dotáčivostí, neměl jsem jistotu a raději jsem ubral. Na dvojce jsem se snažil co to šlo, ale v klikatých sekcích jsem hodně ztrácel. Třetí zkouška měla plynulý charakter a byla hodně rychlá, takže jsem zkusil zatáhnout. Bojujeme s Bryanem jako na Jänner Rallye, ale tady jsem hodně daleko od domova a podobných podmínek. Taky nechci vyrobit nějakou hloupost, musíme myslet na body do šampionátu. Navíc se pořád mění počasí, letos absolutně nikdo neví, jak to vlastně bude na trati vypadat. Na další zkoušce bude hodně bláta, bude to moc zrádné a je tam pár míst, kde budeme muset být fakt opatrní. Možná se na ní bude rozhodovat, ale to teď nedokážu říct.“

Craig Breen: „Dnešní první zkouška byla fakt zklamáním, ale prostě jsme byli hodně odvážní ohledně volby pneumatik. Čekali jsme to oschlejší, ale na trati bylo pořád hodně vody. Auto se hodně klouzalo a pak jsme po rychlé pasáži přijeli do zatáčky, kterou jsem měl napsanou jako docela rychlou, ale ve skutečnosti byla pomalá. Měli jsme velkou kliku, že jsme skončili jenom v hodinách a neurazili kolo nebo něco horšího. Bylo to hodně velké štěstí, mohlo to být opravdu zlé. Auto naštěstí bylo po jízdní stránce v pohodě, jenom teď na poslední zkoušce byl problém v rychlých místech, když se nám otevíral kufr, bylo to trošku nebezpečné. V klikatých pasážích to bylo jinak docela v pohodě. Teď už nám nezbývá jen než pohlídat si třetí místo a čekat, jestli se nestane něco před námi.“

Stephane Sarrazin: „Ráno jsme začali na měkkých pneumatikách a byla to dobrá volba, zajeli jsme druhý čas. Druhá zkouška byla hodně rychlá a nám scházela přilnavost, takže jsem si nebyl moc jistý. Navíc je to moje první soutěž od loňského září, musel bych riskovat. Zase jsem změnil nastavení a chceme bojovat o třetí příčku s Breenem. Uvidíme, jak to půjde. Příští zkouška bude hodně zrádná, asfalt na ní je starý a rozbitý, je tam spousta bláta v zatáčkách. Zkusíme i zariskovat s pneumatikami. Nemám co ztratit.“

Antonín Tlusťák: „Dnes je to v týmu v náš prospěch. Včerejšek nebyl úplně vydařený, měli jsme potíže s brzdami a pak jsem ještě trošku boural, ale dnes jsme začali docela dobře. Povedla se nám volba pneumatik a navíc dnešní erzety mi víc sedí. Jsem spokojený. Počasí se pořád mění a prakticky na každé zkoušce jsme jinak obouvali, kombinovali jsme je různě do kříže. Ale nová pneumatika docela funguje a svým způsobem je to jednodušší, není možnost příliš vymýšlet, člověk nemusí tolik kombinovat. Ve výsledcích už se nahoru asi příliš neposuneme, bylo by to spíš o našem štěstí a smůle těch před námi. Je to tu hodně těžké, Lukáš je úplně vyčerpaný. Člověk si neodpočine ani na přejezdech, je to tu hodně specifické.“

Jaroslav Orsák: „Jedu si pro body, dojíždíme v klidu a užíváme si to. Každou erzetu zkouším dělat změny na nastavení auta, před námi ani za námi ve třídě daleko nikdo není, takže na to je prostor a spíš si zkouším pro sebe. Navíc jsme dnes ani jednou netrefili pneumatiky. Teď už vím, že bych potřeboval jinak nastavené auto, krátký stálý převod a jiné tlumiče a teď, když to mám jednou projeté, už bych byl asi o hodně rychlejší. Nevím ale, jestli by to stačilo na Andrease, ten má jiné pneumatiky a v tom je největší háček. Člověk se musí přizpůsobit, ale nám o nic nejde. Je to tu o dost těžší, než jsem čekal, tady jsou snad všechny zatáčky na světě. Ale příští rok, i kdybych neměl jet nic jiného, se sem chci vrátit a nenechat si to tu ujít, tohle je závod závodů.“

Robert Kubica: „Je dobré, že nám fandila spousta lidí. Na druhou stranu je třeba říci, že spousta lidí zapomíná na to, že jsem do rally přešel ze zcela jiného špičkového odvětví motorsitického sportu, tedy F1, a očekává ode mě velké výsledky, ale já přitom potřebuji čas a zkušenosti. Každopádně jsem byl překvapený tím, že jsme v každé rally předváděli dobré tempo, pokaždé jsme byli schopní bojovat na čele, nemyslím, že takový přechod je automatický u každého jezdce. To je určitě pozitivní, ale taky musíte dojíždět do cíle, což se mi, z různých důvodů, zatím nepodařilo. Nepočítám, že bych se objevil na Barum Rally, není v našich plánech. Prioritou je mistrovství světa, v mistrovství Evropy pojedeme v Polsku a možná ještě jednu soutěž, možná San Remo nebo Valais, ale jisté je teď pouze to Polsko.“

RZ 9 - Marato - Acqua Doria (22.47 km)

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia S2000 - Tour de Corse 2013

Devátá rychlostní zkouška byla v sobotní etapě jedinou, která se jede jen v jediném průjezdu. A v kombinaci s korsicky nevyzpytatelným počasím si s posádkami pěkně pohrála - prakticky všechny týmy počítaly s deštěm a posádky tak před startem přezuly na měkkou směs. Jaké bylo zklamání, když po průjezdu vložkou nezaznamenaly ani náznak vody nebo vlhka... Zkoušku vyhrál Jan Kopecký, který ze ztráty na vedoucího Bouffiera ukrojil celkem výrazných devět sekund. Do sedla se vrátil také Craig Breen, který konečně překonal Stéphana Sarrazina a je tak zpět na průběžném třetím místě. Vložku nedokončil Jean Marc Manzagol s peugeotem, Francouz odstupuje ze sedmého místa. Celkem jednoznačně vypadá situace v Production Cupu, kde už od rána Andreas Aigner ujíždí Germainu Bonnefisovi s každou vložkou o desítky sekund. Jaroslav Orsák je stále třetí.

RZ 8 - Sarrola - Liamone 1 (26.70 km)

Jak měla úvodní zkouška sobotní etapy dramatický průběh, tak se ta následující odehrála v 'televizní' odehrála v naprostém klidu. Pořadí v první desítce zůstalo naprosto beze změn, vložku vyhrál Bouffier před Breenem a Kopeckým. Trochu rušno bylo jen v kategorii dvoukolek, kde výrazně ztratil Pierre Antoine Guglielmi. S pětiminutovou ztrátou se propadl na třetí místo klasifikace 2WD, novým lídrem je Lukács Kornél.

RZ 7 - Carbuccia - Tavera 1 (16.89 km)

Craig Breene - Paul Nagle, Peugeot 207 S2000 - Tour de Corse 2013 (foto: fiaerc.com)

První sobotní vložka na Tour de Corse přinesla pořádný rozruch. Dva z největších favoritů, kteří udávali tempo v pátek, se dostali do potíží a přišli o své vydobyté pozice. Craig Breen nezvolil dobře pneumatiky, které na vlhké trati v jednom místě dokonce neudržely jeho peugeot na cestě a Ir se tak opět podíval mimo trať. Naštěstí bez velkých následků, přesto však jezdec Saintélocu ztratil téměř čtyřicet sekund a přišel o své průběžné třetí místo. A to ve prospěch Sarrazina, který zajel v RZ 7 druhý čas. Také Jan Kopecký do soboty nevkročil nejlépe, i on se potýkal s nedostatečnou adhezí a nedotáčivostí, takže se opět propadl za záda Bryana Bouffier, který zkoušku vyhrál a aktuálně vede s náskokem 12.3 sekund. Ráno se také ve stanu Citroën Racingu definitivně rozhodlo, že Robert Kubica po včerejším odstoupení znovu nenastoupí, naopak Bertelliho Fiesta RRC, kterou včera zachvátil požár, se po opravě znovu ukáže na trati.

Následující RZ 8 bude přenášena živě na televizním kanále Eurosport.

1. etapa

RZ 6 - Erbajolo - Pont d'Altiani 2 (24.57 km)

Jan Kopecký

Vyhranou šestou rychlostní zkouškou zakončil Jan Kopecký svou jízdu prvním dnem na letošní Tour de Corse. Jezdec továrního týmu Škody navíc doposud vedoucímu Bouffierovi ujel o více než sedm sekund, díky čemuž připravil Francouze o pozici průběžného lídra. Jen o jedinou desetinu pomalejší Kopeckého byl v poslední vložce úvodní etapy Craig Breen, který tak bezpečně potvrdil své třetí místo, a navíc se nepatrně dotáhl na vedoucí skupinu. Čtvrtý je Stéphane Sarrazin, který zejména v druhé půlce dne ukázal, že s Mini začíná nacházet společnou řeč. Průběžně pátý je Francois Delecour, kterému během pátku hned dvakrát praskly výfukové svody; francouzská legenda tak dnes spíše bojovala s technikou, než s časem a soupeři. I v kategorii produkčních vozů došlo se závěrem dne k změně ve vedení - Germaina Bonnefise vystřídal na pozici lídra Andreas Aigner se subaru, díky stabilní jízdě se na třetí místo postupně prokousal náš Jaroslav Orsák. Kategorii dvoukolek jasně ovládá Pierre Antoine Guglielmi, za jehož zády s menšími er-dvojkami řádí i z Česka známý Maďar Kornél Lukács a Vasilij Griazin.

Tour de Corse - 1. etapa
1.Jan Kopecký - Pavel DreslerCZEŠkoda Fabia S20001:28:49.0
2.Bryan Bouffier - Xavier PanseriFRAPeugeot 207 S2000+3.6
3.Craig Breen - Paul NagleIRLPeugeot 207 S2000+39.8
4.Stéphane Sarrazin - Jacques-Julien RenucciFRAMini JCW S2000+54.0
5.Francois Delecour - Dominique SavignoniFRAPeugeot 207 S2000+1:59.0
6.Julien Maurin - Nicolas KlingerFRAFord Fiesta S2000+2:08.6
7.Jean-Marc Manzagol - Etienne PatroneFRAPeugeot 207 S2000+3:42.6
8.Jean Mathieu Leandri - Renaud JamoulFRAPeugeot 207 S2000+4:20.6
9.Andreas Aigner - Jürgen HeiglAUTSubaru Impreza STi R4+4:30.4
10.Germain Bonnefis - Olivier FournierFRARenault Mégane RS+4:34.9

RZ 5 - Barchetta - La Porta 2 (23.24 km)

Bryan Bouffier - Xavier Panseri, Peugeot 207 S2000 - Tour de Corse 2013

Jen jedinou rychlostní zkoušku se mohl Robert Kubica těšit s pozice vedoucího jezdce. Hned v RZ 5 totiž motor jeho Citroënu DS3 RRC postihly problémy s elektronikou a přestože Polák vložku s velkou ztrátou dokončil, za jejím cílem zůstal vůz odstaven čekajíc na příjezd mechaniků. Kubica tak ani napotřetí neabsolvuje soutěž evropského šampionátu bez problémů, byť jeho tým uvažuje o návratu v druhé etapě. Do čela Tour de Corse se tak posunul Bryan Bouffier, který má na Kopeckého náskok necelé čtyři vteřiny; s několikaměsíčním odstupem se tedy na obzoru rýsuje repete bitvy z rakouského Freistadtu. Na celkové třetí místo jak Kubicovým, tak svým vlastním přičiněním vyšvihl Craig Breen, na vedoucí post ztrácí 43 vteřin. A aby dramat v této zkoušce nebylo málo, tak na její trati vzplála khaki-Fiesta RRC Lorenza Bertelliho. Protože k požáru museli vyrazit hasiči, byla vložka pro zbytek startovního pole následně zrušena.

Následující RZ 6 bude přenášena živě na televizním kanále Eurosport.

Ohlasy po RZ 4

Jan Kopecký: „V servisu jsme udělali změnu na autě na transmisích, ale auto bylo naopak o něco málo horší. Pneumatiky jsou pro nás prostě nové, v pondělí jsme sice testovali, ale s autem jsme moc nehýbali. Teď jsme tedy testovali a doufám, že jsme se poučili a půjdeme správným směrem.“

Craig Breen: „Všechno to začalo už tím, že jsme stáli dlouho na startu a zchládly nám pneumatiky. V samotné zkoušce pak po sérii plynulých rychlých zatáček přišla jedna hodně dlouhá levá. Šel jsem na brzdy dokonce dřív, než by bylo nutné, všechno vypadalo perfektně, ale pak auto uklouzlo a škrtlo zadkem do břehu. Museli jsme pak jet z kopce na defektu a hodně ztratili. Budu ale tlačit dál, jsem teď sice totálně zklamaný, ale jinak máme slušnou rychlost a máme na to, abysme to stáhli.“

Francois Delecour: „Poškozený výfuk nás zase o tolik nezpomalil, ale velkým problémem byl hluk, protože v tom kraválu jsem prostě Dominika neslyšel. Špatně jsem slyšel rozpis a to byl opravdu problém.“

RZ 4 - Taverna - Pont de Castirla (15.28 km)

Robert Kubica - Maciej Baran, Citroën DS3 RRC - Rally Islas Canarias 2013

Čtvrtý test Tour de Corse přinesl asi největší dosavadní zvrat. Breenova šňůra vyhraných erzet se přetrhla poté, co Ir narazil se svým peugeotem do břehu. Vložku dokončil, ale na defektu a s obrovskou ztrátou. Breen se propadl z prvního až na páté místo a novým lídrem se stává Robert Kubica. První vyhraný test projel o osm desetin rychleji než Kopecký, třetí Bouffier zaostal o dvě sekundy. Celkově se tak bitva na špici opět přiostřila - Bouffierovi na polského jezdce chybí 7.5 s, Kopeckému 8.8. Breen ztrácí necelou minutu, pokud by však opět nasadil tempo z rána, mohl by uzmout zpět alespoň Sarrazinovo čtvrté místo.

RZ 3 - Barchetta - La Porta 1 (23.24 km)

Ani první přestávka s návštěvou servisu posádkám neudělala jasno v tom, které pneumatiky na té které zkoušce použít. Korsická rally je totiž první soutěží mistrovství Evropy, kde se musejí podle nového předpisu používat gumy z mistrovství světa. Mnohé posádky proto spíše zkoušejí a poznávají, jak se nové pneumatiky chovají a za jakých podmínek nejlépe fungují. Třetí rychlostní zkouška jim mohla dát dobré vodítko - obsahovala totiž jak suché, tak mokré partie. Vložka nejlépe sedla opět Craigu Breenovi, naopak jeho stájový kolega Ancian skončil mimo trať a rally pro něj skončila. Celková klasifikace první desítky zůstala téměř beze změn, pouze Maurin si prohodil pozici s Delecourem a Bonnefisovu osmou příčku si uzmul jean Marc Manzagol (Peugeot).

Ohlasy po RZ 2

Po druhé zkoušce jsme před přeskupením v Corte vyzpovídali některé jezdce. Nechyběli mezi nimi samozřejmě všichni tři čeští zástupci, ted Jan Kopecký, Jaroslav Orsák a Antonín Tlusťák.

Jan Kopecký: „Craig jel na první zkoušce měkké gumy a já měl obuté do kříže, asi to nebyla nejlepší volba, protože to bohužel neoschlo, 70 procent bylo na vodě. Na druhé zkoušce jsme jeli všechny pneu tvrdé a on do kříže a přesto zajel špičkový čas. My jsme žádnou chybu neudělali, všechno fungovalo a přesto jsme ztratili tři vteřiny.“

Craig Breen: „Podle mě se na první zkoušku do pneumatik nikdo netrefil ideálně, každý jel něco jiného. Ale nám vyšel perfektně začátek téhle zkoušky, protože to bylo na mokru. Ke konci už to bylo oschlé a auto hodně klouzalo. Na druhé zkoušce to bylo místy dost nebezpečné, auto se hodně smýkalo, jeli jsme dvě měkké a dvě tvrdé pneu, takže jsme museli dávat fakt pozor. Jsem samozřejmě spokojený, že aktuálně vedeme a máme slušný náskok.“

Robert Kubica: „Na první zkoušku jsme obuli měkké pneumatiky, čekali jsme více vody a hlavně ten konec byl hodně suchý. Na druhé zkoušce jsme už jeli dvě měkké a dvě tvrdé pneumatiky. Jsem na Korsice poprvé, takže jedu svoje tempo. Na dlouhých zkouškách máme trochu potíže s brzdami, takže s nimi budeme muset něco udělat, ale jinak je vše OK.“

Francois Delecour: „S novými pneumatikami jsme neměli vůbec žádný problém. Máme k dispozici měkkou a tvrdou směs, je to stejné pro všechny a svým způsobem jednodušší.“

Bryan Bouffier: „U mě nebyly problémem pneumatiky, ale moje tempo. Myslím, že bych měl víc zabrat. Ano, trošku jsme se potýkali s nastavením auta, na druhé zkoušce to moc nefungovalo, protože jsme mixovali tvrdé a měkké pneu, ale šlo to. Asi prostě musím jen přidat a udělat pár změn na podvozku, aby auto lépe zatáčelo, protože bylo nedotáčivé. Ostatní je v pořádku.“

Daniel Oliveira: „Jde to celkem dobře, ale hodně se hledám a snažím se najít správné tempo. Před rally jsme vůbec netestovali, takže se teď pokoušíme najít správné nastavení auta. Pneumatiky jsou dobré, ale na druhou zkoušku byly přeci jen hodně měkké, ale to se vyřeší na druhé kolo tvrdou směsí.“

Andreas Aigner: „Na začátek jsme absolutně špatně obuli, dali jsme superměkké slicky a vůbec to nefungovalo, protože trať už byla hodně oschlá. Navíc jsme na to měli nastavený podvozek, takže to nebylo dobré ani na druhé zkoušce.“

Jaroslav Orsák: „Na první zkoušce jsme měli problémy s mezinápravovým diferenciálem, měli jsme ho pořád rozpojený kvůli spínači na ruční brzdě. Podařilo se to vyřešit až v polovině erzety. Nebylo to nic příjemného, navíc to bylo mokré a uklouzané. Zdejší zkoušky jsou fakt těžké, ale teď jsme se na dvojce trochu rozjeli a chytili nějaké tempo a jedeme. Ostatní kluci jedou hodně rychle, ale my jsme tu fakt poprvé a vůbec nepřemýšlím nad tím, že bych měl s nimi nějak závodit. To by pro mě bylo příliš vysoké riziko.“

Antonín Tlusťák: „První rychlostka byla na vodě a my jsme asi správně obuli měkké pneumatiky. Na dvojce nám teď v půlce zkoušky kompletně odešly brzdy, takže jsem musel zbytek jet bez brzd a hodně jsme ztratili. Jeli jsme sice měkké pneu, protože jsme trochu zaváhali v servisu a dali do rezervy dvě měkká kola, ale i tak to mohl být dobrý čas. Problémem byly ty brzdy, v servisu to teď zkusíme vyměnit a budeme se snažit tu ztrátu stahovat.“

RZ 2 - Erbajolo - Pont d'Altiani 1 (24.57 km)

Craig Breene - Paul Nagle, Peugeot 207 S2000 - Rally Islas Canarias 2013

Ani druhá rychlostní zkouška letošní Tour de Corse neodolala zápisu Craiga Breena coby nejrychlejšího jezdce. Druhý v pořadí tentokrát byl Jan Kopecký, jenž zaostal o tři sekundy. A jelikož Bryan Bouffier na Čecha ztratil další čtyři sekundy, po první sekci jezdec Škody Motorsport na Francouze ztrácí jen nicotné tři desetiny. Mírně ztratil i Robert Kubica, který při debutu na středomořském ostrově trochu bojuje s brzdami. V Production Cupu zatím vede Germain Bonnefis před Andreasem Aignerem, Jaroslav Orsák je pátý. Ve dvoukolkách vede Pierre Antoine Guglielmi. Smůla se na Korsice dlouhodobě lepí na Jean-Dominiqua Matteie - vloni zde jeho Fabia S2000 shořela na popel, letos to byla 'jen' porucha motoru. Přesto je Francouz opět venku ze hry.

RZ 1 - Le Fangu - ND de la Serra (27.53 km)

Úvodní vložka Korsické rally vyšla nejvíc Craigu Breenovi. Ten se nejlépe adaptoval na náročné podmínky spočívající v pomalu osychající trati, která byla zmáčená deštěm celou předchozí noc. Svůj peugeot protáhl sedmadvaceti kilometry o 11 sekund rychleji než Robert Kubica (Citroën). Dalších šest sekund ztratil Bryan Bouffier (Peugeot), za ním s odstupem dalších několika sekund následoval Jan Kopecký (Škoda). S menšími odstupy následovali Stéphane Sarrazin (Mini), Francois Delecour (Peugeot) a Julien Maurin (Ford). Do nejrychlejší desítky nakoukl také pilot nejrychlejšího produkčního vozu, Germain Bonnefis s Renaultem Mégane. Smůla potkala Jérémiho Anciana, který zkoušku dojížděl s proraženou pneumatikou.

Následující RZ 2 bude přenášena živě na televizním kanále Eurosport.

-hof- , -jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist