www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 13 - Partr Rally Vsetín (MČR-S+PČR+HA)

René Dohnal – dvojnásobný vicemistr ze sprintrally

13. listopadu 2013 • 23:00

Kunovický René Dohnal zdědil soutěžní geny po svém otci, jenž v minulosti úspěšné zdolával rychlostní zkoušky. Mladý jezdec navigovaný zkušeným Rudolfem Kouřilem sbírá zkušenosti a posty vícemistrů. V roce 2012 to bylo ve třídě 10, letos pro změnu třída 7.

V rally jsi začínal s polem, poté jsi přešel do fabie, co tě k tomu vedlo?

René Dohnal - Rudolf Kouřil (Škoda Fabia) - Radio Hey Rally Jeseníky 2013

„Prakticky celou sezónu 2012 jsme odjeli s Volkswagenem Polo 16V týmu BRS Racing. Před posledním sprintem ve Vsetíně jsme chtěli ze zvědavosti zkusit jiný vůz ze stejné třídy, do které spadá i VW Polo. Proto byla jediná varianta pronájmu Škoda Fabia 1,4 16V z týmu WR Motorsport Henryho Řeháčka. Po nelehkém sžívání se s novým vozem na domácím sprintu ve Vsetíně, jsme bohužel vinou mé chybičky při řazení nedojeli do cíle a tím přišli o titul. Možná se může zdát, že byl přechod na jiný vůz v době, kdy jsme bojovali o titul unáhlený. S odstupem času ovšem našeho rozhodnutí nelituji, protože jsem měl velikou motivaci si letos výsledkově spravit chuť.“

Na Valašské rally 2013 sis mohl vyzkoušet Citroen C2R2 Max, jaké to bylo?

„Vozy třídy R2 sleduji již řadu let a odjakživa bylo mým snem svezení s Citroen C2R2 Max, který mi přirostl k srdci již od dob, kdy jej značka Citroen do světa rally přivedla. Jelikož jedním tímto exemplářem disponuje i tým WR Motorsport, bylo pro nás svezení s tímto autem reálné. Vše ovšem záleželo na finanční situaci. Po několika závodech se Škodou Fabia přišla nabídka na svezení se s Citroenem. Ta se měla uskutečnit na domácí Valašské Rally, takže lepší prostředí pro debut jsem si nemohl ani přát. V týdnu, kdy se soutěž konala jsme měli testování vozu, bez kterého bych do závodu v žádném případě nenastoupil. Jen při nastartování auta jsem měl po celém těle husí kůži a převládala v tu chvíli obrovská nervozita. Vše bylo totiž nové od sekvenční převodovky až po brzdy bez posilovače. Neskutečně mě ovšem auto překvapilo a ihned jsme si padli do noty. Jízda byla nepopsatelná a každý kilometr tratě jsem si užíval. Byl z toho nakonec i krásný výsledek, který jsem nečekal ani v tom nejhezčím snu. Kdybych cítil, že na víc nemám, budu zklamaný, ale cítím obrovské rezervy ve všech směrech, takže vím na čem pracovat, abych se někdy s tímto vozem mohl posunout dále.“

Podělíš se s čtenáři o kuriózní příběh z Valašské rally?

René Dohnal - Rudolf Kouřil (Citroën C2 R2 Max) - Valašská Rally 2013

„Jedna kuriózní situace se nám stala po příjezdu do přeskupení před závěrečnou rychlostní zkouškou. Při vystupování z auta z mé strany se mi začaly dveře podlamovat a jednoduše vypadly. Střihnul se šteft, který dveře drží. Provizorně jsme tedy tuto část karoserie přivázali k rámu a spoléhali, že je klika udrží. Poté jsem musel pokaždé vylézt z vozu stranou spolujezdce, což nebylo vzhledem k malému prostoru v autě moc jednoduché. Tuto estrádu jsem samozřejmě musel předvést i na cílové rampě.“

Už dvakrát jsi startoval na populární Barum rally, jaký z toho máš pocit?

„Barumka je snem asi každého kluka, který pochází ze Zlínského kraje a zajímá se o automobilový sport. Nejinak tomu bylo u mě. Jde vždy o strašně těžký závod jak časově, tak finančně. Se sprinty, které dosud absolvuji, se to nedá srovnávat po žádné stránce a vždy se na Barumku těším. Zároveň k ní přistupuji s velikým respektem a možná nám tento přístup umožnil pokaždé spatřit cílovou rampu. Momentálně ovšem vím, že start na Barumce je v budoucnu velmi ohrožen. Jestli budeme chtít postoupit do silnějšího vozu, nebudou na Barumku finanční prostředky. Nicméně tu atmosféru závodu bych přál zažít každému.“

Jak celkově hodnotíš letošní sezonu?

René Dohnal - Rudolf Kouřil (Škoda Fabia) - Barum Czech Rally Zlín 2013

„Hodnotím ji jako maximálně úspěšnou, protože jsme docílili naprostého maxima. Před začátkem sezóny jsme nevěděli jestli s naším enkovým vozem absolvovat třídu 10, do které spadá, nebo třídu 7 s velkou konkurencí a silnějšími Áčkovými speciály. Volba padla na druhou variantu a tedy boj Davida s Goliášem. Jedinou taktikou bylo pravidelně sbírat body a čekat na chyby soupeřů. Jelikož jsme letos dojeli do cíle všechny závody, které jsme absolvovali, považuji to za zázrak a také to vypovídá o perfektní připravenosti vozů WR Motorsportu. Konečné druhé místo ve třídě 7 pro rok 2013 považuji za životní úspěch a beru jej jako naprostou kompenzaci za smolný konec sezóny minulé. Druhé místa ve třídě na Barumce a Valašce jen podtrhují skvělý pocit z letošního roku.“

Co chystáš do nadcházejícího roku?

„Je složité, nyní prorokovat, co bude na jaře. Plány některé jsou, ale bez finančního zajištění může zůstat jen u nich. Nicméně bychom rádi přešli do Citroenu C2R2 Max, se kterým jsem absolvoval letošní Valašku. Otázkou zůstává jestli se zúčastníme sprintrallye ve třídě 6 nebo přejdeme do Poháru ČR a budeme sbírat postupně zkušenosti zde. Tohle jsou tedy otázky, které snad budou vyřešeny do začátku nové sezóny.“

Výsledky sezony 2013
Rally Vrchovina3. místo tř.7
Rally Lužické hory3. místo tř.7
Rallysprint Kopná5. místo tř.7
Rally Krkonoše4. místo tř.7
Valašská rally12. místo abs., 2. místo tř.6
Rally Kostelec4. místo tř.7
Barum rally33. místo MMČR, 2. místo tř.7
Rally Jeseníky3. místo tř.7

Barbora Vebrová ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist