www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej |
||||||
|
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
MS 13 - Acropolis RallyCitroën DS3 WRC se pořád měníCitroënu se v letošní sezóně příliš nedaří a oproti svému největšímu soupeři Volkswagenu soustavně ztrácí. Francouzští technici však nespí a snaží se svou soutěžní techniku vylepšit. O změnách před Rally Acropolis i Citroënu DS3 R5 hovořil Xavier Mestelan – Pinon. Na co jste se zaměřili od poslední rally z technického pohledu? „I když už s DS3 WRC jezdíme třetím rokem, auto se mění prakticky rally od rally. Po skončení loňské sezony jsme zajistili homologaci nového dílu od FIA. Tyto části se týkají motoru, resp. hlavy válců, sání, turba a také podvozkových komponentů. To byly nejcitlivější části nastavení, na kterých jsme pracovali. Nyní začínáme dolaďovat podle doporučení pilotů, zvláště Mikko Hirvonena. Práce, kterou do toho vložil, by se mu měla zúročit. Ale vzali jsme do úvahy také poznatky Dani Sorda a Sébastiena Loeba.“
Budete na nich pracovat i v dalších měsících? „Teď se hlavně soustředíme na Acropolis Rally. Očekáváme, že nás potkají stejné podmínky, jaké byly v Portugalsku. V plánu jsme měli dva dny testování na to, abychom si potvrdili správný směr naší práce. V rukávu máme také pár trumfů pro asfalt. Citroën Racing staví na neustálé konfrontaci a analýze všeho, co děláme. Pro příklad - Mikkovo píchnuté v Argentině. Po něm následovalo poškození zadního spojleru, resp. průniku vody do auta po průjezdu brodem. To byla pravá příčina problémů s elektroinstalací, kvůli kterým auto na několik minut stálo. I když tohle jsou vesměs poměrně nereálné situace, naší povinností je pracovat na tom, aby se v budoucnu už nemohly opakovat. Jestliže chceme vyhrát titul, naše auta musejí být naprosto spolehlivá za všech okolností.“ V Portugalsku jste představili model Citroën DS3 R5. Můžete o něm říci něco bližšího? „Citroën Racing vyvíjí další modely vycházející z DS3. S R1, R3, RRC a WRC už máme solidní sestavu vozů, ale nový reglement R5 nám umožňuje nabízet i cenově dostupnější produkt, než je RRC. Vítěz Citroën Top Driver série, která je součástí WRC-3, dostane od nás možnost startovat na DS3 R5 ve WRC-2 v roce 2014. Vývojové práce na tomto modelu pokračují tak, aby první silniční testy mohly začít na prahu léta.“ Citroën Racing
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|