www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MMČR 14 - Rally Bohemia (MMČR)

Posádky Citroën Racing Trophy CZ opět neodjížděly s prázdnou

15. července 2014 • 14:00

Třetí podnik Citroën Racing Trophy CZ 2014 – Rally Bohemia – nabídl další skvělé souboje posádek s francouzskými speciály Citroën. A ty stejně jako na předchozích podnicích byly za to náležitě odměněny. Celkem si vysoutěžily 3000 euro.

Egon Smékal - Monika Hýbnerová (Citroën DS3 R3T) - Rally Bohemia 2014

Poprvé v sezoně vyšel medailově naprázdno Citroën DS3 R5 Gemini Clinic Rally Teamu. Posádka Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem vybojovala na Rally Bohemia jen dvanáct mistrovských bodů za 4. místo v hodnocení první etapy, v průběhu druhého dne havarovala. A to v době, kdy byl již ze hry průběžný lídr závodu i hodnocení MMČR Václav Pech. Ten poškodil svůj vůz v RZ7. Jakeš neudržel svého citroëna na trati v rychlé pasáži RZ8.

Z pohledu CRT CZ se hlavní „dění“ odehrávalo ve špičce vozů s jednou poháněnou nápravou 2WD, což zároveň představovalo souboje na čele třídy 5 české klasifikace. Stejně jako v Hustopečích svedli dramatický duel o prvenství Egon Smékal a Adam Kobliha. A bohužel stejně jako mezi vinicemi na jihu Moravy se Egon Smékal nakonec musel před Koblihou sklonit. K třetímu domácímu prvenství v sezoně mu chybělo 10,7 vteřiny.

„Bohemii jsem si náramně užil - skvělé tratě, dobrá organizace, fantastický souboj. Celkově, včetně tréninku, tři náročné dny. S Adamem se muselo počítat, proto jsem byl rád, že jsme vyhráli úvodní etapu. V ní se nám povedla volba pneumatik Michelin, což byl jeden ze základů úspěchu. Na druhém Vinci ovšem musím přiznat velkou krizovku na šestý rychlostní stupeň. Druhý den jsme ovšem nezačali nejlépe, zejména na Chloudově a Šumburku jsme něco ztratili, když nás stejně jako v Hustopečích limitovaly brzdy. Ani druhé místo ve dvoukolkách však nic nemění na našem vedení v šampionátu a do dalšího závodu, zlínské Barumky, můžeme jít v pohodě,“ komentoval start na Bohemii Egon Smékal. Zlínský jezdec vévodí hodnocení „dvoukolek“ s třicetibodovým náskokem právě před Koblihou.

Druhý speciál Citroën DS3 R3T ve startovním poli pilotoval Tomáš Pletka. Milovický jezdec letos premiérově naskočil do českého šampionátu a nakonec si vybojoval ve třídě 5 páté místo. Tedy o jednu příčku zaostal za honorovanou pozicí.

„Na asfaltu jsem startoval poprvé po osmi měsících, premiérově i na evropských pneumatikách. Do závodu jsme šli bez jakéhokoli testu. To vše bylo v úvodu znát. Navíc jsme v páteční etapě zvolili špatně pneumatiky, nespokojen jsem byl i s příliš tvrdým nastavením, z čehož pramenila značná ztráta. Do druhé etapy jsme zapracovali na nastavení a nakonec jsme se parádně svezli. A navíc splnili jasný cíl, dovést auto celé zdárně do cíle. My se sice objevíme až na srpnové Barum rally, ale mezitím nás s Gekon Racing čekají společně s Martinem Kočim a Lukášem Kostkou starty ve Finsku a na Deutschland rally v JWRC,“ zhodnotil mladoboleslavský start Tomáš Pletka.

Ve startovním poli tradičně nechyběly ani dva vozy Citroën DS3 R1B, řízené Tomášem Guryčou a Barborou Holickou. Guryčovi se zatím v MMČR s tímto vozem nedaří, stejně jako v Hustopečích havaroval. Tentokrát už na úvodní divácké zkoušce v ulicích Mladé Boleslavi.

„Bohužel na trati Staroměstského testu Tomáše zaskočil problém s brzdami a v dané rychlejší pasáži už neměl možnost havárii zabránit. Naštěstí se nám nic nestalo, ale celkově jsme byli hodně zklamaní,“ popsal spolujezdec Jakub Navrátil.

Nepříliš poklidnou přípravu na Bohemii zažívala Barbora Holická, která se musela obejít bez tradiční parťačky Jindřišky Žákové. Na jejím místě zaskočil Lukáš Říha a společně si tato dvojice dojela pro finanční prémii 1500 euro za prvenství v hodnocení třídy R1 (čtvrtí ve třídě 9).

„Bohemka byla úžasná, ale pro mě velmi náročná soutěž. Navíc ještě ztížená i jednodenními seznamovacími jízdami, které končily pozdě v noci, a tak při závodě jsem cítila únavu. Tratě byly hodně záludné, naplno se na nich projevily moje nedostatky v rozpise, který se snažím neustále zlepšovat. S citroënem se jede skvěle, neměli jsme po celý závod žádný problém. Osobně vnímám největší rezervy na brzdách, které se snažím i při tréninku pomalu odstraňovat. Celkově chci na sobě dále pracovat a posouvat se kousek po kousku dál. Závody mě neuvěřitelně baví a dělám vše pro to, abych se na nich pravidelně objevovala. Pořadatelům a všem kolem patří velký dík za krásný závod, doufám, že budu mít možnost se na Bohemii zase v příští sezoně vrátit,“ popsala Barbora Holická.

„Bohemia potvrdila své postavení na české scéně. Nabídla náročnou trať, kvalitní organizaci, včetně dostatečného servisního prostoru, kde nechyběl ani tradiční stánek CRT CZ, tentokrát i s maskotem chodícího panáčka Michelin. Na druhou stranu jsem zklamán z počtu účastníků CRT CZ. Odměny, které účastníkům nabízíme, nemají takový efekt v nárůstu počtu vozů, jaký jsem očekával,“ uvedl po skončení závodu oficiální promotér CRT CZ a manažer Gekon Racing Tomáš Pletka.

Podrobnosti k poháru CRT CZ 2014 najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz a www.gekonracing.cz. Žhavé novinky, videa či fotografie hledejte i na facebookovém profilu Gekon Racing sro.

Citroën Racing Trophy
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist