www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 21. května 2024, Svátek má Monika, zítra Emil |
||||||
|
||||||
Reklama |
MMČR 14 - Rallye Český Krumlov (MMČR)Českokrumlovské stříbro pro Jakeše s NovákemV dosti hektické atmosféře se rodil start týmu Gemini a jeho posádky Mirek Jakeš – Jaroslav Novák na Rallye Český Krumlov, druhé letošní soutěži ´velkého´ mistrovství. Silná mediální podpora ze strany francouzské automobilky s účastí Loebova spolujezdce Daniela Eleny nekorespondovala s problémy při pozdním dodání vozu. Jeden den testů nemohl ani zdaleka přinést dostatečné poznatky o speciálu R5, z čehož se logicky odvíjelo ne zrovna ideální nastavení podvozku na české uskákané asfalty. Krátký shakedown v prostorách českobudějovického výstaviště, při němž na sedačku spolujezdce usedl i devítinásobný mistr světa v rally Elena, svým charakterem pochopitelně neodpovídal tomu, co bude na posádku týmu Gemini čekat během více než 160 ostrých kilometrů na klasických rychlostních zkouškách. První krátký test přinesl malou Mirkovou chybu a jedno nedobrzdění znamenalo až 12. čas. Další zkoušku už ale zajeli Jakeš s Novákem na čtvrtém místě za skvěle jedoucím Pechem a oběma továrními škodovkami, aby se po odstoupení Fina Lappiho objevil zlínský Citröen DS3 R5 po polovině pátečního dne již na medailové pozici. Jeden z nejlepších výkonů s minimální ztrátou na kilometr RZ se Mirkovi s Jardou podařil právě na čtvrté rychlostní zkoušce. „Na Svatý Ján jsem si docela věřil. Jednak si jej společně s Malontami pamatuji z dřívějších startů asi nejvíce, no a pak také se tam jelo po rovnějším asfaltu, který naší ´dé-es trojce´ seděl přeci jen víc než uskákanější úseky. Ze soboty jsem se hodně těšil na Malonty, které se nám v prvním průjezdu také podařily. Při druhém už ale bylo dost mokro a my jeli oproti Kopeckému a Pechovi tvrdší směs, navíc už nebylo proč riskovat,“ vysvětlil Mirek rozdíly v dosahovaných časech. Nováčkovské problémy s vozem potrápily posádku i na RZ 9 a 10. „V deštivém počasí se nám začaly mlžit okna, takže poslední tři kilometry Malont a většinu následující RZ Kohout jsem toho moc neviděl. Kluci v servisu ale problém okamžitě odstranili. Na závěr jsem se nám pak podařilo udělat ještě jednu menší chybu na předposlední zkoušce. V diváckém místě měli jinak označené balíky se slámou na odbočení z okruhu, já si toho všimnul na poslední chvíli a při snaze srovnat auto pomocí ruční brzdy zhasl motor a dobrých 20 sekund se ho pak nedařilo nastartovat. Na druhý průjezd Lipnem to už ale měli správně, navíc jsme mohli dojíždět v relativním poklidu.“ Po odstoupení druhé tovární škodovky s Kopeckým nakonec přijímali Jakeš s Novákem i celý tým Gemini gratulace k absolutnímu druhému místu za nedostižným Pechem. Kromě stříbrných pohárů si navíc z jihu Čech odvážejí na Moravu velké množství poznatků o chování vozu. „Máme toho na celou jednu hustě popsanou stránku. Ještě před Šumavou budeme mít další test, musí se rozdělat a přenastavit tlumiče, také svornost diferenciálu není ani zdaleka optimální. Jakmile byl jeden hop, podvozek to ještě zvládal, při dvou za sebou se už ale nechytal a auto se chovalo značně neklidně,“ doplnil Milan Pantálek. Ze své pozice pak vyslovil i za celý tým maximální spokojenost s odjetou soutěží. „Přiznám se, že před závody jsem měl lehké obavy. Bylo mi jasné, jak těžké to bude pro Mirka především po psychické stránce. Nový vůz, přestup do mezinárodního mistrovství, k tomu velká očekávání společně s obrovským mediálním zájmem a přítomností Francouzů v čele s Danielem Elenou, z toho by se rozklepaly kolena nejednomu jezdci. Když se přidalo nevyzpytatelné počasí s kluzkými cestami a množstvím vytahaného bláta, tak asi není potřeba zdůrazňovat, o jak těžkou premiéru se jednalo. A že tuto situaci Mirek zvládl na jedničku, tak to jen dokazuje, jak má vše v hlavě dobře srovnané. Na poslední tři zkoušky už dostal pokyn, aby lehce zvolnil, což přesně dodržel. Pochvalu si ovšem kromě Mirka s Jardou zaslouží i celý tým mechaniků. Poslední týden před závody, kdy jsme si konečně dovezli auto z Francie, makali kluci nadoraz. Nebylo dne, kdy by se šlo spát před půlnocí. Poděkovat musím i Mirkovi Jandíkovi z Apidu, který nám před soutěží také moc pomohl.“ Gemini Clinic Rally Team
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|