www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 13 - Acropolis Rally

Acropolis Rally - maratónský sprint

27. května 2013 • 15:00

Všeobecně označovaná za nejnáročnější v celém programu mistrovství světa, Acropolis Rally 2013 se přesto pojede v doslova krkolomných rychlostech. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team budou na šestém podniku šampionátu reprezentovat posádky Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen a Dani Sordo/Carlos del Barrio. Na DS3 WRC pojedou také Khalid Al - Qassimi/Scott Martin v Abu Dhabi Citroën Total World Rally Teamu.

Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Citroën DS3 WRC) - Rally Acropolis 2012

Acropolis Rally se před léty stala legendárním podnikem hlavně kvůli tratím vystavěným na hrubé šotolině, která dělá z rychlostních zkoušek tvrdý test odolnosti a vytrvalosti. V průběhu let se ale i řecké cesty modernizovaly a průměrné rychlosti nejlepších pilotů se začaly blížit 90 km za hodinu podobně jako například v Portugalsku, Argentině a na Sardinii. Vyšší rychlosti jsou na druhou stranu velkou zátěží pro některé části vozů, zejména pro odpružení a pneumatiky, zvláště když se teploty přiblíží 40 stupňům Celsia.

Letošní program servíruje posádkám kompaktní soutěž, kterou pořadatelé stlačili už pro první den - kvalifikace, startovní ceremoniál a hned dvě rychlostní zkoušky jsou tak na programu v pátek. V pátek večer se startovní pole také pustí na nejdelší rychlostní zkoušku celé soutěže - na 47 kilometrů dlouhou Kineta-Pissia. Mnohem živější bude sobotní porce osmi rychlostních zkoušek, které tvoří polovinu všech měřených úseků.

Nový design Acropolis Rally udělal z tohoto podniku dosud nejkratší soutěž, která se letos jela. Značí to jediné, nikdo si od startovního pokynu nemůže dovolit ztratit ani sekundu. To dobře ví i vítěz z roku 2009 Mikko Hirvonen, který navíc nechyběl na stupních vítězů v žádném z posledních čtyř ročníků.

„Povrch tratí se tady může dramaticky měnit zkoušku od zkoušky. Někdy jsou tratě hladké a člověk se po nich klouže jak po másle, jindy zase čekají pasáže plné kamenů a děr. Naše auta i pneumatiky jsou velice odolné a spolehlivé, takže můžeme pilotovat naplno po celou dobu, nicméně vytrvalost tu bude nejdůležitějším faktorem.“

V Argentině zajížděl Mikko Hirvonen velmi dobré časy, nyní Fin doufá, že se mu podaří skládačku všech okolností sestavit tak, aby vyhrál. „Po celou dobu pracujeme s celým týmem na zlepšení auta. Máme za sebou krátké testování, které jsme absolvovali hned po příjezdu do Řecka. Doufám, že štěstí se tentokrát přitočí na naši stranu a nám se podaří vyhrát pro Citroën.“

Dani Sordo v Řecku poslední dva roky nestartoval. Musí se proto lépe seznámit s rychlostními zkouškami v Corinthia regionu. „Mám to tady opravdu rád, i když se mi v poslední době nedařilo. Aby člověk uspěl v Řecku, potřebuje mít kousek štěstí. Klíčem k úspěchu jsou ale hlavně pneumatiky a to, jak se vyhnete píchnutí. Obecně se ale na zdejších tratích dá pilotovat na vysoké úrovni. Právě v Řecku jsou podmínky, které mi vyhovují, a doufám, že se mi podaří zajet podobně jako v Portugalsku.“

Khalid Al - Qassimi se do seriálu WRC vrací po startu na třetím podniku blízkovýchodního šampionátu MERC v Jordánsku. Řecko považuje za poněkud specifickou soutěž. „Poprvé jsem v Řecku jel v roce 2004, celkem jsem na Acropolis startoval čtyřikrát. Mám zdejší tratě rád, protože jsou hodně podobné těm, na kterých jezdíme na Středním Východě.“

Zatím nejlepšího výsledku v Řecku dosáhl v roce 2009, kdy dojel šestý.

Sestavu Citroën Racing doplní ještě na DS3 RRC Robert Kubica/Maciej Baran, kteří budou startovat ve WRC-2.

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist