www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

ME 14 - Rally Liepaja

Martin Hudec úspěšně dokončil pobaltskou misi

12. února 2014 • 12:00

Po úspěšné Halls Winter Rally celý tým následně pokračoval do Lotyšska, kam dorazil už v pondělí. Po krátkém odpočinku se mechanici vrhli na kontrolu a přípravu soutěžního Mitsubishi na vrchol pobaltské mise. Ve středu pak začaly seznamovací jízdy, jež se odehrály za podmínek, které čekal málokdo.

Martin Hudec - Petr Picka (Mitsubishi Lancer Evo IX) - Rally Liepaja 2014

Sluníčko, teplota okolo bodu mrazu, sníh jen mimo cestu a zmrzlá šotolina. Už po prvních kilometrech se ukázalo, že se bude jednat o velice rychlou rally s širokými cestami.

„Rychlostní zkoušky v Lotyšsku jsou hodně rychlé s velkým množstvím skoků a horizontů,“ komentoval seznamovací jízdy Martin Hudec a pokračuje: „Mrzí mě, že tady není sníh, moc jsem se na sněhovou nadílku těšil. Myslím si, že to bude velmi zrádné, protože v některých místech jsou už teď ledové plotny a bůh ví, co se stane do soboty. Místní borci pojedou hodně rychle, ale my se budeme soustředit především na mistrovství Evropy produkčních vozů.“

V itineráři sobotní první etapy bylo šest rychlostních zkoušek, přičemž test Kuldīga měřil 33 kilometrů. Přes noc v okolí Liepaji napadlo 20 centimetrů sněhu a v očekávání bylo, jak bude trať vypadat po dvaceti sedmi vozech startujících před růžovo-černým Mitsubishi. Hudec s Pickou vstoupili do soutěže dvacátým osmým a sedmnáctým časem, což po první sekci znamenalo patnácté místo v absolutním pořadí a šesté v Production Cupu, přičemž ho od čtvrtého místa dělily jen dvě vteřiny.

Martin Hudec - Petr Picka (Mitsubishi Lancer Evo IX) - Rally Liepaja 2014

Vše pokračovalo podle plánu až do čtvrté vložky, dravou jízdou se třiatřicetiletý jezdec probil na pátou příčku a absolutně se začínal drát do první desítky, na kterou ztrácel 10 vteřin. V páté zkoušce se však objevily technické problémy. Zhruba pět kilometrů před cílem přestalo auto brzdit a Hudec musel zvolnit. Po provizorní opravě na přejezdu k poslední rychlostní zkoušce první etapy se však problémy objevily znovu, a to krátce po startu nejdelšího testu dne. Martin s Petrem ztratili více jak tři minuty a propadli se na deváté místo.

Ve druhé etapě čekalo na Martina s Petrem téměř 103 ostrých km rozdělených do šesti rychlostních zkoušek. Hudec se snažil zajíždět kvalitní časy a stáhnout ztrátu z předchozího dne, ale nemohl se dostat do tempa. Na osmé rychlostní zkoušce byl krátce mimo trať, což rozhodlo o změně taktiky. V deváté zkoušce se hodil do pohody a posunul se už na šesté místo. Ztráta na čelo byla obrovská, na soupeře před sebou přes tři minuty a za sebou měl téměř minutovou díru. V 11. zkoušce odstoupil András Hadik, což katapultovalo posádku MH Racingu na pátou příčku. Hud už se nikam nehnal a společně s Petrem si užíval místní atmosféru. Domů si tak posádka Hudec – Picka odvezla body za páté místo v Production Cupu a v absolutním pořadí se umístili jako sedmnáctí.

„Závody tady na severu byly opravdu úžasné. Docela jsem koukal, že jsme na některých zkouškách dokázali držet krok s místními borci. Dost mě mrzí, že nás opět potkaly drobné technické problémy. Opět se nám pokazila součástka tzv. „za 5 Kč“. Ráno jsem zkusil zatlačit, ale dělal jsem hromadu drobných chyb, která pak vyústila v jednu velkou s velkým zdržením. Dobrý pocit mám taky z výkonu na zkouškách, ale bohužel velkou nálož jsme dostávali na rychlých širokých cestách, kde naše časy nedosahovaly potřebných hodnot. Po výpadku našich soupeřů jsme obdrželi dobré body a celkovou pozici v šampionátu Produkčních vozů. Stále se držíme na dobré pozici, kde bojujeme o podium v celkovém hodnocení, ale sezóna teprve začíná,“ zhodnotil třetí letošní soutěž Martin Hudec.

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist