www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MMČR 14 - Rallye Šumava Klatovy (MMČR)Spanilá jízda Pecha pokračuje, vyhrál i na Šumavě (+ ohlasy)Pouhé dva týdny po Rallye Český Krumlov pokračuje Mediasport mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích v Klatovech. Společně se serverem AutoSport.CZ můžete sledovat ŽIVĚ průběh Rallye Šumava Klatovy i Historic Vltava Rallye. Výsledky Rallye Šumava Klatovy ON LINE --- Výsledky Historic Vltava Rallye ON LINE --- Základní informace o Rallye Šumava Klatovy --- Diskuze k Rallye Šumava Klatovy
Václav Pech: „Podařilo se nám vyhrát, takže paráda. Závěr byl ale těžký, protože jsme nepočítali s tím, že začne tak pršet a jeli jsme na slikách. Ale měli jsme dostatečný náskok abysme zvolnili a projeli ty dvě poslední vložky v klidu. Už jsme jen hlídali Mirka Jakeše. Daří se nám a hlavně nám drží auto, po Krumlově jsme vyhráli doma na Šumavě, paráda. Určitě nepotřebujeme hledat motivaci, protože se na závody prostě těšíme. Jde vždy jen o to, jak vysoké pojedeme tempo. Tady jsme na pár vložkách museli opravdu jet, protože Mirek nám to rozhodně nedával zadarmo a navíc jsem udělal velkou chybu hned na prvním okruhu. Nakonec jsem byl rád, že jsme si vyjeli velký náskok a v závěru už mohl trošku zvolnit.“ Miroslav Jakeš: „Závěr byl těžký. O Romanovi jsem vůbec nevěděl, protože jel za námi a my neměli jeho časy. Ale asi opravdu letěl. Ty poslední dvě erzety byly nesjízdné a my jsme jeli tak, abysme to udrželi na cestě. Klobouk dolů před jeho výkonem. Ale naštěstí jsme tu a na druhém místě, takže spokojenost. Těšíme se, že v Hustopečích bude konečně pěkně a ještě trochu doladíme auto. Možná jsme ani tady nemuseli být za Vaškem tak daleko, ale ráno jsem to trochu rozbil a pak už jsme zvolnili. V těch podmínkách nemělo cenu zrychlovat, Roman tlačil, ale naštěstí to vyšlo. Auto je tak o 70 procent lepší než na Krumlově, protože jsme úplně předělali diferenciály. Teď to zatáčí, zadek neustřeluje, super. Ještě to není úplně top, chce to jít dál, ale oproti Krumlovu velký pokrok.“ Roman Odložilík: „Ani jsem v závěru netlačil, ale na vodě jezdím vždycky líp než na suchu. Kromě toho už auto zase nějak fungovalo. Opravdu škoda toho včerejška, to byla katastrofa. Hodně jsme ztratili i dnes ráno. Do Hustopečí je měsíc, tak snad tam auto konečně pojede jak má.“ Petr Hozák: „Co dodat? Mě samotnému to dojde asi až večer. Na první pohled to vypadá, že jsem se vrátil v nějaké formě, ale připravovali jsme se skoro rok a posledního půl roku opravdu poctivě. Po nocích píšeme rozpis, máme trenéra Juříka na fyzičku, moc mu tímhle děkuji. Je to hodně věcí. Máme nový tým, vše má svoje mouchy, ale jdeme do toho. I s výhledem na to, že pokud všechno klapne - držte nám palce, pokud nám fandíte - tak by snad měla být i er-pětka. Chci poděkovat i fanouškům, protože už na Krumlově jsem cítil jejich podporu a tady na Šumavě to bylo ještě lepší, i od médií. Je to opravdu znát, děkuji!“ Martin Vlček: „Zaplatili jsme nováčkovskou daň za Šumavu. Je tu spousta zrádných asfaltů, o kterých jsme nevěděli a díky tomu jsme byli dvakrát venku. Jednou s defektem, jednou na boku. Užili jsme si to.“ Karel Trojan: „Jsme strašně šťastní, s takovým výsledkem jsme nepočítali a parádně jsme se svezli. Poslední dvě vložky na vodě už jsme mohli vypustit, protože ani před námi, ani za námi nikdo blízko nebyl.“ Sebastian Frycz: „Nakonec se to podařilo, i když se nám na závěr nepovedlo obout. Měli jsme sliky a bylo hodně vody, ale časy nebyly zlé. Myslím, že na další soutěži bude všechno fungovat a bude z toho dobrý výsledek.“ Egon Smékal: „Abych pravdu řekl, Pepa na předposlední zkoušce pořádně zatopil a poslední erzeta byla fakt děs. Měl jsem obavu, abych to neprodal a nakonec z toho byl čtvrtý čas absolutně. Jsem spokojený, vyhráli jsme obě etapy i rally, skončili tuším osmí absolutně. Kdyby mi tohle někdo řekl před závodem, byl bych hodně rád.“ Josef Peták: „Jsem spokojený. Hlavně, že jsme tady. Bylo to hodně těžké a kluci nejeli pomalu, tlačili hodně a já se snažil. Neudělal jsem moc chyb, takže dobré. Dneska jsem tedy byl už spokojený, všechno fungovalo.“ Adam Kobliha: „Druhé průjezdy nám šly lépe. Byli jsme tu poprvé a sbíráme zkušenosti. Klobouk dolů před Egonem a před Pepou, my se máme pořád co učit. Ale s výsledkem jsme spokojení. S Cliem už je to lepší a lepší. Zatím jsme toho ale víc odjeli na vodě, tak se těším, až bude sucho.“
Ani závěrečná přejezdová vložka o pouhých šesti kilometrech už do celkového pořadí nepřinesla vůbec žádný zvrat, pro celkové prvenství v letošní Rally Šumava si bez problémů dojel Václav Pech. Plzeňský pilot na Mini JCW S2000 si opět připisuje plný počet bodů a jasně kraluje letošnímu MMČR. Na druhém místě skončil Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5, bronzový stupínek pak patří Romanu Odložilíkovi s Fordem Fiesta R5. Jak předešla soutěž v Českém Krumlově svědčila vozům Subaru, tak klatovksý podnik nahrával konkurenčním Mitsubishi. Na čtvrtém místě celkově se senzačně umístil Petr Hozák, pátý dojel Karel Trojan - oba využívali Lancery Evo IX. Šestou příčku obsadil Polák Frycz s nejrychlejší Imprezou. Osmý celkově je klasifikován Egon Smékal (Citroën DS3 R3T) coby vítěz kategorie 2WD, ve dvoukolkách ho s minutovou ztrátou následuje Josef Peták s Renaultem Clio R3 a o dalších deset sekund zaostal Adam Kobliha se stejným vozem. Seriál MMČR po dvou jihočeských soutěžích nyní čeká měsíční přestávka, bude pokračovat na jižní Moravě v okolí Hustopečí.
Dvanáctá rychlostní zkouška nepřinesla do první patnáctky celkového pořadí žádnou změnu a jediný potenciální souboj pro poslední rychlostní zkoušku se teoreticky rýsuje mezi sedmým Karlem Trněným a osmým Egonem Smékalem s nejrychlejší dvoukolkou. Účastníci spíš než mezi sebou i nadále bojují s pneumatikami, neboť na trati prší a 'evrospké' pneu si s hlubokými pneu ne a ne porozumět. Nejrychlejší čas na dvanáctém testu patřil Odložilíkovi, který o 5.3 s pokořil Jakeše. Nejrychlejší trojlístek zkompletoval Petr Hozák, Václav Pech už vše podřizuje bezpečnému dojetí a nechal Jakešovi k dobru 14.2 sekundy.
O největší vzrušení se na RZ 11 postaral Jan Votava, který sklouznul se svým Lancerem Evo 9 mimo trať ve stejném místě, jako v prvním průjezdu Jan Jelínek a vyřadil se tak ze souboje o druhé místo v produkčních vozech mezi ním a Karlem Trojanem. Z pohledu absolutní klasifikace je však závěr soutěže relativně nudný, trojlístek Pech, Jakeš a Odložilík má své pozici naprosto jasně rozdělené a kartami by mohly zamíchat asi pouze případné technické komplikace některého z těchto tří protagonistů. V produkčních vozech se za vedoucím Petrem Hozákem tedy může soustředi v klidu na svůj výkon Trojan, na třetí Frycze má před posledními dvěma testy dostatečný náskok. Ve dovoukolkách se stále urputně bojuje za lídrem kategorie Egonem Smékalem, neboť Adam Kobliha opět ukrojil z náskoku Josefa Petáka necelé dvě vteřinky.
O šest vteřin pomaleji než při prvním průjezdu projel RZ 10 Václav Pech, ale i tak si na své konto připsal další dílčí vítězství. Bez jedné desetiny vteřiny dojel o deset sekund druhý Roman Odložilík, třetí čas a ztráta 13.2 sekundy byla na této zkoušce vizitka Miroslava Jakeše. Zatímco na čele jednotlivých kategorií je vše nadále jasné, bojovalo se o druhé místo v produkčních vozech, kde se po tomto testu dostal Jan Votava o devět desetin vteřiny před Karla Trojana. V souboji o druhou pozici ve dvoukolkách se ještě nevzdal ani Adam Kobliha, který lehce stáhnul náskok Josefa Petáka na aktuálních 15.9 vteřiny. Do cíle testu kvůli havárii nedorazil Robert Adolf, který se dnes na trati klatovské rally necítil zcela ideálně, další zaváhání pak předvedl Martin Vlček, který nabral na RZ ztrátu tří minut a propadnul se na třináctou pozici. Do RZ 10 pak ani nenastoupil Miloš Vágner, který se dnes do soutěže vrátil v rámci SupeRally.
První průjezd 'spojovací' nejkratší zkouškou soutěže zvládnul na oschlém asfaltu nejrychleji Miroslav Jakeš, když byl v těsném souboji o 1.4 sekundy rychlejší než Roman Odložilík, třetí Václav Pech byl na tomto testu pomalejší o další tři desetiny vteřiny. V dílčích výsledcích se na dalších pozicích objevili Petr Hozák, Sebastian Frycz a Jan Votava, ve dvoukolkách byl na RZ 9 nejrychlejší Josef Peták před Egonem Smékalem. Celkově po posledním testu první sobotní sekce nedošlo z pohledu průběžných celkových výsledků k jediné změně. Václav Pech: „Jsme spokojení, jen ta jízda je jiná než na Krumlově. Víc to tu klouže, je tu víc lesklých asfaltů, takže si na to musíme dávat větší pozor. Není to tedy tak hezké svezení jako na Krumlově, ale jinak je všechno v pohodě. Na autě už jsme žádné změny nedělali.“ Miroslav Jakeš: „Hned na té ranní jsme měli krizovku. Vyletěli jsme ven, trefili betonový patník a skočili do lesa. Po včerejšku ta ztráta nebyla tak velká, takže jsem chtěl zkusit jet s Vaškem hned od rána a zkusit, jestli by to nějak šlo, ale takto se to všechno vyřešilo samo a tu sekci jsme odjeli relativně v klidu. Myslím, že Vašek už spíš jen kontroluje situaci a my taky, jsme za ním docela daleko. Druhou zkoušku jsem jel opatrně, je hodně zrádná, asi nejvíc z celé Šumavy. Dnes jedeme nastavení z testu, protože jsme zkoušeli na mokru, takže jsem spokojený. Škoda té ranní chyby, ale to jsou závody.“ Roman Odložilík: „Už se budeme snažit jenom dojet a odzkoušet něc na autě. Máme pořád technické potíže s turbem, nevím, co s tím je. Pořád nám to píše nějaké zprávy, chvilku to jede, chvilku ne, je to prostě problém. Navíc jsme se ráno trápili na prvních dvou testech s gumama, ale hlavní je, že jsme tady.“ Petr Hozák: „Daří se nám, ale je to těžké. V podstatě je to rozdané, ale čekám, co se bude dít, protože to tak úplně nemusí být. Mělo po obědě pršet, teď se to snad posunuje na večer, takže všechno můžou rozhodnout gumy. Stačí špatně obout. Uvidíme.“ Martin Vlček: „Udělal jsem defekt na levé přední kolo a byl jsem rád, že to nebyl dvojdefekt. Bohužel nás to stálo strašně moc času, jeli jsme na tom asi deset kilometrů. Bylo to moc a propadli jsme se. Včera jsme jeli Pirelli, dnes jedeme Michelin a zkoušíme, co nám bude víc vyhovovat. Zůstaneme u měkké směsi.“ Robert Adolf: „Dnes už spokojený nejsem. Děláme moc chyb, párkrát jsme přebrzdili zatáčku. Učíme se.“ Karel Trojan: „Jsem spokojený, i když Honza Votava nás ráno dost zválcoval, klobouk dolů před jeho výkonem. Teď jsme se trochu chytli, ale myslím, že teď půjde po těch prvních dvou zkouškách před nás, protože já se tolik zrychlit nedokážu. Každopádně mu to ale nedáme zadarmo.“ Jan Votava: „Včera jsem nevěřil gumám, ale dnes jsem je rozřezal a byl si na nich jistý. Sám jsem z toho byl překvapený, bylo to znát na časech. Díky tomu jsme se přiblížili Karlovi a mohly by to být pěkné závody.“ Karel Trněný: „Prostě jsme jeli, ale do kopce nám to tolik nejede. Přeci jenom nejsme s Václavem váhově žádní žokejové. Ale jsme spokojení, máme z toho i dobrý pocit. Udělali jsme i pár chyb, které nás stály relativně dost času, ale to je rally. Snažíme se, aby se na to dalo i trochu dívat, ale to asi s enkem moc nejde. Kdybych řekl, jaké pneumatiky jedeme, tak bys mi nevěřil.“ Sebastian Frycz: „Neměli jsme problémy. První dvě zkoušky jsme jeli klidněji, ty další už byly rychlejší. Myslím, že ve druhém kole budeme rychlí a zvládneme to v tempu až do cíle. Nevím, jaké počasí bude na erzetách, ale obujeme tvrdší pneumatiky.“ Egon Smékal: „Ráno to bylo hodně uklouzané, od třetí RZ byla přilnavost lepší a čtverka už osychala. V místě, ze kterého jsem měl největší strach, jsem tak byl možná až trochu moc opatrný. Nic jasného ale není, i když máme docela náskok. Pro nás jsou ale důležité body za etapu a Pepa Peták dnes tlačí hodně na pilu, tak se ho snažíme udržet za sebou.“ Adam Kobliha: „Zatím jedeme a to jsem rád. Jsme tu s Petrem poprvé, je to pro nás hodně těžké a je znát, že se jede hodně rychle. Co je potřeba zlepšit? Hlavně se musíme zlepšit my dva.“ Josef Peták: „Dnes to funguje, vidím na to, vidím ty louže. Jsem spokojený, povedlo se mi nařezat gumy do podoby, která se mi líbila. Jelo se mi dobře. Jak říkám - když na to vidím, tak to jde.“ Marcel Tuček: „Včera jsem byl rád, že jsme to na vodě a za tmy protrpěli. Dnes si jedeme svůj standard, v klidu. Ještě nás čeká půlka etapy, ale když by to tak vydrželo a dojedeme až do cíle, tak budu spokojený.“ Václav Dunovský: „S autem jsem velice spokojený. Máme výborné nastavení jak na sucho, tak i na vodu. Dobře jsme i volili pneumatiky. Trošku se do toho dostávám a učím se s autem, pomalu se dostávám do formy a do tempa. Jedu trochu na jistotu, abysme nic nesežrali a nebyli nikde zbytečně rychlí. Snažíme se prostě jet dopředu, zatím se nám to daří, doufejme, že to tak půjde dál. Máme teď zmáčknutý blatník, ale nic jsme netrefili, ani jsme nikde nebyli, ale na jedné zkoušce se skákalo přes hlavní a auto dopadlo na levý přední roh, tak je možné, že se prohnul po tom dopadu.“ Joose Kojo: „Už je to o něco lepší a docela si to užívám, protože je na trati dost bláta a nečistot, takže můžu jet smykem. Je to trošku jako na tvrdé šotolině, na které jsem zvyklý závodit. Musím se naučit řídit auto na slikách na zabláceném asfaltu, ale baví mě to.“
Těsný souboj o dílčí prvenství s sebou přinesla osmá rychlostní zkouška, na níž byl nakonec opět nejrychlejší Václav Pech, nicméně o pouhých šest desetin vteřiny před Miroslavem Jakešem. Solidní čas si na své konto připsal také třetí Roman Odložilík, který na Pecha ztratil 4.3 sekundy. Za čtvrtým Petrem Hozákem si náladu konečně spravil pátým časem Sebastian Frycz. V celkovém hodnocení se nic výrazného opět neudálo, pouze na konci první desítky si prohodili svá umístění Karel Trněný s Egonem Smékalem, když lépe na tom po RZ 8 je pilot žlutého Subaru Impreza Sti. Žádných změn nedoznala také situace na pomyslných stupních vítězů jak v produkčních vozech, tak ve dvoukolkách, kde stále jasně vedou Petr Hozák a Egon Smékal.
Za nejrychlejším Václavem Pechem se na RZ 7 tentokrát seřadili Miroslav Jakeš a Roman Odložilík, v tomto pořadí je pak toto trio pevně usazeno také na čele průběžné absolutní klasifikace. Do cíle rally bohužel nedorazí ale Jan Jelínek, pro kterého letošní Šumava skončila vyjetím z trati. Za vedoucí trojicí se po druhém sobotní testu seřadily produkční Lancery Evo 9 pilotované Hozákem, Trojanem a Votavou, na sedmou příčku si pohoršil Martin Vlček s Fabií S2000, za kterého se posunul Sebastian Frycz. Ve dvoukolkách nadále 'úřaduje' Egon Smékal, Josef Peták v souboji o druhou příčku zdvojnásobil svůj náskok na Adama Koblihu na rovných šestnáct vteřin. Upřesněn máme důvod odstoupení Patrika Rujbra, kde byly na vině potíže s palivovým systémem.
Do druhého dne šumavského klání vstoupil nejrychleji Václav Pech před Romanem Odložilíkem a Janem Jelínkem. Dobře se vyspal také Jan Votava, který na RZ 6 zajel čtvrtý absolutní čas a samozřejmě byl nejrychlejší v produkčních vozech. Zkouška podle představ naopak nevyšla Mirku Jakešovi, který si zde vystřihnul hodiny a zaostal o 32.5 sekundy za Pechem. První desítka průběžné absolutní klasifikace doznala pouze jediné změny, když na desáté místo postoupil na úkor Karla Trněného polský pilot ve službách plzeňského Rota, Sebatian Frycz. V produkčních vozech stále vede Petr Hozák před Karlem Trojanem a Janem Votavou, ve dvoukolkách se za vedoucího Egona Smékala protáhnul na druhou pozici zkušený Josef Peták před mladého Adama Koblihu. Rychlostní zkouška číslo 6 musela být nejdříve zastavena a následně zrušena, když na ní havaroval Vlastimil Maxa a potíže měl také Patrik Rujbr (oba Renault Clio R3), k posádce prvního jmenovaného následně vyrážela sanitka, neboť zde došlo ke zranění charakteru zlomenin.
Václav Pech: „Na Korábu jsme se snažili, ale ti, co vymysleli, že se bude na suchých gumách závodit na mokru, ti museli hodně dlouho studovat. Svézt je by asi nebyl takový trest, spíš jejich děti, aby se trošku báli, protože tohle není závodění, ale boj o holý život. Je to jenom o tom, kdo dřív chytí jakou kaluž a půjde ven.“ Miroslav Jakeš: „Nebylo to nic moc. Na těch bezpečně nebezpečných gumách je to úžasné. Jeli jsme nějak opatrně, ale na RZ 4 jsme dělali hodiny a couvali jsme, takže teď jsme to chtěli v klidu dovézt do cíle.“ Roman Odložilík: „Zase jsme měli problémy, jsem už z toho na mrtvičku. Na předchozí zkoušce nám začalo blikat turbo, přestávalo to jet a pak jsme udělali hodiny, jak jsem byl nervózní. Co na to říct ... Navíc podmínky byly fakt děsné, bylo to těžké.“ Jan Jelínek: „Super, nic se nám nestalo, jsme tady a to je základ. Ale byl to očistec, je tam strašně moc vody a už se drží na cestě a ty gumy to moc neodvádí. Jsme rádi, že jsme tu a uvidíme, co bude zítra.“ Martin Vlček: „Bylo to moc těžké, protože jsme nanařezali kola jak jsme měli. Chytali jsme často akvaplanink. Můžu říct, že jsme strašně rádi, že jsme tady a zachovali tvar celé Škodovky, protože těch krizí bylo strašně moc.“ Robert Adolf: „Na začátku čtvrté erzety nám to trošku ujelo na brzdách a šli jsme rovně do pole. Chvilku jsme hledali cestu zpátky, ale jinak dobré. Ale pocitově je to lepší než v Krumlově.“ Sebastian Frycz: „Auto už fungovalo a vše bylo v pořádku. Časy možná tak dobré nebyly, ale zítra budeme rychlejší.“ Petr Hozák: „V hlavě jsme si s Pepou řekli, že trošku polevíme a časy šly nahoru. Asi si to řekli všichni. Ty nové gumy, myslím, neodpovídají tomu, co píšou. Když je té vody trochu víc, tak prostě nefungují. Spokojenost po první etapě je ale velká.“ Jan Votava: „Nám se to vůbec nepovedlo. Čtverku jsme jeli pomalu, mysleli jsme, že ji tak pojedou všichni. Těmhle gumám vůbec nevěřím, není to žádná bezpečná pneumatika, to je prostě vražda. Pak jsme zkusili trošku zrychlit a hned v lese na pětku jsme měli velikou krizi a pak jsem se prostě po... a táhlo se to s námi až do konce. Jestli to bude tak i zítra, tak musíme buď něco udělat s gumama, nebo nevím. Jiná směs není, takže špatné. To je asi vše.“ Egon Smékal: „Miluju vodu v každém skupenství a na rozdíl od Krumlova nám to teď vyšlo. Jsem spokojený, myslím, že jsme to zvládli docela dobře. Čtvrtá zkouška byla horší, bylo tam dost toho naklouzaného asfaltu a docela letiště, pátá byla techničtější a víc se mi líbila. Ta předtím byla dost nebezpečná, ale zvládli jsme ji bez krizí.“ Josef Peták: „Nejsem ani trochu nadšený. Když nic nevidíš a ještě chytáš akvaplaninky, tak co máš víc říct?“ Adam Kobliha: „Závěr dne nám vyšel. Trefili jsme se teď do gum i nastavení vozu, obě erzety nám krásně sedly, hlavně čtverka. Jsme spokojení hlavně s tím, že jsme skončili první v úvodní etapě v Clio Cupu, super.“
Tentokrát již hustým deštěm zkrápěný noční závěr první etapy letošní Rally Šumava Klatovy přinesl nejrychlejší čas pro Romana Odložilíka, jehož Ford Fiesta R5 se dnes choval s lehkou nadsázkou doslova jako jankovitý kůň. Vynikající druhý nejrychlejší čas si pak na RZ 5 na své konto připsal Petr Hozák s produkčním Lancerem Evo 9. Třetí pozici na závěrečné zkoušce dne vybojoval Miroslav Jakeš před Václavem Pechem a Janem Jelínkem, poslední test vyšel také Karlu Trojanovi. To, že mu voda svědčí, opět dokázal Egon Smékal, když zajel osmý absolutní čas. V celkové průběžné klasifikaci se však po posledním pátečním testu žádné světoborné změny nekonaly, na čele přenocuje Pech před Jakešem a Odložilíkem. V produkčních autech dnes jasně dominoval Hozák, s druhou příčkou před Janem Votavou je určitě nadmíru spokojen Karel Trojan. Ve dvoukolkách zatím situaci kontroluje Smékal na Citroenu DS3 R3T před Adamem Koblihou, který dnes vyhrál hodnocení Clio Cupu o 2.4 sekundy před Josefem Petákem. Také další dvě pozice patří Renaultům, respektive Vlastimilu Maxovi a Patriku Rujbrovi. Šestý je při premiéře s Peugeotem 208 R2 Václav Dunovský.
O rovných třináct vteřin rychleji než Miroslav Jakeš projel přes legendární Koráb Václav Pech a svůj stávající náskok na čele soutěže tak více než zdvojnásobil. Třetí dílčí čas zajel na RZ 4 Jan Jelínek před Petrem Hozákem a Karlem Trojanem. Potíže s motorem opět notně přibrzdily třetího Romana Odložilíka, který zde ztratil na nejrychlejšího Pecha 27.6 sekundy, v celkovém hodnocení se však zlínský pilot udržel o 5.1 sekundy před svým krajanem Jelínkem. Za pátého Petra Hozáka a šestého Martina Vlčka se posunul na úkor Jana Votavy Karel Trojan, o další příčku pak klesl Robert Adolf, zatímco na konec první desítky se prokousal Sebastian Frycz. Ve dvoukolkách zaznamenal nejrychlejší čas Adam Kobliha, jenž se tak rázem vyšvihnul na druhé místo za Egona Smékala, třetí je Josef Peták o 1.3 sekundy za Koblihou. Přes osm minut ztratil na RZ 4 po výletu mimo trať Michal Kraml.
Petr Uhel: „Dvojka a trojka už byly v pořádku. Trošku nám teď jen sprchlo, ale bylo to dobré. Na jedničce jsme měli štěstí, vyjeli jsme a soutěž pokračuje dál. Vašek tam asi neposlouchal rozpis, tím to bylo :-)“ Miroslav Jakeš: „Dvojka byla suchá, v pohodě, ale na trojce začalo pršet a byly tam kluzké asfalty, tak jsem jel opatrně. Vašek je tu doma a jede rychle, ale náš odstup je okolo půl vteřiny na kilometr, takže jsme spokojení.“ Roman Odložilík: „Auto konečně za celou dobu co ho máme funguje naprosto perfektně. Ale já nejedu dobře, musím si zvyknout na jiný jízdní styl. Kromě toho to teď hodně klouzalo. Zbytečně a naprosto brzo podřazuji, protože tohle auto má větší krouťák a navíc je to pětikvalt, zbytečně tím ztrácím.“ Jan Jelínek: „Je to v klidu. Jedeme v pohodě, jen jsme si nevzali světla a kvůli tomu zpoždění jsme teď na poslední zkoušce trochu hůř viděli. Ale jinak je vše v pohodě, všechno funguje.“ Robert Adolf: „Trojka byla na mokru, pro mě samozřejmě nic moc. Budeme se s tím muset poprat. Dvojka na suchu, výborné. Je to ale určitě lepší než v Krumlově.“ Martin Vlček: „Kromě první zkoušky jsme se jakž takž trefili do pneumatik. Z první jsme měli info, že prší, a úplně to spletli. Teď jedeme svoje, nebudeme riskovat. Všechno funguje, je to Škodovka.“ Sebastian Frycz: „Na druhé zkoušce se něco stalo s předním diferenciálem, jedeme pouze se zadním náhonem. Na uklouzaném povrchu je to tedy hodně těžké.“ Jan Votava: „Zatím nejsem moc spokojený. Auto funguje parádně, trefili jsme se do pneumatik, ale z mé strany to není moc optimální. Jedeme zbytečně opatrně.“ Petr Hozák: „Zatím dobré, i když je to těžké. Všichni pláčou nad pneumatikami, ale my se zatím trefujeme, takže dobré. Auto funguje bez chyby. Doladili jsme ty chybičky, zlepšili jsme spolupráci v autě, zlepšili se mechanici, je to znát.“ Marcel Tuček: „První zkouška byla hezká, ale teď už jsme my, staří slepci, jeli na jistotu. Kluci nám trošku odskočili, ale zítra to bude ještě dlouhé, takže jedeme spokojeně a v klidu.“ Karel Trojan: „Já jsem spokojený. Na okruhu jsme zajeli krásný čas, ale erzety jsou erzety. Krásně se vezeme, musíme si zvykat na auto a tu rychlost, je to fofr. Hlavně neudělat chybu, abysme se svezli i zítra.“ Karel Trněný: „Zatím si to moc neužívám, protože se netrefujeme do pneumatik, což je naším dobrým zvykem. Navíc jedeme sériový benzín a nejede to tak, jak bych si představoval. Ale jedeme dopředu, soutěž bude dlouhá a je potřeba dostat se až do cíle.“ Josef Peták: „Už je to tu zase - tma a prší. Co na to mám říct?“ Adam Kobliha: „Jsme spokojení. Teď na trojce zapršelo, tak jsme neměli dobře obuté, ale celkově jsem spokojený. Uvidíme, jak se nám bude dařit dál.“ Egon Smékal: „Celkem to šlo. Na Korábu byly nějaké rezervičky, na třetí zkoušce to trochu zmoklo a ve druhé půlce docela hodně pršelo, na což jsme nebyli nachystaní. Měl jsem z toho trochu obavy, ale zvládli jsme to, takže zatím dobré.“ Patrik Rujbr: „Dvojka byla super, na trojce začalo pršet a bylo tam hodně těch lesklých asfaltů, takže jsme museli strašně zvolnit a asi jsme hodně dostali. Bylo to strašné. Ruka mě ještě bolí, ale už mě to tolik hrozně neomezuje.“ Vlastimil Maxa: „Jsme moc spokojení. První dvě zkoušky nám vyšly, i volbou pneumatik. Teď jsme jeli v tom dešti na tvrdých pneumatikách, takže jsme byli opatrnější, abysme neskončili hned na začátku. Jinak spokojenost, doufejme, že to tak vydrží.“
První průjezd nejkratší zkouškou dne s sebou přinesl lehký déšť a navýšení náskoku vedoucího Václava Pecha na druhého Miroslava Jakeše o dalších 7.2 sekundy. Status quo zůstal zachován také na dalších třech příčkách, když se zde shodně opět seřadili jak dílčími, tak i celkovými časy Roman Odložilík, Jan Jelínek a Petr Hozák, který zůstává na čele produkčních vozů. Polepšil si Martin Vlček, kterému po trápení na klatovském okruhu nakonec vyplatila volba mokrých pneumatik, tak i Jan Votava, který se posunul na celkové sedmé místo a druhé v produkčních autech, o dvě příčky naopak klesnul Robert Adolf. Ve dvoukolkách mokrá trať nejlépe sedla Egonu Smékalovi, který zároveň šel do čela průběžného hodnocení dvoukolek, polepšil si i Josef Peták, naopak pokles z prvního zaznamenal Vlastimil Maxa. První dva klasické testy nepřinesly na rozdíl od úvodní zkoušky žádné další odstoupení, jediným větším problémem z pohledu favoritů svých kategorií tak zůstává porucha předního diferenciálu, která od RZ 2 trápí Poláka Frycze.
Na druhém rychlostním testu si náladu po krizi na RZ 1 spravil Václav Pech, když zde byl o 8.1 vteřiny rychlejší než druhý Miroslav Jakeš. Zároveň se tak dostal do čela průběžné absolutní klasifikace letošní Rally Šumava Klatovy, když ho od Pecha aktuálně dělí 1.3 sekundy. Třetí čas zajel Roman Odložilík před Janem Jelínkem a lídrem produkčních aut Petrem Hozákem, stejně je tato trojice po RZ 2 usazena v celkové klasifikaci rally. Posun směrem vzhůru zaznamenali Robert Adolf a Martin Vlček, pohoršil si naopak Karel Trojan a také Sebastian Frycz, který zde ztratil téměř minutu. Ve dvoukolkách se zatím o největší překvapení postaral Vlastimil Maxa, který je na čele kategorie o 1.6 vteřiny před Egonem Smékalem. Dalších pět vteřin ztrácí třetí Adam Kobliha a o pouhé tři desetiny za ním je Josef Peták.
Hned v první rychlostní zkoušce klatovské rally si své pomyslné předsevzetí porazit Václava Pecha a zajet absolutně nejrychlejší čas splnil Miroslav Jakeš na Citroenu DS3 R5, když test vyhrál o 6.8 vteřiny. Plzeňský jezdec totiž na úvodním diváckém testu zaváhal, když za jedním z retardérů sklouznul polovinou vozu do příkopu a jeho jízda po 'šikmé ploše' trvala zhruba 17 sekund. Naštěstí se pak jeho Mini S2000 vrátilo těsně před jedním z telegrafních sloupů zpět na trať. Třetí pozici vybojoval Roman Odložilík, jeho Fiesta R5 ale měla velké potíže s wastegate ventilem turba a nedala se přinutit k vyšší rychlosti než 138 km za hodinu. Do cíle zkoušky nedorazil Miloš Vágner, jehož zradila hned na klatovském okruhu převodovka a ani Lukáš Pondělíček, u něhož byl důvodem odstoupení motor. Už tak řídké startovní pole Mediasport mezinárodního mistrovství ČR se tak zredukovalo na pouhých 31 posádek. Václav Pech: „Jsem rád, že jsme první vložku dojeli. Trošku jsme si ustali v pankejtu a byl jsem rád, že jsem to vybojoval ven. Petr už to pomalu vzdával, že se půjdeme dívat. Byla to maličká chyba na výjezdu z retardéru, čekal jsem, že tam bude krajnice a ona tam nebyla. Spadli jsme tam na bok a našemu miláčkovi se odtamtud nechtělo ven. Naštěstí jsme to vybojovali. Bylo to v té horní pasáži za špicí.“ Miroslav Jakeš: „První zkouška byla dobrá, máme víceméně splněno to, o čem jsme se bavili na startovní rampě. Ale Vašek tam asi udělal nějakou chybu a něco ztratil, i když možná ne to, co jsme na něj najeli. Opravdové erzety začnou teprve teď, na okruhu nebylo velice kde zrychlit nebo zpomalit, pokud někdo neudělal chybu. Auto je pocitově super, po Krumlově jsme udělali veliký krok dopředu, ale pořád to ještě není ono. Budeme na tom dál pracovat, ale v porovnání s Krumlovem funguje suprově.“ Roman Odložilík: „Nejsem nadšený. Tentokrát máme problém na turbu, moc tomu nerozumím, praskla membrána na wastegate. Auto jede maximálně na 138, pak to odpojuje palivo. Teď se to kluci snaží opravit, snad to stihneme a vyřešíme.“
Pouhé dva týdny po Rallye Český Krumlov pokračuje Mediasport mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích v Klatoveh. Společně se serverem AutoSport.CZ můžete sledovat ŽIVĚ průběh Rallye Šumava Klatovy i Historic Vltava Rallye. -jav- , -hof- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|