www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 13 - Rally Australia

Hirvonen uhájil stupně vítězů

17. září 2013 • 14:00

Ještě pár kilometrů před cílem figurovali Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen na Rally Austrálie na druhé pozici průběžného pořadí. Smolný defekt pneumatiky v poslední rychlostní zkoušce ale značil třetí místo v cíli.

Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Citroën DS3 WRC) - Rally Australia 2013

I přes jasný náskok vedoucího závodníka nevypadal poslední den rally příliš idylicky a závodilo se o všechno. Porce tří rychlostních zkoušek, které se jely všechny dvakrát, se vyznačovala vysokými rychlostmi. Druhý průjezd RZ 22 Shipmans se jela také jako Power Stages. Na konci rychlostní zkoušky Bucca1 (RZ 17) zajel Mikko Hirvonen nejrychlejší čas a byl nadmíru spokojený. Finský pilot v barvách Citroënu právě tady utnul sérii nejrychlejších časů Sébastiena Ogiera.

„Je vždy krásné být nejrychlejší, ale nikdo po ránu nejel tak natvrdo,“ říkal pilot Citroënu. „Všichni jsme pod kontrolou split časů v porovnání s jinými. S autem je všechno v pořádku, byli bychom rádi, kdybychom udrželi druhé místo,“ říkal na prahu finálového dne.

Poté, co ze soutěže vypadl ve druhém dni, Kris Meeke se zapojil v neděli opět do pelotonu. V souladu s pravidlem Rally2 mohl Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team díky nasazení osmi mechaniků jeho auto dát dohromady a opět nasadit do boje. To vše za necelé tři hodiny tvrdé práce na DS3 WRC. Pilot ze severního Irska vyrážel na trať jako první a už neriskoval.

„Byl to opravdu zvláštní pocit opět vidět moje auto opravené při otevření asistenčního parku. Tým odvedl neuvěřitelnou práci a vše funguje, jak má. Je velice obtížné vymetat trať pro ostatní jezdce. Nemyslím, že by na jiných rally byla startovní pozice na trati tak důležitá jako tady. Nemohu počítat s žádnými velkými časy, ale opravdu jsem rád, že mohu sedět zpět za volantem,“ říkal na nedělním startu Meeke.

Rally postupně dospěla k Power Stage, která mohla rozhodnout o držiteli titulu mistra světa. I když Kris Meeke projel cílovou čarou, bylo to jen na třech kolech. Britský pilot měl totiž ještě jeden karambol a byl přinucen odstoupit a nebyl tak klasifikován v celkovém pořadí. Jeho smůla spustila sérii událostí, které dopadly na celý Citroën camp.

V polovině trasy musel kvůli defektu pneumatiky zpomalit Mikko Hirvonen. Finova ztráta byla téměř minutová, a tak svou pozici musel přepustit Thierry Neuvilleovi.

„Je to neuvěřitelné. Nemusel jsem už riskovat, protože body z Power Stage se už nezapočítávají do Poháru konstruktérů WRC. Jel jsem středem trasy bez toho, že bych jel naplno. Opravdu nemohu přesně říci, kde to píchnutí přišlo, ale pneumatika mi vybouchla na dlouhé, přímé části. Já snad ze sebe nikdy nesetřesu tu smůlu letošní sezony,“ řekl hodně smutný Fin při kontrole.

Zatímco v celém táboře Citroënu panovalo zklamání, Khalid Al-Qassimi zhodnotil sám svůj závod, v němž skončil na devátém místě. „Mám za sebou další náročný den, zvláště díky vymetání tratě. Cítil jsem, jak se zlepšuji od každé rychlostní zkoušky k další. Podařilo se mi vystihnout místa, kde jsem mohl jet, co to dá a kde jsem musel rychlost přizpůsobit tomu, abych nedělal chyby. Pilotování jsem si opravdu užil.“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist