www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. května 2024, Svátek má Přemysl, zítra Aneta

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 13 - Barum Czech Rally Zlín (ME+MMČR)

Zlínské prvenství pro hustopečský tým

4. září 2013 • 08:00

Martin Rada s Jaroslavem Jugasem potvrdili při Barum rally postavení nejrychlejší současné posádky třídy 8 v rámci MMČR 2013 a ve Zlíně nenašli přemožitele.

Martin Rada - Jaroslav Jugas (Alfa Romeo 147) - Barum Czech Rally Zlín 2013

Startovní listina Barum rally čítala na domácí poměry nezvyklý počet třinácti speciálů, což samozřejmě hustopečskou dvojici pozitivně nabudilo už před startem.

„Věděli jsme, že se každá z nich, zejména valašské posádky, budou chtít dostat co nejvýše a dobře si zazávodíme,“ vrátil se před začátek závodu Martin Rada.

Bohužel v průběhu seznamovacích jízd zasáhla tým nemilá zpráva o nemoci dvou stabilních mechaniků. Ale i narychlo vyslaná „výpomoc“, která se takového závodu zúčastnila poprvé, se zhostila svého úkolu na jedničku.

Při přejímkách techničtí komisaři nepřipustili ke startu vůz Francouze Dominika Laurenta a namále měly i „Alfa Ladies“, startující tentokrát s vozem Renault Clio. Martina Daňhelová, která startuje s alfou v seriálu sprinrally však na Barumce nechyběla a do závodu vstoupili s Karolínou Jugasovou druhým časem na zlínské speciálce za Alfou Romeo 147 Martina Rady s Jaroslavem Jugasem.

„Páteční městská RZ měla naznačit, kdo se bude kde pohybovat. Začali jsme čistě, bohužel při posledním ze tří okruhů jsme dojeli rakouskou posádku a chvíli nám trvalo, než jsme našli vhodný prostor k jejímu předjetí. Sice nás to stálo nějaké vteřinky, přesto jsme šli spát s náskokem čtyř sekund,“ uvedl navigátor Jaroslav Jugas.

V pokračování první etapy Rada s Jugasem postupně navyšovali své vedení. Za jejich zády se na zkouškách střídali Vaňhara, Lunga a Petr Pelech. Postupně zrychlovala i Daňhelová. „Auto fungovalo skvěle, bohužel jsme se nesvezli na čtyřech zkouškách a často jsme naháněli čas spíše na přejezdech než na ostrých erzetách. Bohužel je to daň trendu dlouhých zkoušek. Ty jsou jezdecky sice atraktivní, ale v případě problémů na to posádky vozů slabších tříd doplácí,“ komentoval vývoj závodu Martin Rada.

Předpovědi meteorologů na neděli se tentokrát shodovaly s realitou, a tak od brzkého rána tratě skrápěl vydatný déšť. „Nasadili jsme mokré pneu, ale nejnáročnější test Maják byl opět zrušen. Navíc další vložky Jankovice a Žlutavá byly spíše sušší, takže jsme naše pneumatiky doslova spálili. I díky tomu jsme utrpěli dílčí porážky ve třídě, což však nemělo vliv na průběžné výsledky,“ objasňuje strategii hustopečský jezdec. „Do poslední sekce jsme vsadili na měkkou směs a prvenství jsme bezchybnou jízdou udrželi až do cíle,“ doplnil šťastný Rada.

Martin Rada s Jaroslavem Jugasem kromě vítězství ve třídě obsadili jedenácté místo mezi dvoukolkami, celkově zakončili Barum rally na 28. pozici.

Agrotec Autoklub v AČR
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist