www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ERC 13 - Geko Ypres Rally

Exkluzivní rozhovor s Haydenem Paddonem (+FOTO a VIDEO)

25. června 2013 • 09:00

Novozélandský pilot Hayden Paddon se na nadcházející Geko Ypres Rally premiérově představí v mistrovství Evropy. Na nedělním testu si poprvé vyzkoušel Ford Fiesta S2000. Hned po tomto testu jej vyzpovídal náš redakční spolupracovník Tom Buyse.

Hayden Paddon - John Kennard (Ford Fiesta S2000) - test před Geko Ypres Rally 2013

První seznámení s autem vypadalo alespoň na pohled dobře, až stopky ukáží, zda taková bude i realita. Jaká jsou očekávání světového šampiona PWRC z roku 2011? „Nebude to jednoduché. Před devíti měsíci jsem naposledy řídil auto S2000, před devíti měsíci jsem naposledy jel na asfaltu. Navíc tentokrát pojedu poprvé s Fiestou. Ale pocity z auta mám dobré, všechno funguje tak, jak má. Zkoušeli jsme krátkou i dlouhou převodovku, pro Ypres bude asi delší skříň výhodnější, aspoň si to myslím,“ řekl Hayden Paddon.

Ten se představí neobvykle s Fiestou S2000 namísto obvyklé Fabie. Vůz do soutěže nasadí belgická stáj Symtech Racing, která však žádný takový vůz nevlastní. Situaci objasnil šéf stáje Dirk Van der Sluys: „Tohle skutečně není naše auto. Jeho vlastníkem je Oleksij Tamrazov a my si jej od něj na Ypres jenom půjčujeme. Pokud vše půjde dobře, jeli bychom s tímto autem i Rallye Deutschland, ale žádné další plány s tímto vozem nemáme.“

Po prvním testu se nabízí otázka na srovnání Fiesty a Fabie. „Podvozek Fabie je mnohem tvrdší, než u Fiesty. Auto má tendenci se víc naklánět, než Fabie, ale pocitově to kupodivu není tak špatné, společně jsme si s autem porozuměli. Také pneumatiky Pirelli jsou úplně odlišné od toho, na co jsem byl zvyklý na Fabii. Přilnavost je velice dobrá, ale pocitově se auto strašně moc vozí. Přidělal jsem kameru na přední kolo, takže se můžeme podívat, jak se kolo posouvá na ráfku, možná se z toho něco přiučíme. Nicméně pneumatiky používané v mistrovství světa jsou rozdílné. Jsou pevnější, tužší a rozhodně se tak nehýbou v zatáčkách,“ řekl Hayden Paddon.

Hayden Paddon - John Kennard (Ford Fiesta S2000) - test před Geko Ypres Rally 2013

Samozřejmě nemohla chybět ani otázka na plány v letošní sezóně. „V současné době je velice náročné finančně pokrýt celou sezónu. Vloni se nám moc nedařilo, měli jsme problémy s motorem, já jsem dělal chyby. To nám rozhodně při jednání o letošní sezóně nepomohlo. Pravidelně startuji v domácím mistrovství na Novém Zélandu s Mitsubishi Lancer Evo IX skupiny N. Celá sezóna mě vyjde zhruba na 30 000 euro, přičemž start na Ypres stojí téměř dvojnásobek. Je to skutečně nákladné soutěžit na vyšším levelu. Pokud ale chcete jít výše, nemáte jinou možnost...“

Závěrem nemůže chybět ani v poslední době hodně ožehavé téma kvalifikace na asfaltu. „Nelíbí se mi to. Obvykle nebývám rychlý na shakedownu, spíše se snažím sžít s autem a nikdy se skutečně nestarám o časy, ani v MS. Pokud se podíváte na mé časy ze shakedownů, nikdy nebyly dobré,“ nepochválil belgickou novinku Paddon.

Fotogalerie z testu Haydena Paddona od Toma Buyse

Tom Buyse ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
25.06.2013 09:21
Karbonyl - moderátor
Opraveno.
25.06.2013 09:06
Mirekfric
Link na fotky nefunguje.
toplist