www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 15. května 2024, Svátek má Žofie, zítra Přemysl

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 13 - Barum Czech Rally Zlín (ME+MMČR)

Životní výsledek posádky Kořístka – Drozd

5. září 2013 • 12:30

Na úspěchu týmu Orsák Rallysport na letošní Barumce se podílela také posádka Kořístka – Drozd, která startuje s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 skupiny N. Jejich výkon na nejvýznamnější české automobilové soutěži stojí za povšimnutí. Výsledkem byl bronz v kategorii produkčních vozů, stříbro ve třídě 3 a také umístění v první desítce absolutního pořadí.

Robert Kořístka - Michal Drozd (Mitsubishi Lancer Evo IX) - Barum Czech Rally Zlín 2013

Robert Kořístka s Michalem Drozdem startovali na náročné Barum rally teprve podruhé. Zatímco před dvěma lety debutovali se sériovou Hondou Civic VTI, letos jezdí premiérově se silnou produkční čtyřkolkou. Posádka se tuto sezonu soustředí výhradně na MČR ve sprintrally. Nejvýznamnější domácí soutěž byla výjimkou, kde měla valašská dvojice především sbírat zkušenosti. Průběh soutěže však ukázal, že se dokázala zapojit do bitvy o stupně vítězů. Během první etapy se probojovala na čtvrtou příčku v rámci produkčních vozů a v neděli si ještě o jednu příčku polepšila.

„Naše pocity jsou úžasné! Vůbec jsme nečekali takový úspěch,“ usmíval se v cíli Robert Kořístka. „Do závodu jsme vstupovali s velkým respektem. Našim cílem bylo najet co nejvíce ostrých kilometrů, vždyť rychlostní zkoušky na Barumce měřily tolik, co na třech sprintech dohromady. Naše skupina byla plná kvalitních a ostřílených jezdců a na umístění na bedně jsme před startem vůbec nepomýšleli.“

„Všechno vyšlo perfektně. Auto bylo opět luxusně připravené bez jediné chybičky. Jeli jsme stejné nastavení vozu, se kterým startoval loni Jarek Orsák. Za celé tři dny jsme neměli, žádný defekt ani technický problém. Prožili jsme jen jednu horkou chvilku v sobotu dopoledne na Semetíně ve sjezdu do Vsetína. Místo jsme v rozpisu podcenili, bylo to v lese nějaké rozvlněné a hodně nás to překvapilo. Naštěstí jsme auto udrželi na cestě.“

„Robert krizi bravurně zvládl i za cenu pohmoždění lokte, který ho pak celý den bolel,“ připojil svůj pohled na věc spolujezdec Michal Drozd. „Snažili jsme se jet rychle a trošku agresivním stylem. Nechtěli jsme si udělat ostudu před domácím publikem. S časy dosaženými na RZ Troják a Semetín jsme byli naprosto spokojeni. Opravdu se nám jelo skvěle a Robert se cítil hodně jistě. Při druhém průjezdu se nám podařilo zajet dokonce osmý absolutní čas 4,5 s před našim učitelem Jarkem Orsákem, takže nadšení bylo obrovské.“

„V neděli ráno začalo pršet, takže jsme trochu znervóznili. Věděli jsme, že nebude jednoduché udržet auto na trati a nechtěli jsme ztratit výborné umístění. Dopředu jsme se už nemohli posunout a tak jsme trochu zvolnili. V závěrečné sekci přestalo pršet a trať začala osychat. Museli jsme znovu zrychlit, abychom za sebou udrželi Bonnefise. Měli jsme jen 14 sekundový náskok a on na nás strašně tlačil. Museli jsme se o 10. příčku v celkovém pořadí doslova poprat. Navíc jsme samozřejmě chtěli pomoci Jarkovi za to, co pro nás během sezony a na Barumce udělal. Byl to pro nás životní úspěch, na kterém má největší podíl právě Jarek Orsák a jeho tým. Dík platí samozřejmě i našim rodinám a fanouškům, kteří nás na domácí půdě podporovali a hnali dopředu za naším životním výsledkem. Robert je díky najetým kilometrům dobře rozjetý. Získané zkušenosti jsou k nezaplacení. Je to poznat. Určitě nám to pomůže při obou zbývajících sprintech,“ doplnil Michal Drozd.

Kořístku s Drozdem čekají oba závěrečné soutěže rallysprintového seriálu ve Šternberku a Vsetíně, kde budou bojovat o stupně vítězů v seriálu MČR sprintrally ve třídě 3.

Zdeněk Weiser
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist