www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav, zítra Vlastislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 14 - Rallysprint Kopná (MČR-S+PČR)

Žlutá pila zvítězila aneb Řehák – Říha na Kopné

13. června 2014 • 09:00

Po vydařeném loňském vítězství v rámci třídy 8 se valašské posádce Matěj Řehák – Lukáš Říha lepila smůla na paty. Dvoulitrový motor hned dvakrát zaškytal a odmítl nadále pracovat, obhájci titulu tak ani neodstartovali do první a navíc domácí Valašské Rally. Před druhým závodem bylo tedy potřeba sehnat nové ječící srdíčko do závodní Hondy Civic Type-R. Naštěstí díky skvělé orientaci chlapců na internetu vytrénované stovkami hodin u stránek pro dospělé byl vhodný zánovní agregát nalezen a přivezen z Anglie. Testy potvrdily, že zakoupený motor se již netouží odebrat do věčných lovišť, mladá posádka tedy nastoupila do závodu v Kopné plně připravena.

Valašská Rally 2016 oficiální program

Možná jste si všimli, že v minulém roce se žlutá Honda i v ostrých zatáčkách pohybovala bez efektního sklouznutí. Na vině byla špatně fungující ruční brzda, to však tento rok již neplatí. Na shakedownu se žlutý bolid pohyboval rozevlátě ve stylu Jeana Ragnottiho a posádka se po dlouhé době opět rozehřívala na ostré závodění. Nechyběly však ani problémy, již tradičně s uložením tlumiče. Ty však byly zavčas odstraněny a tak zbýval prostor zakončit páteční večer rozjímáním nad sklenkou whiskey.

Další ráno se objevilo nečekané množství slunečních paprsků, které rozehřály jak jezdce týmu Solartec, tak hlavně závodní stroj ze země vycházejícího slunce. Sluneční svit poháněl posádku k vítězství, zpočátku však bylo třeba jet opatrněji, protože se lesní rychlostní zkoušky při seznamovacích jízdách jevily jako ne moc bezpečné. V prvním servise bylo nutné rovněž doladit geometrii podvozku pro jeho ideální funkci. V dalších rychlostkách se však zúročilo jak lepší nastavení vozu, tak vypiplaný rozpis a znovu získaná sebedůvěra posádky, která se po půlroční pouze musela otrkat. To však valašským hochům jde rychle, takže neustále postupovali výsledkovou listinou vzhůru. Vyvrcholením celé soutěže byla předposlední rychlostní zkouška, kde se díky dechberoucímu tempu a maximálnímu nasazení dostal tým Solartec racing na první pozici ve své třídě. Poslední RZ pak již byla pouze o schopnosti udržet první místo bez zbytečných chyb, přičemž na druhou posádku měli hoši náskok 7,2 sekund. To se nakonec podařilo, jelikož největší rivalové Lungoš s Koubisem stáhli pouze 4,5 sekundy, což jim v konečném výsledku nestačilo.

Celý závod byl o tom sehrát se s opravenou technikou i mezi sebou, což Řehák s Říhou alias Mates s Řízkem zvládli na jedničku a potvrdili, že i letos se budou zarputile prát o titul mistra ve třídě 8. Matěj Řehák pak říká: „Celý závod jsme si maximálně užili, protože to byl velmi vyrovnaný souboj mezi několika posádkami. Organizátoři připravili výborný podnik a my jsme měli možnost nasávat skvělou atmosféru i znovu ideálně naběhnout do závodního tempa.“ Navigátor Lukáš Říha k tomu dodává: „Moc děkujeme fanouškům za podporu a mechanikům za dobře připravené auto. Na závěr bychom ještě chtěli popřát sokolovi Zdrahošovi brzké uzdravení a ať zase běhá jako zajíc.“

Ondřej Chamilla
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist