www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 13 - Rallye Monte Carlo

Rallye Monte Carlo 2014 odkrývá karty

8. července 2013 • 21:15

Pro příští rok se organizátoři Rallye Monte Carlo rozhodli opustit město Valence a přesunout dějiště první poloviny soutěže do oblasti Gapu. Tento krok přišel poměrně nečekaně po velké kritice, jíž organizátoři čelili po zrušeném posledním průjezdu Col de Turini v letošním roce kvůli ucpané jediné příjezdové cestě ke startu zkoušky.

Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) - Rallye Monte Carlo 2013

Okolí Valence, které přeci jen pobere podstatně větší množství diváků než obtížně přístupné zkoušky na jihu, je tak z kola ven a namísto něj se rallye vrací na řadu legendárních úseků z minulosti. Zejména milovníci historie nyní zajásají, ale až příští rok v polovině ledna se dozvíme, jak tento krok dopadne.

Slavnostní start proběhne před Casinem v Monte Carlu odpoledne v úterý 14. ledna. Odtud se soutěžící přesunou do Gapu. Poblíž obce Chateauvieux ležící asi šest kilometrů na jih od Gapu se následujícího rána odehraje shakedown.

Ve čtvrtek 16. ledna ráno pak odstartuje samotná soutěž. První den na soutěžící čekají dvě sekce po třech zkouškách. Jako první otevírá rallye test Orpierre - Saint André de Rosans o délce dvaceti pěti kilometrů. Po něm následuje zkouška Rosans - Sainte Marie – La Charce dlouhá rovných osmnáct kilometrů. Jako třetí v pořadí následuje jediná v posledních letech využívaná rychlostka Montauban sur l'Ouvèze – Col du Perty – Laborel. Ta se jede v poněkud zkrácené podobě o délce devatenácti kilometrů.

Petter Solberg - Chris Patterson (Peugeot 207 S2000) - Rallye Monte Carlo 2011

Pátek 17. ledna startuje monstrózním téměř padesáti kilometrovým testem Vitrolles - Col D'Espreaux – Faye, který v posledních letech jezdí pouze posádky Rallye Monte Carlo Historique. Na něj navazuje slavný úsek Selonnet - Col des Garcinets – Breziers o délce dvaceti tří kilometrů. Odtud posádky zamíří do servisu, aby se vydaly na pouť do Monaca zpestřenou mnoha nástrahami. Jako první z nich musí podruhé překonat zrádných padesát kilometrů zkoušky Vitrolles - Col D'Espreaux – Faye, aby se následně poměřily s další letos vzkříšenou legendou Sisteron – Col de Fontbelle – Thoard. Ta dosahuje délky téměř třiceti sedmi kilometrů. Na závěr druhé etapy pak již za tmy posádky odstartují do zhruba dvacet kilometrů dlouhé rychlostky Digne - Col de Corobin - Chaudon Norante. Z jejího cíle pak zamíří na douhý noční přejezd do Monte Carla.

Ani v posledních letech téměř neměnná závěrečná etapa v okolí Nice se nevyhnula zemětřesení. Hned na úvod sice posádky zamíří tradičně na Col de Turini, ale pojedou ho v protisměru po dvaceti tří kilometrové trase La Bollène Vésubie - Col de Turini – Moulinet. Po ní nenásleduje tradiční Lucerám, který v harmonogramu příštího ročníku zcela chybí. Místo něj soutěžící vyrazí na trať zkoušky Sospel – Col de Brouis - Breil sur Roya, která nabídne sedmnáct kilometrů nekončících zatáček. Po servisu se posádky vrátí na tyto dva testy ještě jednou, tentokrát již, jak velí tradice, za tmy.

V neděli 19. ledna se pak odehraje tradiční závěrečný ceremoniál na nádvoří paláce v Monte Carlu.

-fri- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist