www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 7. května 2024, Svátek má Stanislav, zítra Den vítězství

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 13 - Rallye de France - Alsace

Citroën Top Driver - Tlak se zvyšuje

1. října 2013 • 14:00

Předposlední kolo Citroën Top Driver šampionátu, Rally Francie – Alsasko, napoví o možném držiteli titulu. Z šesti klasifikovaných posádek mohou ještě čtyři zasáhnout do boje o nejvyšší příčku. Nicméně právě Francie by měla být silnou nápovědou pro finále mistrovství v listopadu ve Walesu.

Keith Cronin - Marshall Clarke (Citroën DS3 R3T) - Rallye Deutschland 2013

Na piloty čeká úžasná atmosféra v regionu Haut-Rhin, kde se Rally Francie těší vždy obrovskému zájmu příznivců, kterých rok od roku přibývá. Ačkoli nevyzpytatelné počasí může nadšení diváků poněkud ochladit, může přinést i spoustu potíží posádkám.

Podle Sébastiena Chardonneta, aktuálně vedoucího jezdce Citroën Top Driver, „je Rallye Francie – Alsasko skvělou soutěží, pokud jsou ideální podmínky, ale stává se krutou v případě deště.“

Jedenáctý díl mistrovství světa WRC je tak schopný posádkám přinést to nejlepší, popřípadě i to nejhorší na 312 kilometrech letošního itineráře. Šest pilotů na Citroënech DS3 R3, kteří soupeří v Top Driver sérii, si to rozdá v kraji vyhlášených preclíků. Mezi prvním a druhým v průběžném pořadí, Sébastienem Chardonnetem a Keithem Croninem, je odstup pouhých 4 bodů. Ve výhodě je zatím Francouz.

Aktuálně třetí Quentin Gilbert se bude snažit se spolujezdcem Renaudem Jamoulem odčinit zklamání z Rallye Německo. Pro Christiana Riedemanna je návrat asfaltu velkou šancí k případnému zisku dalších bodů, neboť právě asfalt je jeho oblíbeným povrchem. Aktuálně čtvrtý v hodnocení Top Driver (jen s odstupem dvou bodů na Gilberta) by tento talentovaný Němec chtěl bojovat mezi prvními třemi piloty.

Stéphane Consani se po vynechání Rallye Německo vrací zpět. Pilot francouzské federace FFSA pojede se zkušeným spolujezdcem Jackem Boyérem. Nic mu nebrání v tom, aby zajížděl nejrychlejší časy. Premiéra čeká na španělského pilota Enrique Garciu-Ojedu. Má už ale na kontě 157 startů a z roku 2007 i prvenství v IRC. Jedenačtyřicetiletý asfaltový specialista navíc pojede na autě, které dobře zná.

V soutěži týmů to zatím vypadá na boj mezi Top Teams a Charles Hurst Citroën Belfast. Oba týmy dělí jen 6 bodů, a tak se očekává velký boj o titul. Odměna pro nejlepšího je lákavá - startovat na voze DS3 R5 v šesti podnicích mistrovství světa WRC 2014.

„Je pravda, že do pátého podniku Citroën Top Driver série máme méně posádek,“ potvrzuje Marek Nawarecki, šéf zákaznického závodního oddělení Citroën Racing. „Ale jakou sestavu máme! Standard máme nastavený velmi vysoko i pro tento víkend, v sázce je opravdu hodně. Jsme rádi, že můžeme přivítat Enrique Garciu Ojedu a že je zpátky Stéphane Consani z týmu FFSA, stejně jako jeho týmový kolega Sébastien Chardonnet. Při pohledu na sílu startovního pole se dá říci jediné: ať vyhraje ten nejlepší!“

Citroën Racing
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist