www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2024, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 13 - Matrix M.V. Rally Kostelec (MČR-S+PČR)

Další parádní výsledek pro Jakeše s Novákem

29. července 2013 • 09:00

Druhou polovinu sprintového šampionátu otevírala Rally Kostelec nad Orlicí a tento podnik si tak pochopitelně nemohli nechat ujít ani průběžní lídři mezi produkčními vozy. Po haváriích na Bohemii sice absentovali konkurenti Sýkora s Dohnalem, z první desítky průběžné tabulky absolutního pořadí mistrovství však již startovali všichni zbývající favorité včetně trojice vozů WRC s Odložilíkem, Trněným a Plíhalem. Pro Mirka Jakeše se jednalo o premiérový start v Kostelci, proti soubojům s výkonnějšími vozy WRC navíc hrálo suché počasí a tratě s vysokými rychlostními průměry. „Rychlostní zkoušky se mi líbí,“ přesto hlásil Mirek po seznamovacích jízdách. „Jsou sice rychlejší, ale všechny retardéry jsou postavené správně a v úsecích, kde splňují svůj účel. I protikatovací zábrany jsou většinou dobře použité, pouze dva na RZ Peklo jsou zbytečně moc vystrčené do cesty a v daných místech působí spíš nebezpečně.“

Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX - Rally Kostelec 2013

Chybějící Mirkovy zkušenosti s kosteleckou soutěží měl vynahradit Jaroslav Novák, který zde startoval už vloni na místě spolujezdce vedle Milana Pantálka. Důležitým faktorem se mohlo stát počasí, teploty v Kostelci totiž stejně jako v celé republice vysoce překračovaly třicet stupňů. Bylo zřejmé, že v soutěžních vozech a nehořlavých kombinézách to nebude zrovna příjemné závodění. Ovšem přípravu si v tomto směru už oba členové posádky odbyli při svých dovolených. Jarda Novák pak vše oglosoval poznámkou, že oproti Chorvatsku panuje v Kostelci příjemné letní počasí...

Hledání, jak ubrat ještě pár desetinek z dosahovaných časů na rychlostních zkouškách, přivedlo tým k myšlence využít při seznamovacích jízdách tripmaster. „Doposud jsme si psali metry mezi zatáčkami jen na základě mého odhadu. Na radu Milana jsme k vylepšení rozpisu začali od Kostelce používat přesné měření vzdálenosti pomocí tripmasteru. Jel jsem tady poprvé, takže těžko můžu odhadnout, jak moc nás to posunulo časově. Každopádně při nočních erzetách nebo za mlhy je naprosto přesný rozpis nepostradatelný,“ řekl Mirek ke změnám v rozpisu.

Vzhledem k panujícím teplotám se již ráno obouvala nejtvrdší směs pneumatik. Úvodních deset kilometrů první RZ mělo dát odpověď na otázku, jak bude produkční lancer stačit vozům WRC. Výsledek zněl – druhý čas absolutně mezi Odložilíkovou Xsarou WRC a Trněného fabií WRC! V tu chvíli ještě nikdo netušil, že druhou pozici si posádka Jakeš – Novák udrží až do cíle.

A jaké se nasadilo tempo? „Jedeme samozřejmě na maximum, určitě ale ne za hranou. Uvidíme, na co to bude stačit,“ zněla odpověď posádky. Po druhé servisní zóně se rozestupy na špici udržovaly pořád velmi těsné. Hodně nepříjemně teď tlačil na pozici Mirka s Jardou především Karel Trněný, v tu chvíli zaostávající o pouhé 4,4 sekundy. Situace mezi prvními třemi ještě víc zhoustla po RZ 5, kdy se po přetočení vedoucí xsary rozdíl mezi prvními dvěma zmenšil na 10 sekund a ani Trněného se nedařilo dostat na větší rozestup.

Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, Mitsubishi Lancer Evo IX - Rally Kostelec 2013

„Domluvili jsme se s Jardou, že poslední dvě erzety zkusíme jet opravdu naplno, naštěstí se rozhodlo už na té předposlední. Karel Trněný si tam vyrobil nějaký problém, ale i my měli v jednom místě trochu štěstí. Uprostřed zkoušky v lese na šotolině jsme levým předním kolem lehce trefili protikatovací zábranu, naštěstí kolo vydrželo bez defektu,“ popsal Mirek Jakeš tvrdý souboj o druhé místo. Poslední zkouška se tak už mohla odjet v pohodovějším tempu. „Karel Trněný sice startoval až za námi, informace o časech jsem ale dostával,“ doplnil spolujezdec Jarda Novák. „Když jsme měli před poslední zkouškou náskok 15 sekund, mohli jsme lehce zvolnit. Mirek ji zajel přesně tak, jak jsem chtěl, a oproti předcházejícímu průjezdu o dvě sekundy zpomalil.“

Spokojenost v týmu byla po závodech pochopitelně veliká. Již tradiční poděkování patří týmu AP Motorsport, vůz Mitsubishi Lancer Evo 9 totiž fungoval bez nejmenšího technického problému i při pátém letošním závodě. A to se mechanici Zdeněk Pipota a Michal Fialka v servisní zóně prakticky nezastavili, neboť litvínovský tým letos poprvé na závodech servisoval hned trojici svých vozů. Stejně tak si pochvalu zaslouží pořadatelé za kvalitně zorganizovanou soutěž a pěkné poháry, které si posádka převzala na cílové rampě.

Další podnikem pro Gemini Rally Team bude Rally Agropa v Pačejově ve dnech 9.-10. srpna.

Gemini Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist