www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MS 14 - Rallye Monte Carlo

Hustopečská alfa Monte popáté nepokořila

16. ledna 2014 • 20:00

Dvojice Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas své tažení za pátým zdoláním slavné Rallye Monte Carlo zakončila už v úvodní etapě. Osudnou se jim stala RZ5 Rosans – Ste Marie – La Charce.

Martin Rada - Jaroslav Jugas (Alfa Romeo 147) - Rallye Monte Carlo 2014 , foto: J.Froněk

Posádka Agrotec racing teamu přitom vstoupila do soutěže 39. časem v úvodním testu, umístění kolem čtyřicítky zopakovala i na „dvojce“. Její chvíle už tradičně přišly v extrémních podmínkách třetího testu, který zavedl startovní pole do průsmyku Col de Perty (1302 m.n.m.). Druhá polovina této zkoušky, sjezd do cíle v Laborelu, byla kompletně pokryta sněhem. Martin Rada a Jardou Jugasem zde dosáhli 27. času, v těsném závěsu za Ogierem, Hirvonenem a dokonce před továrními piloty Volkswagenu Mikkelsenem a Latvalou! Úvodní sekci zakončili na 31. příčce průběžného pořadí a na sedmém místě ve třídě RC4.

„Ranní sekce byla docela složitá, už na jedničce jsme brzy přijeli na dlouhou část se sněhem a ledem. Nejméně uklouzaná byla naopak dvojka, která byla převážně mokrá, ale zato s výrazným množstvím vytahaného bláta. A na trojce vše vyvrcholilo. Stoupání do průsmyku bylo ještě mokré, ale sjezd do cíle byl kompletně na sněhu a šíleně to klouzalo,“ popsal stav rychlostních zkoušek hustopečský jezdec.

„Rozhodování o volbě gum bylo obtížné. Nakonec jsme ze servisu odjeli na zimních gumách bez hrotu. Ale naštěstí jsme si vzali dvě pneumatiky s hrotem do rezervy, které jsme nakonec použili na třetí erzetě. Takže to nakonec byla dobrá volba. Na trojce jsme předjeli dvě auta, za volantem jsem se cítil dobře a dosáhli jsme tam nejlepšího času,“ doplnil Martin Rada.

Martin Rada - Jaroslav Jugas (Alfa Romeo 147) - Rallye Monte Carlo 2014

„V první rundě bylo na tratích mnoho rozházených aut, často nás před nějakým stojícím vozem varovali diváci. Nebo jsme mnohdy viděli jen stopy z trati a závodní speciál nikoli. Bylo to opravdové Monte, jak ho známe,“ potvrdil spolujezdec Jaroslav Jugas.

Druhá sekce obsahovala opakované průjezdy trojice rychlostních zkoušek. V prvním testu druhé sekce se posádka vrátila na časy v závěru čtvrté desítky, bohužel 1,5 kilometru před cílem pátého testu havarovala.

„Tento test byl zrádný množstvím vytahaného bláta už v prvním průjezdu. Nyní jsme v širší pasáži jedno takové místo ´sežrali´. Alfa se dostala do smyku, otočila se a sklouzla do příkopu. Přitom jsme poškodili chladič a hlavně zadní nápravu. My jsme naštěstí v pořádku, i když zklamaní, protože jsme to měli pěkně rozjeté a do cíle vložky chyběl jen kousek. Bohužel jediná chyba v průběhu dnešního dne se nám stala osudnou,“ popsal havárii Martin Rada.

Pro hustopečský Agrotec racing team tak soutěž definitivně skončila. Rallye Monte Carlo je totiž jediným závodem v šampionátu, kde není vypsána superally (možnost návratu do závodu)…

Agrotec Autoklub v AČR
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist