www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 30. dubna 2025, Svátek má Blahoslav, zítra Svátek práce |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
ERC 13 - Rally PolandRajd Polski ovládl domácí Kajetanowicz, Kopecký je třetíPolský jezdec Kajetan Kajetanowicz vyhrál jubilejní sedmdesátý ročník druhé nejstarší rally na světě, Rajdu Polského. Do vedení se dostal v úvodu nedělní etapy, když přeskočil Bryana Bouffiera. Pro „Kajta“ to byl vůbec první start s vozem kategorie R5 a Polák se zároveň stal prvním vítězem s takovým vozem v seriálu FIA ERC. Současně si již po první etapě zajistil titul polského šampiona. První, sobotní etapa Rajdu Polského byla pro všechny více než náročná. Po dlouhých deštích musely být některé úseky výrazně zkráceny, poněvadž se z šotolinových cest stalo doslova bahnité moře. S podmínkami se nejlépe popasoval Bryan Bouffier na Peugeotu 207 S2000, který si držel vedoucí pozici od počátku až do nedělní RZ 9. Velké naděje se vkládaly do Roberta Kubicy, který se letos počtvrté představil v evropském mistrovství. Po havárii na testu před soutěží se mu v samotné rally celkem dařilo a během soboty se zejména s Kajetanowiczem pral o průběžné druhé místo. Jeho rozlet bohužel zastavila poslední sobotní RZ, kde Polák najel ve vysoké rychlosti na kámen uvnitř zatáčky a s ulomeným kolem musel soutěž opustit. Klasifikace prvního dne přesto hrála ve prospěch domácích jezdců, za „napůl Polákem“ Bouffierem v pořadí následovali Kajetanowicz a Solowow. Jan Kopecký, který do Polska přijel zejména pro důležité mistrovské body do šampionátu, byl po sobotě čtvrtý. Jestliže se v sobotu nejintenzivnější boj odehrával mezi Kajetanowiczem a Kubicou, v neděli se pozornost přenesla na Krzystofa Holowczyce a Craiga Breena. Tato bitva se konala až v druhé půlce první desítky, z čehož irský jezdec peugeotu jistě neměl radost, stejně jako polský matador, který si do rally odskočil jednorázově z jeho obvyklých dálkových soutěží. Přetahovaná nakonec vyzněla lépe pro „Holka“, jenž i díky defektu Michala Solowowa v poslední RZ poskočil na konečné páté místo, zatímco Breen skončil sedmý. V hledáčku byli samozřejmě i dva soupeři na samotné špici, avšak tam bylo po drtivém útoku Kajetanowicze v RZ 9 jasné, že Bouffier bude tahat za kratší konec lana. Následující průběh tomu dal za pravdu, Polák si stabilně udržoval zhruba dvacetisekundový náskok, na který už Francouzský jezdec nebyl schopný do konce soutěže zareagovat. V Production Cupu zvítězil Litevec Butvilas, na druhém místě skončil domácí Chuchala. Ten si už od RZ 6 vezl třicetisekundovou penalizaci, avšak rozdíl mezi oběma byl ve finále takový, že by časový trest neměl na konečné výsledky mezi produkčními vozy žádný vliv. Obrovským zklamáním je výkon Tošiho Araie, který se po asfaltové barumce na šotolinové Polsko hodně těšil. Ztráta více než tří a čtvrt minuty na Butvilase ale hovoří o něčem jiném. Mezi dvoukolkami byla zjevná dominance polských pilotů, kategorii 2WD ovládli Radoslaw Rackowski, Jan Chmielewski a Radoslaw Typa, všichni na Citroënech DS3 R3T. Seriál FIA ERC se nyní nese v pravidelném dvoutýdenním taktu, po barumce a Polsku se koncem září vydá do Chorvatska, kde na tamějších specifických asfaltech může Jan Kopecký učinit finální krok k zisku svého prvního mezinárodního mistrovského titulu. Body z Polska mu na to ještě bohužel nestačily, je však celkem jisté, že letošní evropský primát nakonec zamíří právě k českému jezdci.
-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|