www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 21. května 2024, Svátek má Monika, zítra Emil

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 14 - Rallye Český Krumlov (MMČR)

Českokrumlovské stříbro pro Jakeše s Novákem

5. května 2014 • 09:50

V dosti hektické atmosféře se rodil start týmu Gemini a jeho posádky Mirek Jakeš – Jaroslav Novák na Rallye Český Krumlov, druhé letošní soutěži ´velkého´ mistrovství. Silná mediální podpora ze strany francouzské automobilky s účastí Loebova spolujezdce Daniela Eleny nekorespondovala s problémy při pozdním dodání vozu. Jeden den testů nemohl ani zdaleka přinést dostatečné poznatky o speciálu R5, z čehož se logicky odvíjelo ne zrovna ideální nastavení podvozku na české uskákané asfalty. Krátký shakedown v prostorách českobudějovického výstaviště, při němž na sedačku spolujezdce usedl i devítinásobný mistr světa v rally Elena, svým charakterem pochopitelně neodpovídal tomu, co bude na posádku týmu Gemini čekat během více než 160 ostrých kilometrů na klasických rychlostních zkouškách.

Miroslav Jakeš - jaroslav Novák, Citroën DS3 R5 - Rallye Český Krumlov2014 (foto: rallyekrumlov.cz)

První krátký test přinesl malou Mirkovou chybu a jedno nedobrzdění znamenalo až 12. čas. Další zkoušku už ale zajeli Jakeš s Novákem na čtvrtém místě za skvěle jedoucím Pechem a oběma továrními škodovkami, aby se po odstoupení Fina Lappiho objevil zlínský Citröen DS3 R5 po polovině pátečního dne již na medailové pozici. Jeden z nejlepších výkonů s minimální ztrátou na kilometr RZ se Mirkovi s Jardou podařil právě na čtvrté rychlostní zkoušce. „Na Svatý Ján jsem si docela věřil. Jednak si jej společně s Malontami pamatuji z dřívějších startů asi nejvíce, no a pak také se tam jelo po rovnějším asfaltu, který naší ´dé-es trojce´ seděl přeci jen víc než uskákanější úseky. Ze soboty jsem se hodně těšil na Malonty, které se nám v prvním průjezdu také podařily. Při druhém už ale bylo dost mokro a my jeli oproti Kopeckému a Pechovi tvrdší směs, navíc už nebylo proč riskovat,“ vysvětlil Mirek rozdíly v dosahovaných časech. Nováčkovské problémy s vozem potrápily posádku i na RZ 9 a 10. „V deštivém počasí se nám začaly mlžit okna, takže poslední tři kilometry Malont a většinu následující RZ Kohout jsem toho moc neviděl. Kluci v servisu ale problém okamžitě odstranili. Na závěr jsem se nám pak podařilo udělat ještě jednu menší chybu na předposlední zkoušce. V diváckém místě měli jinak označené balíky se slámou na odbočení z okruhu, já si toho všimnul na poslední chvíli a při snaze srovnat auto pomocí ruční brzdy zhasl motor a dobrých 20 sekund se ho pak nedařilo nastartovat. Na druhý průjezd Lipnem to už ale měli správně, navíc jsme mohli dojíždět v relativním poklidu.“

Po odstoupení druhé tovární škodovky s Kopeckým nakonec přijímali Jakeš s Novákem i celý tým Gemini gratulace k absolutnímu druhému místu za nedostižným Pechem. Kromě stříbrných pohárů si navíc z jihu Čech odvážejí na Moravu velké množství poznatků o chování vozu. „Máme toho na celou jednu hustě popsanou stránku. Ještě před Šumavou budeme mít další test, musí se rozdělat a přenastavit tlumiče, také svornost diferenciálu není ani zdaleka optimální. Jakmile byl jeden hop, podvozek to ještě zvládal, při dvou za sebou se už ale nechytal a auto se chovalo značně neklidně,“ doplnil Milan Pantálek. Ze své pozice pak vyslovil i za celý tým maximální spokojenost s odjetou soutěží. „Přiznám se, že před závody jsem měl lehké obavy. Bylo mi jasné, jak těžké to bude pro Mirka především po psychické stránce. Nový vůz, přestup do mezinárodního mistrovství, k tomu velká očekávání společně s obrovským mediálním zájmem a přítomností Francouzů v čele s Danielem Elenou, z toho by se rozklepaly kolena nejednomu jezdci. Když se přidalo nevyzpytatelné počasí s kluzkými cestami a množstvím vytahaného bláta, tak asi není potřeba zdůrazňovat, o jak těžkou premiéru se jednalo. A že tuto situaci Mirek zvládl na jedničku, tak to jen dokazuje, jak má vše v hlavě dobře srovnané. Na poslední tři zkoušky už dostal pokyn, aby lehce zvolnil, což přesně dodržel. Pochvalu si ovšem kromě Mirka s Jardou zaslouží i celý tým mechaniků. Poslední týden před závody, kdy jsme si konečně dovezli auto z Francie, makali kluci nadoraz. Nebylo dne, kdy by se šlo spát před půlnocí. Poděkovat musím i Mirkovi Jandíkovi z Apidu, který nám před soutěží také moc pomohl.“

Gemini Clinic Rally Team
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist