www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. dubna 2024, Svátek má Oto, zítra Jaroslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ERC 13 - Geko Ypres Rally

Sorry pánové, tohle je jen pro dámy

17. července 2013 • 09:00

První polovina letošního ročníku mistrovství Evropy je za námi. Není to však jen o velkých chlapcích. Je čas podívat se na průběh dámského poháru, exkluzivně s Molly Taylorovou i Ekaterinou Stratievou.

účastnice dámského poháru na Geko Ypres Rally 2013

Organizátoři mistrovství Evropy se rozhodli vypsat pro letošní rok dámský pohár. Prvním závodem byl třetí díl evropského šampionátu - španělská Rally Islas Canarias. Právě od tohoto závodu až do konce celé sezóny se na všech bojuje o body do hodnocení dámského poháru, přičemž se započítávají nejlepší čtyři výsledky.

Nejlépe do seriálu vstoupila Ekaterina Stratieva, která se svým pestrobarevným Citroënem C2 R2 Max opanovala Kanárské ostrovy a připsala si zaslouženě tři body za vítězství. Jejím jediným, zato však hodně těžkým, soupeřem byla místní Emma Falcón, která však svou Fiestu R2 poslala mimo trať již na druhé rychlostní zkoušce.

O pět týdnů později se posádky přesunuly na další ostrov, tentokráte portugalské Azory. Zde začala sezóna pro pětadvacetiletou australanku Molly Taylor. Nad ostrovem uprostřed oceánu se však snášelo velmi špatné počasí, které posádkám situaci vůbec neusnadnilo. Jak Stratieva, tak Taylor nedokázaly udržet své vozy na trati a skončily tak bez bodů. „Měly jsme malou nehodu, ale nebyli tam žádní diváci, aby nám pomohli dostat se zpátky na trať. Je to škoda, ale nechtěla jsem jet jen na údržbu a jasné vítězství v dámském poháru, chtěla jsem bojovat s chlapama,“ dodala po soutěži Stratieva.

Ekaterina Stratieva

Přesně v polovině května se celé pole přesunulo na Korsiku. Tento francouzský ostrov snad s desíti tisícovkami zatáček se v letošním roce vyznačoval hodně proměnlivým a nepředvídatelným počasím. Obě dámy se s tím však popraly se ctí, své první vítězství si zde připsala Molly, Ekaterina skončila druhá. „Výsledek to byl skutečně skvělý. Rozhodně víc, než jsem čekala,“ řekla v cíli spokojená Molly Taylor.

Posledním závodem první poloviny sezóny byla belgická Geko Ypres Rally, která si připsala primát největšího počtu dámských pilotek na startu. Suverénní prvenství si připsala domácí Melissa Debackere s Peugeotem 207 S2000, žádná ze soupeřek neměla šanci ji dohnat. Téměř celou první etapu se držela na druhém místě Molly Taylor, nakonec však doplatila na zrádné příkopy podél tratě. „Na pátém testu jsem v jedné zatáčce řezala až moc, kolo zakoplo o vnitřek zatáčky a už to bylo...“ Druhé místo tak vybojovala aktuálně vedoucí žena dámského poháru Ekaterina Stratieva, třetí skončila další debutantka, domácí Julie Devalet s Citroënem DS3 R1.

Molly Taylor

Všichni víme, že dámský pohár je hodně mladý a teprve se vývíjí. Je ale velká snaha o zvýšení počtu startujících v nejbližší budoucnosti. „Pro nás je to velice dobrá přiležitost zkusit přitáhnout více žen do rallysportu, což by jej udělalo více bojovným,“ řekla Molly Taylor, která začala svou soutěžní kariéru jako mladá. Podobně na tom byla i Ekaterina Stratieva: „Jsem ráda, že se objevuje na soutěžních tratích čím dál tím více dámských pilotek, což přináší lepší barvy do tohoto jinak výhradně mužského sportu.“

Jak již bylo řečeno, v letošním roce se do seriálu započítává deset závodů. „Cítím se lépe s každým závodem, každý ujetý kilometr nám jenom pomůže,“ řekla Stratieva, přičemž Taylor dodala: „Každý závod je jiný, takže je to pro nás vždycky velká výzva. Díky bodovému systému je to navíc vyrovnané a je potřeba pořád bojovat.“

Ekaterina StratievaMolly Taylor

Počet účastnic neustále stoupá, pravidelných však moc není. Je to ale jen začátek nového projektu. „Pokud chcete závodit, musíte být silná žena, která má velice dobrou koncentraci. Ale jde to, rally není jenom pro muže,“ řekla Ekaterina Stratieva. Poslední slovo si vzala pětadvacetiletá Molly Taylor: „Pro každou ženu, která se zajímá o závodění a o to být rychlá, tohle je místo, kde by měla být.“

Sven Kollus ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist