www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 14 - Int. Jänner Rallye (MMČR+ME)

Černý Kohout se Subaru létal rychle, cíl však neviděl

8. ledna 2014 • 12:00

Mladý Jan Černý potvrdil i na rakouské Jänner Rallye, že patří k největším talentům středoevropské soutěžní scény. Se spolujezdcem Pavlem Kohoutem a produkčním vozem Subaru Impreza WRX STI se dokázali prosadit i v boji s výkonnějšími vozy a pravidelně zajíždět časy v první desítce celkového pořadí. V polovině soutěže je ale bohužel vyřadila technická závada.

Jan Černý - Pavel Kohout (Subaru Impreza Sti) - Jänner Rallye 2014

Jänner Rallye 2014 začala pro posádku Jan Černý – Pavel Kohout naostro už v pátek, kdy se dopoledne jela kvalifikační zkouška dvanácti prioritních jezdců FIA. Už tehdy o sobě dala dvojice z vozu startovního čísla 11 pořádně vědět, když porazila hned tři jezdce se speciály Super 2000, a to včetně nedávného juniorského mistra světa Aignera. Na sobotní první rychlostní zkoušce zvolili Černý s Kohoutem opatrnější tempo, což se ukázalo jako moudrý tah. Mnohá místa tohoto těžkého testu totiž pokrýval led, který několik závodníků hrubě podcenilo. Ti se pak museli loučit se soutěží nebo aspoň smazávat velkou časovou ztrátu. Naopak posádka vozu, připravovaného Subaru Czech Duck Racing Teamem, hned na následující rychlostní zkoušce pronikla do první desítky, kterou až do sedmé zkoušky neopustila. Černý s Kohoutem se dokonce (přes konkurenci celkem jedenadvaceti speciálů kategorií R4, R5, RRC a S2000) prosazovali i s klasickým enkem Subaru Impreza WRX STI stále lépe a na třetí rychlostní zkoušce jim patřil vynikající šestý čas absolutně! Po odstoupení polského šampióna Kajetanowicze na RZ6 se Češi posunuli už na osmou příčku celkového pořadí a ani skalpy dalších talentovaných mladíků Aignera a Gryazina se nezdály být nedosažitelné. Druhý nejrychlejší pilot s enkem, „pekař“ Haneder měl po RZ7 skoro dvojnásobnou ztrátu na lídra než Černý, jezdci z českého šampionátu ztrátu ještě mnohem větší. Pak ale bohužel technika selhala a Černému Kohoutovi se auto zastavilo...

„Moc nás to mrzí, zvláště v kontextu vynikajícího výsledku, ke kterému do té doby Honza s Pavlem směřovali,“ říká Vojtěch Štajf, který tentokrát plnil roli týmového manažera a pokračuje: „Až do smolného okamžiku přitom vše šlapalo jako na drátkách. Už předstartovní test se vydařil a také kvalifikace dopadla také velmi pěkně, bylo z toho poznat, že se nám podařilo i dobře nastavit podvozek. Honza s Pavlem byli v servisní zóně i na trati obletováni fanoušky i novináři jako velké hvězdy, já k tomu stíhal dělat manažera, kuchaře, a také jsem se zajel párkrát podívat přímo na erzetu - zkrátka paráda. Měli jsme velkou radost z časů, které na erzetách kluci zajížděli, ale pak se náhle stalo, co se stalo. Výsledek byl fuč a oprava motoru nás teď bude stát dost peněz i času - do začátku domácí sezóny to ale určitě stihneme. Po předběžné prohlídce se zdá, že chyba nastala v palivovém čerpadle, po závodě nám Manfred Stohl říkal, že u jeho týmové Imprezy se předloni přihodilo totéž. Nezbývá než doufat, že na nás Honza Černý nezanevře a dá nám ještě někdy šanci na reparát, my mu auto kdykoliv rádi opět nachystáme.

Pro nás ona nepříjemná událost navíc byla tak troch déjà vu, protože jsme na skoro stejné místo jeli pro nepojízdné auto už podruhé. Loni totiž o tři sta metrů vedle, na úplně stejné rychlostní zkoušce se shodným pořadovým číslem havaroval Petr Kačírek. Tentokrát jsme ale přece jen dopadli lépe a utrpěla pouze technika, což jsme si uvědomili zejména ve chvíli, kdy jsme naše nepojízdné auto vezli kolem freistadtské nemocnice, a kdy naše myšlenky patřily Marcele Ehlové. Nicméně říkali jsme si, že příští rok musíme dopředu nastudovat harmonogram a pokud se rychlostní zkouška Schönau pojede stejně, tak raději zvážíme účast na soutěži…“

Z odstoupení byl samozřejmě zklamaný i Jan Černý, ale: „Nedá se nic dělat, na soutěžích samozřejmě někdy technika selže. Tým se o nás staral kvalitně a i Vojta nám dobře vařil. Co se týče našeho vystoupení, první rychlostní zkouška ještě nebyla podle mých představ, pak už se nám ale jelo dobře. Zajeli jsme i několik dobrých časů a vážím si i toho, že jsme dvakrát porazili i domácího Harracha s podobným vozem, ale ve specifikaci R4. To nám dělalo radost. Velká škoda, že auto nevydrželo…“

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist