www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. března 2024, Svátek má Taťána, zítra Arnošt

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR-S 14 - Rallysprint Kopná (MČR-S+PČR)

CERS performance na Kopné: prokletí první sekce

18. června 2014 • 10:40

Zatímco soutěže seriálu MMČR v květnu odsýpaly jak na běžícím páse, rallysprinty si dávaly na čas. Důvodem bylo neplánované zrušení Rally Lužické Hory, která měla být po Valašské rally druhou letošní jednodenní rally. Odvolání severočeské soutěže tak způsobilo, že se šampionát z Valašského Meziříčí přesunul jen o málo západněji do Slušovic, které hostily už dvaadvacátý ročník tradičního Rallysprtinu Kopná.

Tomáš Guryča - Jakub Navrátil, Citroën DS3 R1 - Rallysprint Kopná 2014

Pro zlínský tým CERS performance šlo o takřka domácí podnik s velkým nádechem prestiže a tak se není co divit, že se stáj nafoukla na celkem pět posádek, které se chtěly zapojit do soubojů na klasických náročných testech na pomezí Hostýnských a Vizovických vrchů. Leč Štěstěna jim tentokrát nebyla nakloněna a prakticky všichni čelili různým problémům. Vůbec nejmíň se svezli Radim Koutek se spolujezdcem Zdeňkem Gajdošíkem. Jejich Honda Civic VTi prošla po velké nehodě na Valašské rally takřka kompletní rekonstrukcí a vůbec poprvé od té doby zavrčela až na pátečním shakedownu v předvečer startu rally. „Rallysprint Kopná pro mě měl být návratem za volant soutěžního vozu. Na parádně rozjeté Valašce nás zastavil na RZ 4 příkop a následně i strom a tak mi po psychické stránce nebylo nejlíp. Celý květen jsme pracovali na autě a v této souvislosti patří velký dík zvláště našemu mechanikovi Leošovi, který dřel a dřel. Auto jsme měli definitivně nachystané v sobotu 50 minut před startem. Bohužel nás hned na první RZ zastavilo řazení, ale i tak jsme sami pro sebe byli vítězové. Poděkování proto patří i Zdeňkovi, mé ženě Petře a všem, kteří nám drželi pěsti a kteří měli pro mě tak důležité pochopení pro návrat k soutěžím,“ říká po Kopné Radim Koutek.

Více důvodů k radosti měl další zástupce s Hondou Civic VTi ve třídě 9, Martin Tomečka. S osvědčeným spolujezdcem Martinem Trlifajem nejenže dojeli do cíle, ale nakonec jako jediní z týmu slavili medailové umístění v podobě třetí příčky ve třídě. Ani u nich to ale nešlo úplně hladce. „Hned na startu první vložky jsme po zapojení intercomu do helem zjistili, že komunikace nefunguje,“ vypráví Martin Tomečka. „V ČK jsme se snažili problém vyřešit, ale to se nezdařilo. První RZ jsme tedy absolvovali ve značně rozladěné náladě, kdy Martin musel zvýšit hlas na maximum. I tak jsem ale na rozbitém Kameňáku slyšel jen každou pátou zatáčku - takže z krize do krize. V tomto stavu jsme absolvovali ještě dvě rychlostní zkoušky. V prvním servisu jsme problém odstranili a následující RZ už byly lepší, ale důsledek ranních trablů byl cítit ve mě i v Martinovi. Jsem rád, že jsme mohli absolvovat a dokončit tuto náročnou rally, chtěl bych poděkovat našim sponzorům, našemu servisnímu zázemí a v neposlední řadě Martinu Trlifajovi, kterému se rovněž touto cestou omlouvám za velice horké chvíle v sedačce spolujezdce.“

Také poslední týmová honda, novější Civic Type-R posádky Roman Martinec-Josef Píža, čelila v úvodní sekci rally problémům s vozem. Na vině byla cívka, která posádku seslala z úvodního pátého místa ve třídě 8 až na samotný chvost. V první servisní pauze se ale podařilo vyřešit a Roman s Josefem se vrátili do původního tempa, které stabilně drželi až do konce rally. Ztráta z úvodních zkoušek sice byla velká, avšak nakonec z toho v cíli bylo alespoň šesté místo ve třídě.

Na startu Kopné nechyběly ani oba týmové Citroëny. Se slabší dé-es trojkou kategorie R1 jako obvykle vyjeli Tomáš Guryča s Jakubem Navrátilem. Do soutěže vstoupili sedmým časem, což vzhledem k opravdu nabité konkurenci šestnácti posádek ve třídě 9 nebylo zlé, avšak ani oni nepřečkali úvodní sadu vložek bez úhony. Ve známém odbočení v Trnavě poškodili o patník řízení a od té doby se pro ně z Kopné stalo jedno velké trápení. „Ze všeho nejdřív bych chtěl poděkovat mechanikům, hlavě Kubovi Bachanovi, za velkou snahu udržet auto pojízdné po mojí hloupé chybě na RZ 2, kde jsem byl moc rychlý a o obrubník ohnul tyč řízení,“ říká Tomáš. „To nám nedovolilo zajet na Kopné nějaký slušný výsledek. Celou soutěž jsem na uskákaných rychlých RZ hledal rytmus, ale na špičku bychom tady i se ‚zdravým‘ autem prostě neměli.“ Když se v prostřední sekci kluci znovu podívali mimo trať, zpomalilo je pro změnu ohnuté rameno. Ani jeho hektická výměna v dalším servisu však Tomovi s Kubou nepomohla k dojetí do cíle – posádka svůj vůz odstavila na předposlední vložce a na jejich kontě tak je po dvou odjetých podnicích nula bodů...

Ondřej Bisaha - Petr Píža, Citroën C2R2 Max - Rallysprint Kopná 2014

Ani Ondřej Bisaha s Petrem Pížou neměli na růžích ustláno. Do rally vlétli ve velkém stylu a úvodní Kameňák vzali doslova útokem. Ovšem ten skončil zhruba kilometr před cílem, kdy se jejich bílý Citroën C2R2 Max podíval do příkopu, aby tím dal posádce najevo, že jeho posilovač řízení nefunguje tak, jak má. Další dvě vložky proto byly zejména pro pilota slušným kondičním cvičením, během něhož kvůli absenci serva narostla ztráta na nejrychlejší soupeře o více než minutu. V rychlostních zkouškách po úvodním servisu už ale Ondřej s Petrem zase mohli hrát se soupeři vyrovnanou partii a nakonec se díky stíhací jízdě posunuli alespoň na konečné šesté místo ve třídě. I díky němu po dvou úvodních rallysprintech sezony kroměřížská posádka i nadále drží průběžné druhé místo v klasifikaci třídy 6 a vede samostatné hodnocení nově vypsané kategorie R2B.

Náročná Kopná tedy posádkám týmu CERS performance nastavila svou drsnější tvář, o to více si ale členové týmu o dva týdny později užili testovací den, který uspořádali nedaleko Kroměříže jednak jako zkoušku svých vozů před dalšími soutěžemi, ale také jako poděkování svým partnerům, sponzorům a fanouškům. Nyní už ale aktuálně vrcholí přípravy na další podnik seriálu MMČR, kterým je oblíbená rally v jihomoravských Hustopečích. Tým CERS performance vyráží se třemi posádkami: s Citroënem C2R2 Max jedou Ondra Bisaha s Petrem Pížou, Tomáš Guryča s Kubou Navrátilem si podruhé zazávodí proti konkurenci v Citroën Racing Trophy CZ a s Hondou Civic VTi se po dlouhé pauze vrací Zbyněk Baller, kterého bude navigovat Martin Trlifaj. Aktuální novinky z týmu včetně fotografií, videoklipů a zpráv můžete najít na adresách www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance!

Jakub Hofbauer
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist