www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 13 - Rally Bohemia (MMČR)

Václav Dunovský: Nádherná a ještě hezčí Bohemia

19. července 2013 • 13:15

Uplynulý víkend byl ve znamení 40. ročníku nejoblíbenější soutěže seriálu MMČR v Čechách Rally Bohemia. Nechyběl na ní ani domácí poděbradský pilot Václav Dunovský se Suzuki Ignis S 1600, vedle kterého tentokrát místo Adama Eliáše usedl navigátor Jiří Stross.

Václav Dunovský - Jiří Stross (Suzuki Ignis S1600) - Rally Bohemia 2013

„Protože Adam nastoupil v Mladé Boleslavi do služby ředitele, vyrazili jsme vstříc vrcholu sezony s Jirkou. Odpadly mi tím všechny obavy ze změny spolujezdce, protože bylo jasné, že s Jirkou bude vše fungovat perfektně, přece jen už se nějaký ten rok známe,“ připomíná Dunovský.

Do závodu točícího se kolem Mladé Boleslavi odstartovala notná konkurence ve třídě 5. Na start se postavil nejen Egon Smékal či Josef Peták, ale také Jiří Vrkoslav. V samotných 2WD pak konkurenci, s kterou se hodlal Dunovský poprat, představoval Jan Černý a Ital Elwis Chentre.

Páteční městská RZ vedoucí ulicemi Boleslavi přichystala Dunovskému se Strossem klidný spánek na sobotu, neboť ji znovuobnovená posádka ve své třídě vyhrála před druhým Jiřím Vrkoslavem. „K velkému údivu všech jsme vyhráli první průjezd Staroměstskou RZ, ale taky sobotní paralelku v Sosnové, což není, jak jsem sám uznal, v mém případě úplně normální. Asi stárnu nebo co, protože obvykle mi sedí dlouhé RZ, rozhodně ale ne tyto krátké! Celkově nám dlouhá a těžká sobota vyšla dobře. Měli jsme pouze jeden problém, a to na RZ3 Jan Borna I., kde jsem začal trochu opatrně, ale zhruba v polovině RZ jsem spálil brzdy a musel jsem až do cíle našlapávat, což bylo dost nepříjemné a stálo nás to čas, který jsme už nebyli schopni do konce soutěže stáhnout,“ vysvětluje Václav Dunovský.

Po zmíněné RZ3 spadli Dunovský se Strossem na 4. místo ve třídě 5, na prvního Vrkoslava už ztráceli 22 vteřin. Před posádku Suzuki Ignis S 1600 se dostal ještě druhý Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou a Citroënem DS3 R3T a průběžně třetí Josef Peták s Alenou Benešovou s vozem Renault Clio R3. Pokud ale neudělal žádný z jezdců 2WD zásadní chybu, byla parta pilotů dokonale vyrovnaná, svědčí o tom výsledky ze sobotní RZ7 Bzí II., která měla hned tři vítěze – Jiří Vrkoslav, Václav Dunovský i Elwis Chentre měli naprosto shodný čas. Čtvrtý Egon Smékal dojel o 0,7 vteřin později, pátý Jan Černý o 1,7s. V předchozí RZ bohužel skončil po havárii Josef Peták, avšak ostatní jeli v sekundách i desetinách v podstatě po zbytek dne.

„Do nedělních RZ jsme se rozhodli jít po hlavě, nicméně hned první ranní Pohoř znamenala ztrátu dalších pár vteřin. Následoval náš srdeční Sychrov, který jsme k mé velké radosti vyhráli. Druhou Pohoř jsme ze sebe dostali snad ještě víc než maximum (ovšem bez vstupu do rizika), ale stejně to nestačilo – sportovně přiznám, že rychleji a zároveň bezpečně už bych tam jet asi nedokázal. O to víc jsme se těšili na druhý Sychrov, kde by se při troše štěstí dalo ještě pár vteřin získat, bohužel byl ale test zrušen,“ komentuje Dunovský nedělní etapu a dodává popis závěru 40. Rally Bohemia: „Poslední Staroměstskou jsme jeli úplně naplno, protože byly ve hře ještě body za etapu. Bohužel se mi povedlo udělat jezdeckou chybu – v úzké pravé jsem na výjezdu zavadil o obrubník a následnou rychlou pasáž na širokém vypustil, protože se zdálo, že máme defekt. Po zjištění, že se nic nestalo, jsme opět zatáhli, ale už bylo pozdě a žádný čas jsme nenajeli. Aspoň jsme si, stejně jako v prvním pátečním průjezdu pěkně skočili u zimního stadionu.“

A závěrečné hodnocení domácího Václava Dunovského domácí soutěže, na které získal 13. místo absolutně, 3. pozici ve třídě 5 a čtvrtou ve 2WD? „Od úplného začátku do samotného konce jsme si jubilejní ročník užívali a vše bylo maximálně v pohodě. Včetně ubytování, kde jsme večer co večer kempovali a rozebírali všechny události s celou poděbradsko – žiželickou skupinou. Výsledek může vypadat nezajímavě, ale já ho řadím mezi ty naprosto nejcennější. Od startu do cíle se jelo v obrovském tempu a maximálně vyrovnaně. Jsem moc rád, že až na poslední RZ jsme neudělali jedinou chybu a dokázali hrát s klukama vyrovnanou partii, aniž bychom museli riskovat. Moc děkujeme a gratulujeme soupeřům za výborné závody. Rozčílila mě pouze jedna negativní záležitost – pořadatel připravil zábrany proti zkracování zatáček – tři kovové tyčky tvořící trojúhelníkový půdorys omotané červenou páskou, aby byly dobře vidět. Bohužel, snad polovina jich byla již v prvních průjezdech zničená. Byly tam i o seznamovacích jízdách, měli jsme je tedy zapsané v rozpisu. Nechápu, co se může odehrávat v mozku dotyčných, kteří to tam schválně napustí a zuráží je. Nikdo mi nenamluví, že to všechno bylo náhodou – nebylo. Na jedné straně, my, kteří tam přijedeme následně, můžeme velmi jednoduše přijít k defektu od zbytků tyček, na druhé straně se nám změní trať, protože současně se zničením zábrany je na trať vyhozena šotolina a kameny – v místě, kde to nemáme napsané a očekáváme nezkracování. Abych to shrnul – byl jsem opravdu hodně rozčarován. Identifikace dotyčných hvězd je jednoduchá díky zničeným nárazníkům. Bohužel, některá jména jsou u nás asi nedotknutelná... Z organizační stránky byla soutěž, podle mě, jedním slovem skvělá. Díky pořadatelům za jejich ochotu a práci. Skladba RZ byla nádherná a snad se přístupnost těchto úseků podaří udržet i do budoucna. Škoda, že například Navarov musel být rozdělen, protože jsem jednoznačně vyznavačem co nejdelších RZ. Přijelo nás podpořit opravdu hodně fanoušků z Poděbrad a okolí – známí i neznámí a udělali nám tak na domácí soutěži domácí atmosféru - a za to jim opravdu moc děkujeme. Velký dík ode mě patří samozřejmě Jirkovi. Společně děkujeme také našemu týmu a mechanikům ze Sparrow racing teamu za skvěle připravenou techniku, na kterou jsme se mohli maximálně spolehnout. Jsme rádi, že jsme zde mohli prezentovat naše partnery, které jsme snad naším výkonem nezklamali. Barum Rallye ve Zlíně z důvodu vysoké finanční náročnosti nepojedeme a další program budeme teprve ladit.“

Zuzana Eliášová
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist