www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. června 2025, Svátek má Adolf, zítra Milan

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 14 - Rallye Český Krumlov (MMČR)

Rallye Český Krumlov: Vítězství pro Pecha, Kopecký havaroval (+ Ohlasy)

3. května 2014 • 18:30

Po dlouhé pauze konečně začíná to správné Mediasport mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Posádky se sjely do jižních Čech, aby se zúčastnily již dvaačtyřicátého ročníku oblíbené Rallye Český Krumlov, jejíž průběh můžete sledovat po celý víkend společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuze k Rallye Český Krumlov

42. Rallye Český Krumlov ; foto: D.Benych

Ohlasy z cíle

Václav Pech: „Byl to velký sport a hezké svezení, opravdu na doraz. Měl jsem jen strach, abychom to někde nezahodili, protože na tom sliku to bylo neřiditelné. Dnes i včera jsme se svezli moc pěkně. Honza vypadnul, ale vypadá to, že jim naštěstí nic není. Bylo by hezčí, kdyby tu byl i Honza, ze sportovního hlediska by si to za ten souboj zasloužil, ale i tohle je rally. Vyhráli jsme v Krumlově nad továrním týmem, paráda. Závěr byl spíš o nasazeném tempu, neřešil jsem rozdíl a jel jsem na doraz až do momentu, než na mě Honza mávnul. Celkově to byl z našeho pohledu super závod.“

Miroslav Jakeš: „Určitě jsme spokojení. Přijeli jsme se sem hlavně testovat, protože jsme toho před závodem moc nenajezdili. Druhé místo nám spadlo do klína, kluci před námi se rvali o vítězství, na ně jsme neměli a Honza na to doplatil. Je to škoda, my bysme byli spokojení i se třetím místem. Ale to jsou závody. Těším se na Šumavu, pokud budeme mít test a bude to fungovat, tak se budeme chtít přiblížit se Vaškovi.“

Vojtěch Štajf: „Jsem hlavně spokojený s dneškem, protože včera se nám to úplně nepovedlo. Dneska se nám podařilo nastavit auto, lepší jsem na takové podmínky neměl. Dnešek byl bezvadný a navíc jsem chtšěl potvrdit to, že jsme loni byli mistři. Navíc jakási nepsaná povinnost být nejlepší Subaru v Česku a i to se povedlo. Být s enkovým autem na absolutní bedně je naprosto perfektní.“

Petr Hozák: „Je to výsledek a návrat z říše snů. Vůbec jsem to nečekal, navíc přes všechny ty problémy, které jsme měli. Až jsem z toho trochu na měkko, i když na to normálně netrpím. Teď nás čeká Šumava, ale nejdřív musíme dát do pořádku auto.“

Martin Vlček: „Ani letos to nebyl snadný Krumlov. Bohužel jsme v závěru udělali defekt, nechali tam pár minut a přišli o slušné šesté místo. Snažili jsme si tu protahovat brzdové body, potenciál auta je úplně jinde než u předokolky. Znamená to přesně zabrzdit a včas odjet ze zatáčky, budeme muset měnit jízdní styl.“

Jan Votava: „Jsme rádi. Jeli jsme bez testu, od podzimní pauzy. Výkon nebyl ideální, ale jeden závod nám na rozjetí stačí, tak doufám, že to na Šumavě bude lepší.“

Martin Koči: „Jsem moc rád, že jsme tu startovali a povedlo se nám vyplnit pauzu mezi Portugalskem a Polskem. Jsem šťastný, že jsme vyhráli souboj s Egonem a zvládli jsme se přizpůsobit po sedmiměsíční pauze na asfaltovou soutěž. Navíc českokrumlovské tratě jsou krásné a mají svoje kouzlo, takže super. DS-trojka je super, nečekal jsem, že mi nějaká dvoukolka takhle sedne, většinou jsem se cítil líp ve čtyřkolce. Ale s tímhle autem se opravdu dá pracovat a už jsem spokojený, jak se nám povedlo nastavit.“

Egon Smékal: „Byl to velice těsný souboj s Martinem. Na Lipně jsem si bohužel vybral žolíka já, sjel jsem tam stopadesát dvěstě metrů po louce, ztratili jsme tam spoustu vteřin a pak už nemělo smysl riskovat celý závod. Jsem ale maximálně spokojený, v rámci MMČR jsme vyhrli a dnes holt oželím, že jsme druzí za Martinem. Jel s Lukášem skvěle a byl to nádherný boj, fantastický až do konce.“

Josef Peták: „Jsem spokojený s tím, že jsme v cíli, že jsem nic neudělal autu a zúročil práci mechaniků. Se svým výkonem nejsem spokojen, ten tentokrát dobrý nebyl. Po sportovní stránce měl navrch Adam a zasloužil by si to on, ale i tohle k rally patří, stalo se nám to všem a i oni se z toho poučí. Je sympatické, jak jedou.“

Adam Kobliha: „Jsme spokojení. Přijeli jsme se sem hlavně učit a docela nás to překvapilo, jak jsme si vedli. Víme, že je to cesta dobrým směrem. Máme na čem pracovat, víme, kde jsou chyby a budeme na tom pracovat. S autem si rozumíme lépe a lépe, tak doufám, že to někde nepřeženem. Doufám, že letos odjedeme celý velký mistrák.“

Patrik Rujbr: „Kvůli dešti to letos bylo hodně těžké a s novými pneumatikami jsme hodně laborovali s tlaky. Nevím, jestli pojedu Šumavu, ta ruka mě hodně bolí a nevím, jestli by se ta investice do závodu vyplatila. Rozhodnu se příští týden.“

RZ 14 - Lipno 2 (18.20 km)

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia S2000 - Rallye Český Krumlov 2014 ; foto: facebook.com

Souboj o vítězství v letošní českokrumlovské rally rozhodla havárie Jana Kopeckého a Pavla Dreslera na posledním rychlostním testu, když posádka tovární Fabie S2000 havarovala cca 4.5 km po startu RZ. Incident se obešel bez zranění.

Z prvenstí v druhé soutěži Mediasport MMČR rally se může zaslouženě radovat dvojice Václav Pech - Petr Uhel na Mini John Cooper Works S2000, druhá příčka po odstoupení Kopeckého připadla při české premiéře Citroenu DS3 R5 Miroslavu Jakešovi s Jaroslavem Novákem. Třetí příčka absolutně a zároveň prvenství v produkčních vozech náleží Vojtěch štajfovi, hned za ním absolutně i v kategorii skončil Polák Frycz. Páté místo a bronz v PV vybojoval nečekaně ale zaslouženě navrátilec na české tratě Petr Hozák.

Vítězství ve dvoukolkách a zároveň šesté místo absolutně vybojoval výborným finišem v souboji Citroenů DS3 R3T Martin Koči před Egonem Smékalem, třetí místo v klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou uhájil v závěru Josef Peták (13. absolutně) o pět vteřin před Adamem Koblihou.

Desítku nejlepších v absolutní klasifikaci 42. Rallye Český Krumlov uzavřeli Jan Votava před Robertem Adolfem a Lumírem Firlou.

RZ 13 - Lipno 1 (18.20 km)

Předposlední rychlostní zkouška přinesla další zvýšení náskoku Václava Pecha na 9.4 vteřiny před Janem Kopeckým, když zde Pech na svého pronásledovatele najel dalších 4.6 sekundy. O pekelném tempu této dvojice nejvíc svědčí fakt, že na RZ 13 třetí Vojtěch Štajf ztratil na Pecha 46.2 vteřiny!

V relativním klidu soutěž pravděpodobně dojíždí třetí Miroslav Jakeš, nebojuje se už ani o prvenství v produkčních vozech, kde je Frycz již padesát dva vteřin za Štajfem. V souboji o třetí místo se drží Petr Hozák před Janem Votavou.

Ve dvoukolkách zaúřadoval dle svého plánu Martin Koči, který skvělým časem přeskočil Egona Smékala na čele kategorie o 20.8 sekundy. Druhý čas zajel Adam Kobliha, který tak jen může hořce litovat minutové penalizace, když na třetího Josefa Petáka ztrácí 25.3 sekundy.

Defekt pneumatiky stál téměř čtyři minuty Martina Vlčka, podobně na tom byl Lukáš Pondělíček. Výlet mimo trať absolvoval Tomasz Gryc a rovněž mimo trať 'zaparkoval' svou Fabii S2000 Tomáš Kurka a soutěž pro něj také skončila.

RZ 13 byla zároveň poslední zkouškou pro posádky bojující v MČR historických automobilů. Tu jasně opanovali Jiří Kalista s Michalem Šofrem na Subaru Legacy RS před Jiřím Káňou s Juliusem Gálem na Fordu Sierra RS Cosworth, brozn pak získali Jan Krejča s Pavlem Šárkou na Škodě 130 LR.

RZ 12 - Malonty 2 (19.12 km)

Další 3.8 desetin vteřiny přidal ke svému vedení na Jana Kopeckého na druhých Malontech Václav Pech a před pilotem továrního týmu Škoda Motorsport má aktuálně k dobru malý, leč možná rozhodující, náskok ve výši necelých pěti vteřin. Svůj závod naopak nadále jede třetí Miroslav Jakeš, který ztrácí před dvě minuty, ale na čtvrtého Vojtěcha Štajfa má komfortní náskok více než tří minut.

Štajf nicméně s kontroluje své vedení na čele produkčních vozů před Sebastianem Fryczem, i když dílčí prvenství ve třídě 3 si na své konto připsal Petr Hozák. Lítý boj nadále panuje i na čele klasifikace dvoukolek, když Martin Koči stáhnul náskok prvního Egona Smékala na 4.7 sekundy.

Ve dvoukolkách se na třetí příčku posunul Josef Peták, nicméně nebylo to kvůli jezdecké chybě Adama Koblihy, ale minutové penalizaci dvojice Kobliha - Chodura ml. za předčasný příjezd do ČK 11.

Ohlasy po RZ 11

Jan Kopecký: „Snažili jsme se jet rychle, ale zdá se mi, že auto je pod plynem lehce nedotáčivé. Poradíme se a zkusíme něco změnit. Teď nás tady asi na té technické trati Vašek přeskočil, takže se budeme snažit vrátit se mu to. Je to s ním vždycky na ostří nože a jsem rád, že je tomu tak i tady v Krumlově.“

Václav Pech: „Jsem spokojený, ale opravdu jedeme totální hranu a musím se co nejvíc soustředit na svůj výkon. Není to za hranou, protože mám obavu, abysme ve druhém kole nesežrali nějaký bordel, nechtěl bych to podělat. Myslím, že druhé Malonty budou nejtěžší zkouškou soutěže, ale Lipno bude hrozně uklouzané a nevyzpytatelné. Na autě nic měnit nebudeme.“

Miroslav Jakeš: „Bylo to na mokru, zrádné, a navíc jsme jeli tvrdé gumy, takže jsem jel spíš opatrně, ale přesto mi to párkrát uletělo a modlil jsem se, abych netrefil obrubník. Auto jako celek je určitě dobré, musíme odladit podvozek a já se s ním musím sžít a až to bude vše fungovat, určitě to bude pěkné svezení.“

Sebastian Frycz: „Brzdy pořád nefungovaly a navíc nám na RZ 10 přestal fungovat pátý rychlostní stupeň. Teď už asi jen v klidu do cíle.“

Vojtěch Štajf: „Kohout se nám povedl perfektně. Snažili jsme se zrychlit, ale ne za každou cenu. Fryczovi jsem odjížděli a na výstavišti jsme nechtěli vyrobit nějakou zbytečnou chybu. Teď bysme na Malontech chtěli udržet svižné tempo, abychom na Lipně už nemuseli moc závodit.“

Martin Vlček: „Dneska jsme museli obout mokré, ale bohužel jsme je dali jen dopředu. Teď je dáme na celé auto a snad to bude lepší.“

Petr Hozák: „Dneska mám větší ambice, ale byli jsme jednou venku a pořád dělám drobné chyby. Jsem z toho trochu zklamaný a pořád se pereme s technickými problémy.“

Jan Votava: „Na můj vkus jsme šaptně obuli, je to moc tvrdé. Jeli jsme tím pádem na jistotu. Trošku mě to mrzí, ale nic už s tím nejde dělat.“

Martin Koči: „Mám podezření, že kvůli tomu zohnutému výfuku nám chybí výkon. V servisu to ale dáme do pořádku a budeme se dál snažit bojovat o první místo ve dvoukolkách. Podle mě se bude rozhodovat na Lipně a chystám se na to, doufám, že nám to tam vyjde.“

Egon Smékal: „Myslím, že se nám druhý Kohout povedl, pocitově to bylo o hodně lepší než první průjezd. Na výstavišti jsem se sice snažil, ale nejsem okruhový jezdec. Uvidíme, jaká bude poslední sekce. Lipno bude hodně těžké a nikdo neví, co tam na nás bude čekat.“

Adam Kobliha: „Zatím je to v pohodě. Užíváme si to, tratě jsou krásné, je to na mokru. Pořád se učíme, ale zatím jsme spokojemí.“

Josef Peták: „Kluci jedou rychle a nedělají chyby. My na víc nemáme, někde je chybička. Hledal bych to v 'mezikusu'. Ale aspoň máme dobrou náladu.“

RZ 11 - Super RZ České Budějovice (3.08 km)

Za standardní situace by od divácké speciální zkoušky na výstavišti v Českých Budějovicích nikdo neočekával žádné dramatické zvraty, ale při dnešním vypjatém duelu Pecha a Kopeckého se právě tato zkouška zasloužila o změnu na čele průběžné absolutní klasifikace letošní 42. Rallye Český Krumlov, když se právě po ní posunul na první příčku Václav Pech o vteřinu před Jana Kopeckého.

Před posledními třemi zkouškami, které budou podle slov jednotlivých protagonistů zároveň těmi nejnáročnějšími, je vše naprosto otevřené a fanoušci se mohou těšit na souboj na ostří nože. S naprostým klidem zatím může souboj před sebou sledovat třetí Miroslav Jakeš, který na vedoucí dvojici ztrácí necelé dvě minuty.

Čtvrtou příčku okupuje nejrychlejší produkční vůz Vojtěcha Štajfa, hned za ním je druhé Subaru Impreza Sti polského jezdce Frycze. Za šestým Martinem Vlčkem je před poslední trojicí testů Petr Hozák, navzdory tomu, že se stále potýká s různými technickými potížemi svého Lanceru Evo 9. První desítku uzavírají lídr dvoukolek Egon Smékal, Jan Votava a Martin Koči, jedenáctý Adam Kobliha soustředěným výkonem hájí třetí příčku v kategorii 2WD.

RZ 10 - Kohout 2 (9.53 km)

Ranní hattrick zkompletoval třetím nejrychlejším časem Václav Pech a jeho Mini S2000 se rázem ve výsledkové listině ocitlo o pouhých sedm desetin vteřiny za Fabií S2000 Jana Kopeckého. Třetí místo s notným odstupem za touto dvojicí kontroloval Miroslav Jakeš, pro kterého je ale tento výsledek rozhodně velmi pozitivní.

Čtvrtý čas zajel na druhém Kohoutu Vojtěch Štajf a navýšil tak náskok na Sebastiena Frycze, kterého kromě potíží s brzdami trápil i problém s převodovkou, na necelých devatenáct sekund. V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou úřadovala opět dvojice na Citroenech DS3 R3T Smékal a Koči, přičemž navrch měl tentokrát zlínský pilot, který navýšil svůj náskok na 8.5 sekundy.

Do cíle testu nedorazil Jan Jelínek, jehož vyřadil za standardní situace banální, ale za daných okolností ve finále fatální, defekt pneumatiky.

Ohlasy po RZ 9

Jan Kopecký: „Musím říct, že Vašek dneska letí a ani my se přitom neflákáme. Možná jsme jen na prvním Kohoutu čekali, jak rychlé to bude, ale bylo to hodně rychlé. Na Malontech jsme museli přidat, ale bylo to bez rizika. Vašek to riziko podle mě trochu podstupuje a my do toho budeme asi muset jít taky. Myslím, že teď má trochu výhodu se zkušenostmi na vodě, já jsem tu na vodě nikdy nejel. Každopádně, Venca jede hodně rychle.“

Václav Pech: „Vypadá to, že mi to ráno sedlo. Neudělali jsme žádnou chybu a jedeme na hranici reálných možností a tempo jako včera.. Strašně se bojím, abych neudělal nějakou chybu, protože ty nové gumy jsou docela nečitelné. Je to dobré na povrchu, kde nestojí voda, ale ve vodě nebo na bahýnku je to strašně nebezpečné, dlouho se to veze. Bojím se toho, že sežereme něco, co nemáme napsané. Ale ráno nám vyšlo dobře. Teď teprve příjdou těžké zkoušky, druhé průjezdy a Lipno, takže se musím soustředit spíš na svůj výkon, než na časy.“

Miroslav Jakeš: „Pořád testujeme, takže dobře, že spadla voda. Jen jsme docela odvážně obuli, jeli jsme sliky a kluci dali měkčí směsi. Ale časy nebyly špatné. Na Malontech dobré, ale auto je nízké a dost to všude kopalo. Je to pořád neklidné. Něco s tím uděláme a zkusíme zrychlit, přiblížit se k nim, ale na druhou stranu se nemáme kam hnát.“

Jan Jelínek: „Jsme tu a to je základ, ale časy pořád nejsou. Nejsme s tím moc spokojení, ale nebudeme se pouštět do žádného velkého sportu. Moje jistota šla včera trochu nahoru, ale dnes to na mokru šlo zase dolů.“

Vojtěch Štajf: „Jsem moc spokojený, konečně jsme se trefili do nastavení auta. Pneumatiky, mapa, diferenciálová mapa, brzdové destičky, všechno perfektně sedlo. Navíc jsme neměli ani žádné krize. Tak jen aby to pokračovalo dál jako dosposud.“

Sebastian Frycz: „Bylo to těžké. Máme potíže s brzdami, nefungují jak by měly. Uvidíme po servisu.“

Martin Koči: „Nevím, kde se ráno stala chyba, bylo to ve mně nebo v Lukášovi. Místo levá sedm jsem slyšel levá tři a trochu jsme tam naletěli. Ale je to v pohodě, naštěstí jsme jen trochu ztratili výkon a museli po RZ narovnat výfuk, ale auto jelo rovně. Nemáme velkou ztrátu na Egona a jsem rád, že souboj pokračuje. Trošku musíme poladit nastavení, úplně to nesedělo a byl moc to nebrzdilo. Jsme tu ale kvůli testu a jsem rád, že se taháme o první místo ve dvoukolkách.“

Egon Smékal: „Ukrutně to klouže, ale nějak to funguje, takže se snažím jet rychle a bez chyby. Nějaké drobné chybičky tam sice byly, ale je to pořád v normě. Budeme se snažit udržet tempo, uvidíme.“

RZ 9 - Malonty 1 (19.12 km)

První průjezd českokrumlovskou klasikou a zároveň nejdelší zkouškou rally, tedy Malonty, přinesl další vydařený útok Václava Pecha na Jana Kopeckého. Plzeňskému jezdci se podařilo stáhnout odstup na pilota tovární Fabie S2000 na 4.1 sekundy, když mu mokrá trať evidentně svědčila. Třetí příčku jak v dílčí klasifikaci testu, tak v celkovém hodnocení nadále udržuje Miroslav Jakeš s odstupem 1:38.5 minuty na Kopeckého.

Do vedení produkčních vozů se po potížích Poláka Frycze posunul Vojtěch Štajf, který si dnešní ráno opravdu pochvaloval, pomyslný bronzový post stále okupuje Petr Hozák. Ve dvoukolkách napravil svou chybu z předchozí zkoušky Martin Koči a stáhnul svůj odstup na vedoucího Egona Smékala na rovných pět vteřin, třetí příčku si hlídá Adam Kobliha před Josefem Petákem.

RZ 8 - Kohout 1 (9.53 km)

Vstup do deštěm zmáčené soboty vyzněl nejlépe pro Václava Pecha, který první Kohout absolvoval o 7.1 vteřiny rychleji než druhý Jan Kopecký. Jeho ztráta na aktuálního lídra soutěže tak klesla na 10.4 sekundy. Třetí čas zajel Miroslav Jakeš a stejná pozice mu nadále patřila v celkovém hodnocení.

Do druhé etapy po sobotních technických potížích nenastoupil Roman Odložilík, s vylomeným kolem musel odstoupit Antonín Tlusťák. Mimo trať byl krátce Martin Koči, Ondřeje Bisahu zastavil problém s převodovkou.

Startovní listina do 1. etapy

Ohlasy po RZ 7

Jan Kopecký: „Myslím, že se mi povedlo zrychlit. Bylo znát, že jsem v tom na asfaltu dlouho nesedělů, navíc teď testujeme s jiným autem. Je ještě prostor ke zrychlení, ale je to lepší. Postupně se do toho dostávám. Uvidíme, co bude zítra, asi to bude pěkně klouzat. Poslední sekce byla proschlejší s pár kluzkými místy na vytahaném blátě, musel jsem si dávat pozor. Auto fungovalo od začátku perfektně.“

Václav Pech: „Jsme spokojení, vyšla nám teď ta druhá runda. Jeli jsme už téměř na hranici své i auta, moc se nám to líbilo. Paradoxně, Honza jel o hodně rychleji a 17 vteřin je v takovém souboji docela dost, ale já jsem spokojený.“

Miroslav Jakeš: „Na druhou sekci jsme dobře zvolili gumy, trochu je prořezali a zkoušeli něco změnit, bylo to k lepšímu. Uvidíme ale, co se dá dělat, než rozebereme tlumiče. Poslední erzeta ale byla dobrá, dalo by se zrychlit. Na těch prvních dvou jsem ještě nevěřil podvozku, ale na horizontech to už fungovalo super. Musíme ještě pořešit ty uskákané pasáže, zadek auta není stoprocentní.“

Roman Odložilík: „Ta poslední je vyloženě na motor, něco nám z toho teče a smrdí, jsem z toho dneska smutný.“

Jan Jelínek: „Myslím, že to bylo lepší, i když tmu moc nemusím. Jsme spokojení s výsledkem, s časy už míň.“

Robert Adolf: „Mám důvod pouze k lehkému optimismu, pořád to není ono. Je to určitě v hlavě. Potřebuji získat jistotu a postupně přidávat.“

Tomáš Kurka: „Dnes jsme zažili všechno, co se dá. Shakedown a start na sluníčku, pak zase do reality. Přišlo pár chyb, nějaký výlet mimo trať a hned to bylo zpátky do reality. Uvidíme, co přijde zítra. Počasí se mění.“

Vojtěch Štajf: „Druhá sekce byla mnohem lepší než první. S autem bylo všechno v pořádku, jenom na RZ 4 jsem byl na chvíli v poli a trochu jsem se z toho posral. Zvolnil jsem, ale na další dvou už to nasazení bylo zpět. Jsem rád, že déšť přišel až po poslední vložce.“

Antonín Tlusťák: „Druhá sekce byla lepší než první, dostával jsem auto víc do ruky. Tma mi nevadí a teď jsme zajeli šestý čas. Jsem spokojený.“

Martin Vlček: „Zatím se pořád učíme s novým autem,. Rezervy a potenciál je hlavně v brzdách, ale trochu se toho ještě bojím. Jezdíme ale sedmé časy, takže dobré.“

Jan Votava: „Jsem spokojený, protože od Příbrami jsme v tom neseděli, ani test. Teď jsme měli jen problém s rampou, svítila moc před auto. Předjížděli jsme Karla Trojana, ale hned nám uhnul, moc díky. Uvidíme, co bude zítra.“

Petr Hozák: „Zatím to hodnotím dobře. Vrátil jsem se po delší pauze, jsem překvapený, jak jsme vysoko. Máme nový tým, nové auto, spoustu dětských nemocí. Nevrací se nám plyn.“

Sebastian Frycz: „Dnešní zkoušky byly docela rychlé a moc pěkné. Super, že nepršelo, déšť moc nemusím. Těžko říct, jak to bude zítra, preferoval bych sucho. Auto dnes fungovalo bez problémů, vše bylo jak mělo být.“

Josef Peták: „Bylo to lepší, ale nestačí to. Ale udělali jsme nějaké změny a cítím se líp. Zítra budu útočit, co jiného.“

Egon Smékal: „Určitě jsem spokojený, i když ještě namáme odladěný podvozek. Začínám ty pneumatiky trochu chápat. Líbilo se mi to, bylo to pěkné. Škoda, že nezačalo pršet trošičku dřív, byli jsme na to připravení.“

Martin Koči: „Určitě jsem spokojení, udrželi jsme vedení v 2WD a máme pěkný souboj s Egonem Smékalem. Čekal jsem, že konkurence bude rychlá a využije místních znalostí. Ale je to super a dobrý test. Udělali jsme pár změn na autě, je to lepší. Trochu nás dnes Lukášem bolela hlava, tak jsem rád, že se budeme moci vyspat. “

Patrik Rujbr: „Jsem docela spokojený, ale jsem po zranění ruky a hodně mě to bolí, tak nevím, jestli to zítra nezabalím. Čím víc máme odjeto, tím víc to bolí.“

Adam Kobliha: „Je to dobré. Moc teď neřeším výsledky a spíš se učíme. Děláme co umíme.“

RZ 7 - Ján 2 (13.25 km)

Spanilou jízdu druhou sekcí letošní 42. Rallye Český Krumlov završil dalším nejlepším dílčím časem Jan Kopecký na tovární Škodě Fabia S2000 a do druhé etapy tak v sobotu ráno nastoupí s náskokem 17.5 sekundy na druhého Václava Pecha na Mini John Cooper Works S2000. Třetí příčku si při české premiéře Citroenu DS3 R5 drží Miroslav Jakeš, který na Kopeckého ztrácí 1:24.5 minuty.

Čtvrtou pozici nadále drží Roman Odložilík, pro kterého je ale letošní rychlostní zkouška Ján asi zakletá, neboť při druhém průjezdu ji absolvoval s kokpitem své Fiesty R5 plného dýmu z pálícího se oleje. Minutu za Odložilíkem je po 1. etapě Jan Jelínek s Fabií S2000, šestou příčku absolutně udržel v noci vedoucí muž produkčních aut Sebastien Frycz před Antonínem Tlusťákem, premiérově jedoucím na Fordu Fiesta R5.

Na osmé místo absolutně a druhé ve třídě 3 poskočil v závěru dne Vojtěch Štajf na Subaru Impreza Sti a na deváté místo postoupil Martin Vlček. Desátá příčka absolutně a průběžný bronz v klasifikaci produkčních aut je určitě příjemným překvapením při comebacku pro Petra Hozáka.

Ve dvvoukolkách se na posledním pátečním testu podařilo Martinu Kočimu odrazit útok Egona Smékala a navýšit své lehké vedení na 4.2 sekundy. Třetí pozici drží Adam Kobliha s odstupem 44.8 vteřiny na Kočiho, o dalších 5.3 sekundy zpět je nestárnoucí Josef Peták a pátou pozici udržel přes hendikep v podobě notně bolavé pravé ruky Patrik Rujbr.

Smůlu měli v samotném závěru dne Karel Trojan (Mitsubishi Lancer Evo 9) a Václav Dunovský (Citroen C2 R2 Max, když oba dva zradily motory jejich soutěžních vozů.

V klasifikaci MMČR historických automobilů jasně dominuje Jiří Kalista se svým Subaru Legacy RS, když druhý Jiří Káňa s Fordem Sierra RS Cosworth ztrácí po RZ 7 více než tři minuty. Třetí příčku se ztrátou více než šesti minut na Kalistu pak okupuje Jiří Hloušek se Škodou 130 LR.

RZ 6 - Rožmitál 2 (9.37 km)

Šestá rychlostní zkouška prakticky kopírovala průběh předchozího testu, když její nástrahy zvládnul v nejkratším čase opět Kopecký před Pechem, Jakešem a Odložilíkem. Do cíle už nicméně nedorazil Jan Dohnal, který havaroval a soutěž pro něj předčasně skončila.

Na pátou pozici se tak posunul Jan Jelínek, následovaný lídrem produkčních vozů Sebastianem Fryczem. V této kategorii podržel svou druhou příčku Petr Hozák, na třetí pozici se posunul Vojtěch Štajf.

V bitvě o vedení v kategorii 2WD stáhnul Egon Smékal devět desetin vteřiny z náskoku vedoucího Martina Kočiho a slovenskému mladíkovi tak na čele průběžné klasifikace zůstalo k dobru pouhých osm desetin sekundy. Třetí čas zajel Josef Peták a svou ztrátu na průběžně třetího Adama Koblihu stáhnul na pět vteřin.

RZ 5 - Slavkov 2 ( 11.51 km)

Druhý průjezd slavkovského testu se stal jasnou kořistí Jana Kopeckého, který zkoušku absolvoval o 6.1 sekundy rychleji než druhý Václav Pech. Třetí čas za tmy zajel Miroslav Jakeš se ztrátou 17.7 vteřiny na Kopeckého, o další tři desetiny zpět byl Roman Odložilík. Pátý čas zajel Jan Dohnal před Janem Jelínkem a uvedený sextet jezdců je po RZ 5 seřazen ve stejném pořadí v průběžné absolutní klasifikaci.

V produkčních autech pokračuje ve spanilé jízdě Sebastian Frycz, druhým časem si na na RZ 5 spravil náladu Lumír Firla. V průběžné klasifikaci kategorie ale druhou příčku nadále drží Petr Hozák před Janem Votavou.

Ve dvoukolkách stáhnul Egon Smékal náskok vedoucího Martina Kočiho na 1.7 sekundy (oba Citroen DS3 R3T), v pomyslném souboji Renaultů Clio R3 drží dál třetí příčku Adam Kobliha před Josefem Petákem a Patrikem Rujbrem.

Ohlasy po RZ 4

Jan Kopecký: „Jsme spokojení, ale Esapekka na těch prvních dvou testech vyloženě letěl. Předpověd počasí říkala, že bude hodně vody, ale těsně před volbou pneu jsme dostali jiné informace, takže jsme jeli nějaký kompromis a ne úplně nejměkčí kola. Možná to na těch prvních dvou testech nevýhoda, ale na třetí to bylo dobré, protože byla téměř celá suchá. Jeli jsme v klidu, bez chyb, riskování, ale budeme asi muset přidat. Je skvělé jet opět doma, ale musím se opět dostat do tempa na asfaltu, protože i když jsme měli nějaké testy, naposledy jsem jel na asfaltu loni v Chorvatsku. Je to trochu znát a musím se do toho dostat, ale jsem moc rád, že můžu jet v Čechách, atmosféra je parádní a děkuji fanouškům, že jich je tu tolik navdory té předpovědi počasí.“

Václav Pech: „Cítil jsem, že jsem nebyl rozjetý, Jelo se na mokru a zkoušky byly hodně rychlé a na mokru. Neměl jsem ten správný odhad a nemohl se do toho trefit. Poslední zkouška byla na suchu a už mi to víc 'chutnalo', bylo to znát i na čase. Je vidět ta čtyřměsíční pauza a taky si musím zvyknout na nové pneumatiky, v téhle konkurenci je to znát. Honza určitě testoval a je rozježděnější, ale já jsem spokojený, upřímně jsem takový začátek nečekal.“

Miroslav Jakeš: „Z auta jsem moc neviděl a na horizontech jsem musel všude ubírat. Musíme s tím něco udělat. Auto ale funguje špičkově, jen v některých místech nevěřím podvozku, musíme na tom zapracovat. Bude to lepší a lepší, ale na první to teď nestačilo. Menší krizovky jsou v ostřejších zatáčkách, auto je přetáčivé na výjezdech a občas to trochu honím po škarpách.“

Roman Odložilík: „První dvě zkoušky byly těžké a jeli jsme opatrněji. Na třetí jsem chtěl zabrat, ale objevil se stejný problém jako na Vsetíně, auto ztrácelo výkon ve výjezdech. Vůbec nevím, co budeme dělat. Ján je na motor, dostali jsme tam sedmnáct sekund, to je úplně trapné.“

Jan Jelínek: „První zkouška byla úplně špatně, druhá lepší a na třetí jsem myslel, že je to dobré, ale čas tam pořád nebyl. Nevím, v čem to je, odpočineme si, najíme se a snad to bude lepší.“

Vojtěch Štajf: „Jeli jsme opatrnější obutí, měkkou směs vpředu a nejměkčí vzadu, ale hlavně jiné pružiny a auto se hodně naklánělo. Na vlhku to nebylo tak špatné, ale teď na suchu nám v půlce vložky vypadla hadice od turba. Ale to je v pohodě, moc neztrácíme, loni to bylo horší. Jsme teprve na začátku a při pohledu na oblohu jsem v pohodě.“

Jan Dohnal: „První dvě vložky byly první v životě na evropských pneumatikách. Jeli jsme na řezaných kolech, ale byla to špatná volba, protože všechno velice rychle oschlo. Navíc se ty pneu chovají jinak, takže první dvě zkoušky v našem podání výkonově za moc nestály. Na třetí RZ už jsem se bál míň a bylo to lepší a měli jsme dobrý pocit, ale pneumatiky jsou bohužel úplně zničené.“

Antonín Tlusťák: „Trochu mě mrzí, že jsme neměli nějaký větší test, ale není to úplně špatné. Nehrnu se do toho, jedeme si vyzkoušet nové auto. Asi nebudeme nic měnit a pouštět se dnes do nějakých větších akcí.“

Robert Adolf: „Z naší strany je to zatím hodně špatné, opatrné a zabržděné. Nejdřív budu muset získat důvěru sám v sebe, pneumatiky a pak se uvidí, co dál.“

Martin Koči: „Jsem víceméně spokojený, navíc je to po sedmi měsících můj první závod s DS3 na asfaltu. Musím přiznat, že tempo ještě není úplně závodní, protože si opravdu musím trochu zvykat, ale snad to zrychlíme a budeme schopní udržet naši pozici. Pořád dolaďujeme nastavení auta, máme ještě co dělat, aby to bylo úplně top.“

Egon Smékal: „Nevěděl jsem, co mám čekat, protože jsme na téhle nové eurogumě netestovali. Jel jsem mokré nastavení, nebylo to ale nejhorší, i když jsem cítil, že by to šlo na tvrdší líp. Ale jeli jsme pěkně a zatím jsem tedy spokojený.“

Josef Peták: „Nedaří se mi. Netrefil jsem se do gum a nejde mi to. Nemůžu se poprat s gumama, dvě věci nefungují - řidič a částečně auto.“

RZ 4 - Ján 1 (13.25 km)

První průjezd nejdelší rychlostní zkouškou dne se bohužel stal osudným pro do té doby skvěle jedoucího Lappiho, respektive motor jeho Fabie S2000. Talentovaný finský mladík sice RZ 4 dokončil se ztrátou necelé minuty na nejrychlejšího Václava Pecha, nicméně po této rychlostní zkoušce ze soutěže musel odstoupit.

Do čela průběžné absolutní klasifikace se tak posunul Jan Kopecký, o pouhé 3.4 sekundy zpět je ale Václav Pech. Na třetí pozici poskočil Miroslav Jakeš, když čtvrtého Romana Odložilíka trápí potíže se ztrácejícím se výkonem motoru jeho Fiesty R5.

Ve třídě 3 si drží své vedení Sebastian Frycz, na druhé a třetí místo poskočili Petr Hozák a Jan Votava, když momentálně čtvrtého Štajfa přibrzdily potíže se spadlou hadicí od turbodmychadla.

Ve dvoukolkách se z premiérového nejrychlejšího času radoval Patrik Rujbr, v čele se však nadále drží Martin Koči o 3.1 sekundy před Egonem Smékalem. Prvních šest 'předokolek' je pak vměstnáno do jedné minuty.

Kromě již zmiňovaných Lappiho, Odložilíka a Štajfa měli na RZ 4 potíže také Tomáš Kurka (mimo trať), Lumír Firla (neupřesněný technický problém).

RZ 3 - Rožmitál 1 (9.37 km)

Finský mladík Esapekka Lappi dokonal na RZ 3 čistý hattrick v podobě tří vyhraných rychlostních testů za sebou. Jeho kolega z týmu Škoda Motorsport, Jan Kopecký, ztratil na víceméně oschlé trati pouhých šest desetin vteřiny, třetí byl stejně jako na předchozí zkoušce Václav Pech.

Čtvrtý čas zajel Roman Odložilík před Miroslavem Jakešem a výše uvedená pětice jezdců okupovala ve shodném pořadí také prvních pět příček průbežné absolutní klasifikace. Vše při starém zůstalo také v hodnocení produkčních aut, kde pomyslné stupně drželi Frycz, Štaj a Hozák.

Ve dvoukolkách zajel další vítězný čas Martin Koči a usadil se ve zcela shodném čase ve vedení kategorie společně s Egonem Smékalem. Třetí pozici pak o pouhou desetinu vteřiny udržel Adam Kobliha před Josefem Petákem.

RZ 2 - Slavkov 1 ( 11.51 km)

První 'klasická' zkouška českokrumlovské rally vyzněla opět nejlépe pro Lappiho. Druhý Jan Kopecký zde zaostal o 6.2 a třetí Václav Pech o 8.3 vteřiny. Ve stejném pořadí pak tato trojice figurovala v průběžném absolutním pořadí.

Čtvrtým časem naznačil možnosti nového vozu Miroslav Jakeš, těsně následován dalším autem kategorie R5 pilotovaným Romanem Odložilíkem. V produkčních autech byl nejrychlejší Polák Frycz o dvě desetiny sekundy před Petrem Hozákem a o devět desetin vteřiny před Vojtěchem Štajfem.

Ve dvoukolkách zajel nejlépe na RZ 2 Martin Koči před dalším Citroenem DS3 R3T pilotovaným Egonem Smékalem, třetí byl Adam Kobliha. Čtyři minuty ztratil kvůli defektu Maďar Puskádi, do cíle se kvůli havárii nedostal Václav Lichovník.

Ohlasy po RZ 1

Jan Kopecký: „Jeli jsme bez problémů, superspeciálka navíc nemá nic společného se zkouškami, které nás čekají. Možná bude mokro, uvidíme, až tam dojedeme.“

Esapekka Lappi: „Byla to kličkovaná, ale pro diváky je to určitě dobré. Hlavně je to blízko do servisu a diváci mohou sledovat nejen závody, ale i zázemí. Moc fajn. Uvidíme, jaké bude počasí, asi se pojede na mokru.“

Roman Odložilík: „Projeli jsme to v klidu, ale nefungovala nám ruční brzda. Snad to spravíme, ale u tohoto auta je to nějaký podezřelý problém.“

Miroslav Jakeš: „Bylo to typické výstaviště. Měl jsem chladné gumy a jednou to na začátku probrzdil, ale pak to bylo v klidu. Na konci jsem v poslední zatáčce líznul zadkem obrubník a poškodil disk.“

Jan Jelínek: „Dobré, nic se nestalo a vše je v pohodě.“

Vojtěch Štajf: „Nazuli jsme funkční variantu, protože se nesmí ohřívat a měkký podvozek, tak se auto dost naklánělo. Byl to kompromis, protože bysme to jinak nestihli přestavit. Čas je ale slušný, takže jsem spokojený.“

Jan Dohnal: „Je to hlavně učení se na nových pneumatikách, ještě jsme na nich vůbec nejeli. Mám z toho respekt, pneumatika má hodně tvrdé boky a stará pneumatika víc pracovala. Budeme se snažit jet slušně podle odezvy od podvozku a nerozbít to.“

Antonín Tlusťák: „Čas nebyl nejhorší a jsme tady. Na superspeciálce se nerozhoduje, beru to jako test nového auta. Stejně k tomu tak přistupujeme. Snad trefíme volbu pneumatik.“

János Puskádi: „Byla to obrovská zábava a je tu spousta diváků. Teď by nás zajímalo, jak to bude vypadat s počasím, jestli bude déšť, nebo ne.“

RZ 1 - Super RZ České Budějovice (3.08 km)

Úvodní diváckou superspeciálku zajel v nejrychlejším čase Esapekka Lappi na tovární Škodě Fabia S2000 o dvě desetiny vteřiny před Václavem Pechem na Mini John Cooper Works S2000. O rovnou vteřinu za Lappim zaostal na první zkoušce jeho týmový kolega Jan Kopecký.

Za čtvrtým Romanem Odložilíkem a pátým Robertem Adolfem vyjel šestý dílčí čas a pozici nejrychlejšího produkčního vozu Vojtěch Štajf, ve dvoukolkách byl nejrychlejší Egon Smékal. Dvanáctý čas celkově připadnul na prvních ostrých kilometrech Miroslavu Jakešovi a jeho novému Citroenu DS3 R5.

- - před startem - -

Po dlouhé pauze konečně začíná to správné Mediasport mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Posádky se sjely do jižních Čech, aby se zúčastnily již dvaačtyřicátého ročníku oblíbené Rallye Český Krumlov, jejíž průběh můžete sledovat po celý víkend společně se serverem AutoSport.CZ.

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
03.05.2014 22:27
Mirekfric
...a tu strašnou hrubku jsem tam udělal schválně, abych zkusil, jestli ji někdo najde :-P
03.05.2014 22:25
Mirekfric
Vojtěch Štajf: "Navíc jakási nepsaná povinnost být nejlepší Subaru v Česku a i to se povedlo."

Teda, nečekal bych, že Vojta neví, že Subaru kdysi vyrábělo i takovou hranatou krabicy jménem Legacy :-)))
toplist